(bkz: sıkılıyorum sabri bunalıyorum)*
devamını gör...

reisin istemesi.
devamını gör...


(bkz: dünyadan uzak)
devamını gör...

o kadar mutlu oluyorum ki oamxoancoanfown
devamını gör...

yeni yeni adını gördüğüm bir yazar. inceleyeceğim profilini tanımlarını.
devamını gör...

muhtemelen dostun yoğurdu nickini alırdım.

edit: bir tane daha geldi aklıma; 'karşı kasadaki anahtar' da olabilir.
devamını gör...

ya yemin ederim şunlara zerre sevgim veya saygım kalmadı.
telefon almak zorunda mıymışız sen almanya da yaşamak zorunda mısın gel buraya gör ananın boy ölçüsünü.
neyse sakinim.
devamını gör...

yakışıklı.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ilgili savunma yıllar önce aşık veysel tarafından yapılmış olup; pentagram tarafından da bir kısmı seslendirilmiştir.

şöylelemesine bırakıyorum, faydalanın...


''bu âlemi gören sensin
yok gözünde perde senin
haksıza yol veren sensin
yok mu suçun burda senin

kâinâtı sen yarattın
her şeyi yoktan vâr ettin
beni çıplah dışar'attın
cömertliğin nerde senin

evli misin ergen misin
eşin yoktur bir sen misin
çarh-ı semâ nûr sen misin
bu balkıyan nûr da senin

kilisede despot keşiş
is'allah'ın oğlu demiş
meryem ana neyin imiş
bu işin var bir de senin

kimden gorhtun da gizlendin
çok arandın çok izlendin
göster yüzün çok nazlandın
yüzün mehrem ferde senin

binbir ismin bir cismin var
oğlun kızın ne hısmın var
her bir renkte iresmin var
nerde baksam orda senin

türlü türlü dillerin var
ne acâyip hallerin var
ne garanlık yolların var
sırat köprün nerde senin

âdemi sürdün bahmadın
cennette de bırahmadın
şeytânı niçin yahmadın
cehennemin var da senin

veysel néden ahlın ermez
uzun kısa dilin durmaz
eller tutmaz gözler görmez
bu acâyip sır da senin...''
devamını gör...

yine gelmiş sadece islamı eleştiriyorcular, adamlar sadece size, sizin dayatmalarınıza yani kısaca islam zorbalığına maruz kaldığı, islam mensuplarıyla tartışma fırsatı bulduğu için olabilir mi? yoksa adam sadece sizin değil tüm dinlerin tanrılarına eşit mesafede uzak ve inanmıyor bir farkı yok.
dinle ahlakın farklı şeyler olduğundan bihabere değinmiyorum bile. adam karısı başkasıyla yatsa laf yapar falan yazmış ilginç kafa. dine inanmayanlar karısını peşkeş çekiyor sanıyor. bu mantıkla dine inananlar da sözde zinadan korkar, kimseyle yapmaz olmalı dimi; ama elalemin namusuna göz koyan hatta tecavüz etmeye çalışan hatta hayvanından damacanasına kadar hallenenler de hep müslümanlar bu nasıl oluyor? *
devamını gör...

❝seni tanımadan önce ağaçların çiçek açtığı ve yaprak döktüğü mevsimleri hep kaçırırdım.❞ oğuz atay
devamını gör...

zeki demirkubuz'un yazıp yönettiği.ufuk bayraktar ve vildan atasever'in başrolleri paylaştığı garip bir aşk hikayesi.
vildan atasever'in çok kötü oyunculuğuna rağmen film kendini izletiyor.ufuk bayraktar role çok yakışmış.adamin öyle bir tipi var ki hem kötü hem iyi karakter için aşırı uygun.

zeki demirkubuz'un en alt tabakayı çok gerçekçi yansıtması ve içine kapanık ne yapacağı kestirilemeyen,duyguları sürekli değişen karakterleri seni filme bağlıyor.cunku gerçekten filmin nereye varacağını asla bilemiyorsun.oyle karakterler yaratıyor ki iyiye de kötüye de ,en yapacağı şeye de en yapmayacağı şeye de eşit uzaklıkta duruyorlar.
ne olacağını anlayacağım,çözeceğim derken bir bakıyorsun filmin içindesin.cikamiyorsun.bu dengesiz karakterler; seni kendi en dengesiz anına götürüyor ve ansızın hayatı boyunca aşırı dengesiz karakterle anlık dengesizliğin arasında bağ kurup gerçek sanrısı oluşturuyorsun.aslında karakterler gerçek olmayacak kadar tutarsızlar ama işte demirkurbuz senaristliği tek anını yakalayıp seni filmine hapsediyor.cok değişik bir yetenek.

uğur ve bekir gerçek olamayacak kadar tutarsız karakterler ama kim yorum yapsa çok gerçek diyor.degil.degil de işte yarası herkesin yara izi.

müzikleri çok güzel.yonetmenin ışıkla, sesle falan işi yok tek derdi hikayeyi sunmak.o yüzden salt bir hikaye anlatımı var.

son olarak bekir üzerinden aşk güzellemesi yapmayın.bekir aşık falan değil.ugur da efendi adam yerine p.c seçmiştir demeyin.bekir evlendiği adamdan daha p.c.
defalarca karısını bırakıp metresine giden,çocuğuna ilac almak için çıkıp metresinin yanına giden,zavallı karısına yapılabilecek her turlu adiliği yapan bir adam bekir.ugur bence bekir'den daha masum birini seçti. bekir'in filmin başındaki iyiliği kötülüğe fırsat bulamamasındanmış.bu da insan doğasına dair çok güzel bir ön kabul.
devamını gör...

dolap icindekilerin guvende olduklarini kontrol etmektir.
devamını gör...

odana kapanmak.
devamını gör...

(bkz: alevi sevgilinin yanında mum söndürmekten çekinmek) gelde etme şimdi al.
devamını gör...

paulo coelho'nun romanıdır. yazar olan bir adamın aniden ortadan kaybolan gazeteci karısı ile ilgilidir. yeni bitirdim ve çok beğendim. kendisi ile ilgili ne yapacağını bilmeyen biri için önerebileceğim bir kitap. insanlara yol gösterme konusunda iyi olduğunu düşünüyorum. "" eski coşkumu yeniden buldum, çünkü kendimi geçmişinden kurtardım..."" .
devamını gör...

20 mart 1930- manzara ressamı hoca ali rıza'nın (1858-1930) 91. ölüm yıldönümü.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel çubuklu sırtlarından boğaza bakış
devamını gör...

bu demek oluyor ki türklerin ingitere'de iş kurabilmesi için yapılan ankara antlaşması da artık bitmiştir.
devamını gör...

küresel ısınma ve iklim değişikliğinin etkilerini göstermesi durumu.
her geçen kış arkadaki farkı bu kadar somut bir şekilde hissediyor olmamız ürkütücü ve ciddiye alınmalı.
ciddi önlemler alınmadığı sürece daha zor günler bizi bekliyor olacak.
devamını gör...

benim çok sık kullandığım bir deyimdir, neden söylendiğini bilmeden kullanana çok rastladım. bence neden söylendiğini bilerek kullanmak daha anlamlıdır.

eskiden üsküdar’da deniz kıyısındaki valide sultan ve mihrimah sultan camilerinin müezzinleri, karşı tarafta yaşayan padişaha seslerini duyurabilmek ve ondan ihsan alabilmek, belki saray müezzinliğine yükselebilmek ümidiyle sabah ezanlarını mutlaka beşiktaş’taki cami müezzinlerinden önce okurlarmış.

bir şeyin zamanını geçirmek, geç kalmak anlamında bugün dahi kullanılmakta olan “üsküdar’da sabah oldu” deyimi vaktiyle aynı hat üzerinde olmalarına rağmen üsküdar’ın beşiktaş’tan önce okunan sabah ezanlarından kaynaklanmıştır.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim