(bkz: sözlükte çıkacak ilk tartışma)
devamını gör...

bazı kişilerin sadece ritalini alıp işi ticarete dökerek, bu ilacı sigara ikram eder gibi arkadaşlarına ikram ettiğini duymuştum. ilaç odaklanmayı ciddi şekilde arttırıp, söz konusu şikayeti olan bireylerde verim sağlıyor. ancak bir grup, bu etken maddeyi daha iyi ders çalışma adına alıyorlar. bu konuda uyarıda bulunmak isterim çünkü hem bağımlılık yapabilir, hem de kalıcı hasarlara sebep olabilir.( sınıf arkaşımızda kalıcı bir tik oluşmasına sebep olmuştu.) bu durum son dönemlerde arttığından, ilacın satışında ciddi kısıtlamalar getirildi.
devamını gör...

se - a - se - a - ses deneme, ses. sesim geliyor mu? geliyor dimi. hah tamam.

bu hafta direksiyonumuzu avrupalara kırıp, uzak uzak diyarlardan yüksek yüksek tepelerden sevgili cözülemeyen sudoku'yu ön koltuğa oturtup gezmek istediği lokasyonlara doğru yola çıkacağız. sudoku'cuğum kişisel sebeplerinden dolayı yayının ikinci yarısında (takribi tr saatiyle 22.00'dan sonra) katılabileceğinden, programın ilk yarısında ben kendimi konuk alacağım. evet. ben, cenk ve bahçem bi de rastalı müziklerim istanbul'dan avrupa'ya, sudoku'yu evinden alıncaya dek sizlere eşlik edecek.

sizler de bana eşlik etmek isterseniz, en pis, en leş, en rezil, en yer yarılsa da içine girsem dediğiniz ne bileyim en yahu bunu da yaşamayaydım diye aklınızdan geçirdiğiniz anıları buraya yazarak/yayına katılarak paylaşabilirsiniz.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
yer: kapıkule sınır kapısı
otostop noktası: discord.com/invite/CYvCwaRT
bölümün playlisti: www.youtube.com/playlist?li...
devamını gör...

aşırı komik insanlardır. arkadaş ortamınızda kesinlikle bulunması gerekir. kişi için çok kötü bir şey , biri içkime ilaç katabilir ve kötü yollara düşebilirim.

(bkz: ben)
devamını gör...

yemek yok dayak var yer misin?
devamını gör...

turgut kelimesi "konut, oturulacak yer" anlamına gelir. bu isim bu anlamda yazar tarafından bilinçli seçilmiştir. selim ışık turgut'u tutunamayanlar ansiklopedisine almayarak onu tutunanlar arasında görmüştür.
devamını gör...

" ağaçlar arasında bir ağaç, hayvanlar arasında bir kedi olsaydım dünyanın hiç bir anlamı olmazdı, daha doğrusu bu sorunun bir anlamı olmazdı. çünkü bu dünyanın bir parçası, giderek kendisi olurdum. sahip olduğum bu akıl, işte beni evrenin karşıtı yapan bu"
devamını gör...

bu krizle birlikte yaklaşık 30.000 çalışanı ve 700 milyar dolar civarı bir parayla tarihin en iyi batış senaryosunu da lehman brohters inc. yazmıştır.

buraya sonradan edit: özetleyeceğim diyorum ya, özetlemiyorum gibi aslında. okurken dirayetli olun çünkü çok uzun olmuş ben bile farketmedim yazarken. *

krizin özetini de şöyle anlatmak gerekirse; 80'lerde hükümet, tasarruf ve kredi şirketlerinden denetimi kaldırdı. bu, tasarruf sahiplerinin riskli yatırım yapabileceği anlamına gelir. ve bu denetimsizlik sebebiyle 90'lara doğru yüzlerce tasarruf ve kredi şirketi battı. ortalama 200 milyar dolar piyasada kayboldu.

wall street siyasete hükmetmeye başladı. 90'ların sonunda finans şirketleri devleşti ve clinton bu büyümeleri destekleyen isim oldu. 99'da hukuka aykırı bir birleşme yaşandı. citicorp ve travelers'in birleşip citigroup'u kurması glass-stragall yasasına aykırıydı. fakat summers ve rubin'in teklifiyle congress gramm-leach-bliley yasası çıkartıldı ve yasayla bu birleşme korundu. hem diğer yasayı hükümsüz kılıyor hem de başka birleşmelerin de yolunu açmasıyla tartışmalı bir yasaydı.

90'ların sonunda internet hisselerinde yine bir balon yaratıldı. 2001'de patlayan bu balonun maliyeti ise 5 trilyon dolarlık bir yatırım kaybına yol açtı. fakat bu tamamiyle denetimi sağlaması amacıyla kurulan borsa komisyonunun hatasıydı. 2001'de bush yönetiminde ise artık finans sektörü bir dünya gücüydü.

2000-2004 yılları arasında ev satışları 4 kat arttı. yaklaşık 6 yılda ev fiyatları 3 katına çıktı. 10 yılda 30 milyar dolar kredi verilirken bu miktarlar 10 yılda 600 milyar dolara kadar çıktı. merkez bankasının denetim özgürlüğü vardı fakat başkan greenspan herhangi bir denetim yapılmasını istemedi. sadece ev kredileri değil diğer krediler de patlamıştı.

american international group (abd sigorta devi) aracılığıyla bir sistem başlatıldı. mesela benim bir evim varsa sadece bir yere sigortalatabilirim. ama abd içerisinde dilediğiniz kadar sigorta şirketi ile anlaşıp hepsiyle anlaşmalar imzalayabiliyordunuz. ve evinizin yandığı bir senaryoda sadece bir sigorta şirketinden değil haliyle tüm sigorta şirketlerinden paranızı alabiliyordunuz. yani kişiler kısa vadede zenginleşmenin yolunu bulmuşlardı. buna da yozlaşmış ikramiye sistemi deniliyor.

2004 yılında fbi, mortgage için bir rapor yayınladı. sahtekarlıktır, şişirilmiş değerlendirmelerdir, üzerinde oynanmış belgelerdir, muddy's ve s&p çıkarları... hepsini ortaya koydu fakat kimse inanmak istemedi. american dream gerçekleşiyordu çünkü.

imf baş ekonomisti de aynı düzlemde bir makale yayımladı. ''finansal gelişme dünyayı daha riskli bir hale mi getirdi?'' raghuram rajan, 2005. bilinçli kişilerce aynı düzlemde uyarılar ve yayınlar devam etti.
merkez bankası balonu neden patlamalı? küresel ekonomist nouriel rounini, 2006.
allon sloan'ın 2007 yılında fortune ve the washington post'ta defalarca yayımlanan makaleleri... imf genel müdürü dominique strauss-khan, uyarılmaktan bıkmamıştı.

hedge fonu yöneticisi bill ackman, mayıs 2007 tarihinde ''çanta kimin elinde?'' isimli bir sunum yaptı. balonun nasıl patlayacağı, etkileri, öncesi ve sonrası anlatılıyordu. eksiksiz gerçekleşecekti hepsi.

fakat toplumu manipüle edenler de vardı her zaman olduğu gibi.*

2008 yılı başında charles morris, krizle ilgili kitabını basıma verdi. easy money, high rollers and the great credit crash. yine aynı yıl icra yoluyla ev satışları patladı. borçlarını ödeyemeyenler iflas etti. borçları geri ödenemediği için de borç verenler iflas etti.

kriz başladı. abd ve avrupa ilk etkilenenler oldu. sonra da tüm dünya. işsizlik arttı. enflasyon uçtu. işten çıkarmalar başladı. büyüme oranları yere çakıldı.
devamını gör...

buradan hemen çıkıp ders çalışın!
devamını gör...

hastasıyız kızılın.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

mevlana denilen celaleddin rumi isimli şahıs moğol işgaline ses çıkarmayan bir sözde din alimidir. ahilik teşkilati kurucusu ahi evran yani hepinizin bildiği üzere nasreddin hoca, anadolu’yu moğollara karşı canı pahasına savunurken, bu muhterem efendi moğollar ile iş birliğine gitmiş ve anadolu’daki türk katliamına ses çıkarmamıştır. katliam sorumlusu bizzat baycu noyan isimli komutandır. hacı bektaş veli bile bu konuda kendisine kırgındır. bu pek muhterem zat oğlunun sevdiği kimya hatun'u şems denilen elemana nikahlamış ve kız hep kendisinden kaçmıştır. bu arada bu kız 15 yaşındadır, şems'in sapkınlıkları sonunda öldürülmüştür. kendi oğlu dahi şems ile ilişkisi yüzünden babasından nefret eder ve ahi evran tarafında yer almıştır. sonunda oğlu da öldürülünce cenaze namazını dahi kılmamıştır. mesnevi denilen garabette yer alana hikayeler ise dudak uçuklatıcıdır. grinin elli tonu bu mesnevi yanında şirinler hikayeleri gibi kalır. bilen bilir kabak hikayesini dahi okusanız anlarsınız. ayrıca işine gelmeyince bu şiir ve gerçeklere sembolik demek ise düpedüz cahilliktir. bahsedilen şeyler ilahi aşk değildir sapkınlığın zirvesidir.

cananım geldi.
ey tebrizli şems!
ey gözümdeki nur!
beni benden aldılar bugün,
kurulsun düğün dernek ,
ahun tenlim,
gümüş bedenlim.
dilim, dilberim geldi.

bunları okumak ve anlamak için alim olmaya gerek yok. gayet açık ortadadır.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bi dakika bu benim nickaltım mı? kafam karıştı nickimiz arasında fark göremiyorum modlar bi yardım pls...
devamını gör...

susadım diyecektir. içilmek ama içememek kötü olmalı.
tıpkı bir aynanın hiç aynaya bakamaması gibi.
devamını gör...

"bestie!!! gercekten cok yararlilar lan
bak sana diyorum bu iş oldu.
olm cidden oldu.."
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

"ben o şelale saçlara o ay o hilal kaşlara
süzme bal o dudaklara öp öp öp öp doyamadım
sütten ak o gerdana bir çıkar ki meydana
gel de uyma şeytana bak bak bak bak…"
devamını gör...

günaydın,

bugün çocuklarımı iki ayrı okula ilk defa bırakacağım gün. normalde ikiside aynı yere gidiyordu. bir de uzun zamandır beklenen doktor raporu bugün geliyor, tatilim bitiyor tedirginim man. sorunsuz bir gün diliyorum hepimize.
devamını gör...

mahlası bana melisa ismini anımsatıyor. severim kendisini.
edit : yok melisa değilmiş arkadaşlar :((
devamını gör...

belki gerçekten ilgiye ve şefkate veya “nasılsın?” diye sorulmasına ihtiyacı vardır belki gerçekten yalnızdır, bilemezsiniz.
şahsen ben hiç yapmadım, yapmam da. hem zaten benim kullandığım sosyal medyada yok. en kötü, bir gün paylaşmak istersem whatsapp durumdan paylaşırım ne yapıyım ya da fotoğraf çeker, kolumda serumla burada başlık açarım.(swh)
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim