jedi olmaktan vazgeçip, dark side tarafında yer almaya benzeyen durum, hissiyat.

geri dönüşü olmayabilir, bunu farkedince kişi kendini "huysuz ihtiyar" kıvamında ve işi de işinden geçmiş bir şekilde bulabilir.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

hareket,karışım ve yaş problemleri.
devamını gör...

sen hiç, hiç oldun mu?
devamını gör...

peki nasıl istersen öyle olsun
tutamam tutamam gideni
....
giden gitmiştir zaten
devamını gör...

negatif duymaktan sıkılan insandır, insanın bazen motive edilmeye ihtiyacı vardır, çevresi bunu idrak edemez sürekli eksik olumsuz yönlerini pompalar durur. neticesinde artık negatif duymaya tahammül kalmaz.
devamını gör...

pozitif yönleri: kanaatkar, mutfakta şef gibi, realist ve zevk düşkünüdür.
negatif yönleri: inatçı, zaman zaman anlayışsız.
bu arada meraklıdırlar. bu yönlerini hangi tarafa koyacağımı bilemedim.
devamını gör...

günaydın sözlük, günaydın diğerleri, günaydın kübiş.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

bak şu yavrucağa, saatlerdir "kübiş ne zaman arayacak, onun sesini ne zaman duyacağım babacım?" diye ağlıyor inan, zaten yüzünden de belli üzüntüsü.
insan böyle ufacık bir kızı nasıl üzer anlamıyorum?
inan kendim için bişi istemiyorumjsjsjjsjsjs, dur dur kendi lafıma kendim inanmadım. hahahah

neyse, gelin buketinin bir bildiği vardır, mesaj kutularındaki nergisler gülümsetir ve günaydın!*
devamını gör...

selam vermek sayılır mı bilmiyorum ama gördüğüm kedilere çoğunlukla 'pist, naber len' derim.

tanım: kedilere selam vermek eylemini paylaştığımız başlık.
devamını gör...

tam bir stres günü. ne yapacağım, yapabilir miyim, anlaşabilir miyim?
inşallah günüm çabuk geçer sıkılmam düşüncelerini önceden yükleme yaptığınız için heyecandan bunalacağınız herkesinde size tuhaf tuhaf bakacağı gündür .aaa yeni mi başladı diye size değil yanınızdakilere soru sormaları da aynı sinir bozucu durum.
devamını gör...

sınır (film) ile şapkadan tavşan çıkarmış, genç, iran asıllı yönetmen (1981 doğumlu) ali abbasi'nin 2022 yapımı suç/dram türündeki filmi.

iran sinemasını seviyoruz. gerçekçi, çarpıcı anlatım dilini kore ve türkiye sinemasına benzetiyor, süssüz anlatımın, direktliğin tadını doya doya çıkarıyoruz. abbasi'nin border'ı da yönetmen hayatını yurtdışında geçiren bir isim olmasına rağmen bunun çok güzel örneklerinden biriydi. zaten tanıma da bu yüzden böyle başladım. gelgelelim bu "dışardan bakış" filmi pek olmamış. olamamış. filmin danimarka yapımı olması, çekimlerinin iran dışında ama iran'daymış gibi yapılmış olması falan değil konumuz. film buram buram bir yabancının gözünden patriyarkal rejim eleştirisi filmi. müthiş çiğ, muazzam uzak bir dil.

film konusu itibariyle zaten toplumsal politik. bir eski asker olan ve şehadet şerbetinden içemediği için üzgün olan bir nekrofilin geri kalan yaşantısı için motivasyonunu radikal dindarlıkta bularak sokakları fahişelerden temizlemek için işlediği seri kadın cinayetlerini konu alıyor holy spider. iyi aile babası seri katil, bir kadın gazetecinin kendisini tuzağa düşerek yakalatmasının ardından yargılanıyor ve film yargılamanın sonunda akıllarda soru işareti bırakacak bir alt metin, mesaj verme dürtüsüyle bitiriliyor. bir gerçek yaşam uyarlaması olduğu için bu bilgiyi vermek benim tarzımda film entryleri giren biri için bile fazla değil çünkü normal insanların fragman izlediklerini, sinopsis okuduklarını falan düşünecek olursak zaten filme dair bu bilgilere her yer aracılığı ile erişilebilir.

