bursa'nın meşhur tatlısıdır, ismi bursa helvası diye de geçer. yapımı oldukça pratik, çok lezzetli ve aynı zamanda da hafif bir tatlıdır. osmanlı saray mutfağından günümüze miras kalmış muhteşem bir lezzettir. tabii muhallebisinin kıvamını tutturmak ve yediğinizde un tadı almamak çok önemli, bu yüzden evde yapacaksanız bu noktalara dikkat etmelisiniz.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

bursa'ya gidip yeme imkanınız yoksa toplanın kendi yaptığım tarifi* üşenmeyip sizlere yazıyorum;
malzemeler:
- 100 gram tereyağı (tereyağı yoksa margarinin yarısını da kullanabilirsiniz)
- 1 su bardağı un
- 1 litre süt
- 1 yumurta sarısı
- 1 su bardağı şeker
- 1 paket vanilya
evet malzemelerimiz bu kadar, oldukça pratik görünüyor değil mi? az malzeme ile hem hafif hem de muhteşem bir lezzet.
yapılışı:
- şekeri bir tencereye alıp sütü bir tencereye döküyoruz ve şekeri eritiyoruz. bir süre karıştırdıktan sonra yumurta sarısını da ekleyip çırpıyoruz ve tencereyi soğumaya bırakıyoruz.
- tereyağını bir tavaya alıp erittikten sonra unu ekleyip pembeleşinceye kadar kavuruyoruz.
- kavurduğumuz unu soğumaya bıraktığımız süt karışımımıza ekliyoruz ve muhallebi kıvamına gelinceye kadar ocakta karıştırıyoruz.
- karışım yoğunlaşıp muhallebi kıvamına geldikten sonra vanilyayı ekliyoruz ve kısa bir süre daha ocakta beklettikten sonra kıvamı olan muhallebimizi ocaktan alıyoruz.
- sonrasında hazırladığınız muhallebiyi tercihe göre borcama ya da küçük güveç kaselerine dökebilirsiniz. ben borcama yapıp kare şekilde kesmiştim.
- daha sonra fırında 200-220 derecede, üstü kızarana kadar pişiriyoruz.
üstünün ne kadar kızarmasını istiyorsanız o kadar fırında tutabilirsiniz, sonrasında da fırından çıkarıp istediğiniz gibi süsleyerek ya da süslemeyerek yiyebilirsiniz. afiyet olsun.**
devamını gör...

öncelikle;
(bkz: kadın yazarların takipçi sayılarının çok olması)
(bkz: aramaya inanmak)

ve sonra... gerek trollük amaçlı olsun, gerek ciddi niyetle olsun zırt pırt gündeme getirilen bu türden başlıklara sık sık şahit olan, takipçi sayısı 3 haneli, beğeni sayısı iyi denecek düzeyde olan bir kadın yazar olarak şunu söyleyeyim; tanımlarıma beğeni yapan hemen hemen herkesle iyi kötü bir hukukumuz, kısa da olsa sohbetimiz var ve bu insanların yarısından fazlası kadın. siz sanıyorsunuz ki kadınlar kıskanç, birbirini çekemeyen lanet yaratıklar, o nedenle de sözlüklerde birbirlerini takip edip oylamazlar. ama voila! yanıldınız baylar.

ha bu arada, övünmek maksadıyla ya da benzer bir amaçla yazmıyorum bunu ama kadın olduğum için değil de bu tanımları yazdığım için takip ediliyor olmayayım sakın:

olay ufku
merkezkaç kuvveti
wimp
apollo 13
bukalemun parçacıklar
artırılmış gerçeklik
ve tek tek sayamayacağım diğerleri...

ben de birçok kadın yazarı takip ediyorum. hemen hemen her konuda çok güzel bilgiler paylaşan, kendi uzmanlık alanına dair tanımları üşenmeden bize aktaran birçok kadın yazar var. siz de yazın, sizi de takip edelim efendim. bizim için cinsiyet önemli değil.

işbu tanım bahsi geçen türden bir avuç insanı kapsamamaktadır ve başlık sahibine yönelik şahsi bir eleştiri değildir. bakış açınızı biraz değiştirmeniz gerekiyor olabileceğine ilişkin naçizane bir hatırlatmadır.

bir de şu trollük konularını değiştirin artık yahu! biz de eğlenelim hiç olmazsa. hep aynı hep aynı, olmuyor ki böyle...
devamını gör...

hatay'da yapılan, kurabiyeye benzeyen yöresel bir tatlıdır. özellikle bayram öncesinde her evde yapılır, sokakları kömbe kokusu sarar. çeşitli ahşap kalıplarla şekil verilir ve hurmalı, cevizli, sade olmak üzere çeşitleri bulunur.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

mr robot izleyenler genelde yapıyor. hak veriyorum tabi önlem almak gibi bir nevi. yarabandıyla kapatan gördüm çöm ilginçti. ayrıca yeni nesil laptoplarda kapatma penceresi var. onlar koyduğuna göre önemli demek ki.
devamını gör...

eski türkçede (orta asya dönemi) asker anlamına geldiği söylense de bu konuda birlik yoktur. subaşı, subay gibi sözcüklerde, su uyur düşman uyumaz gibi atasözlerinde yaşasa da aslında büyük ihtimalle kuvvet anlamına gelen bir sözcük.
süngü, süsmek, sümmek (itmek, itelemek), sümük, sümkürmek gibi sözcükler ve hatta 'sümsük'ten 'süpürmek'e, 'sürmek'ten 'sürtmek'e, sürtünmek'e kadar daha pek çok sözcüğün de kökü 'sü'dür.
devamını gör...

kızımla kahvaltı diyaloğum
-anne ben kaç yaşımdayım¿
ona boş boş baktım.
-bilmiyorum, kaç gösteriyorsun¿
taptaze komiklik. *
devamını gör...

birleşmiş milletler ıyi niyet elçisi olacak insanım, tipsizim diye yapmıyorlar galiba?
angelina jolie'den neyim eksik?
aslında iyi niyetim falan yerinde hani...*
alti yaşındaydım, yaz tatilinde bildiğimiz tek tatil köyü köyümüze gittik. amcamın benimle yaşıt olan oğlu kucağında sürekli kundağıyla geziyor.
gece gündüz nereye gitse o kundak elinde...
ben de başladım küçük bir battaniye ile gezmeye, herkes onu taklit ettigimi, hatta kıskandığımi sanmış olacak ki kimse;
-"o battaniye neden her dakika senin kucağında?"diye sormuyor.
....
benim birilerini kıskandığım doğruydu,
sadece amcaoğlumu kiskansam yine iyi... tüm köyün çocuklarını, hatta tavuklarını kıskanıyordum.*
ne olur sanki bir civcivim olsa? herkes köye gelen civcivciden rengarenk civcivler aldı. annem kardeşime aldı ama bana almadı. neymiş; evi iki kere su doldurmuşum,cezalıymışım...
....
baktım ki oluru yok, ahıra gittim ve bir yumurta aldım . evden eski küçük bir bebek battaniyesi alıp sardım. kucağımda sımsıkı sarılıp onunla yaşamaya başladım. gece gündüz sürekli benimle...
herkes kuzenimi kıskandığımı düşünedursun ,ben aslinda kuluçkadayım kimsenin haberi yok. *

kırılır üşür korkusuyla ona öyle sarılıyorum ki, yemek yerken, oyun oynarken ( ki tek oyunum kuluckadaki tavuk olmaktı o dönem) nereye gidersem gideyim yumurtam hep benimle...
tam anlami ile gezen organık tavuk oldum.
....
sımsıkı sarılmaktan akşamları yatağa yattığımda kollarım ağrıyordu. yine de ona sarılıp uyumanın onunla yaşayacağımız şeyleri hayal etmenin mutluluğuyla o yorgunluğu görmezden geliyordum. en büyük arzum onun simsiyah bir civciv olmasıydı.

ben nice hayallerle yaşarken annemin;
-" ver bakayım o battaniyeyi! leş gibi de olmuş ,elinden biraktigin yok ki."diyerek birden battaniyeyi elimden çekmesiyle ben bebeğimi düşürdüm.
size göre düşük yaptığımi düşünmem abartı olabilir ama benim o an hissettigim duygu buydu. nasıl kahroldum anlatamam.
.....
aradan çok gecmedi, daha bir hafta önce "yavruuuum! civciviiim!"diye ağıtlar yakan ben, birden yumurta katili olup çıkmıştım. yalnız hep iyi niyetimden bu cinayetler. *
ahırdan yumurta çalıp önceleri babaannemin kedisine, sonra baktım aç kedi çok. gördüğüm tüm kedilere çiğ yumurta yedirmeye başladım. tabi eksilen onca yumurta dikkatlerden kaçmadı.

dedem, ahıra hırsız dadandığı fikrikrinde ısrarcı, buna rağmen babaannem sansardan şüpheleniyor.
ben ikisini de tutuyorum...
bence ahıra sansar kılıklı bir hırsız dadandi. *

neyse ki bu vakamdan kimseler haberdar olmadan kurtuldum. kabul civcive anne olmayi başaramadım ama kedilere anne olamayacağımı kim demiş?

bu da bir nevi koruyucu annelik.*
devamını gör...

mesela yani.
devamını gör...

bütün aleynalar gelse, bütün tilkileri yakalayíp kürklerini satsalar yine de o parayı toparlayamazlar. 1 milyon dolar demiyor, 1 milyar dolar diyor. aleyna her ay 1 milyon lira senelik 12 milyon lira kazansa ölünceye kadar en fazla 500-600 milyon, bilemedin 1 milyar lira kazansın. yani 8-10 kere dünyaya gelmesi lazım onun. malum, dolar liraya çevrilince tır dolusu para ediyor.
devamını gör...

yazar dediğin adam rezalet bir hayat yaşar ve uyku saati asla belirli değildir genelde gece yatmaz sabah kalkmaz felsefesiyle yaşarlar.
geceleri en verimli saatlerde yazarlık yapar.
devamını gör...

benbirtavuğum
devamını gör...

tüm sözlükler gibi burada da olan durumdur. kimse tanım derdinde değil, herkes ya boş boş yazıp kafa dağıtmak istiyor ya da birileri ile tanışmak vs.
o zaman da kaçınılmaz olarak sözlük diye kurulan yer 3. sınıf forum sitelerine dönüyor.
inanmayanlar akıştaki başlık ve içeriklerine bakabilir.
devamını gör...

lise zamanında yazdığım bir ergen şiiri için;
ah diyorum tanrım
zaman ne hızlı yakalayamadım
çok eskilerde kalmış olmalıyım
dostum şeref'in kallavi bir selamı var
ey ahir zaman insanları
bir sigara yakıyorum
içimdeki çocuğu boğdular tanrım
göğsümde zincirlediğim katil destur istiyor
artık sabredemiyorum
yitirdim hislerimi
öfkem kaldı bir yaşam alameti
yaşamak istiyorum tanrım
yaşamak ve yaşatmak...
affola hazretleri to be or not to be meselesi
acziyetim azrail'in elinde bir tırpan
kımıldayamıyorum tanrım
devamını gör...

günaydın cemiyetin güzel insanları.

ben mi? aynı be. hastayım çorba içeyim dedim ama yapmamışlar bu sabah. duyunca şöyle oldum, allah sizi inandırsın.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

birde kul hakkı diye diye gezeriz ya, ama sırada en öne geçmek, kaynak yapmak kul hakkına girmiyor, ona biz açık gözlük deriz.
yahu oruç tutar, pide almaya gider ama pide kuyruğunda öne geçmeye çalışır ve aldığı pidey ile akşam orucunu açar, ibadet yapmış ama kul hakkı yok.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

döllenme olmadan üreme. dişi gamet gelişir ve yeni birey meydana gelir.
devamını gör...

reklam ajansı sağlam çalışıyor demektir bu. acun akıllı adam, reklamı nerde yaptıracağını iyi biliyor.
devamını gör...

900 rakıma sahip olan, keskin virajları kar ve kalkmayan sis tabakasıyla, sürücülerin kabusu olan dağdır. tüm bu olumsuzlukların yanı sıra enfes kuzu et mangalların üzerinde konuşlandığı, türkiye'nin, en işlek karayoluna sahiptir.
devamını gör...

akp li değil ha yanlış anlamayın. profilinde devamlı olarak chp ve hdp ye sallaması parti "tutmamasından" akp li değil yani. ak troll hiç değil. akp ye dokunmadan muhalefete sallaması tamamen apolitik oluşundan. mansur yavaş kpss ücretini vergilerle ödedi gibi büyük bir sırrı da ifşa ederek büyük oyunu da bozdu gıral.

edit: mor dağ ve anti savar nickleriyle şutlanan cahil, ilgi çekmeye çalışan bir ergen.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim