çalıştırdığı kişiye bol para veren kurum veya kişi için kullanılan tabir.
devamını gör...

kendindir.
devamını gör...

ben bir ayna idim
baktılar, baktım
gördüler, baktım,
baktılar gördüm.
ne düğünler, ne doğumlar,
ne ölümler gördüm.
en çok yalanlara oldum.
kırdılar,
kırıldım artık.

ben bir ağaçtım
baltalandım.
yonga yonga yongalandım,
yongalarda yandım,
mangallarda, sobalarda,
yangınlarda yandım.
budaklarla budaklandım,
cilalandım, boyalandım.
yaktım, yandım,
yaktılar.
yandım artık

ben bir çağlayandım
bir ırmağa aktım,
ırmak oldum
bir dereye vardım
dere oldum
bir nehire vardım,
nehir oldum
bir denize vardım.
hep baktılar..
aktım artık.

özdemir asaf -imiş
devamını gör...

kinik filozof, sinoplu diyojen'in* büyük iskender'e söylediği meşhur sözdür.

ilk entry'de bahsedilenin aksine büyük iskender şehirde gezerken diyojen'e tesadüfen rastlamaz. halihazırda aristoteles'in öğrencisi olan büyük iskender, felsefeye meraklı ve dönemindeki filozofara çok değer veren bir hükümdardır. kinizm ekolü hakkında da bilgi sahibidir.

bu yüzden, toplumun kanıksadığı normların dışında yaşayan diyojen hakkında da pek çok şey duymuştur. bizzat kendisini görmek ve tanışmak için ayağına kadar gider. makedon imparator, arkasındaki kalabalıkla birlikte diyojen'in yaşadığı fıçıya yaklaşır ve "ben, büyük iskender'im." diyerek kendisini tanıtır.

yattığı yerden biraz doğrularak kalabalığa bakan diyojen, imparatora dönüp "ben de köpek diyojen'im." der. bu cevap karşısında şaşıran büyük iskender, filozoflara değer verdiğinden dolayı ona samimiyetle kendisinden bir isteği olup olmadığını sorar. bu soruyu evet, diye yanıtlayan diyojen dünyevi istekleri umursamadığını ima eden bu cevabı verir.

bu olay, pek çok ressam tarafından resmedilmiş, ancak ben fransız ressam nicolas-andre monsiau'nun bu eserini ayrı tutuyorum. diğer tablolardakinin aksine burada diyojen'in büyük makedonya imparatoru'nun yüzüne bile bakmamış olması, atlanılmaması gereken bir detay.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

son olarak büyük iskender'in de filozofla yaşadığı bu diyaloğun ardından "eğer iskender olmasaydım, diyojen olurdum." dediği rivayet edilir.
devamını gör...

türkiye'de öldürülen kadınları unutmamamız için yapılmış, sayacın her arttığında mahvettiği internet sitesi. "şiddetten ölen kadınlar için dijital anıt." dünyanın başka yerinde böyle bir açıklamalı bir internet sitesi olsa isyanlar çıkar.

edit: ben bu başlığa tanımı girdiğimde sayaç 327 idi. an itibariyle 335.
edit 2: an itibariyle 353.
edit 3: an itibariyle 382, bugün bir kadını yakarak, diğerini kafasından vurarak öldürdüler.
edit 4: yeni yılda sayaç tekrar başladı, bugün itibariyle 67, geçen gün 92 yaşında bir kadına tecavüz edip boğarak öldürdüler.
devamını gör...

evlenmemek.
devamını gör...

son dönemlerde eşanlamlı sözcüklerin aynı cümlede kullanılmasında artış var. ilgi ve alaka, saygı ve hürmet, gerçek ve hakikat gibi anlamdaş sözcükler, aralarında anlam ayrımı olduğu sanılarak sıklıkla ve yanlış bir şekilde kullanılıyor.
devamını gör...

ilginç bir çeşit. evlendi yazan vardı benim için. eş dost mesaj atıyordu "aa! ne zaman evlendin?" diye. aklınıza her geleni yazmayın yahu tanımadığınız insanlar hakkında! sonra peşinizden biz temizliyoruz. *

ps: nickaltıma yazılanları okumuyorum artık. uğraşamam saçma sapan yorumlarla. derdi olan doğrudan yüzüme söylesin.
devamını gör...

yaklaşık 4-5 ay önce kurulmuş olan ve telegram üzerinden iletişim halinde olan gruptur.
kulüpte harper lee'den bülbül'ü öldürmek ve jane austen'dan gurur ve ön yargı, cengiz aytmatov'dan gün olur asra bedel okunup konuşulmuştur. ayrıca ek olarak what happened to monday, le tout nouveau testament, the life of david gale ve split filmleri izlenip konuşuldu. ekibe dahil olmak isteyenler mesaj atabilirler.
devamını gör...

film mi izleyelim, dizi mi?
pizza mı söyleyelim hamburger mi?
evde mi takılalım, dışarı mı çıkalım?

cevap fark etmez ise

sakın inanmayın*. elbette fark eder. hangisi olduğunu senin bulman gerek ama işin challenge burada zaten. eğer doğrh tercihi yapamazsan bütün gün itina ile surat asılır ve ikinci yalana geçilir.

bir şey yok*

erkek olmak ne zor lan
allah kolaylık versin
devamını gör...

gah çıkarım gökyüzüne
seyrederim alemi
gah inerim yeryüzüne
seyreder alem beni.
(bkz: kul nesimi)

makro alemden mikro aleme, mikro alemden makro aleme insan.

bir de şu gelsin muhyiddin ibn arabi'den;
''evren bizim zindanımızdır. ona hükmettiğimizi zannederiz.
oysa onun kayıtsızlığından faydalanarak varoluruz.''

insan sınırlı algı kapasitesi ve sınırlı zihinsel yetileri ile bu konuyu çözemez. sadece teoriler üretir.
(şu an için ileride ne olur bilemeyiz)
bazıları akla çok yakın gibidir, bazıları da çok uzak. zaman tek yönlü akıyor bizim algılarımızda ve sadece 3 boyutlu olarak algılıyoruz çevreyi ve doğayı.
şimdilik bu kadar ama güzel bir konudur, kafa yormak lazım gelir.
devamını gör...

7 nisan 1930 yılında bir cumhuriyet gazetesi haberi.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
27 ağustos 2018 yılında bir sputnik haberi.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

benim ailem ile iletisime geçse birşey kazanamaz zaten. ayrıca geçmişi değil geleceği anlatmalısın zaten 18 yıldır ülkede yönetimdesin seni başka bir parti ile kıyaslamak bile zor.
devamını gör...

bir lars von trier harikası film.

film, bilinç dışı (din, mistisizm) ve bilim arasındaki o amansız ama bir o kadar da birbirinden ayrı olmayan ilişkiyi konu alıyor. bunu çeşitli metaforlar kullanarak anlatıyor. aslında anlatmaya çalışmıyor da ben öyle anladım. bir sci-fi asla değil.

kimileri bu film için, von trier'in o depresif, çalkantılı ruh halinde bir gezintiyi anlatıyor derler. bu film, lars'ın kendisidir, derler. aynı zamanda burjuva toplumuna eleştiri de içerir.*

ben var yaa, saatlerce konuşabilirim bu film hakkında. puanım 10 üzerinden 9.
devamını gör...

sözlükte yazmanın bana göre birşey olduğunu hissediyordum ama bu kadar ihtiyacım olduğunu bende bilmiyordum,

yazmak bambaşka birşeymiş, bu kadar çok konuda bu kadar çok düşündüğümü de bilmiyordum, yazacak çok şeyim varmış,

kafa sözlük bana ilaç gibi gelmiştir, emek veren, tasarlayan, yaratan herkesin ellerine sağlık, daha iyisi olamazdı, teşekkürler.
devamını gör...

dünyaya katlanamadığım zamanlar bir kitap alıp battaniyemin altına kıvrılırım.beni her şeyden uzaklaştıran küçük bir uzay gemisi gibidir.*
devamını gör...

aşırı kullanışlı ve güzel bir site. hemen özelliklerinden bahsedeyim biraz. birçok güzelliği bünyesinde barındırır. okumayı severler için tavsiyedir.

öncelikle goodreads kitap dünyasının imdb'si gibi bir şey. her kitap için puan bakıp yorum okuyabilirsiniz. böylelikle kitap seçmeden önce biraz fikriniz olur.
onun dışında kendi ilerlemenizi takip edebilirsiniz. senenin başında koyduğunuz reading chanllenge ile birlikte.
okuduğunuz kitapları puanlayıp yorumlayabilirsiniz.
okuduğunuz kitapları kaydedebilirsiniz. beğendiğiniz ve okuduğunuz türde kitap önerileri alabilirsiniz.
yazarlarla iletişime geçebilirsiniz.
okuma gruplarına katılabilirsiniz.
yıl sonunda her türden kitaplar oylamaya açılır. içerisinden okuduğunuz ve sevdiğiniz kitap varsa oyşayarak ödüllü kitap seçilmesine dahil olabilirsiniz.
devamını gör...

öğretmenlik.
devamını gör...

katarlıların elinde lan bir media grubu. ülkede malum o parayı verip alacak bir kuruluş olmayınca ellerine bakıyoruz. kimse memnun değil ama her seferinde alıyor adamlar ihaleyi. kafalarına göre ödeme yapıyor yada yapmıyor kimsede birşey demiyor.
devamını gör...

sebze ayırmayan biri olarak sevdiğim yemek.sevmeyene de saygı duyarım.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim