1.
hirte des seins*'ın mabadından türettiği bi kavram daha..
ya bu adamın varlığa dair mütalaalarının asıl kaynağı duns scotus.. herif genel anlamda aristotelyen, hatta akıl yürütme biçimi itibariyla resmen ikinci aristoteles ama doçentlik tezi scotus üzerine ve bu alman çobanının felsefesi genel itibariyla teolojidir. hatta kendi de felsefeye ontoteoloji der böyle iğrenç adamlardır bu kıtacılar. duns scotus üzerinden yürümesinin başka anlamları da var aslında *da neyse..
bu kavram yine 'ölüme giden varlık' minvalinde bi çeviriye sahip. bu kavramın merkezinde dasein'in zamansallığı vardır. zaman 3 ayaklı heidegger'e göre* : zamanın kendisi*, şimdi, sonsuz.. heidegger'in zaman dediği şeyin karşılığı olasılıktır. aristo'nun dynamis'inden pek farkı yoktur. işte zamanın içinde bu tüm imkanların yok olmasıdır ölüm. mutlak imkansızlığın imkanıdır yani. bu dasein'e mahsus olan ve dasein'i dasein yapan şeydir.
ya bu adamın varlığa dair mütalaalarının asıl kaynağı duns scotus.. herif genel anlamda aristotelyen, hatta akıl yürütme biçimi itibariyla resmen ikinci aristoteles ama doçentlik tezi scotus üzerine ve bu alman çobanının felsefesi genel itibariyla teolojidir. hatta kendi de felsefeye ontoteoloji der böyle iğrenç adamlardır bu kıtacılar. duns scotus üzerinden yürümesinin başka anlamları da var aslında *da neyse..
bu kavram yine 'ölüme giden varlık' minvalinde bi çeviriye sahip. bu kavramın merkezinde dasein'in zamansallığı vardır. zaman 3 ayaklı heidegger'e göre* : zamanın kendisi*, şimdi, sonsuz.. heidegger'in zaman dediği şeyin karşılığı olasılıktır. aristo'nun dynamis'inden pek farkı yoktur. işte zamanın içinde bu tüm imkanların yok olmasıdır ölüm. mutlak imkansızlığın imkanıdır yani. bu dasein'e mahsus olan ve dasein'i dasein yapan şeydir.
devamını gör...