kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kalite tam olarak burada yazanların tanımlamalarıyla ortaya çıkacak şeydir.
ve üzülerek söylüyorum ki soldaki akışta takılıp kalan yazarlar oldukça kalite burada bulunamadan burası çöplüğe dönüşmeye meyilli bir adres olacak.

daha da açık söylemek gerekirse başlığı açılmamış onlarca tanım dururken tamamen yorumların bırakıldığı bir adres olacak. sözlük ama tanım yok, bolca fikir var... herkes ne yaşadıysa yazmış. tüketilmiş bir sözlük, kullanılmadan eskimiş bir adres... dolmadan doymuş.

kendi ilgi alanlarını ekleyen, o konular hakkında başlık açan, tanım bırakan yazarlar burayı daha cazip kılar sanırım.

burası insanların birbirine tepeden bakmadığı, moderatörlerin kaf dağında olmadığı samimi bir yer. o yüzden hakkı verilirse güzel kalacaktır.*
devamını gör...

(bkz: entry nick uyumu)
devamını gör...

bana akrostiş yazanlara yoldaş bin karma puan hediye etsin bence.. baksana, buna nasıl akrostiş yazılsın? size kolaylık olsun, "bergen " olarak kısaltabilirsiniz ahahahahaha. *
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

saçmalık değildir. sözlüğün diğer sözlüklere kıyasla daha kaliteli olmasının sebeplerinden biridir.
devamını gör...

kekik ile karıştırılan ve kekik bitkisine de benzeyen, baharat ve çay olarak ismini duyuran, hatay amanos dağları'na özgü bir yeşillik.
devamını gör...

hayvanlıktır.
devamını gör...

valla normalde de 9 aydır dışarı çıkmadığım için her gün ne yapıyorsam onu yapacağım.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ey inananlar, yemeğe davet edilmeden peygamberin evlerine gitmeyin, davet edilirseniz yemek vaktini beklemek üzere daha önce gitmeyin; fakat çağrılınca gidin ve yemek yiyince dağılın, konuşmak için uzun uzadıya oturmayın; şüphe yok ki bunlar, peygamberi incitir de utanır sizden ve allah'sa doğruyu söylemekten çekinmez ve kadınlarından bir şey istediğiniz zaman perde ardından isteyin; bu, sizin yürekleriniz bakımından da daha temizdir, onların yürekleri bakımından da ve allah'ın peygamberini incitmeniz caiz olmadığı gibi onun eşlerini de bundan böyle ebediyen almayın; şüphe yok ki bu, allah katında pek büyük bir günahtır.

ahzab 53
devamını gör...

goya'nın ciddi anlamda mis gibi mesajlar verdiği eseri. ayık olun ulan! diyor herkese. bilinciniz berrak olsun. bilinciniz berrak değilse ve kan uykulara dalıyorsanız tekmili birden tek seferde tepenize üşüşür. ama eserin esasen çevirisi ''aklın rüyası canavarlar yaratır.'' bu önemli mi? bence önemli. şundan ötürü; zira metafor başlı başına değişiyor. belki adam güzel rüyalara dalmış, tatlı, neşeli, huzurlu. bir yanılgının esiri. ve o güzellikler içinde olduğunu düşünürken tepesine üşüşmüş karanlığın yaratıkları. farkındalık tamamen ortadan kalkmış. yapıldığı zamana bakarsanız aydınlanma felsefesine bir gönderme var. yoksa bile ben bu göndermeyi yaratıp hemen öyleymiş gibi davranabilirim. * birey ve toplum kendini güvende tutmak istiyorsa gözünü açmalı. bilincini açık tutmalı. sorgulamalı. aksi taktirde siz tatlı hayallerle oyalanırken koca bir dünya, koca bir tarih, koca bir varoluş altınızdan çekip alınır, sizin de ruhunuz duymaz.

birde bedene dikkatli bakarsanız bu yaratıklara karşı tepki vermeye çalışıyor gibi görüyorsunuz. uyur uyanık bir vaziyette. yani ufakta olsa bir direnç var. uyanın rüyalarınızdan der gibi. ispanya özelinde mevzuya bakarsanız da o dönem ispanyasının nasıl hicvedildiğini de görüyorsunuz zaten. simgeler üzerine yazılmış ama bana göre en tepede kanatları açan ve hepsini kavrayan ve kucaklayan mutlak monarşi ve bağnazlık. vücudun o ufak seğirmeleri de dönem ispanyasında kafi oranda verilemeyen tepki. düşlerinden düşüp kabusların ortasına salınan güzel bir hiciv. tabi şunu not düşmem lazım; ben futbol izleyen ve bu işlerden pek anlamayan bir arkadaşınızım. bu kadar süslü lafı bir arada kullanıp hata ettiğimiz kısım muhakkak vardır. fular değil atkı takıyoruz neticede. gol olduğunda tribünden aşağıya nehirler gibi akıyoruz. ama yine de bence gol oldu. siz iyisi mi bunun üzerine bir düşünün. *
devamını gör...

internette her tarife güvenildiği durumlarda ortaya çıkan durum.

herkesin damak tadı farklıdır efendim. mesela ben kuru fasulyedir, nohuttur, taze fasulyedir , bol domates doğrar ve az bir su ile kısık ateşte pişiririm. domatesin suyuyla pişer yemek ve biraz şekerle asitliği de dengelenir. ama eski ev arkadaşıma garip gelmişti bu; onlar salçayla yapıyorlardı çünkü.

demem o ki, tarifin içeriğine bakar ve kafanızda muhakeme yaparsanız, az çok damak tadınıza uyup uymadığını tahmin edebilirsiniz.

bunun harici, arada bir yaptığım pastanın pandispanyası o kadar uğraştırır ama her zaman tutmaz. sinir bozucudur evet. hazırlaması ayrı dert, temizliği ayrı derttir.
devamını gör...

ankara'da biraz rüzgar var, yağmur yeni kesmiş ve her yer gül kokuyor isimli çalışmam.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bir kafede yalnız başıma otururken, bir dolmuş yolculuğun esnasında ya da sadece anlamsızca yürürken etrafımdaki insanların hayatına edilgen bir şekilde dahil olarak kazanmaya hak kazandığım ve benim gibi olan insanlarla paylaşmaya hazır olduğum unvandır.

çok küçük yaştan beri, yani çok uzun zamandır öyküler yazdığım için çevremden tipler ve
karakterler toplamayı ve bu tipleri ve karakterleri biriktirip birbirine eklemleyerek bir birikim oluşturuyorum.

bu yüzden de çoğu zaman yalnız başıma iken etrafımda olan biteni dinliyorum. ve bunu çok uzun zamandan beri yapıyorum. insanların özel hayatlarına müdahale etmek sayılmıyor bence bu çünkü kendime göre bir sistematik oluşturdum.

çiftleri asla dinlemem mesela. onların hikayesi beni ilgilendirmez. alçak sesle konuşan insanların sohbetlerini asla dinlemem çünkü eğer dinlemek için uğraşırsam bu kulak misafirliği olmaz. asla insanları dinlemek için özel bir çaba içine girmem. eğer denk gelirse ve hikaye güzel gidiyorsa, hele de manşetlik cümleler varsa ebedi kulak misafiri olarak bu fırsatı asla kaçırmam.

ebedi kulak misafiri olmak ve bu mesleği icra etmek zor ama keyifli. bu işe kalkışacak insanlara amatörlük dönemlerinde bir not defteri edinmelerini tavsiye ediyorum.
devamını gör...

bir kaç yıl önce, çok sevdiğim bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine, arada yaptığım eylem.
hep iyi şeyler paylaşma dedi, hasta olunca da paylaş ki senin de insan olduğunu anlasınlar.
insan olduğumu göstermek için arada yapıyorum.
iyi günde kötü günde vb.*
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

sketcbookta yaptığım karakter tasarımım.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

umarım yeni dünya düzenini hükümetler değil halk kendisi kurar.

ayrıca türkiye'de yaşanacak olayların özeti felan değildir.
bu olaylar türkiye'de %2 ihtimal ile ancak yaşanır.
23'de chp kazansa zatı muhterem de inmiyorum koltuktan dese, üç beş twitten ileriye gitmez.
sebeb mi?
1- bu ülkede bazı kesimler zaten açlığa alışkın açlık onlar için sebeb değil.
2-diger kesim aç olup ama şükür edenler. azı ile yetinmeyen çoğunu bulamaz kafasında, bir ömrü iki allah kitap söylemine heba edenler.
ki bu kesim en tehlikeli olan kesim.öyle bir durumda kafa kesmeye çıkarlar din uğruna.
3- beyaz yakalılar,her olayda onlarca twit atıp sayfalarca entry girip,"başkaları çıksın benim hakkımı arasın,ben klavyeden yazarım" kafasında gazcı olanlar.
4- memur kesmi,adamlar iki twitter hesabı kullanıyor hak istemek için, anonimden yazıyorlar fişlenme korkusuna.
bunlarda eldeki pirinçten olmayalım tadımız kaçmasın ama hep en iyisini yaşayalım tayfası.

yani üç beş işsiz, canına tak eden adam çıkar,onlarda bir güzel dayağını ve biber gazını yer.sizde twitter'da üç beş zulüm twiti atarsınız.
size karışıklıkta polisimin,askerimin yanındayım tagı açılır ve dayağı yiyen yediği ile kalır, bu devranda sürer gider.
umarım demokratik bir seçim olur.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim