1.
talasın türk tarihinde aynı adı taşıyan iki farklı yerleşim yeridir.
1) talas; tarihteki talas savaşı'nın[atlık savaşı] yapıldığı, günümüzde kırgızistan'da bulunan bir türk şehridir yani asıl talas, kırgızistan'daki talas şehridir.
2) talas, türkiye'nin iç anadolu bölgesi'ndeki önemli bir şehri olan kayseri'nin bir ilçesidir. 1071 malazgirt savaşı'ndan sonra türkler; kayseri'nin bu ilçesine, tarihteki talas savaşı'nın anısına talas adını vermiştir.
kırgızistan'ın talas vadisi'nde bulunan talas şehri
kayseri'nin merkez ilçelerinden birisi olan talas
1) talas; tarihteki talas savaşı'nın[atlık savaşı] yapıldığı, günümüzde kırgızistan'da bulunan bir türk şehridir yani asıl talas, kırgızistan'daki talas şehridir.
2) talas, türkiye'nin iç anadolu bölgesi'ndeki önemli bir şehri olan kayseri'nin bir ilçesidir. 1071 malazgirt savaşı'ndan sonra türkler; kayseri'nin bu ilçesine, tarihteki talas savaşı'nın anısına talas adını vermiştir.
kırgızistan'ın talas vadisi'nde bulunan talas şehri
kayseri'nin merkez ilçelerinden birisi olan talas
devamını gör...
2.
kayseri'nin merkezle birleşik ilçesi. üniversiteye yakınlığından dolayı öğrenciler, cafeler ve eğlence mekanları yoğunluktadır.
devamını gör...
3.
şehrin orijinal adı moutalaske -mutalaske- olup hıristiyanlık için çok önemli bir merkezdir.
okumak isteyenler için:
hosios meletios, attika ve boeotia sınırındaki kithairon dağı'nın güney tarafında bulunan bir manastırdır. 1081 civarında aziz meletios genç tarafından kurulmuştur.
katolikon, muhtemelen 11. yüzyılın sonlarına tarihlenen kubbeli, kare içinde haç planlı bir kilisedir. eksonarteksi 1150 civarında eklenmiştir. günümüze ulaşan freskler bizans sonrasıdır. manastırın yardımcı binaları osmanlı döneminde yeniden inşa edilmiştir. kuleleri olmayan çevresi yaklaşık 50 x 60 metre ölçülerinde dikdörtgen şeklindedir. kompleksin dışında manastırla ilişkili birkaç şapel vardır.
aziz meletios genç, kapadokya'da (muhtemelen 1030'larda), filistinli rahip aziz sabas'ın da doğum yeri olan moutalaske köyünde doğmuştur. meletios, 15 yaşlarındayken evlenmekten kaçınmak için 15 veya 16 yaşında evden kaçtı ve manastır kıyafetini giydiği konstantinopolis'e gitti. roma'yı ziyaret etti ve üç yıl filistin'de kaldı, kudüs, celile ve ürdün nehri'ndeki kutsal yerleri ziyaret etti.
thebes yakınlarındaki st. george oratoryumuna yerleşti ve burada çorak bir dağ yamacında yalnız bir hayat sürmeyi planladı. ancak kutsallık konusundaki ünü yayıldıkça, çok sayıda hacı onu ziyaret etmeye geldi ve onu en az iki manastırın bulunduğu kithairon dağı'nın güney yamaçlarına taşınmaya yöneltti. symboulos manastırı'na geldi ve daha sonra büyük ölçekte yeniden inşa ettiği soter'e emanet edildi. meletios daha sonra bölgedeki diğer birkaç manastırın inşasından sorumluydu. alexios ı komnenos'un bağışları sayesinde manastır kompleksi zamanının en zenginlerinden biri haline geldi. kültü (bayram günü 1 eylül'dür) komnenos döneminde, iki oldukça önemli hagiografın, methone'li nicholas ve vita'sını 1140'larda yazan theodore prodromos'un katkılarıyla desteklendi.
manastır 12. yüzyıldan 13. yüzyılın başlarına kadar gelişti. başlangıçta 1204'ten sonra hosios meletios yunanlıların elinde kaldı, ancak 1218'de latinlerin kontrolüne girdi. muhtemelen epiros'lu theodore komnenos dukas tarafından yağmalandı. manastır 1928'de yeniden kuruldu ve 1950'de bir rahibe manastırına dönüştü.
ermeni soykırımına kadar zengin bir ermeni şehriydi. cumhuriyete kadar bir virane olarak kalan şehir, cumhuriyetin ilanından sonra yavaş yavaş kalkınmaya başlamıştır. ama asla 19ncu yüzyıldaki görkemli günlerine kavuşamamıştır.
şehri talas savaşına bağlamak cumhuriyet döneminin her yeri türk yapmak zevzekliğinin sonucudur.
okumak isteyenler için:
hosios meletios, attika ve boeotia sınırındaki kithairon dağı'nın güney tarafında bulunan bir manastırdır. 1081 civarında aziz meletios genç tarafından kurulmuştur.
katolikon, muhtemelen 11. yüzyılın sonlarına tarihlenen kubbeli, kare içinde haç planlı bir kilisedir. eksonarteksi 1150 civarında eklenmiştir. günümüze ulaşan freskler bizans sonrasıdır. manastırın yardımcı binaları osmanlı döneminde yeniden inşa edilmiştir. kuleleri olmayan çevresi yaklaşık 50 x 60 metre ölçülerinde dikdörtgen şeklindedir. kompleksin dışında manastırla ilişkili birkaç şapel vardır.
aziz meletios genç, kapadokya'da (muhtemelen 1030'larda), filistinli rahip aziz sabas'ın da doğum yeri olan moutalaske köyünde doğmuştur. meletios, 15 yaşlarındayken evlenmekten kaçınmak için 15 veya 16 yaşında evden kaçtı ve manastır kıyafetini giydiği konstantinopolis'e gitti. roma'yı ziyaret etti ve üç yıl filistin'de kaldı, kudüs, celile ve ürdün nehri'ndeki kutsal yerleri ziyaret etti.
thebes yakınlarındaki st. george oratoryumuna yerleşti ve burada çorak bir dağ yamacında yalnız bir hayat sürmeyi planladı. ancak kutsallık konusundaki ünü yayıldıkça, çok sayıda hacı onu ziyaret etmeye geldi ve onu en az iki manastırın bulunduğu kithairon dağı'nın güney yamaçlarına taşınmaya yöneltti. symboulos manastırı'na geldi ve daha sonra büyük ölçekte yeniden inşa ettiği soter'e emanet edildi. meletios daha sonra bölgedeki diğer birkaç manastırın inşasından sorumluydu. alexios ı komnenos'un bağışları sayesinde manastır kompleksi zamanının en zenginlerinden biri haline geldi. kültü (bayram günü 1 eylül'dür) komnenos döneminde, iki oldukça önemli hagiografın, methone'li nicholas ve vita'sını 1140'larda yazan theodore prodromos'un katkılarıyla desteklendi.
manastır 12. yüzyıldan 13. yüzyılın başlarına kadar gelişti. başlangıçta 1204'ten sonra hosios meletios yunanlıların elinde kaldı, ancak 1218'de latinlerin kontrolüne girdi. muhtemelen epiros'lu theodore komnenos dukas tarafından yağmalandı. manastır 1928'de yeniden kuruldu ve 1950'de bir rahibe manastırına dönüştü.
ermeni soykırımına kadar zengin bir ermeni şehriydi. cumhuriyete kadar bir virane olarak kalan şehir, cumhuriyetin ilanından sonra yavaş yavaş kalkınmaya başlamıştır. ama asla 19ncu yüzyıldaki görkemli günlerine kavuşamamıştır.
şehri talas savaşına bağlamak cumhuriyet döneminin her yeri türk yapmak zevzekliğinin sonucudur.
devamını gör...