lübnan'ın felaketin eşiğine gelmesi
lübnan =türkiye +5 yıl
devamını gör...
charles bukowski
6 ya da 8 basiretsiz siyasetçi
veya 8 ya da 10 havalı yazar, besteci ve ressam yeter
insanlığı 50 yıl ya da daha fazla geriletmeye.
size çok fazla gibi gelmeyebilir ama yarısıdır bir ömrün,
büyük sanatın o çok gerekli
doğal armağanını
duymak, görmek, okumak varken
mahrum kalacağın
uzun bir süreç.
size çok trajik gelmeyebilir
ama bazen, belki, sabah ya da gece ya da öğle vaktinde
kendinizi çok iyi hissetmediğinizde,
asıl nedeni
aslında sizin için olması gereken
ama olmayanın eksikliğidir.
üzerinden sadece külot bulunan
bir sarışından değil,
o olduğu zaman bile
ruhunuzu kemiren bir şeyden söz ediyorum.
dizelerinin sahibi yazar.
veya 8 ya da 10 havalı yazar, besteci ve ressam yeter
insanlığı 50 yıl ya da daha fazla geriletmeye.
size çok fazla gibi gelmeyebilir ama yarısıdır bir ömrün,
büyük sanatın o çok gerekli
doğal armağanını
duymak, görmek, okumak varken
mahrum kalacağın
uzun bir süreç.
size çok trajik gelmeyebilir
ama bazen, belki, sabah ya da gece ya da öğle vaktinde
kendinizi çok iyi hissetmediğinizde,
asıl nedeni
aslında sizin için olması gereken
ama olmayanın eksikliğidir.
üzerinden sadece külot bulunan
bir sarışından değil,
o olduğu zaman bile
ruhunuzu kemiren bir şeyden söz ediyorum.
dizelerinin sahibi yazar.
devamını gör...
unutama beni
esmeray'ın beddua eden şarkısıdır.
"boğazında düğümlenen hıçkırık olayım
unutma beni, unutama beni
gözünden damlayamayan gözyaşın olayım
unutma beni, unutama beni."
"boğazında düğümlenen hıçkırık olayım
unutma beni, unutama beni
gözünden damlayamayan gözyaşın olayım
unutma beni, unutama beni."
devamını gör...
tiktok'un dünyanın en çok indirilen uygulaması olması
dunyanin gerizekalı olusundandir.
devamını gör...
kaçanın her zaman kovalanmaması
eskidenmiş kaçanın kovalandığı zamanlar.
günümüzde artan rekabet ve ulaşım kolaylığı, kaçanın sadece fırsatı kaçırmasına sebep olmakta.
z kuşağı iyi biliyor bunu ve bu kurallara göre göre oynuyorlar.
bu sorun biraz y kuşağını ilgilendiriyor.
z kuşağı bu döneme doğduğundan alışıklar yeni düzene
y kuşağı ise bir entegre olamadı tam olarak. ara dönem olarak kaldı.
çoğu hala kaçarsam, naz edersem gelir peşimden gibi düşüncelerde ama o işler geçeli çok oldu.
artık her şey çok hızlı ve insanlar sabırsız.
dediğim gibi kaçan fırsatı kaçırır, sonrada kafayı.
günümüzde artan rekabet ve ulaşım kolaylığı, kaçanın sadece fırsatı kaçırmasına sebep olmakta.
z kuşağı iyi biliyor bunu ve bu kurallara göre göre oynuyorlar.
bu sorun biraz y kuşağını ilgilendiriyor.
z kuşağı bu döneme doğduğundan alışıklar yeni düzene
y kuşağı ise bir entegre olamadı tam olarak. ara dönem olarak kaldı.
çoğu hala kaçarsam, naz edersem gelir peşimden gibi düşüncelerde ama o işler geçeli çok oldu.
artık her şey çok hızlı ve insanlar sabırsız.
dediğim gibi kaçan fırsatı kaçırır, sonrada kafayı.
devamını gör...
orkid'in 34 tl olması
erkekleri de ilgilendiren sorun, hayat müşterek dir, olağan olan bir durum için insanları soymak, kadınları marketlerden ped çalmaya teşvik eder , evet ambalaj i açıyor içinden alıyor boş ambalaj i bırakıyor,zor durumda ise ve parası yoksa yapar
devamını gör...
blade runner
philip k. dick'in do androids dream of electric sheep? romanından esinlenerek çekilen ridley scott'ın yönettiği bi' film. başrolde onlarca büyük filmlerden bildiğimiz harrison ford var. ayrıca ruh katan ışıkları, gölgeleri, dış sesleri, arka planı ve daha onlarcasını yapan adam da bu. (bkz: jordan cronenweth)
film çıktığı yılda pek tutmamış. sonraki yıllar kült mertebesine erişmiş. halen daha etkisi devam ediyor. ayrıca 2017'de denis villeneuve (döni vilnov) tarafından devamı çekildi.
sonraki bütün bilim kurguları etkilediği bi' gerçek. toplumsal ve insani değerlere yönelik en önemli işi yapan da budur zannımca.
yenilenmiş hali, farklı versiyonları, director's cut'ları ve her şeyden önemlisi görülmemiş ambiyansıyla resmen eşsiz bi sanat eseri.
konusunda geçen aşk bakımından la jetee ile benzerlik gösterir. deckard'ın yolculuğu bakımından da başrol eşsiz bir serüvene sürükler bizleri.
rick'in replikant olup olmadığı da halen sır. her ne kadar scott replikant olduğunu söylese de malum sahneden dolayı. rachael
roy batty ile de final yapar.
tears in rain
video
efsane müzikleri olmazsa olmaz. soundtrack
film üzerine
derin bir inceleme
ingilizce başka bir inceleme daha. bu daha derini ama. stanford
ve favori sahnem.
finished
film çıktığı yılda pek tutmamış. sonraki yıllar kült mertebesine erişmiş. halen daha etkisi devam ediyor. ayrıca 2017'de denis villeneuve (döni vilnov) tarafından devamı çekildi.
sonraki bütün bilim kurguları etkilediği bi' gerçek. toplumsal ve insani değerlere yönelik en önemli işi yapan da budur zannımca.
yenilenmiş hali, farklı versiyonları, director's cut'ları ve her şeyden önemlisi görülmemiş ambiyansıyla resmen eşsiz bi sanat eseri.
konusunda geçen aşk bakımından la jetee ile benzerlik gösterir. deckard'ın yolculuğu bakımından da başrol eşsiz bir serüvene sürükler bizleri.
rick'in replikant olup olmadığı da halen sır. her ne kadar scott replikant olduğunu söylese de malum sahneden dolayı. rachael
roy batty ile de final yapar.
tears in rain
video
efsane müzikleri olmazsa olmaz. soundtrack
film üzerine
derin bir inceleme
ingilizce başka bir inceleme daha. bu daha derini ama. stanford
ve favori sahnem.
finished
devamını gör...
anneannenin öğrettikleri
her şeye karşı sabırlı ve güçlü olmayı,torun ve çocuk sevgisini,üzülse de sinirlense de sevdikleri üzülmesin diye belli etmemeyi,gerektiğinde sır saklamayı ama dürüst olmayı...daha birçok şey var sayabileceğim aslında ama iyiki de öğretmiş iyi ki de benim anneannem olmuş diyebilirim özetle.
devamını gör...
çok yazmak mı içerik mi sorunsalı
isteyen çok yazsın isteyen içerik doldursun, isteyen tanım girsin isteyen goygoy döndürsün. her türlü başlık içerisinde okunacak, değer görecek bir tanım bir bilgi parçacığı elbet vardır. bazen bilgi içerikli başlıklarda kaybolurken öyle bir an geliyor ki tamamen geyik muhabbetleri ilgimi çekiyor. çok yönlü ve farklılıklar her zaman iyidir.
devamını gör...
sahlep
orcihaceae familyasından otsu bir bitki türüdür. bilimsel tür adı orchis maculata. dik saplı, başak biçiminde çiçekler açan çokyıllık bir bitkidir. salep kökleri öğütülerek elde edilen toz ile bitkinin ismiyle aynı olan içecek salep elde edilir. salep tozu çok pahalı bu arada. marketten ''salep'' diye aldığın o karışımın içinde %0,05 hadi bilemedin en fazla %1 oranında salep tozu bulunur. salep tozu oranı yüksek bir salep bulup içtiğinizde tat farkını anlayabilirsiniz.
devamını gör...
kimsenin aslında seni gerçekten anlamaması
ben anlaşılmaya çalışmıyorum, aman beni dinlesinler de demiyorum.
bir yaştan sonra çok umurunuzda olmuyor bunlar. bunun yaşanmışlıkla, çok çeşit insan tanımakla doğrudan alakası var bence.
bir yaştan sonra çok umurunuzda olmuyor bunlar. bunun yaşanmışlıkla, çok çeşit insan tanımakla doğrudan alakası var bence.
devamını gör...
yazarların üzülünce yaptıkları şeyler
fazla hassas olduğum için çok çabuk kırılıp üzülüyorum ama kırıldığımı söylerken birisini kıracağım diye ödüm koptuğu için söyleyemiyorum. söyleyemeyince daha da üzülüyorum. en başarılı olduğum şeyi yapıyor ve ağlıyorum. burnum kızarana, gözlerim balon gibi şişene kadar, patlayana kadar ağlıyorum. ya da kulaklığımı takıp, beni ağlatan şarkıları son ses dinleyerek, derdimi denize anlatarak alabildiğine yürüyorum. bir de hafiften yağmur yağıyorsa beni kimse çıkartamaz o hüzün girdabından...
devamını gör...
10 ocak 2021 an itibarıyla 3708 çaylak olması
totalde 1814 yazar ve 3708 çaylak olduğunu bildiren başlıktır. yazar sayısının yaklaşık 2 katı kadar çaylak var. bu da demek oluyor ki bugün ben işsizim.
devamını gör...
marka takıntısı olan insan
bütünüyle sevdiğim tek marka diesel dir, pahalıdır ama hakeder, bir ruhu vardır, iddiasında haklıdır bence,
genelde ürünlerinde logo yok, olanlarıda ben tercih etmem zaten, ama her tasarımı çok orjinal, ürünlerinin malzemeleri dokuları çok kaliteli, ayakkabıları zaten taş gibi, özellikle botlarına hastayım.
genelde ürünlerinde logo yok, olanlarıda ben tercih etmem zaten, ama her tasarımı çok orjinal, ürünlerinin malzemeleri dokuları çok kaliteli, ayakkabıları zaten taş gibi, özellikle botlarına hastayım.
devamını gör...
bayan değil kadın diyeceksin denilerek linçlenmek
sıkça rastlanan eylem.
benim umurumda değil bir insan bana kadın mı demiş, bayan mı demiş... hepsinin kullanılabileceği yer var, kullanılamayacağı yer var. karı diye hitap eden orman kaçkınları var yahu ülkede! bayan onun yanında solda sıfır kalıyor.
beni de linçleyebilirsiniz hiç dert değil ama maalesef her zamanki gibi ülkece yanlış yeriyle uğraşıyoruz işin. değişmesi gereken şey kelimelerden önce zihniyetler. her gün kadın öldürülen ülkede herkes kadına kadın dese ne olur, demese ne?.. siz sanıyorsunuz ki bayan kelimesini bıraktıkları zaman zihniyetleri de değişecek. çok ama çok yanılıyorsunuz ne yazık ki. keşke bu kadar kolay olsaydı bu iş, o zaman hepinizden önce ben savunurdum bu muhabbeti. koskoca bir eğitim, gelenek görenek problemini öyle bir kelimeyi zorla söyleterek değiştiremeyiz. sorun çok daha derin.
bu biraz şeye benziyor; hani "beni bilmem kimle aldatıyormuşsun." dediğiniz kişinin, esas problemi kenara bırakıp "kimden öğrendin?" ya da "sen benim telefonumu mu karıştırdın?" diye sormasına...
neyse, ne desek bir şey değişmeyecek belli ki. bu ülke ne zaman ki şekilleri, etiketleri bırakıp öz ile ilgilenir, o zaman belki bir şeyler değişir. şimdilik ufukta bir değişim görünmüyor.
benim umurumda değil bir insan bana kadın mı demiş, bayan mı demiş... hepsinin kullanılabileceği yer var, kullanılamayacağı yer var. karı diye hitap eden orman kaçkınları var yahu ülkede! bayan onun yanında solda sıfır kalıyor.
beni de linçleyebilirsiniz hiç dert değil ama maalesef her zamanki gibi ülkece yanlış yeriyle uğraşıyoruz işin. değişmesi gereken şey kelimelerden önce zihniyetler. her gün kadın öldürülen ülkede herkes kadına kadın dese ne olur, demese ne?.. siz sanıyorsunuz ki bayan kelimesini bıraktıkları zaman zihniyetleri de değişecek. çok ama çok yanılıyorsunuz ne yazık ki. keşke bu kadar kolay olsaydı bu iş, o zaman hepinizden önce ben savunurdum bu muhabbeti. koskoca bir eğitim, gelenek görenek problemini öyle bir kelimeyi zorla söyleterek değiştiremeyiz. sorun çok daha derin.
bu biraz şeye benziyor; hani "beni bilmem kimle aldatıyormuşsun." dediğiniz kişinin, esas problemi kenara bırakıp "kimden öğrendin?" ya da "sen benim telefonumu mu karıştırdın?" diye sormasına...
neyse, ne desek bir şey değişmeyecek belli ki. bu ülke ne zaman ki şekilleri, etiketleri bırakıp öz ile ilgilenir, o zaman belki bir şeyler değişir. şimdilik ufukta bir değişim görünmüyor.
devamını gör...
kafa sözlük’ün twitter'a dönmesi
kaç zamandır üzülerek fark ettiğim bir olay. zaten açılan başlıklardan (bkz: ilk buluşmada kızı ciğerciye götüren varoş) (bkz: mini etek giyen kadın) ve doluşan yazarlardan (!) yeterince belli olmakta. twitterda geçen çapsız diyaloglardan tiksinirken karşıma çıkan bir sözlüktü burası ama üzülerek görüyorum ki git gide sözlüğün kalitesi düşüyor. umarım moderatörler buna bir çözüm bulur.
.
(bkz: bundan başka kafa sözlük yok.)
.
(bkz: bundan başka kafa sözlük yok.)
devamını gör...
patlama noktasındaki yazarlar veri tabanı
veritabanının kocaman bir bölümünü dolduracak kadar sıkıldım. o kadar sıkıldım ki sıkılmaktan bile sıkıldım. şu an sokağa çıkıp günlerce eve dönmemek, dağlarda, bayırlarda, kırlarda dolaşmak istiyorum.
devamını gör...
gülşen abi
1994-1996 yılları arasında trt'de yayınlanan durum komedisidir.haluk bilginer , selim naşit,olgun şimşek oynuyormuş. tekrarları izleyince hatırlamıştım. müzikler de doğulu kardeslerin. tekrarlarını bulan izlesin. bölümler 30 dakika
devamını gör...



