anne olmak istemeyen kadın
edit: yazar arkadaş ile anlaştık. niyetinin farklı olduğunu anladım. niyetini açıkladığı için teşekkür ederim. ama girdiyi silmeyeceğim çünkü aranızda aşağıda belirttiğim gibi düşünenler olduğunu biliyorum.
başlığı açan yazarımız "her kadın annelik ister" demiş ama yok öyle bir şey. bıkmadınız mı bu genellemelerden? hiçbir kadın anne olmak zorunda değil. karşısında güvendiği biri olsa da bir insan doğurmak istemeyebilir. "bir insan çocuk istemiyorsa mutlaka sorunu vardır" nasıl bir düşünce tarzıdır allah aşkına. 21. yüzyılda uğraştığımız şeylere bakın saçımı başımı yolmak istiyorum artık. yıkın şu "kadın=anne" algınızı.
başlığı açan yazarımız "her kadın annelik ister" demiş ama yok öyle bir şey. bıkmadınız mı bu genellemelerden? hiçbir kadın anne olmak zorunda değil. karşısında güvendiği biri olsa da bir insan doğurmak istemeyebilir. "bir insan çocuk istemiyorsa mutlaka sorunu vardır" nasıl bir düşünce tarzıdır allah aşkına. 21. yüzyılda uğraştığımız şeylere bakın saçımı başımı yolmak istiyorum artık. yıkın şu "kadın=anne" algınızı.
devamını gör...
vincent van gogh
eserlerinde çoğunlukla sarı-yeşil tonlarına yer veren ressamdır. bu sarı-yeşil tonlarını bu kadar sık kullanmasının sebebi aslında dünyayı öyle görmesiydi.
peki neden dünyayı sarı-yeşil tonlarda görüyordu? çünkü günümüzde kalp yetmezliği tedavisinde kullanılan ve dijitaller grubunda bulunan digoksin ilacını kullanıyordu. bu ilaç o zamanlar psikolojik rahatsızlıklar için kullanılan bir ilaçtı. ilacın en önemli yan etkisi sarı-yeşil diskromapatisidir.
bazı tablolarında ise ilacın ham maddesi olan digitalis purpurae diye adlandırılan “yüksük otu” bitkisini resmetmiştir. bunlar da bize van gogh’un yüksek miktarda digoksin maruziyetine kaldığını gösteriyor. van gogh sarısının hikayesi aslında bir yan etkiden ibaretmiş.
peki neden dünyayı sarı-yeşil tonlarda görüyordu? çünkü günümüzde kalp yetmezliği tedavisinde kullanılan ve dijitaller grubunda bulunan digoksin ilacını kullanıyordu. bu ilaç o zamanlar psikolojik rahatsızlıklar için kullanılan bir ilaçtı. ilacın en önemli yan etkisi sarı-yeşil diskromapatisidir.
bazı tablolarında ise ilacın ham maddesi olan digitalis purpurae diye adlandırılan “yüksük otu” bitkisini resmetmiştir. bunlar da bize van gogh’un yüksek miktarda digoksin maruziyetine kaldığını gösteriyor. van gogh sarısının hikayesi aslında bir yan etkiden ibaretmiş.
devamını gör...
ölmeden önce okunması gereken kitaplar
jack london-martın eden.
devamını gör...
çirkin insanın gözlerinin içine bakıp çirkin olduğunu söylemek
ilginç bir eylemdir.
ben bunu yaşadım. hem de defalarca. öncelikle anonimlik sağ olsun, rahat rahat kendilerinin haklı olduğunu söyleyebilirim. * çok çirkin bir çocuktum, maalesef mucizevi bir şekilde kuğuya dönüşmedim. çirkin bir yetişkin olarak hayatıma devam ediyorum. doğal olarak da hayatım boyunca ya direkt çirkin olduğum söylendi ya da daha kibar bir şekilde ima edildi.
bu eylem küçükken beni çok üzerdi, yalan yok. yani çirkin olduğumu zaten hep biliyordum ama bana açık açık söylenmesi (hele insanların içinde) ya da ima edilmesi çok kırıcı geliyordu. yer yarılsa da yerin dibine girsem denir ya, işte tam öyle hissediyordum. ama küçük büyük birçok kişi tarafından bu eyleme maruz bırakıldım.
büyüdükçe insanlar çok ama çok daha az söylemeye başladı bunu* ama tabii az hiç anlamına gelmiyor. ama artık etkisi daha farklı, yıllardır duya duya alışmışım herhalde. duydukça seviniyor muyum? tabii ki hayır. ama eskisi gibi üzülmüyorum da. çoğunlukla içimden ne yapayım deyip geçiyorum.
bende etkisi ne olursa olsun her zaman da ilginç buldum bu eylemi. sonuçta nasıl göründüğümün farkındayım, aksini bir kez bile iddia etmedim ya da güzelmişim gibi davranmadım. hal böyleyken, karşımdaki kişinin eline bana bunu söyleyince ne geçti? ben mutsuz hissettiğimde bundan beslenip mutlu mu oldu? muhtemelen öyledir. çok gereksiz, çok anlamsız bir eylem. o yüzden de ilginç demekten öteye geçemiyorum.
neyse, biraz içimi dökmüş oldum sözlük. siz de bu eylemi gerçekleştiren insanlardansanız bir durup düşünün ben ne yapıyorum diye demek istiyorum son olarak.
ben bunu yaşadım. hem de defalarca. öncelikle anonimlik sağ olsun, rahat rahat kendilerinin haklı olduğunu söyleyebilirim. * çok çirkin bir çocuktum, maalesef mucizevi bir şekilde kuğuya dönüşmedim. çirkin bir yetişkin olarak hayatıma devam ediyorum. doğal olarak da hayatım boyunca ya direkt çirkin olduğum söylendi ya da daha kibar bir şekilde ima edildi.
bu eylem küçükken beni çok üzerdi, yalan yok. yani çirkin olduğumu zaten hep biliyordum ama bana açık açık söylenmesi (hele insanların içinde) ya da ima edilmesi çok kırıcı geliyordu. yer yarılsa da yerin dibine girsem denir ya, işte tam öyle hissediyordum. ama küçük büyük birçok kişi tarafından bu eyleme maruz bırakıldım.
büyüdükçe insanlar çok ama çok daha az söylemeye başladı bunu* ama tabii az hiç anlamına gelmiyor. ama artık etkisi daha farklı, yıllardır duya duya alışmışım herhalde. duydukça seviniyor muyum? tabii ki hayır. ama eskisi gibi üzülmüyorum da. çoğunlukla içimden ne yapayım deyip geçiyorum.
bende etkisi ne olursa olsun her zaman da ilginç buldum bu eylemi. sonuçta nasıl göründüğümün farkındayım, aksini bir kez bile iddia etmedim ya da güzelmişim gibi davranmadım. hal böyleyken, karşımdaki kişinin eline bana bunu söyleyince ne geçti? ben mutsuz hissettiğimde bundan beslenip mutlu mu oldu? muhtemelen öyledir. çok gereksiz, çok anlamsız bir eylem. o yüzden de ilginç demekten öteye geçemiyorum.
neyse, biraz içimi dökmüş oldum sözlük. siz de bu eylemi gerçekleştiren insanlardansanız bir durup düşünün ben ne yapıyorum diye demek istiyorum son olarak.
devamını gör...
okuldaki en ezik kişi olmak
ilkokul, ortaokul, lise ve kısmen üniversite hayatım boyunca bulunduğum durumdur. bazen acı verir, bazen diğerlerinden farklıymışsın gibi hissettirir.
devamını gör...
tek hayalleri iki odalı tuğlalı bir ev olan insanlar
bir de “açlık yoh bu ülkede yeğen, bunu diyenler hep zengin.” diyen bilinçsiz ve kaygısız insanlar var ya, asıl onlar beni deli ediyor. suriyelilere yardımlar akıtıyoruz, iyi güzel, devlet herkese yardım etmeli ama ilk kendi vatandaşına yardım etsene be güzel ülkem! nasıl ödeyeceksin bu ailenin hakkını? o 19, 20 yaşındaki gençlerin gelecek hayallerini yıkmışsın ülkem, nasıl geri getireceksin o hayalleri? ne zaman önemseyeceksin tarım işçisini? ne zaman destek çıkacaksın, yardım eli uzatacaksın? gerçekten anlayamıyorum artık, ülke nereye gidiyor, neler oluyor. hiç.
devamını gör...
önemli birinin yanında saçmalamak
yeni tanıştığım bi' hanımefendiye galatasarayın son durumunu konuşmayı tavsiye etmiştim, o aklıma geldi, birbirimizi bir daha görmedik.
devamını gör...
sevgilinin doğru kişi olduğunu anlamak
çirkinleşmeden tartışabiliyorsanız,
hatalarınızı yüzünüze vurmuyorsa,
sizi herhangi bir konuda herhangi bir sebeple güvensiz hissettirmiyorsa,
sevginizi gösterme şekilleriniz ikinizi de tatmin ediyorsa,
tüm kusırlarınızla birbirinizi seviyorsanız,
birbirinizin saygısını kazanmışsanız,
beraber eğleniyorsanız,
birlikteliğinizin başlangıcından beri hayatınız bir şekilde daha huzurlu, daha neşeli, daha güzelse,
tebrikler! bölüm sonu canavarı dahil tüm canavarları yendiniz.
(bkz: mutluluklar)
(bkz: çok yakışıyorsunuz)
hatalarınızı yüzünüze vurmuyorsa,
sizi herhangi bir konuda herhangi bir sebeple güvensiz hissettirmiyorsa,
sevginizi gösterme şekilleriniz ikinizi de tatmin ediyorsa,
tüm kusırlarınızla birbirinizi seviyorsanız,
birbirinizin saygısını kazanmışsanız,
beraber eğleniyorsanız,
birlikteliğinizin başlangıcından beri hayatınız bir şekilde daha huzurlu, daha neşeli, daha güzelse,
tebrikler! bölüm sonu canavarı dahil tüm canavarları yendiniz.
(bkz: mutluluklar)
(bkz: çok yakışıyorsunuz)
devamını gör...
bir derdim var bin dermana değişmem
erkan oğur'un seslendirdiği güzel türkülerimizdendir.
devamını gör...
samsun’da sokak ortasında eşi tarafından şiddete uğrayan kadın
çocuğun yıllarca unutamayacağı bir dehşet. bu tür yaratıklar, küçük beyinleri ve küçük çüklerinin vermiş olduğu eziklikle, kendinden güçsüzlere şiddet uygulayarak olmayan egolarını tatmin ediyor sanırım. kadın veya erkek fark etmez, bu tür ruh hastalarını bir adaya bırakıp ne haliniz varsa görün, kemirin birbiriniz demek lazım. topluma ne faydası olur bunun gibi adamın!
devamını gör...
amarthiel
efendim kendisi nadide yazarlarımızdan biri olup, fevkalade nezaketiyle ve duruşuyla örnek aldığımız birisidir. sözlükte etli sütlüye karışmaz, kalp kirmaz,insan ruhunu incitmeden iki kelam edip inzivaya çekilir. farkedin bu yazarı yoksa değeri bilinmeyip,üzersiniz. bugun de efsane bir şahsiyeti tanıttım. sag olsun. var olsun.sözlükte ışıldasın.
devamını gör...
normal sözlük t-shirtleri
güne gülümseyerek başlamama sebep olan gelişme. karma puan çılgınlığı iyice artacak, planlarım tıkır tıkır işliyor. sözlük sayesinde zengin olacağım.
yönetimden karma puan çılgınlığını arttıracak yeni adımlar bekliyoruz. büyük buhran geliyor. yaşasın vahşi kapitalizm!
yönetimden karma puan çılgınlığını arttıracak yeni adımlar bekliyoruz. büyük buhran geliyor. yaşasın vahşi kapitalizm!
devamını gör...
gerim gerim geren diziler
(bkz: kalifat)
devamını gör...
anormal sözlük haber ajansı
evet değerli okuryazarlar şüphelerinizde ne yazık ki haklısınız. benjamin nedenyahu'nun rus ayısının yolundan sapıp, isaac'ın altınları ile ilgilendiği gerçeğini ortaya çıkarmamızdan sonra üzerimizdeki baskılar gittikçe arttı. @lan bırak dosyamız sonrasında ise sözlükteki mafya vari yapının tehditleri ile karşı karşıya kaldık. elbette bu durumu ciddiye almadık ve söyleyeceklerimizi dilimiz döndüğünce söylemeye devam ettik. sonucunda da madeni paralı bir saldırıya uğradık. şu aralar dinlenmeye ve kendimi toparlamaya çalışıyorum. bu baskıların bizi yıldırmayacağını nedenyahu ve ekibi halen öğrenebilmiş değil. ama eninde sonunda öğrenecekler!
kapanmış yasa yolundan direnme yolu.
duran, suçlu yürüyen suçlu,
sussan bir türlü, konuşsan bir türlü.
yalanlar gerçek, yanlışlar doğru...
düşman tazı gibi izleyerek nefesimizi,
bize karşı kullandığı zoru
kendine karşı kullanmaya zorluyor bizi!
tosbağa söylerken mavalını bilmeniz gerekir ki; sizin okuduğunuz mavalın indimizde hiçbir etkisi yoktur.
durumumu merak eden duyarlı arkadaşlarımızın hepsine teşekkür ederim. saldırı sonrası ameliyathane de çekilmiş fotoğrafım

ameliyat sonra mideme tıkıştırılan bozuk paraların başarıyla çıkarıldığını görüyorsunuz.

ameliyat ekibi çok değerli ve başarılı sağlık emekçilerinden oluşuyordu. hepsine sizlerin huzurunda tek tek teşekkür ederim. işte o anı ölümsüzleştiren fotoğrafımız da burada.

ameliyat sonrası doktorumla nekahet evresinde nasıl davranmam gerektiği üzerinde konuşuyoruz.

bunlarda adli birimlere teslim edilen bozuk paraların görüntüsü.

oysa isteklerimiz haklı ve çıplak!
tanımları yazanların olmalı sözlük!
ve herkese eşit olmalı yapılan uygulamalar!
sizleri saygı ve sevgi ile selamlıyorum. yokluğumuzu aratmayan ajans muhabirlerimize ve duyarlı sözlük yazarlarına teşekkür ediyorum. durduramayacaksınız yazarların coşkun akın selini! daha istekli ve motive şekilde tekrar sahalara dönüş yapacağımızdan kimsenin şüphesi olmasın!
kapanmış yasa yolundan direnme yolu.
duran, suçlu yürüyen suçlu,
sussan bir türlü, konuşsan bir türlü.
yalanlar gerçek, yanlışlar doğru...
düşman tazı gibi izleyerek nefesimizi,
bize karşı kullandığı zoru
kendine karşı kullanmaya zorluyor bizi!
tosbağa söylerken mavalını bilmeniz gerekir ki; sizin okuduğunuz mavalın indimizde hiçbir etkisi yoktur.
durumumu merak eden duyarlı arkadaşlarımızın hepsine teşekkür ederim. saldırı sonrası ameliyathane de çekilmiş fotoğrafım

ameliyat sonra mideme tıkıştırılan bozuk paraların başarıyla çıkarıldığını görüyorsunuz.

ameliyat ekibi çok değerli ve başarılı sağlık emekçilerinden oluşuyordu. hepsine sizlerin huzurunda tek tek teşekkür ederim. işte o anı ölümsüzleştiren fotoğrafımız da burada.

ameliyat sonrası doktorumla nekahet evresinde nasıl davranmam gerektiği üzerinde konuşuyoruz.

bunlarda adli birimlere teslim edilen bozuk paraların görüntüsü.

oysa isteklerimiz haklı ve çıplak!
tanımları yazanların olmalı sözlük!
ve herkese eşit olmalı yapılan uygulamalar!
sizleri saygı ve sevgi ile selamlıyorum. yokluğumuzu aratmayan ajans muhabirlerimize ve duyarlı sözlük yazarlarına teşekkür ediyorum. durduramayacaksınız yazarların coşkun akın selini! daha istekli ve motive şekilde tekrar sahalara dönüş yapacağımızdan kimsenin şüphesi olmasın!
devamını gör...
karşılaşılan en vahşi hayvanlar
bu başlığın altına birinin 'insan' yazmasını beklerdim.* benim karşılaştığım en vahşi hayvan da bir yılandı, upuzun. ama ölmüştü.
devamını gör...
epiktetos
kölelikten filozofluğa uzanan bir hikâyesi var.
epiktetos, yaşadığı tüm zorluklara rağmen, pozitif olmayı, kişinin kendi kontrol alanı dışında gerçekleşen şeylerden dolayı kendini kahretmemesi gerektiğini öğütler.
ayrıca marcus aurelius'un da hocasıdır.
amerikalı savaş pilotu james stockdale, kuzey vietnam'da savaşırken uçağı vuruluyor ve esir düşüyor.
hücrede tek başına 4 yıl toplamda 8 yıl kalıyor.
bu süre zarfında çok sayıda işkenceye maruz kalıyor ama onunla birlikte olan çoğu arkadaşı hayatta kalmayı başaramazken o başarıyor.
ve bunu da üniversitedeyken aldığı bir derste öğrendiği "epiktetos öğretileri"ne bağlıyor.
epiktetos, yaşadığı tüm zorluklara rağmen, pozitif olmayı, kişinin kendi kontrol alanı dışında gerçekleşen şeylerden dolayı kendini kahretmemesi gerektiğini öğütler.
ayrıca marcus aurelius'un da hocasıdır.
amerikalı savaş pilotu james stockdale, kuzey vietnam'da savaşırken uçağı vuruluyor ve esir düşüyor.
hücrede tek başına 4 yıl toplamda 8 yıl kalıyor.
bu süre zarfında çok sayıda işkenceye maruz kalıyor ama onunla birlikte olan çoğu arkadaşı hayatta kalmayı başaramazken o başarıyor.
ve bunu da üniversitedeyken aldığı bir derste öğrendiği "epiktetos öğretileri"ne bağlıyor.
devamını gör...




