agresif bir sözlük kullanma alışkanlığı olan yazar. agresif derken burası için agresif. yanlış anlaşılmasın. yoksa insanlara laf sokmanın, insanların yalanlarını/ikiyüzlülüklerini ortaya çıkarmanın, bunu da insanların suratına suratına söylemenin problem olmadığı platformlar mevcut. kendisi tercihen burayı da böyle kullanıyordu. sevmediği bir insansanız spawnlanmamış olmanız pek mümkün değildi kısacası. bu yüzden de çok göze batıyordu doğruya doğru. tasvip eder misiniz etmez misiniz bilemem, ben açıkçası "bu ne enerji be kardeşim, canına yazık" diyen taraftaydım. ama şimdi eğri oturup doğru konuşalım spawn kimseye, kimsenin şahsiyetine, ulu orta, mesnetsizce ve hayasızca hakaret etmedi, iftira atmadı, kimsenin yüzüne söyleyemediğini/söyleyemeyeceğini arkasından söylemedi. söylemezdi. söyleyecek olsa spawn olmazdı.

şimdi ne oldu gerçekten bilmiyorum. bir süredir uzağım sol frame'den ya da discorddan. mutlaka bir gündem olmuştur. kim haklıdır kim haksızdır bilemem zaten benim gündemim de değil ama şunu söyleyebilirim, spawncım baya bir zamandır kendisinin burası için, buranın kendisi için uygun olmadığını düşünüyordu zaten. dediğim gibi uçurulma konusunun içeriğini bilmiyorum, açıkçası merak da etmiyorum, kendisinin de pek umursamadığını düşünüyorum yukarda bahsettiğim sebepten ama benim için de bence buradaki herkes için de önemli olan bir konu vuku buluyor bu başlık altında sözlükte şu an.

evet moderasyonu lise müdüriyeti gibi görmek, her konunun içinde olmasını, her konuda açıklama yapmasını falan beklemek saçma. böyle bir yükümlülüklerinin de olmadığını düşünüyorum ben şahsen. ama burada olmayan bir insanın haysiyetini ilgilendiren, kendisine yöneltilmiş, kanıtlanmamış, bir iftiradan öte şekilde değerlendirilemeyecek bir ithamın, yazar uçurulduktan sonra buraya girilmiş bir entrynin, spawn'ı hiç tanımayan insanlarca "hmmm demek ki bu yüzden uçuruldu bu yazar" diye yorumlanma olasılığı olan bir metnin burada kalmasına izin vermek başka bir konu. moderasyonun ya ilgili entryi silmesi, yazarına hak ettiği cezayı vermesi ya da bir açıklama yapması gerekiyor. insanlara mesnetsiz suçlamalar yöneltmek suçtur. bu suçlara platform olmak da suçtur. güzelcim'in başlığında istediği kadar trafik yaratamadığı, istediği kadar ilgi çekemediği için sağa sola saldırmaya devam etmekten de ekmek çıkmayacağını fark etmek entry sahibi arkadaşı üzecek ama ayıktırayım; korkunç kötü bir trollsün ve maalesef öyle olmaya da devam edeceksin. kapasite meselesi. yapacak bir şey yok. ama sen yine de hobi olarak denemeye devam edebilirsin.

sevgili rob'un söylediği gibi, spawn son derece beyefendi bir adam. kendisiyle aylardır süregelen bir iletişimim var ve kimse kusura bakmasın da evet olay çıkardığında pis çıkarır ama doğru düzgün bir düzlemde kendisiyle tartıştığınızda çirkinleşmeden bunu yapacak kadar kaliteli bir insan kendisi. buradaki bazı pespayelerin aksine.

edit: tanım silinmiş. umarım yazar da hak ettiği cezayı alır. bu vesileyle bir şey daha söylemek istiyorum. her yerde moderasyonlar için yazar uçurmak en son seçenektir. eminim spawn konusunda da oldukça zor karar almışlar, başka seçenekleri kalmadığından emin olmuşlar ve bu yüzden böyle bir karar almışlardır. tekrar söylemek istiyorum, benim meselem değil, valla buradaki kimsenin meselesi olduğunu da düşünmüyorum açıkçası, moderasyon kalkıp yazarlara bu yazar bu bu yüzden uçuruldu diye açıklama yapmak zorunda değil. ama şunu unutmamak lazım, bir yazarı kendinizce haklı sebep ya da sebepler bütünü yüzünden uçursanız da onun hakkını, hukukunu gözetmeye devam etmeniz gerekiyor. silinen entry burada saatlerce kaldı. başlık başıboşlara taşınırken içeriğine muhakkak göz atılmıştır, atılmalıdır. böylesi bir entrynin şikayete bile tabi olmadan bu başlıkla saatlerce kalmasının kabul edilebilir, izah edilebilir bir tarafı yok. kılıçların çift taraflı keskin olması lazım. yönetimde söz sahibi olmak bu sorumlulukları da kabul etmek demek.
devamını gör...

mansur yavaş ırkçı değil, milliyetçi birisi.

mhp ve onların şiddet meyilli, chauvinist tabanı nedeniyle milliyetçiliğe belli bir antipati duyulsa da 3-5 basmakalıp kelime ile tüm milliyetçileri eleştiremezsiniz. ayrıca mansur yavaş dürüst, işini iyi yapan birisi. herkesin liyakat istediği bu günlerde eleştirebilecek birisi değil.

sosyal medyada paylaşımlar sırasında kullanılan cümlelerin çoğu hoşuma gitmese de 3 mayıs türkçülük gününü ben de kutlarım.
devamını gör...

hiçbir göz doktorunun yaptırdığını görmediğim ya da duymadığım ameliyattır.
devamını gör...

caz deyince benim aklıma charles mingus gelir. tavsiye ederim.
devamını gör...

sahiplenemediğim bir olayım var, hazır anonimken yazayım.
lisedeyken bir kahvaltıya davet edilmiştik, ama öyle böyle değil. aklına gelen ve gelmeyen her şey var. oturduk saatlerce yedik, bir buldum deyip midemizin canına okuduk. o sıralarda da mezuniyet hazırlıkları var, kıyafet denemeye gidelim diye fikir birliğine vardık. ben kabine girdim denemek için üstümü çıkardım ama öyle bir kusmuşum ki kabinin dışı dahil mağaza büyük oranda nasiplendi. herkese rezil olduğum iğrenç bir anımdır. uzun zaman utandım şimdilerde gülerek anlatabilirim.
buradan didaktik bir çıkarım yapmak gerekirse; ne kadar rezil hissedersek hissedelim bir gün gülerek hatırlayacağımız için canımızı sıkmayalım.
devamını gör...

merdumkaptan çok utanıyordu sayın yazarlar. böyle böyle alışacak.
devamını gör...

yediğiniz ıslak kekler kuru oluyorsa, bu yapanın beceriksizliğidir. ıslak olması için püf noktaları var elbette ama ben bunları söylemiycem çünkü iyi günümde değilim bugün.
devamını gör...

black mirror’ın star trek bölümü. komedi içeren ender bölümlerinden de biri.

bu dizinin en sevdiğim tarafı, ara bölümlerinden de dalsan, bir şey kaybetmiyorsun. her bölüm başka başka. bu da en eğlenceli bölümlerinden biri. zamanın efsane dizilerinden star trek dizisinden esinlenilmiş. zaten bölümün ana karakteri star trek hayranı.

bölümde iki ortak var ve bunların çevrimiçi oyun üreten bir oyun şirketleri var. karakterlerin isimlerini hatırlamıyorum, af buyurun. bu ortaklardan biri gerçekten çok zeki ama asısyal ve iletişim problemleri var. o kadar zeka ama konuşmaktan aciz maalesef. ortağı da tam aksi, neşeli, keyifli, herkesle iyi anlaşan sosyal biri.

bu zeki ama sessiz arkadaşımız, kendi kendine bir oyun geliştiriyor. star trek hayranı olduğunu söylemiştim zaten. star trekteki gibi bir gemi inşa ediyor ve oyunun diğer bölümleri de diziden esinlenilmiş. ama bu oyundan kimsenin haberi yok, kendi yalnızlığı için yapıyor bu oyunu.

oyun dediysem basit bir oyun değil. iş arkadaşları, ortağının dnalarını kopyalayıp, oyun kararkterleri oluşturuyor. gemi mürettabatı yani. bu karakterler , kim olduklarını biliyor ama oraya nasıl düştüklerini anlayıp ortama uyum sağlama süreçleri var. ama bizim sessiz ortak, o oyunda tüm egolarını tatmin etmektedir. mesela iş gününde x personele sinirlendi diyelim, oyundaki o personele yapmadığını bırakmıyor. devamı spoiler ,o yüzden yazmıyorum.

sahne dekorları ve oyunculuklar gerçekten çok iyi. teknolojinin varabileceği noktaları bilmek açısından iyi oluyor bu tarz diziler/filmler. eğlenerek ve merakla izlediğim bölümlerinden biri. iyi seyirler.
devamını gör...

türk pop müziğinin altın yılları. televizyonda klibi oynayan her şarkıcı şimdinin deyimiyle birer yıldıza dönüşüyor. bu kliplerdeki hareketler birer akım haline geliyor. albümler milyonlarca satışlara imza atıyor. sanatçıların hem sokakta yürüyemediği, hem de ulaşılmaz olduğu dönemler.
devamını gör...

estetik olmuş karga burnu.
ademin havya.
devamını gör...

insanların davranışsal karar alma mekanizmaları ruhsal seviyeleri ve eşkoşmalarının durumu ile doğru orantılıdır..
insanda üç ana karar alma merkezi vardır, bunlar:
iç güdü ve hareket merkez, duygu merkezi ve zihin merkezi..
genelde ruhsal açıdan henüz daha genç olan varlıklar ağırlıklı olarak iç güdü ve hareket merkezlerini kullanarak karar vermeye ve hayatlarını idame ettirmeye çalışırlar. toplumda görürsünüz , trafikte ani sinirlenmeler ya da bir alış veriş kuyruğunda ansızın parlayan insanlar gibi hareketlerini dizginleme iradesinden (bkz: irade) yoksun insanlar genelde bu sınıfta varlıklara tekabül ederler..

ikinci olarak duygu merkezi vardır ve karar alma mekanizmasında bu merkezi öne çıkarak insanlar rasyonaliteden kopuk ya da drama kraliçesi olarak tanımlayabileceğiniz davranışlar sergileyebilirler..

son olarak zihin merkezi vardır ve bu merkezde tüm rasyonel kararların verilmesinden sorumlu olan merkezdir. ve fakat bu merkezin en üst seviye merkez olduğunu düşünmeniz sizi yanılgıya düşürebilir çünkü insan bazı kesimlerin iddia ettiği gibi bir robot değildir ve duygusal tesirlerin altında öğrenerek tekamülünü (bkz: tekamül) devam ettirmektedir..

o sebeple ideal insan içgüdü merkezini ( bunu dengelemenin en pratik yolu içgüdü merkezini yormaktır, bildiğiniz yormak, bu tür bir insan ani kararlar vermek yerine yürüme , koşmalı hareket etmeli ve içgüdü merkezini dengeye getirmelidir) devre dışı bırakarak zihin ve kalp merkezlerini dengeli şekilde kullanabilen insan kararlarını en vicdani şekilde verebilen insan olmaktadır..
devamını gör...

kendinizi gıdıklayabilmek şizofreni belirtisidir.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bezen acaba mı dedirtiyor.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

şahsi arabam...
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

asla yazar olamayacağını anladığın zamana denk gelir*

edit:oldum lan
devamını gör...

nedense fırat yılmaz çakıroğlu'nun şehitliğinin aleyhine -siyasi görüşü kapı dışı tutuyorum- konuşan insanlar ile esat oktay yıldıran'ı savunan insanların aynı sığ görüş bataklığından beslendiğini düşündüm hep.

çok yaygın bir görüş olarak, fırat'ın top ve tüfek kullanarak karşıt görüşlü üniversite öğrencilerini, tipik ülkücü edası ile yok etmeye çalıştığını söylüyorlar.

bir üstteki yazar arkadaşın da paylaştığı görsellerde gözüktüğü gibi karşıt görüşlü üniversite öğrencilerinden ziyade pkk destekçisi, terörist tipler olduğu apaçık gözüküyor.

bakın aşağıdaki videoda da bir konuşma yapıp kolluk kuvvetlerinin görevini yerine getirmediğinden bahsediyor, onları görevini yapması için davet ediyor resmen.


buna rağmen fırat ve arkadaşlarının verdiği mücadelenin yanlış olduğunu düşünüyorsanız, türk tarihini kabullenmeyecek kadar hümanist bir ruha sahip olmanız gerekiyor.

fırat'ın yaptıklarını doğru bulmayan bir yazar varsa tartışmak isterim doğrusu. belki de ben yanlış düşünüyorum, fırat'ı savunan arkadaşların ve benim göremediklerimizi görüyor olabilirsiniz.

mekanı cennet olsun inşallah. her ölüm yıl dönümünde elimden geldiğince dua okuyup anmaya çalışıyorum, sözlükte anmak için her ne kadar bir gün geciksem de.
devamını gör...

katarakt belirtileri (bulanık görme) aniden ortaya çıkmaz. böyle bulgularınız varsa zaman kaybetmeden hastaneye gitmenizi öneririm. katarakt ilerledikçe görme kaybı büyür ve operasyonu için merceğiniz katılaşır. zaten çok ilerletirseniz sonu körlük olacaktır.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
uzun bacak.
devamını gör...

ben.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim