günaydın sevgili proletarya. oh bugün cuma artık, kapitalist çarklar arasına sıkışmış beyaz yakalının en sevdiği gün.
devamını gör...

yazmak bence en güzel ve ucuz hobi. hayal gücüne iki odun at ve devam et..
devamını gör...

yeni kalem falan almak. boş bir defter almak kırtasiyede dolaşmak beni çok motive ediyordu.

ders çalışmaya motive eden şeyleri merak eden başlıktır.
devamını gör...

eskisi gibi yazasım gelmiyor, sevdiğim yazarlar gidiyor. kalite gittikçe düşüyor. hepsinin toplamı; sözlük istediğim gibi bir yer olmaktan uzaklaşıyor.

evet burayı güzelleştirmek bizim elimizde fakat artık ben yoruldum müsait olanlara el veriyorum.

saniyesinde bir sürü beğeni aldığına göre böyle düşünen insanlar var. ciddiye alır mısınız bilmem.
devamını gör...

“beni güzel hatırla” adlı şiirin orhan veli kanık’a ait olduğu bilinir oysa şiirin yazarı okan savcı’dır.



beni güzel hatırla!
bunlar son satırlar...
farzet ki, bir rüzgârdım, esip geçtim hayatından
ya da bir yağmur sel oldum sokağında
sonra toprak çekti suyu...
kaybolup gittim, belki de bir rüya idim senin için.
uyandın ve ben bittim...

beni güzel hatırla!
çünkü; sevdim seni ben, herşeyini...
sana sırdaş oldum, dost oldum,
koynumda ağladın.
yüzüne vurmadım hiçbir eksikliğini,
beni üzdün, kınamadım.
alışıktım vefasızlığa, el oldun aldırmadım...

beni güzel hatırla!
sayfalarca mektup bıraktım sana.
şiirler yazdım her gece, çoğunu okutmadım.
sakladım günahını, sevabını içimde
sessizce gittim...
senden öncekiler gibi sen de anlamadın.

beni güzel hatırla!
sana unutulmaz geceler bıraktım
sana en yorgun sabahlar...
gülüşümü, gözlerimi, sonra sesimi bıraktım.
en güzel şiirleri okudum gözlerine baka baka,
söylenmemiş "merhaba"lar sakladım her köşeye
vedalar bıraktım duraklarda.
ne ararsan bir sevdanın içinde
fazlasıyla bıraktım ardımda.
okan savcı


devamını gör...

biriyle evlenmeden evvela o insanın her şeyini kaybettiğini düşünün.
sağlığını, parasını, güzelliğini yada gençliğini.
eğer bunlardan biri olmadığında siz olmaya devam edecekseniz evlenin.
devamını gör...

hanım hanım ne beceriksizsin be derdim kendime bu durumda iken.

deneme yanılma yoluyla ve portakalı keke aşık olmak sonucunda öğrendim. 13 yaşından beri yemek yapan insanımdır ki bir küçük motor becerilerinde başarısız olmam sebebiyle bir mantı kapatamam bir de çok ince yufka açamam, gerisi bendedir.

fakat bu kekler olmazdı. koyduğumdan daha sönük taş gibi olurlardı.
sonra kaptanım öğretti püf noktalarını.

1.yumurtalar oda sıcaklığında beklemiş olmalı yapmaya başlamadan önce.
2.şeker ve yumurta en az 10 dk mikserle çırpılmalı.
3.2 kabartma tozu katılmalı. tariflerde hep bir yazar.
4.hamuru yaptıktan sonra sıcak fırına çabucak koymak gerek.

afiyet olsun.
devamını gör...

''kelimeler bana kalırsa her zaman sınırsız bir büyü kaynağımız olagelmiştir...''
albus percival wulfric brian dumbledore
devamını gör...

kısır döngüye girer insan. bu hâlde oldukça daha çok acı çeker,her şey daha da ters gider. bunların sonucunda da ölmeyi daha da çok ister. altta yatan sorunların ciddiyetine göre bu durum çok daha kötüleşebiliyor. bu bataklıktan nasıl çıkılır hiç bilmiyorum. belki de yeterince güçlü olamadığım için çıkamıyorum. intiharın asla olmamasını savunuyorum bir noktada cinayet çünkü ama kendi canına kıymak da bazı insanlar için çok kolay maalesef.
devamını gör...

(bkz: light selami)

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ingilizce bir sözcüktür. kişinin her şeyi değersiz/anlamsız görmesi durumudur. hiçbir şeye anlam değer yüklemeyen ve her şeyi önemsiz görmesi anlamına gelmektedir.
devamını gör...

sözde, küçük ve gelişmekte olan üniversiteler ile kıdemli üniversiteler arasında iş birliği ve bu yolla da öğrenciler için fırsat eşitliği yaratılmaya çalışılacak olan proje. yerseniz. meali ise şu: "biz ne yaparsak yapalım kaliteli üniversitelerin kaliteli insanlar çıkarmasından bir türlü kurtulamadık. bu insanlar da bize sorun çıkarıyor. öyleyse bu öğrencilerin alacakları eğitimin ve sosyal çevrelerinin kalitesini düşürelim, belki onları da bayağılaştırırız."

hayata geçirilen bu proje ile, mesela, 311 taban puanla bartın üniversitesi bilgisayar mühendisliği bölümünü kazanan bir öğrenci, 519 taban puanla öğrenci almış olan istanbul teknik üniversitesi'nin derslerini alabilecek, kampüsünden yararlanabilecek, diğer bütün sosyal ayrıcalıklara sahip olacak ve resmen itü öğrencisi sayılacak. aralarında neredeyse iki kat başarı farkı olan bu çocuklar; aynı sınıflarda eğitim görecek, aynı kütüphaneyi kullanacak, aynı laboratuvarlarda çalışacak ve daha da önemlisi, aynı sosyal çevreye sokulmuş olacak.

yapılan eşleştirmeler sıralı tam liste.
daha fazla bilgi için de buradan.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

cerrahi tedavi sonrası oluşan ağrılar için reçete edilen güçlü bir ağrı kesici olmakla birlikte hassas midesi olanları üzer.
devamını gör...

esmer şarkısını ve klipteki koreografisini unutmadığım şarkıcı.

devamını gör...

ben büyüttüm, hâlâ yaprakların altında saklanıyor..

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

benim de dahil olduğum insan grubudur. hayır batı ülkelerine de hiç gitmedim. hatta hiç yurtdışına bile gitmedim. ailem tarafından böyle yetiştirildim ama. doğru olanı bu çünkü. ha tabii ki bazı durumlarda çok acelesi olur insanın ve bunu yapmak zorunda kalır, bu gayet normaldir.
devamını gör...

bu aralar bende bir duygusallık var hemen gözlerim doluyor. ama ne yalan söyleyeyim kimse fark edip neyin var diye sormasın, kendime açıklayamadığım duygularımı bir de onlara açıklamayayım diye uzun zamandır yapamadığım bir eylem.
devamını gör...

bunu yapmamak içine plakayı ezberler veya otobüste özel yerleri işaretlerim (yani aklımda tutarım) hiç başıma gelmedi umarım gelmez de.
devamını gör...

bu ülkenin yetiştirdiği değil, kendi kendisini yetiştirmiş, demokrat yazar.

insanın en zorlandığı şey kendi düşüncelerinden bağımsız, objektif bakarak, karar alabilmesidir bence. levent gültekin bunu sıklıkla uygulamış bir kişi. sadece dine, siyasete ve insanlara bakış açısında değil, kendisini aynalarken de uygulamıştır.

dürüst ve iyi insandır. her insan gibi hataları, eksikleri vardır. bazılarını çok net görüyor ama bazılarını kendisi bile bilmez. insandır çünkü. fakat gördüğü her hatasını mutlaka kabul eder ve özrünü diler. özür dilemeyi bir bilgelik olarak görür. bunları onu şahsen tanıyan bir kişi olarak yazıyorum.

yaygın kanının aksine atatürk'e, türk milletine herhangi bir düşmanlığı yoktur. derdi sadece vatana, millete yapılan ihanetlerdir. atatürk'ün felsefesini çok iyi kavramış ve inandığı kavramları (bkz: laiklik) misyon olarak vatanın her köşesinde insanlara anlatmaya çalışmıştır. pandemide de halk tv'deki iki yorum programında murat sabuncu ile bu misyonu devam ettirmektedirler aslında.

mahalle değişimini bırakın kendi dönüşümünü her şeyin önüne koymuş, inandıklarını savunurken, dönüşümünü ve eskiden içinde bulunduğu ortamın sakilliğini anlatırken, kendi sağlığından olma riskini göze almış cesur bir sestir. ahmet hakan'la uzaktan yakından karakter benzerliği olmadığını da kanıtlamıştır. eski siyasal islamcı diye aynı kefeye koymak büyük hatadır.

zaten ülkenin temelindeki sorun bu. ötekileştirme. levent gültekin kimileri için eski islamcı, kimileri için yeni muhalif. ama çok az bir kesim gözlüklerini çıkarıp levent gültekin'i kimliğin veya mahallenin parçası olarak değil, özgün düşünceleriyle değerlendiriyor. bunu kendisi de biliyor ve yine de konuşmaya, anlatmaya devam ediyor. risk budur :)

gerek islamcı kesimde, gerek demokrat rolü yaparak özgürlükleri kısıtlamış eski yönetimlerdeki hataları çok iyi bilip, deneyimlediği için bugün kendisi geçtim iktidarı, muhalefete en keskin eleştirileri yapan isimlerdendir. çoğu izleyicisi kendisine kızıyor fakat onun söylediği her şey muhalefeti daha iyiye taşımak, dolayısıyla önümüzdeki 2023 seçimlerinde bu demokrasi savaşını kazanmak adınadır.

sözlerimi burada sonlandırırken sabredip okuyanlara iki önerim olacak, naçizane;

1. kendisini sevin, sevmeyin ama kitap okuma alışkanlığınız varsa lütfen onurlu çıkış'ı alın, okuyun. orada çok samimi bir özeleştiri göreceksiniz, ondan sonra sevmemeye devam edebilirsiniz ama en azından kimi sevmediğinizi bilirsiniz.

2. yazının bir yerinde kendisine "iyi insan" dedim. iyi insan tanımı için kendisinin en sevdiğim bi kahve yayınını paylaşıyorum. ilk 10 dakikasını izlerseniz yeterli olur. (iyi insan olduğunu düşünüyorum fakat umarım bu yazımı görmez, görürse de umarım iyi insan olduğuna inanmaz ve çabası daha da mütevazi bir şekilde devam eder.)
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim