1.
bilim sosyolojisinin büyüklerindendir kendisi...
karl marx, dilthey ve weber'i çok sever. bilgi sosyolojisi onun için hem yöntem hem teoridir. mannheim için bilgi sosyolojisi empirik bi araştırmadır. bilgiyi oluşturan toplumsal şartlardır ve tabi ki a posterioridir. keza aynı şekilde bilim adamlarının en kuvvetli sezgilerinin bile arkasında kolektif tecrübeler olduğunu söyler. toplum ve düşünce arasında bir parallelik vardır. farklı düşünceler farklı toplumları, farklı toplumlar da farklı düşünceleri belirler. bir marx-sever olarak da yegane bilgiyi politik bilgi, yani ideoloji olarak görür. tabi marx gibi bütün bilgiyi politiğe indirgemez ama başat bilgi türü olarak görür.
karl marx, dilthey ve weber'i çok sever. bilgi sosyolojisi onun için hem yöntem hem teoridir. mannheim için bilgi sosyolojisi empirik bi araştırmadır. bilgiyi oluşturan toplumsal şartlardır ve tabi ki a posterioridir. keza aynı şekilde bilim adamlarının en kuvvetli sezgilerinin bile arkasında kolektif tecrübeler olduğunu söyler. toplum ve düşünce arasında bir parallelik vardır. farklı düşünceler farklı toplumları, farklı toplumlar da farklı düşünceleri belirler. bir marx-sever olarak da yegane bilgiyi politik bilgi, yani ideoloji olarak görür. tabi marx gibi bütün bilgiyi politiğe indirgemez ama başat bilgi türü olarak görür.
devamını gör...
2.
macar toplumbilimci'dir. ideoloji ve ütopya adlı eserinde matematik ve fizik dışında tüm bilim dallarının ideolojik ve sınıfsal ilgi ve değerlerinin bir yansıması olduğunu öne sürmüş bilimin, rakip fikirler ve gruplar arasındaki çekişme sonucu otaya çıktığını iddia ederek, kuralcı sınıf ideoloji'leri ile ütopya'cı veya devrimci gruplar arasındaki farkı ortaya çıkartmıştır.
devamını gör...