gülerek karşıladığım bir çağrı. pandeminin zirve yaptığı dönemlerde ayasofya ve kongre kalabalıklarıyla övünen adam diyor bunu. normalleşme diyor bir de, şu an sanki sokaklar insan kaynamıyormuş gibi.

oldu reis. rakamlar aşağı seyredince normalleşelim, kongreler yap, halkla buluş; sonra biz kapanırız sıkıntı yok.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

1402 yılında st. jean şövalyeleri tarafından aziz peter kalesi adıyla inşa edilmiş bir kaledir.
yapımından osmanlı devleti'ne geçtiği 1522 yılına kadar st. jean şövalyeleri tarafından kontrol edilmiştir. tek bir millet yerine italyan, fransız, alman ve ingilizlerin ortak eseridir. kulelerin isimleri de bu şekilde adlandırılmıştır.
en yüksek kule deniz seviyesinden 47,50 metre yükseklikte olan fransız kulesi'dir. diğer kuleler italyan kulesi, alman kulesi, yılanlı kule ve ingiliz kulesi'dir.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

kardeşi ıı. bayezid'e başarısız bir isyan düzenleyen cem sultan da bu kalede saklanmıştır.

osmanlı egemenliğine girdikten sonra kalenin içindeki şapel, "süleymaniye camii" ismi ile camiye dönüştürülmüştür. bir dönem de hapishane olarak kullanıldığı kayıtlara geçmiştir.

--- alıntı ---

kale bugün sualtı arkeoloji müzesi olarak kullanılmaktadır. müze koleksiyonlarında bulunan eserler türk hamamı, amphora sergilemesi, doğu roma gemisi, cam salonu, cam batığı, uluburun batığı, sikke ve mücevherat salonu, karyalı prenses salonu, ingiliz kulesi, işkence ve katliam odaları ve alman kulesi'nde sergilenmektedir.

--- alıntı ---
devamını gör...

gezdim dünyayı gördüm konyayı diye bir laf var. benim aklıma ilk gelen bu oluyor nedense.
devamını gör...

genellikle hukuki bir terim olarak kullanılan kelimedir.
devamını gör...

“sesinde ne var biliyor musun
bir bahçenin ortası var
mavi ipek kış çiçeği
sigara içmek için
üst kata çıkıyorsun
sesinde ne var biliyor musun
uykusuz türkçe var
işinden memnun değilsin
bu kenti sevmiyorsun
bir adam gazetesini katlar
sesinde ne var biliyor musun
eski öpüşler var
banyonun buzlu camı
birkaç gün görünmedin
okul şarkıları var
sesinde ne var biliyor musun
ev dağınıklığı var
iki de bir elini başına götürüp
rüzgarda dağılan yalnızlığını
düzeltiyorsun
sesinde ne var biliyor musun
söylemediğin sözcükler var
küçücük şeyler belki
ama günün bu saatinde
anıt gibi dururlar
sesinde ne var biliyor musun
söylenmemiş sözcükler var.”

cemal süreya şiiri.
devamını gör...

bu ikileme göre ne kadar iyi niyetli olursanız olun biriyle fazla yakınlaşır, fazla samimileşirseniz, istemeden de olsa o kişiyle çatışmaya ve birbirinize zarar vermeye başlarsınız. oysa ki asla geçmemeniz gereken bir çizgi vardır ve o çizgiyi geçmeniz ilişkinin hasar almasına ve temellerinde çatlaklar oluşmasına neden olur. bu durumu bir ilişkinin başında her şey güllük gülistanlık iken, sonradan tahammülsüzlüğün ve sert kavgaların baş göstermesinden anlayabilirsiniz.

bu nedenle kirpi ikilemi, insanların sadece aşk hayatlarında değil, tüm ilişkilerinde arada yeterli mesafe bırakmaları gerektiğini, konfor alanına saygı gösterilmesinin önemini savunur. bunun yanı sıra insanlarla aranızdaki mesafeyi çok açmanın da donmaya, yani yalnızlığa neden olacağını söyler.
devamını gör...

"dibinde bir ejderhanın yaşadığı bilinen kuyuya inecek bir kahraman bulmak, muhakkak ki, dibinde ne olduğu hiç bilinmeyen bir kuyuya inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmaktan daha kolaydır."
diye özetlemiş durumu sabahattin ali.
devamını gör...

pakistan ve hindistan arasında geleneksel bir sınır töreni yapılır.merak edenler için
devamını gör...

kişilerin hayatımızdaki yeri ve öneminin belirlediği fark.

nihayetinde tanıdığınız tanımadığınız herkese kızabilirsiniz, siyasetçisinden futbolcusuna, patronunuzdan arkadaşınıza kadar. ama yürürken elindeki çöpü yere atan hiç tanımadığınız bir insana da kırılmazsınız. yani kızgınlık genel ve geçici, kırgınlık ise özel ve kalıcı bir duygudur.
devamını gör...

keşke hoşlandığımız erkekler de "insan" çıksa dedirten başlık...
devamını gör...

(bkz: ne kadar yalnızsın testi)
devamını gör...

istediğin yemeği pişirmek,sadece kendine ait zamanlar yaratmak,sana kötü gelen insanları hayatından uzaklaştırmak.
devamını gör...

use my voice adında harika bir parçaya sahip rock grubu.

devamını gör...

ben haftada 220 saat online'ım, karmam hep aynı.. sanki bitcoin madenciliği yapıyorum.. günde 0.5 karma geliyor.

duyun sesimizi..
devamını gör...

askerdeyken çok kez başıma gelmiş olaydı. kardan yollar kapanınca levazım gelemezdi. erzak tükenince bisküvi ile yaşamaya çalışırdık. hey gidi günler...
devamını gör...

biraz da beklentiye bağlı. sana ne lazım abi? tdk sözlüğü mü?
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
yan gel yat adlı... şaka şaka * tablolarda aldı benden nasibini, kimlerin elindeyim diye bağırıyorlar.
efenim eserimiz
ressam: james mcneill whistler'e ait.
resim uzak doğu sanatından etkilenerek yapılmış.
tablo adı: beyaz senfoni, no:3
tablodaki model kadınlardan biri ressam'ın öhöm öhöm...eşinin dışındaki ilişkisiymiş. bilgi bilgidir diyerek biraz magazinsel biraz sanatsal takındığım, günün tablosunu seçtiğim başlıktır.
devamını gör...

ibrahim tatlıses
devamını gör...

yağmurlu ve gökkuşağının hakim olduğu gökyüzünü fark edip kamerayı tutan ben..
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

sanat için soyunurum diyen arkadaşları buraya davet ediyoruz. ama soyunup gelmemeleri reca olunur.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim