evrim teorisi insanın nasıl oluştuğunu incelemek üzere ortaya atılan bir bilimsel teoridir. charles darwin bunu semavi dinleri yok etmek, çürütmek maksadıyla ortaya koymamıştır. darwin'in hayatı doğayı, canlıları incelemek ile geçmiş neyin nereden geldiğini, nasıl oluştuğunu incelemekle uğraşmış.

evrim teorisi dinleri çürütmek amacıyla ortaya atılmamıştır aksine din adamları bu teoriyi doğru bulup dini terk eden kişileri görünce bu teoriyi karşılarına bir rakip din gibi görmüş ve artık kendi sermayeleri olan, üzerinden pazarlık yapıp para kazandıkları dinleri korumak için öcü gibi göstermişlerdir. darwin'in dinleri yok etmek gibi bir amacı olsaydı bunu yeni bir din gibi tanıtır, etrafına müritleri toplar, bütün hristiyanlığa savaş açar ve kendisinden olmayanları kafir ilan ederdi.

tekrar ediyorum charles darwin'in bu teoriyi koyma maksadı insanın nasıl var olduğunu, nereden geldiğini ortaya koymaktır. aslında bunda başarılı sayılır çünkü evrimi henüz yalanlayan, çürüten bilimsel bir çalışma ya da makale yok. elbette haklı olan eleştiriler var bu teoriye, neticede bu bir dogma değil neticede bilim doğruyu bulmaz yanlışı tespit edip yerine yeni gerçek adayı olan iddiayı koyar ve o iddia çürütülene dek dogru kabul eder.

ülkemizde ise bu teoriye insanımızın genel olarak eğitimden eksik kalması nedeniyle saçma sapan sebeplerle düşmanlık var hem de bu düşmanlık hat safhada. öyle ki sırf islama uygun değil diye meb müfredatından evrim teorisi kaldırıldı. bakın bilim dünyasından hiç kimse size biz bu teoriyi sopa zoruyla kabul ettireceğiz, dinleri yıkacağız, yok edeceğiz, bu teoriye inanmayanları asacağız demiyor demez de zaten. ama insanların yapmış olduğu bilimsel çalışmaya emeklere biraz saygı duyun. siz saygısızlık yaptığınız halde kendi inanciniza saygı istiyorsunuz utanmadan. bunu yapmayın.
devamını gör...

(bkz: maske takmanın olumlu yönleri)
devamını gör...

sinir anında ağızdan çıkan, çoğu kişinin ne anlama geldiğini bilmediği eksik cümle. aslı lâ havle ve lâ kuvvete illa billahil aliyyil azimdir.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bu başlığa kendimi yazmamak için zor tutuyorum kendimi.
devamını gör...

temizlik yapıyorum, kitaplarımın tozunu alıyorum, film izliyorum, yemek yapıyor ve yiyorum, kedilerimi seviyor ve ingilizcemi geliştirmeye çalışıyorum. şiir yazıyorum, eski yazdığım şeyleri okuyorum, düşünüyorum, uyuyorum, hiç takipçisi olmayan birini takip edip onu şoka girdiriyorum ahahahah... radyo dinliyorum, şarkı söylüyorum. araştırma yapacağım konular varsa onlarla ilgileniyorum. gardrobumu düzenliyorum. ama bütün bunlar kahrolası kafamı dağıtmaya yetmiyor... öteye geçmek lazım.
devamını gör...

farklı olmaya çalışmanın en büyük trajedisi farklılaşmaya çalışırken farklılaşanlara benzemeye başlamaktır.
insan nereye gittiğini bilmeyendir.
biraz da kendisi olmalıdır insan. eksikliğini kabullenebilmeli; arzusuna sahip çıkmalıdır.
devamını gör...

eskiden japonya'nın resmi dini olan fakat şu an milli dini olan animizimdir. (animizim: basitçe doğanın bir bütün olarak ve her varlığın teker teker maddi varlığının ötesinde bir de ruha sahip olduğunu kabul eden dini inanıştır.)
şintonun özellikleri:
dünyanın en eski dinlerinden biri olarak kabul görmektedir.
japonların gelenekleriyle iç içe geçmiş bir vaziyettedir bu sebeple zaten milli dindir.
politeizm anlayışını benimsemiş bir dindir tapılan tanrılara 'kami' denir (ör: doğa olaylarını temsil eden tanrıların var olması, kutsal sayılması)
şinto teriminin anlamı ise tanrıların yolu'dur.
şinto resmi din olma özelliğini 2.dünya savaşından sonra kaybetmiştir çünkü abd japonya'nın militarizmini ortadan kaldırmak için girişimlerde bulunmuştur ve başarılı olmuştur.
şu anda japonyada budizm hakimken bunun en önemli sebeplerinden biri ise şinto'nun hoşgörülü bir doğaya sahip olmasından kaynaklıdır. bu sayede iki inanç kaynağı kolayca kaynaşabilmiştir.
devamını gör...

yönetimin bu fahiş fiyatlı sözlük mağazası fiyatlarına ne zaman ayaklanma başlatacaksınız?

he bu arada soru değil ama hazal seni çok seviyorum *
devamını gör...

dört yönün üzerine beton gibi semboloji dökülmüş vaziyetidir.

kuzey toprağı temsil eder, esaslı feminen elementtir. bereketlidir yani. rengi yeşil ve/veya kahverengidir.

doğu havayı temsil eder, ruha ve yaşam nefesine bağlantılı görülür. sarı ve beyaz renklerine karşılık gelir.

güney ateşi temsil eder, güçlü iradeyle bağlantılıdır. turuncu ve kırmızı renklerine karşılık gelir.

batı suyu temsil eder, arınma ve iyileşmeyle bağlantılıdır. rengi mavidir.

bir de beşinci element vardı, o da geleneğe bağlı olaraktan insan ruhunu veya zihnini temsil eder. (bkz: pentacle)

bunları nereden biliyorsun diye sormayın, bir kere öğrendin mi insanın aklına yapışıp kalıyor bu tür şeyler...
devamını gör...

uyuyamadığım bir gece daha. şimdi uyumaya çalışacağım, çünkü yoruldum ve üzgünüm de.
bana iyi geceler, sizlere günaydın. güzel bir gün geçirirsiniz umarım.
devamını gör...

zoruna giden olayları unutmak konusunda sıkıntılı olan biyolojik şey.

kadınlar üzüldükleri, kendilerini mutsuz eden şeyleri kolay kolay unutmaz. böyle konular çözülene kadar da gündeme getirmeye devam ederler bunları.

adam bir şey yaptı, kırıldık diyelim. özür dileyip bir daha yapmamak bir seçenektir mesela. bunu yapmayıp aynı şekilde davranmaya devam ettiğinde "geçen sefer de şöyle yapmıştın zaten" ithamıyla karşılaşır günün birinde çünkü aradaki sorun çözülmemiştir. devam ettiği için, kadına göre bu öyle geçmişte kalmış, unutulması gereken bir olay değildir. çözülmesi ve bir daha tekrarlanmaması gereken bir sorundur. bu nedenle de eski sorunlar gündeme gelmeye devam eder. olay bundan ibaret.

söylenmek yerine sorunları çözmeye çalışırsanız kadın da unutacaktır.
devamını gör...

sade poğaça+vişne suyu
devamını gör...

yüce gönüllü yoldaş benjamin franklin koltuğuna an itibariyle hepimizi oturtmuştur. sağ olsundur. keşke bizi kucak kucağa oturtmasaydın yoldaş. *

hizliresim.com/obkfk6
devamını gör...

arkadaşa ödülünü verelim tespit şey yapmış çünkü. an itibariyle başlığa verdiğim tepki;
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

“haklısın hayatım. haklısın güzelim. haklısın bebeğim. aşkım sen hep haklısın.”
devamını gör...

akıl sır erdiremediğim insandır. ağız temizliği olmayan bir insanın önce kendisine sonra başkasına saygısı yoktur.

şahsen ben konuşurken kadın- erkek farketmeksizin birinin dişlerinin, çay ve kahve içmekten sararmış veya çürümüş olduğunu farkettiğimde tüm algılarım kapanıyor. istediği kadar fit olsun istediği kadar güzel ve marka giyinsin ağız hijyeni yoksa ve dişleri bakımlı değilse tüm aurası yokoluyor. bir dolgunun 400/500 tl, bir kanal tedavisinin 750/1000 tl ve bir implantın 4000/5000 tl (minumum) olduğunu baz alırsak, dişlere bakmanın maddi açıdan öneminide anlamış oluruz. ayrıca bunun bir de implant üstü var ki o da 1000 tl civarında.

sadece düz fırça ile fırçalamak yetmez. dönen başlıklı ve pilli- şarzlı olması exstra hijyen sağlar ve ayrıca diş ipi veya arayüz fırçasıda kullanmak gerekir. bu konuda takıntı derecesinde hassasım. eğer yeterince temiz olmadığına inanırsam tekrar tekrar fırçalarım. dışarıda yemek yemişsem hemen çantamdaki yedek fırçamı kullanırım.
tamam benimki biraz abartı ama en azından düzenli olarak günde 2 kere fırçalamak gerekli.

ağız bakımı yaptırmadan diş fırçalamakta bir işe yaramaz. önce çürükler dolgu veya kanal yaptırılacak ve diş taşları temizlenecek sonra fırçalamanın faydasını görebilirsiniz.
devamını gör...

istanbul'un balat ilçesinde bulunan kahvesi gerçekten diğer kahvelerden farklı olan güzel mini mekan. her balat'a uğradığımda kahvesini içmeden gitmem. sahibiyle muhabbetimizde kullandığı kahve çekirdeğini özel yurt dışından getirdiğini hatırlıyorum. türk kahvesi ve filtre kahvesi gerçekten başarılı,gidip tatmanızı tavsiye ederim.

biraz öznel olacak ama bir eleştirim de var. anlaşılır bir şey yalnız sahibinin amacı genel olarak müşterilere kahveyi vereyim daha sonra hızlı bir şekilde içsinler gitsinler sirkülasyon oluşsun düşüncesinde ve bunu her uğradığımda şahit oluyorum. tabi ki para kazanacak yalnız kendimde bariz hissetmedim ancak bazı anlara tanık oldum.
ama tabi ki kalitenin hakkını vermek lazım,gerçekten başarılı. bildiğim çok güzel bir kahve yapan yer var,gelmek ister misin? sorusuna harika bir şekilde yanıt verecek yerdir kendileri. gidip tattıktan sonra her zaman görüşünüzü benimle paylaşabilirsiniz.*

mekanın görüntüsü için tık tık
devamını gör...

devamını gör...

inci küpeli kız, hollandalı ressam johannes vermeer'in başyapıtlarından biri olan tablodur. adından anlaşılacağı gibi odak noktası bir inci küpedir. lahey'de, mauritshuis'te sergilenmektedir. kimi zaman "kuzeyin mona lisa'sı" ya da "hollandalı mona lisa" olarak adlandırılır. --- alıntı ---



--- alıntı ---
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim