1.
incil ve tevrat anlatılarından devşirme iki isim. (kayin ile habil/yaratılış 4)
kuran ve hadislerde "adem'in iki oğlu" diye bahsedilir ve isim verilmez.
ilave: dindışı varlıklar buna da bilimsel çıkarım bekliyor. neymiş? sümerlerden türemiş falan. din tarihi sümerlerle başlıyor zanneden salata.
2 yarım 1 tam sümer tabletinden kehanetler türeten muazzez bile bunlar kadar sallayamaz.
kuran ve hadislerde "adem'in iki oğlu" diye bahsedilir ve isim verilmez.
ilave: dindışı varlıklar buna da bilimsel çıkarım bekliyor. neymiş? sümerlerden türemiş falan. din tarihi sümerlerle başlıyor zanneden salata.
2 yarım 1 tam sümer tabletinden kehanetler türeten muazzez bile bunlar kadar sallayamaz.
devamını gör...
2.
adem ve havva'nın ilk iki oğludur.
ilk doğan kabil bir çiftçi, kardeşi habil ise bir çobandır.
kabil, kardeşi habil'i kıskandığından dolayı ona karşı kin ve nefret beslemiş, en sonunda da kardeşini öldürerek insanlık tarihindeki ilk cinayeti işlemiştir.
ilk doğan kabil bir çiftçi, kardeşi habil ise bir çobandır.
kabil, kardeşi habil'i kıskandığından dolayı ona karşı kin ve nefret beslemiş, en sonunda da kardeşini öldürerek insanlık tarihindeki ilk cinayeti işlemiştir.
devamını gör...
3.
kökeni sümer mitolojisine dayanır.
evet yine sümerler...
evet yine sümerler...
devamını gör...
4.
kabil ve habil’in hikayesi, ahlak ve kul hakkı kavramlarının, dinler daha yokken var olan kavramlar olduğunu, semavi ve sair tüm dinlerin de temel olarak bu kavramlar üzerine oluşturulduğunu gözler önüne seren çok güzel bir hikayedir.
hikayede kardeşinin canına kasteden ve yaşama hakkını elinden alan başka bir kardeş var. hikayede kıskançlık var, hasetlik var. baştan aşağı etik dışılıkla yoğrulmuş bir kıssa.
sonrasında gelen tüm dinler, tüm kitaplar ve peygamberler ve semavi olmayan dinlerin veya inanışların fikir önderleri genel olarak “ahlak” ı ve “kul hakkı” nı(tüm canlıların doğuştan var olan hakları) anlatmışlar.
anlatmışlar ama biz bir türlü anlamamışız veya anlamak zor gelmiş, anlamamış gibi yapmışız. ikinci seçenek daha gerçekçi gibi. çünkü işimize gelmedi bu gerçekler hiçbir zaman. biz, zaman içinde dinlerin temeli olan bu kavramlara uymadan dindar da olduk. kul hakkına girdik, haset ettik, saygısızlık yaptık, öldürdük ve tüm bunları dinin içine de yapıştırıp geçtik. oysa yaratıcı dememiş mi ümmeti olduğumuz pergamber için; “şüphesiz ki sen, yüce bir ahlak üzeresin”.
“ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz” dan yola çıkarak ahlaksızlığımızın diz boyu olduğu su götürmez bir gerçek. e dinimize de laf edemeyiz sonuçta kişi dindarım diyorsa dindardır. sonuç olarak ahlaksız dindar oluyoruz biz. sıkı bir tezatlık barındırsa da tanımımız bu.
bir arada olmayacak iki kavramı biz bir araya getirmeyi başardık. ahlaksızlık ve dindarlık. belki dinden önce ahlakı öğrenip içimize sindirebilseydik ve alt yapıyı bu şekilde ahlak-saygı ikilisi üzerine üzerine kursaydık, sonrasında dinle üzerinde harika bir solo atardık. ama atamız kabil bizim.
tabi atamız kabil diye tüm suçu kabil ve şeytana atma üç kağıdına girmeyelim. bunu yapma ihtimalimize istinaden de düşünüp tutalım diye bize öğütler de verildi akıl da. kabil de olabiliriz habil de.
hikayede kardeşinin canına kasteden ve yaşama hakkını elinden alan başka bir kardeş var. hikayede kıskançlık var, hasetlik var. baştan aşağı etik dışılıkla yoğrulmuş bir kıssa.
sonrasında gelen tüm dinler, tüm kitaplar ve peygamberler ve semavi olmayan dinlerin veya inanışların fikir önderleri genel olarak “ahlak” ı ve “kul hakkı” nı(tüm canlıların doğuştan var olan hakları) anlatmışlar.
anlatmışlar ama biz bir türlü anlamamışız veya anlamak zor gelmiş, anlamamış gibi yapmışız. ikinci seçenek daha gerçekçi gibi. çünkü işimize gelmedi bu gerçekler hiçbir zaman. biz, zaman içinde dinlerin temeli olan bu kavramlara uymadan dindar da olduk. kul hakkına girdik, haset ettik, saygısızlık yaptık, öldürdük ve tüm bunları dinin içine de yapıştırıp geçtik. oysa yaratıcı dememiş mi ümmeti olduğumuz pergamber için; “şüphesiz ki sen, yüce bir ahlak üzeresin”.
“ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz” dan yola çıkarak ahlaksızlığımızın diz boyu olduğu su götürmez bir gerçek. e dinimize de laf edemeyiz sonuçta kişi dindarım diyorsa dindardır. sonuç olarak ahlaksız dindar oluyoruz biz. sıkı bir tezatlık barındırsa da tanımımız bu.
bir arada olmayacak iki kavramı biz bir araya getirmeyi başardık. ahlaksızlık ve dindarlık. belki dinden önce ahlakı öğrenip içimize sindirebilseydik ve alt yapıyı bu şekilde ahlak-saygı ikilisi üzerine üzerine kursaydık, sonrasında dinle üzerinde harika bir solo atardık. ama atamız kabil bizim.
tabi atamız kabil diye tüm suçu kabil ve şeytana atma üç kağıdına girmeyelim. bunu yapma ihtimalimize istinaden de düşünüp tutalım diye bize öğütler de verildi akıl da. kabil de olabiliriz habil de.
devamını gör...
5.
uydurma hikayedir ve kuran'ın açıklarından biridir. aksini savunan dindarlar bu soruya cevap versin.
kuran’da habil’in kabili kıskançlık yüzünden öldürdüğü söyleniyor. bunun nedeni kabilin buğday isteğinin yerine gelmesi fakat habil’in koyun isteğinin yerine gelmemesidir. peki adem ile havva ilk insanlarsa nasıl oluyor da tarımla ve hayvancılıkla uğraşıyorlar? ilk insanlar toplayıcılıkla uğraşmıştır. daha sonra avcılık yapmıştır. yerleşik hayata geçilmesiyle tarım ve hayvancılıkla uğraşılmıştır. yerleşik hayata da milattan önce 4000 yılında sümerler zamanında geçilmiştir.
kuran’da habil’in kabili kıskançlık yüzünden öldürdüğü söyleniyor. bunun nedeni kabilin buğday isteğinin yerine gelmesi fakat habil’in koyun isteğinin yerine gelmemesidir. peki adem ile havva ilk insanlarsa nasıl oluyor da tarımla ve hayvancılıkla uğraşıyorlar? ilk insanlar toplayıcılıkla uğraşmıştır. daha sonra avcılık yapmıştır. yerleşik hayata geçilmesiyle tarım ve hayvancılıkla uğraşılmıştır. yerleşik hayata da milattan önce 4000 yılında sümerler zamanında geçilmiştir.
devamını gör...
6.
kurgusal karakterler. miki mouse bunlardan daha gerçektir.
devamını gör...
7.
inançlıların sorgulamadan varlığına ve başlarından geçen olaylara inandıkları kişiler.
devamını gör...
8.
hazreti adem'in iki çocuğu.
devamını gör...
9.
sümer kökenlidir. genellikle iyilik ve kötülük bir çok düşünür tarafından bu iki karakter üzerinden yorumlanmıştır.
devamını gör...
10.
kötü insanların kabil'in soyu, iyi insanların ise habil'in soyu olduğu söylenir bazı yörelerde.
devamını gör...
11.
batı sanatında bir çoban olan habil'in ölümü isa'nın ön bildirimi, kardeşini öldüren kabil ise isa'ya ihanet eden yahuda ile özdeşleştirilir.
devamını gör...
12.
sümerdeki kahramanları emeş ve enten olan fakat semavi dinlere göre çok daha barışçıl biten binlerce yıllık bir masal.
devamını gör...
13.
cain ve abel isimleri ile incilde de yer almaktadır. hikaye şöyledir; 2 kardeş yaratıcıya kurban getirirler, babası gibi çiftçi olan cain buğday, abel ise kuzu. yaratıcı abel'in kurbanını kabul ederken cain'in kalbindeki itaatsizliği gördüğü için onun kurbanını kabul etmez. bu durumda cain öfke ve kıskançlık içinde ilk cinayeti işler ve kardeşini öldürür. böylelikle cain ilk katil olur ve yaratıcı tarafından cezalandırılır.(bkz: cain ve abel)
devamını gör...
14.
animasyonunun dünya çapında ödül alması gerektiğini düşünüyorum.
devamını gör...
15.
sümerlerden gelmedir, sümer mitlerinde emeş ile enten olarak geçer.
devamını gör...
16.
habil cennetlik olan
kabil cehennemlik
hz. ademin yüzlerce çocuğu arasından en popüler olanları. kabil, habili öldürerek tarihteki ilk katil olmuştur.
kabil cehennemlik
hz. ademin yüzlerce çocuğu arasından en popüler olanları. kabil, habili öldürerek tarihteki ilk katil olmuştur.
devamını gör...
17.
aralarındaki tek harf farkı ile ayırt ettiğim iki kardeş. kabil' in " k" si katillerin atasını akılda tutturuyor.
devamını gör...
18.
iki düzenin sembolik karakterleri.
habil avcı, kabil ise ziraatçi idi.
habil; özel mülkiyetin karşısında duran ortak mülkiyetin temsilcisi, kabil ise; ortak mülkiyetin düşmanı olan özel mülkiyetin temsilcisidir.
habil; ihtiyacı olan şeyi tüketen, doğadan ihtiyacı kadarını alan, biriktirme, saklama derdi olmayandır.
kabil ise; ihtiyacı olandan fazlasını biriktiren, saklayan, yarınının hesabını yapan gelecek kaygısı taşıyandır.
habil'in yaşam alanındaki silahı; sadece avını avlamak için kurulan basit tuzaklarıdır. bu tuzaklar kolaylıkla yapılabilen basit araç gereçlerden oluşur.
kabil'in yaşam alanındaki silahı ise; avı hedef alan araçlar değil, avcıyı hedef alan araçlarıdır. toprağa sınır çizen, toprağı tekelleştiren, kişisel menfaati ortak menfaatin önüne koyan kabil, günümüz dünyasının insani tezahürüdür.
ve habil, kabil'e yenildi. bu savaş; insanın insan ile savaşının başladığı tarihtir. hz. adem'in(as), şeytan ile mücadelesi, somut ve soyut arasındaki savaş iken; habil' in kabil ile mücadelesi insanın, insan ile savaşıdır.
ekleme; kabil ile habil arasındaki savaşın temel sebebi "cinsellik" değildir. eğer cinsellik temelli olsaydı; habil nasıl ki; deve veya koç bağışladıysa, kabil de; bahçesinde yetiştirdiği en güzel meyve ve sebzeleri bağışlar habil ile rekabet ederdi. anlatılan kıssaya dikkat edilirse; kabil rekabet etmiyor. kabil, adağının kabul edilmeyeceğini bile bile çerçöp toplayıp adak diye sunuyor.
habil avcı, kabil ise ziraatçi idi.
habil; özel mülkiyetin karşısında duran ortak mülkiyetin temsilcisi, kabil ise; ortak mülkiyetin düşmanı olan özel mülkiyetin temsilcisidir.
habil; ihtiyacı olan şeyi tüketen, doğadan ihtiyacı kadarını alan, biriktirme, saklama derdi olmayandır.
kabil ise; ihtiyacı olandan fazlasını biriktiren, saklayan, yarınının hesabını yapan gelecek kaygısı taşıyandır.
habil'in yaşam alanındaki silahı; sadece avını avlamak için kurulan basit tuzaklarıdır. bu tuzaklar kolaylıkla yapılabilen basit araç gereçlerden oluşur.
kabil'in yaşam alanındaki silahı ise; avı hedef alan araçlar değil, avcıyı hedef alan araçlarıdır. toprağa sınır çizen, toprağı tekelleştiren, kişisel menfaati ortak menfaatin önüne koyan kabil, günümüz dünyasının insani tezahürüdür.
ve habil, kabil'e yenildi. bu savaş; insanın insan ile savaşının başladığı tarihtir. hz. adem'in(as), şeytan ile mücadelesi, somut ve soyut arasındaki savaş iken; habil' in kabil ile mücadelesi insanın, insan ile savaşıdır.
ekleme; kabil ile habil arasındaki savaşın temel sebebi "cinsellik" değildir. eğer cinsellik temelli olsaydı; habil nasıl ki; deve veya koç bağışladıysa, kabil de; bahçesinde yetiştirdiği en güzel meyve ve sebzeleri bağışlar habil ile rekabet ederdi. anlatılan kıssaya dikkat edilirse; kabil rekabet etmiyor. kabil, adağının kabul edilmeyeceğini bile bile çerçöp toplayıp adak diye sunuyor.
devamını gör...
19.
çok iyi bir genetik ile yazılmış hikaye.
devamını gör...
20.
kabil kekosunun allaha çürük meyve sebze ikram ettiği kısma bayılıyorum.
devamını gör...