1.
türban takmanın dini bir gereklilik mi yoksa siyasi görüşü belli etme yolu mu olduğunun tartışıldığı 2000li yıllarda dönemin başbakanı recep tayyip erdoğan isimli kişinin kullandığı tabir. kendisi bu tabiri kullandıktan sonra hayat tarzına ve kıyafetlerine bakınca dini bütün olmadığı belli olan ama türban takan insanlar türedi.
devamını gör...
2.
2004 yılında erdoğan dan önce bu cümleyi bir derste ben kurmuştum. "velev ki siyasi"
siyasal islamcı olmasına rağmen gerçekten namuslu ve nitelikli bir hocamız vardı. akp o zamanlar da iktidar olmasına rağmen güçsüz ve zayıftı. bugünün zavallısı haline getirilmiş kemalistler akp tabanını gerçekten de her yerde belden aşağı vurarak (belden aşağı vurduğunu sanarak) zor durumda bırakmaya çalışırlardı. bu hocamıza da derste sinir bozucu kemalist bir arkadaştan bu sual sorulmuştu. "türban hakkında ne düşünüyorsunuz?" ben hoca olsam ebenin gericiliğini düşünüyorum derdim. bu yüzyılda hala türbanı ötekileştirirek kendini ilerici beni mürteci durumuna mı düşürdüğünü sanıyorsun hazreti dangalak derdim. ama hoca terbiyeli bir adamdı. kıvırdı. gerçek görüşlerini belirtse akademik hayatından olurdu. (bugünlere çok benziyor di mi) "siyasi simge olmasına karşıyım marşıyım" dedi. ben söz aldım ve de "velev ki siyasi" hocam dedim. o zamanlar ben orak çekiç bilekliğime derse de kampüs e de girebiliyordum. orak çekiç siyasi simgenin allahı değil mi? bana bu özgürlük tanınıyorsa türbanlı kadınların nesi eksik?
o günleri geçtik. artık daha zor günlerdeyiz. tarihte hiç görülmemiş islamofobi bugün türkiyede var. ve bu islamofobide, türban sorunu da 80 yaşında emekli paşalar zindanda öldürülerek çözülemez. sakince hareket edip konuşmalıyız.
siyasal islamcı olmasına rağmen gerçekten namuslu ve nitelikli bir hocamız vardı. akp o zamanlar da iktidar olmasına rağmen güçsüz ve zayıftı. bugünün zavallısı haline getirilmiş kemalistler akp tabanını gerçekten de her yerde belden aşağı vurarak (belden aşağı vurduğunu sanarak) zor durumda bırakmaya çalışırlardı. bu hocamıza da derste sinir bozucu kemalist bir arkadaştan bu sual sorulmuştu. "türban hakkında ne düşünüyorsunuz?" ben hoca olsam ebenin gericiliğini düşünüyorum derdim. bu yüzyılda hala türbanı ötekileştirirek kendini ilerici beni mürteci durumuna mı düşürdüğünü sanıyorsun hazreti dangalak derdim. ama hoca terbiyeli bir adamdı. kıvırdı. gerçek görüşlerini belirtse akademik hayatından olurdu. (bugünlere çok benziyor di mi) "siyasi simge olmasına karşıyım marşıyım" dedi. ben söz aldım ve de "velev ki siyasi" hocam dedim. o zamanlar ben orak çekiç bilekliğime derse de kampüs e de girebiliyordum. orak çekiç siyasi simgenin allahı değil mi? bana bu özgürlük tanınıyorsa türbanlı kadınların nesi eksik?
o günleri geçtik. artık daha zor günlerdeyiz. tarihte hiç görülmemiş islamofobi bugün türkiyede var. ve bu islamofobide, türban sorunu da 80 yaşında emekli paşalar zindanda öldürülerek çözülemez. sakince hareket edip konuşmalıyız.
devamını gör...
3.
bağıra bağıra, suratlara tokat gibi çarpa çarpa söylenmesi gereken bir söz bu.
dünyanın bin bir çeşit yerinde kullanılan bu "şey" in siyasi simge olduğunu iddia etmek siyasi güçsüzlükten, beceriksizlikten doğan bir acziyet halidir.
ama velev ki siyasi simge;
haksız olarak mı siyasi simge olarak kullanılıyor? insanları toplumun her kesimi tarafından ötekileştirirsen, tamamen insanlık dışı bir şekilde kamusal alandan dışlarsan, eğitim hakkını bile ellerinden alıp üniversite önlerinde jopla dövdürtürsen, faşistçe ikna odalarına tıkarsan bu olur.
bu topraklarda hep azınlık olmuş ve hep azınlık olarak kalacakların "biz iktidar olamasak da bizim istediğimiz gibi yaşanır" algısı yerle yeksan edildiğinde başladı bu "siyasi simge" aptallığı.
kimse "ya acaba neden" demedi. artık çok geçti.
öyle bir yer düşünün ki; türbanlı olduğu için bir devlet kurumunda çalışamayan kadınlar... ve aynı kurumun içinde türban takmadığı için çalışabilen aynı dini inançlı, aynı fikirli erkekler.
bunu diğer milletlerden arkadaşlarınıza söylemeyin. rezilliğimiz kendi içimizde kalsın.
ondan sonra "akp nasıl iktidar oldu!" senin yüzünden oldu. zamanında kanun koyucu olarak toplumun çoğunluğu yerine azınlığına göre hareket edersen bu olur. geçmiş olsun.
dünyanın bin bir çeşit yerinde kullanılan bu "şey" in siyasi simge olduğunu iddia etmek siyasi güçsüzlükten, beceriksizlikten doğan bir acziyet halidir.
ama velev ki siyasi simge;
haksız olarak mı siyasi simge olarak kullanılıyor? insanları toplumun her kesimi tarafından ötekileştirirsen, tamamen insanlık dışı bir şekilde kamusal alandan dışlarsan, eğitim hakkını bile ellerinden alıp üniversite önlerinde jopla dövdürtürsen, faşistçe ikna odalarına tıkarsan bu olur.
bu topraklarda hep azınlık olmuş ve hep azınlık olarak kalacakların "biz iktidar olamasak da bizim istediğimiz gibi yaşanır" algısı yerle yeksan edildiğinde başladı bu "siyasi simge" aptallığı.
kimse "ya acaba neden" demedi. artık çok geçti.
öyle bir yer düşünün ki; türbanlı olduğu için bir devlet kurumunda çalışamayan kadınlar... ve aynı kurumun içinde türban takmadığı için çalışabilen aynı dini inançlı, aynı fikirli erkekler.
bunu diğer milletlerden arkadaşlarınıza söylemeyin. rezilliğimiz kendi içimizde kalsın.
ondan sonra "akp nasıl iktidar oldu!" senin yüzünden oldu. zamanında kanun koyucu olarak toplumun çoğunluğu yerine azınlığına göre hareket edersen bu olur. geçmiş olsun.
devamını gör...