çaylaklara destek olalım arkadaşlar. silik diye yazdıklarını okumamazlıktan gelmeyelim. çok güzel tanım yazan çaylaklar da var sözlükte, onları kazandırmamız gerek.
devamını gör...

bu tiplerden binlerce var bu ülkede. beyinsiz oldukları şu götürmez ayrı ama bir iç savaş çıksa da sualsiz sorgusuz kelle alsak hayallerindeler. iç savaş nedir, darbe nedir, nelere mal olur, at izi it izine karışır mı zaten düşünemezler, zira beyin yok. sonumuz hayır olsun he diyelim.
devamını gör...

bir netflix yapımı polisiye dizisi. beğendiğim az sayıdaki amerikan yapımı dedektif dizilerinden.
petra hammesfahr’ın aynı adlı romanından uyarlanmis. sinner günahkar demekmiş. dizide insan öldürmenin,kotu ebeveyn olmanın,cinsel günahların, kibirin, anlayacağınız her türlü günahın insan hayatına etkileri anlatılıyor. başrolünü sinema ve oyunculuk alanında akademisyen olan bill pullman oynuyor ki kendisi gerçekten yürüyüşü, yan yan bakışları ve özellikle sinir bozucu sırıtması ile iyi bir karakter oluşturmuş. adamın sürekli sırıtması aklıma geldikçe elimde ne varsa televizyon ekranına yapıştırdım geliyor. ilk sezonda kendisine jessica biel, 2. sezonda vera walker, 3. sezonda jamie burns eşlik ediyor ki bakmaları doyamazsin.
ilk sezonda özel hayatında ciddi problemleri olan dedektif ambrosse'nin (sahilde durduk yere bir erkeği öldüren kadını) emniyetin elinden kurtarmaya çalışırken izliyoruz. ikinci sezonda iki yetişkini öldüren küçük bir oğlanın aslında nasıl yanlış yönlendirildiğini ispatlamaya çalışırken görüyoruz. bu sezonda dedektif hayatını düzene koyma çabasındadir ama geçmişi onu bırakmaz. ilk iki bölümde çalıştığı birime karsi suçluları savunan dedektif ilginç bir şekilde 3. sezonda ise tam tersi basit bir kaza gibi görünen olayı cinayet olarak ispatlama derdine dusuyor. dedektif ilk iki sezonda bize hissettirilen zanlı ile kişisel ilişki kurma, olaya tarafsız kalamama davranışlarını artırıyor. bu sezonda diğer yazarlar beğenmemiş ama fikirsel mesajlar, felsefik sorular, hayatın anlamını sorgulayan ya da inanç değerlerinizi sorgulatan sorular en çok bu sezonda verilmiş. sezon olarak çok uzatılmış, her sezon 4 bölümde bitebilecekken 8 bölüm sürüyor ki bir yerden sonra ilginiz dağılmaya başlıyor. 4. bölümü ise internete düşmüş ama henüz izlemedim. ımdb puani 10/7.9, benim
puanım 10 uzerinden 8. o da jesica biel'in güzel hatırına.
devamını gör...

aşırı hayal kurulması, hayallerin planlı olarak kurgulanması ile insanı gerçek yaşamından uzaklaştıran, iş veya sosyal yaşamını etkileyen psikiyatrik durumdur.

şizofreni ile karıştırılsa da henüz bir hastalık olarak tanımlanmamıştır. şizofrenide hayal gerçekten ayırt edilemezken, maladaptif hayalde kişi bu ayrımı yapabilir.

bu durumu yaşayan kişilerin günün belli vakitlerini sadece hayal kurmaya ayırdıkları da görülmüştür.

belirtileri,

-ayrıntılı olarak oluşturulmuş kurgu sahneler,
-sorumluluklarını yerine getirmede zorluk çekme
-hayal kurmaya bağlı uyku bozukluğu
-hayal kurmaya büyük arzu duyma
-hayal esnasında tekrarlanan hareketler,
-hayal esnasında jest,mimik ve fısıldama olması
-hayal süresinin çok uzun olması

bu duruma neyin sebeb olduğu bilinmese de hayallerin uyumsuz olup olmadığını tesbit için aynı zamanda bu terimi de oluşturan prof. eli somer tarafından maladaptive daydreaming skalası geliştirilmiştir.


kaynak
devamını gör...

karşısında beni bulacak insandır. kızıl nelson'un tırnağına zarar gelmesine dahi müsamaha göstermem zira. kızıl nelson'la bir alıp veremediği varsa benimle iletişime geçsin hemen, ona dünyanın kaç bucak olduğunu göstermezsem şerefsizim. entry şikayet etmek de neymiş!
devamını gör...

eskiden kgb ajanlığı da yapmış olan siyasetçi ve rusya'nın lideri. dünyanın en güçlü insanları listesine hep en üst sıralardan girer aynı zamanda.
devamını gör...

fakir lcd cleaner ve bimden aldığım kafa masaj aleti.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

çok geçmiş olsun kardeşim. bu saldırıları ben de çok yaşadım. nerede işsiz, arsız varsa bu işlerle uğraşıyor işte.
ne diyelim, tekrar geçmiş olsun.
devamını gör...

elektromanyetik dalgaların küçük bir alanda üretilip kapalı bir alanda çarptığı duvarlarda bir ayna görevi görmesi sonucununda yansıması ve her yansımayla bire bir oranında çoğalması sonucunda oluşan çok sayıda ses dalgası ile mikrodalga fırınlarda sert zeminler ısınmadan gıdaların ısınmasını/pişmesini sağlayan dalgalardır.

ses dalgaları birçok alanda kullanılırken bende bu kullanılış biçimi oldukça hayret uyandırdığı için merak edip araştırmıştım. biraz daha ayrıntılı bilgi isteyenler "evrene hükmeden fonksiyon sinüs – 4
ses dalgaları ve duran dalgalar" adlı makalede basit ve keyifli bir dille anlatılmıştır.
devamını gör...

uzaktan çalışma vesilesiyle her gün yaptığım calisirken haftasonları ise pazar günleri yaptığım için sanırım o erkeklerden biriyim. ancak neden erkek vurgulanıyor onu anlamıyorum. ev işi yapmak aşırı zor. cidden zor.

mesela süreci anlatayım.

sabah kalk, kızın dağıttıklarını topla, eşini uyandır o arada çay koy, demlenene kadar kendi işlerini hallet, sonra kahvaltıyı hazırla, eşin de tabi çocukla ilgileniyor o arada, kahvaltı faslından sonra ya kızı ya da kızın döktüklerini temizle, sonra mutfağı toparla ya da kızla oyun oyna, kızın uyku vakti gelince ya kızı uyut ya da diğer rutin ev işleri ile kendi işlerini hallet, akşam yemeği için hazırlıklar, akşam çay, gün içinde gerekirse süpürge silme...

bunu ya ben ya eşim yapmak zorundayız. her gün. zor dostum zor. spor salonunda ağırlık basmaya benzemiyor bu işler.*
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
yabani sülün.
bir vedat soğukpınar çekimi.
devamını gör...

--- alıntı ---

aşık veysel'i 25 yaşındayken köylerindeki en güzel kız olan esma ile evlendirmişlerdi. aşık veysel evli olduğu zamanlarda eşi, hüseyin adındaki komşusuna gönlünü kaptırıp adama aşık olur ve kaçmaya karar verir. gece uyumak için yataklarına girdikten sonra eşi kalkar, bohçasını da aldıktan sonra ayakkabılarını giyer ve ardına bakmadan kaçar. kaçarken ayağını bir şeyin vurduğunu fark eder. ayakkabılarını çıkarttığında aşık veysel’in kendisine bütün parasını verdiğini görür. kaçacağını anlayıp sahip olduğu her şeyi eşine bırakmış. ayakkabının içinde bir de not yazılı bir kağıt parçası bulur. kağıtta şu yazar: ”al bu para ananın ak sütü gibi helal olsun, gittiğin yerde kendini ezdirme. bir de güzelliğin on para etmez bu bendeki aşk olmasa..”

--- alıntı ---
devamını gör...

bir orhan veli kanık şiiridir.

kimse duymadan ölmeliyim
ağzımın kenarında
bir parça kan bulunmalı.
beni tanımayanlar
"mutlak birini seviyordu" demeliler.
tanıyanlarsa, "zavallı, demeli,
çok sefalet çekti.."
fakat hakiki sebep
bunlardan hiçbirisi olmamalı.
devamını gör...

o kadar yorgunum ki ne birşey düşünecek halim var nede daha fazla kırgınlık taşıyacak halim var. ağlamak istiyorum saatlerce ama izin vermiyorlar. gitmek istiyorum ama icimdeki şeylerden kaçabilecek miyim bilmiyorum. meşgul olmaya çalışıyorum, hızlı hızlı yürüyorum, son ses muzik dinliyorum ama icimdeki çığlıkları susturmaya gücüm yetmiyor. halden anlayan yorgunluğumu görebilen insanlara o kadar ihtiyacım varki... sevilmeye özellikle. ama değersiz hissediyorum kendimi
devamını gör...

kötülük problemi

'kötülük varsa tanrı yoktur' sözü ortaya atılmış. iyimserler, tanrı kötülüğe izin vermez aslında eğer izin veriyor ise bunun sebebi vardır derken kötümserler 'bu kadar acı çekilmesine göz yummalı' demiştir.
burada jose saramago nun kabil adlı kitabından bir alıntı bırakıyorum:

"efendi işitmez, sağır o, her yandan ona yakarıyorlar, yoksullar, bahtsızlar, talihsizler, dünyanın kendilerine çok gördüğü yardımlar için ona yakarıyorlar ama efendi onlara sırtını dönüyor." bu soruya bir kötümserin uygun cevabı bu olabilir diye düşündüm.

iyimserin cevabı ise,
epikuros tarafından verilmiş sanki,
kötülük, iyilik için gereklidir. o olmasaydı, iyilik olmazdı. iyiliğin
yegane hikmeti kötülüktür. tehlike olmayan yerde cesaret, ızdırap
olmayan yerde merhamet olur mu? bütün dünya mutlu olsaydı
fedakarlık neye yarayacaktı? ahlâksızlık olmayınca erdem, nefret
olmayınca sevgi, çirkinlik olmayınca güzellik tasavvur edilebilir mi?...
insanlık, iyilikle kötülük arasında ebediyen mücadele
edecektir…ümit edelim, fakat bütün gayretlerine rağmen, dünyadan
kötülüğü kaldırmaya muvaffak olamayan insanlıktan değil.

tanrı'nın bir bildiği vardır yaklaşımı.

iki farklı bakış...
aslında tamamen bakış açımızla ilgili olduğunu görebilirsiniz. benim doğrum senin için yanlış olabilir.

ben ise oyumu insanlar acımasızdır dan yana kullanmak istiyorum. belki tanrı artık müdahale etmek bile istemiyordur. ne dersiniz?
devamını gör...

8-9 senedir kendimi çok iyi hissediyorum.
devamını gör...

şey... ben çayı da zevk aldığım için içiyorum da; o da haram oluyor mu acaba? zira, siz de çayı zorunluluktan değil de; lezzetli bir içecek olduğundan ötürü içiyorsunuzdur, değil mi?

diye bir soru sormak istediğim, yobazın telaffuz ettiği cümle.
devamını gör...

kişi kendinden bilirmiş işi.

bir bilen bey bence bi çay için çok ahkam kesiyorsunuz gördüğüm kadarıyla…
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bu dünyada kendine yer bulamamış insanları kandırmak mı kskskdksks arkadaşlar şaka gibisiniz. de ki eskiden seviyordum artık ilgimi çekmiyor. sizin zevkleriniz değişti ya büyüdünüz ya kendinizce hemen gereksiz bir yaftalama başlatın. izlediğiniz o lotr harry potter got hepsi o bahtsız insanlar(!) üzerinden para kazanma amaçlı yazılmış aynen. o kadar sığ bir tespit ki şuraya kusasım geldi devam etmeyeceğim.

tanım: okumaktan büyük keyif aldığım edebiyat türü.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim