ideal genç
geleceğe umutla bakan, kendini tanıyan, kendini seven, kendini koruyan,
ailesi ile çevresi ile kültürü ile ülkesi ile
dünya ile barışık,
(bkz: sosyal beceri)ler edinmiş,
kendine hedefler koyan, onlar için çalışan,
kendine istediği gibi bir gelecek inşa etmeye çalışan genç.
her gencin ideal olduğu en az bir ortam vardır.
kimini ailesi idealize eder, kimini arkadaşları, kimini kendi.
her genç ayrı ayrı çok kıymetlidir.
yazdığım ideal genç kriterleri her gençte mevcut olan potansiyeldir.
kimi farkındadır kimi değildir.
benim ki sadece alt yazı okuma.
seviyorum sizi gençler, iyi bakın kendinize.
ailesi ile çevresi ile kültürü ile ülkesi ile
dünya ile barışık,
(bkz: sosyal beceri)ler edinmiş,
kendine hedefler koyan, onlar için çalışan,
kendine istediği gibi bir gelecek inşa etmeye çalışan genç.
her gencin ideal olduğu en az bir ortam vardır.
kimini ailesi idealize eder, kimini arkadaşları, kimini kendi.
her genç ayrı ayrı çok kıymetlidir.
yazdığım ideal genç kriterleri her gençte mevcut olan potansiyeldir.
kimi farkındadır kimi değildir.
benim ki sadece alt yazı okuma.
seviyorum sizi gençler, iyi bakın kendinize.
devamını gör...
kitaplardaki cümlelerin altını çizmek
sahaftan eski basım bir kitap aldım. eve gelince bir baktım benden önceki sahibi bazı cümlelerin altını çizmiş. tüm kitap boyunca nasıl biri olduğunu çıkarmaya çalıştım. kitabın benim için değerini katlamış bir durumdu
devamını gör...
sözlük yazarlarının tanışmak istedikleri normal sözlük yazarları
bütün sözlük yazarları olabilir aslında. hepinizi merak ediyorum. kimsiniz kimlerdensiniz? kafamda deli sorular.
devamını gör...
sanıldığı kadar başarı gerektirmeyen şeyler
bir kamu bankasında yönetim kurulu başkan yardımcısı olmak.
devamını gör...
şecaat arz ederken merd-i kıptî sirkatin söyler
"çingenenin merdi kendini överken hırsızlığını söyler" manasında bir deyim. övünülmeyecek şeyler ile övünenlere söylenir genelde.
devamını gör...
seni asla bırakmayacağım
(bkz: bıraktı)
devamını gör...
yazarların imrendiği insan tipleri
motivasyonu, yaşam enerjisi yüksek, farklı bakış açıları olan, her yemeği yiyebilen, anında uykuya dalabilen,mızmızlanmayan, sabırlı, sorumluluk ve üslup sahibi.
devamını gör...
lise 3
neredeyse en akıllı olunan yıldır.
herkes birbirini tanımış ve aslolan gruplar kurulmuştur. lise 1 ve 2. sınıflardaki tabir-i caizse ergenliklerin birçoğu yapılmaz. eğlencelidir, görülmesi gerekendir. artık iş ders çalışmaya ve üniversite kazanmaya kalır. tabii, şu anki birçok liseli lise 3'ün kıymetini bilemiyor ama olsun. o sınıf her haliyle güzel.
herkes birbirini tanımış ve aslolan gruplar kurulmuştur. lise 1 ve 2. sınıflardaki tabir-i caizse ergenliklerin birçoğu yapılmaz. eğlencelidir, görülmesi gerekendir. artık iş ders çalışmaya ve üniversite kazanmaya kalır. tabii, şu anki birçok liseli lise 3'ün kıymetini bilemiyor ama olsun. o sınıf her haliyle güzel.
devamını gör...
ramazan davulcusu
oruç tutmasam da geleneksel bir figür olarak saygı duymak istediğim insandır.
ancak kendileri ile yaşadığım birkaç kötü anı yüzünden saygı duyamadığım meslek grubudur aynı zamanda.
bir akşam trt 2’de sinema edebiyat kuşağında dostoyevski’nin eseri kumarbazın sinema uyarlamasını izlerken kapıdan gümbür gümbür bir ses geldi. öğle vakti kitabı okumaya başlamış ve şans eseri akşam sekizde filminin televizyonda olacağını öğrenince de daha büyük bir keyifle kitabı bitirip filmi izlemek için oturmuştum. film başlayalı on dakika olmuştu ki ramazan davulcusu iki arkadaş kapıda gümbürdemeye başladı.
gitsinler diye bekledim bir süre ama gitmeye niyetleri yoktu. sonra dışarı çıktım. bahçede hala çalmaya devam ederlerken “ hayırdır?” diye sordum. bana bizim köyün davulcusu olduklarını ve bahşiş istediklerini söylediler. ben de tüm iyi niyetimle “ sahura daha sekiz saat var” dedim. beni bu saatte neden sahura kaldırmaya çalıştıklarını sordum ve şu tarifi cevabı aldım:
“ abi erkenden başlıyoruz çalmaya, burdan başka köylere de gideceğiz, anca yetişiyor.”
tutmadığım oruç için sahura erken kaldırılmaya çalışılma nedenim davulcuların mesai başlangıç mekanlarına en yakın köyde oturuyor oluşumdu.
ilginç bir durumla karşı karşıya olduğum için sadece kibarca kovmakla yetindim kendilerini zira dostoyevski içeride beni bekliyordu ve davulculara ne kadar yakınsam oruca o kadar uzaktım.
bana asıl rahatsız edici gelen nokta şuydu. saat sekizde davul çalarak insanları sahura çağırma konusunda kendilerinden çok emindi bu davulcular. görev tanımlarından çok alacakları bahşişi önemseyen ve oldukça başarısız davulcular olan bu arkadaşları şimdi burdan tekrar esefle kınıyorum.
ancak kendileri ile yaşadığım birkaç kötü anı yüzünden saygı duyamadığım meslek grubudur aynı zamanda.
bir akşam trt 2’de sinema edebiyat kuşağında dostoyevski’nin eseri kumarbazın sinema uyarlamasını izlerken kapıdan gümbür gümbür bir ses geldi. öğle vakti kitabı okumaya başlamış ve şans eseri akşam sekizde filminin televizyonda olacağını öğrenince de daha büyük bir keyifle kitabı bitirip filmi izlemek için oturmuştum. film başlayalı on dakika olmuştu ki ramazan davulcusu iki arkadaş kapıda gümbürdemeye başladı.
gitsinler diye bekledim bir süre ama gitmeye niyetleri yoktu. sonra dışarı çıktım. bahçede hala çalmaya devam ederlerken “ hayırdır?” diye sordum. bana bizim köyün davulcusu olduklarını ve bahşiş istediklerini söylediler. ben de tüm iyi niyetimle “ sahura daha sekiz saat var” dedim. beni bu saatte neden sahura kaldırmaya çalıştıklarını sordum ve şu tarifi cevabı aldım:
“ abi erkenden başlıyoruz çalmaya, burdan başka köylere de gideceğiz, anca yetişiyor.”
tutmadığım oruç için sahura erken kaldırılmaya çalışılma nedenim davulcuların mesai başlangıç mekanlarına en yakın köyde oturuyor oluşumdu.
ilginç bir durumla karşı karşıya olduğum için sadece kibarca kovmakla yetindim kendilerini zira dostoyevski içeride beni bekliyordu ve davulculara ne kadar yakınsam oruca o kadar uzaktım.
bana asıl rahatsız edici gelen nokta şuydu. saat sekizde davul çalarak insanları sahura çağırma konusunda kendilerinden çok emindi bu davulcular. görev tanımlarından çok alacakları bahşişi önemseyen ve oldukça başarısız davulcular olan bu arkadaşları şimdi burdan tekrar esefle kınıyorum.
devamını gör...
emre aydın
herkes emre aydın'ın en bilindik şarkılarını yazmış bu başlıkta.
aşağıda linkini bıraktığım şarkısını bilen çok azdır.
gecenin şarkısı bu olsun.
bin bıçak var sırtımda
biniyle de adaşsın
her biri hayran sana...
emre aydın - belki bir gün özlersin
aşağıda linkini bıraktığım şarkısını bilen çok azdır.
gecenin şarkısı bu olsun.
bin bıçak var sırtımda
biniyle de adaşsın
her biri hayran sana...
emre aydın - belki bir gün özlersin
devamını gör...
sevilmediğini kabullenmek
sevginin, sevilmenin pekte ciddi pekte önemli bir şey olmadığını öğrenmiş biri olarak artık üzerine yoğunlaşmadığım durumdur.
bu illa kadın erkek ilişkisi olarak algılanmamalı bence. genel bir durumdur.
bir zamanlar yanınızda olan, sizi canından çok sevdiğini iddia eden insanları düşünün. şuan neredeler onlar?
sevgi, sevilme isteği insanın doğasından geliyor. ama şu da insanın doğasından geliyor ki, önce 'ben' algısı. önce ben diyen iç güdülerle, birilerini sev diyen iç güdüler bazen çarpışabiliyor. ve genelde önce ben diyenler kazanıyor. şuan yanınızda olmayan insanların bir çoğunun bu eylemi gerçekleştirme nedeni de bu zaten.
biri sizi sevmiyor ya da sevmekten vazgeçiyorsa muhtemelen kendisini daha çok seviyordur. sizi beğenmemiş olması, sizi hayatına yakıştıramıyor olması yine aynı yere çıkıyor. sizi kendisine layık görmüyor yani kendini daha üstün görüyor.
çok derin konular. kabataslak kurulacak cümleler bunlardır. derinlemesine düşündükçe yaşadıklarımı değerlendirdikçe sizde bu sonuca varacaksınız emin olun.
peki bu konuda ne yapacağız?
kendimizi sevmeyi öğreneceğiz. kendimizi sevip gereksiz teferruatlara girmeden ben 'bana zarar veren bu hissiyattan en çabuk nasıl kurtulurumun?' çözümünü bulacağız.
unutma önce 'ben'!..
bu illa kadın erkek ilişkisi olarak algılanmamalı bence. genel bir durumdur.
bir zamanlar yanınızda olan, sizi canından çok sevdiğini iddia eden insanları düşünün. şuan neredeler onlar?
sevgi, sevilme isteği insanın doğasından geliyor. ama şu da insanın doğasından geliyor ki, önce 'ben' algısı. önce ben diyen iç güdülerle, birilerini sev diyen iç güdüler bazen çarpışabiliyor. ve genelde önce ben diyenler kazanıyor. şuan yanınızda olmayan insanların bir çoğunun bu eylemi gerçekleştirme nedeni de bu zaten.
biri sizi sevmiyor ya da sevmekten vazgeçiyorsa muhtemelen kendisini daha çok seviyordur. sizi beğenmemiş olması, sizi hayatına yakıştıramıyor olması yine aynı yere çıkıyor. sizi kendisine layık görmüyor yani kendini daha üstün görüyor.
çok derin konular. kabataslak kurulacak cümleler bunlardır. derinlemesine düşündükçe yaşadıklarımı değerlendirdikçe sizde bu sonuca varacaksınız emin olun.
peki bu konuda ne yapacağız?
kendimizi sevmeyi öğreneceğiz. kendimizi sevip gereksiz teferruatlara girmeden ben 'bana zarar veren bu hissiyattan en çabuk nasıl kurtulurumun?' çözümünü bulacağız.
unutma önce 'ben'!..
devamını gör...
kolay gibi görünen ama çok zor olan şeyler
anlatmak. içindekileri anlaşılıp anlaşılmama kaygısı taşımadan anlatabilmek.
devamını gör...
hangi yazar gözünde nasıl canlanıyor sorusu
devamını gör...
ekşi sözlük'ün son yıllardaki en büyük yazar alımını yapması
kafa sözlük ile ekşi sözlük'ün misyonu farklı, vizyonu farklı. en beğeniler tanımlar arasındaki fark bile kafa sözlük ile ekşi sözlük’ün kabil-i kıyas olmadığını ortaya koyuyor. 3 ocak 2021 tarihi itibari ile ekşi sözlük'te dünün en beğenilen entry'leri
1. özlem tekin
2. radamel falcao garcia
3. şaka maka herkesin exxen'e üye olması
4. the witcher 3 wild hunt
5. playstation 5
kafa sözlük'teki portakallı içerik cennetine baktığımızda ise
1. 12 yaşındaki kızın biriktirdiği harçlıklarla çiftçiliğe atılması
2. ekşi sözlük'ün son yıllardaki en büyük yazar alımını yapması
3. 2 ocak 2021 bakan soylu'nun kadın cinayetleriyle ilgili tweet'i
4. genç oyuncuya ormanda tecavüz eden kuryeye 22 yıl hapis cezası verilmesi
5. #emineyekimtecavüzetti
ekşi sözlük’te nedense reklamlar ile ilgili tanımlar ilgi çekerken kafa sözlük’te ise toplumsal duyarlılık ile ilgili tanımlar ve kadın hakları ilgi çekiyor. kafa sözlük’ün başarılı olacağını anlayanlar kendi sözlüklerine çeki düzen vermek için kafa yoruyorlarmış, bu bile olumlu gelişme sayılır.
”dünyanın gördüğü her büyük başarı, önce bir hayaldi. en büyük çınar bir tohumdu, en büyük kuş bir yumurtada gizliydi.” edgar allan poe.
1. özlem tekin
2. radamel falcao garcia
3. şaka maka herkesin exxen'e üye olması
4. the witcher 3 wild hunt
5. playstation 5
kafa sözlük'teki portakallı içerik cennetine baktığımızda ise
1. 12 yaşındaki kızın biriktirdiği harçlıklarla çiftçiliğe atılması
2. ekşi sözlük'ün son yıllardaki en büyük yazar alımını yapması
3. 2 ocak 2021 bakan soylu'nun kadın cinayetleriyle ilgili tweet'i
4. genç oyuncuya ormanda tecavüz eden kuryeye 22 yıl hapis cezası verilmesi
5. #emineyekimtecavüzetti
ekşi sözlük’te nedense reklamlar ile ilgili tanımlar ilgi çekerken kafa sözlük’te ise toplumsal duyarlılık ile ilgili tanımlar ve kadın hakları ilgi çekiyor. kafa sözlük’ün başarılı olacağını anlayanlar kendi sözlüklerine çeki düzen vermek için kafa yoruyorlarmış, bu bile olumlu gelişme sayılır.
”dünyanın gördüğü her büyük başarı, önce bir hayaldi. en büyük çınar bir tohumdu, en büyük kuş bir yumurtada gizliydi.” edgar allan poe.
devamını gör...
ne sağcılık ne de solculuk tek yol atatürkçülük
gerçek gibi gerçektir. medeni şekilde yaşamak için atatürk’ün ilke ve inkılaplarına sadık olmamız gerekir, ulu önderin her düşüncesi, fikri kıymetli olduğu için de onun izinden gitmemiz gerekir.
refah bir ülke olmak adına, aydınlık bir gelecek adına… yemin ediyorum kurtuluş şu an sadece budur. yoksa cemaatler, tarikatlar, solcular, sağcılar derken ülkenin içine edilecek…
atam izindeyiz be. şu an olsaydın ne şahane olurdu ülkemiz…
edit: atatürk’ün ilke ve inkılapları sağcılığa dayanıyormuş hele bi bak sen… ulan uzaktan yakından alakası yok. sağcı olan adam bir nebzede olsa dindar olur. yani atatürk dindar bi adam değildi. ilke ve inkılaplarına daha güzel şekilde göz atın zira halkçılık ilkesi de var. o zaman halkçılığa göre atatürk solcu? çok saçma… onun kendine has bi düşüncesi, tarzı vardı imkanı yok sağcılıkla, solculukla…
refah bir ülke olmak adına, aydınlık bir gelecek adına… yemin ediyorum kurtuluş şu an sadece budur. yoksa cemaatler, tarikatlar, solcular, sağcılar derken ülkenin içine edilecek…
atam izindeyiz be. şu an olsaydın ne şahane olurdu ülkemiz…
edit: atatürk’ün ilke ve inkılapları sağcılığa dayanıyormuş hele bi bak sen… ulan uzaktan yakından alakası yok. sağcı olan adam bir nebzede olsa dindar olur. yani atatürk dindar bi adam değildi. ilke ve inkılaplarına daha güzel şekilde göz atın zira halkçılık ilkesi de var. o zaman halkçılığa göre atatürk solcu? çok saçma… onun kendine has bi düşüncesi, tarzı vardı imkanı yok sağcılıkla, solculukla…
devamını gör...
napıyorsun deyince belgesel izliyorum diyen arkadaş
babamdır, akşama kadar belgesel izler. favorisi kedi belgeselleri
devamını gör...
avukat arkadaşlar yardım
her şeye hayırlı forumlar yazmayın. sözlükte yardım kategorisi diye bir sekme var. yönetim bile karışmıyor siz çıkıp hayırlı forumlar diyorsunuz.
kötü kedi şerafettin'e de yardım ediverin.
kötü kedi şerafettin'e de yardım ediverin.
devamını gör...
dune
halihazırda okuduğum kitap.filminin çıkıyor olması her ne kadar sevindirse de, film mi yoksa kitap mı, düşüncesinden çıkamıyorum ama sanırım izlerim.devamını okumayı da istiyorum,listemde yerini aldı.
devamını gör...