benim filmle ilgili olumlu olarak sayabileceğim; şiddet sahnelerinin ciddi gerçekliği, iyi oyunculuk, yerinde işlenmiş gizem unsuru gibi özelliklere rağmen söylemek istediğim başka bir şey var ama. bu tip toplumsal ve/dahi siyasal düzen eleştirisi temalı filmlerde hele ki senaryo bir gerçek yaşam öyküsünden uyarlanarak kaleme alınmış ise çok dikkatli olmak lazım. daha önce de belirttiğimi hatırlıyorum, ben sinemada tarafsızlık ilkesinin net olarak işletilmesinin gerekli olduğunu düşünen izleyicilerden değilim. bir yönetmen kendi savunduğu doğruda kalarak da bir hikaye anlatabilir. izlediğimiz, okuduğumuz ve hatta teknik olarak beğendiğimiz işlerde, gördüğümüzü, maruz kaldığımızı yansıtıldığı perspektiften alıp kabul etmemiz için kafamıza kimse silah dayamıyor neticede. bunu şu yüzden söylüyorum; bu filmde ya da bu tarz filmlerde ya öyle ya böyle demek zorundasın. böyle hiç kimseye dokunmayayım aman ali rıza bey tadımız kaçmasın konuları değil bunlar. az önce belirttiğim tetiklenmelerle 16 kadın cinayeti işlemiş, 17.'sinde de tuzağa düşürülerek yakayı ele vermiş bir seri katili, siyasete, dine, toplumsal yozlaşmaya, ataerkiye değmeden anlatamazsın.

ya da anlatırsın ve böyle olur işte. film güzel ama anlatım dili benim görüşlerimde çelişiyor diye yazmıyorum bunları. zaten öyle de değil; bir şeyle çelişmiyor, çelişemez de. herhangi bir şeyle... inanın, benim tam tersinde konumlandığım bir bakış açısından anlatılsaydı film, bunlardan çok farklı şeyler yazıyor olurdum. film güzel değil, zaten böyleyken olamaz da. bu tip konularda film çekmenin handikapı da zaten tam olarak bu. seyirciye geçirmek için gerçek bir şey söylemek zorundasın. hani konumuz zaten gerçeklik, based on a true story meselesi ya...

off çok bile yazdım. neys. 5/10. ama iran asıllı yönetmen, danimarka'nın adayı falan. oscar'ın güçlü adaylarından. bakalım.
devamını gör...

karmam yetmiyor yine ya 500 karma lazım seri el atıverin hayır severler ben de alayım hazır kur düşükken. şimdiden teşekkür ederim. *
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

eğer akpli iseniz allah olma şansınız bile yok değil.
devamını gör...

böyle buyurdu zerdüşt'te geçen bir nietzsche incisi.

nietszche'nin ilhamını aldığı dinin*, felsefenin coğrafyasından ali şeriati' nin başka biçimde söylediği sözdür ayrıca:

"ben sizi rahatlatmaya değil, rahatsız etmeye geldim. ben esrar ve eroin miyim ki sizi rahatlatayım?"
devamını gör...

bilgi içerikli tanım girdikten sonra gelen " okuyana bir şeyler katabiliyorum galiba " düşüncesiyle kaybolan yorgunluktur.
devamını gör...

"sayısal çoğunluğa" dayanmasıdır. başlığa konu olan "kusur" da çok oy alınması neticesinde "benim dediğim olur/olacak" durumunu dayatmakla başlamaktadır ve buna "demokratik yönetim" değil, "demokratik zorbalık" dendiğinin farkında olunmaması ile süreç devam etmektedir. görünüşte "çoğunluk ilkesi" ve "bireysel haklar ile azınlık haklarının korunması" birbirine aykırı gibi durabilir. ancak gerçekte bu ilkeler demokratik yönetimle kastettiğimiz şeyi ayakta tutan iki temel taştır.

(1) çoğunluk ilkesi bir çeşit baskı aracı değil hükümeti organize etme ve kamusal meselelerle ilgili karar verme yöntemidir. kendi kendini atamış bir grubun diğerlerine baskı uygulamaya hakkı olmadığı gibi, demokratik bir sistemde bile çoğunluk, azınlıkların ve bireylerin temel hak ve özgürlüklerini göz ardı edemez.

(2) ister etnik köken, dini inanç, coğrafi konum, gelir düzeyi, isterse daha basit bir şekilde seçimleri veya siyasi münazarayı kaybedenler olsun azınlıklar hiçbir hükümetin ve çoğunluğun (seçilmiş ya da seçilmemiş) kaldıramayacağı temel insan haklarından yararlanır.

(3) azınlıklar, haklarının ve kimliklerinin korunması konusunda devlete güvenme ihtiyacı duyar. bu tür gruplar bu ihtiyaçları karşılandıktan sonra ülkelerinin demokratik kuruluşlarına katılabilir ve katkıda bulunabilir.

(4) demokratik bir yönetimin koruması gereken temel insan haklar arasında ifade ve konuşma özgürlüğü, din ve inanç özgürlüğü, yasal haklar ve kanun önünde eşitlik, organize olma, konuşma yapma, muhalif olma ve toplumsal hayatın her kesiminde yer alma özgürlüğü bulunur.

(5) demokratik yönetimler kültürel kimliği, sosyal uygulamaları, kişisel vicdanı ve dini eylemleri desteklemek için azınlık haklarını korumanın başlıca görevlerinden biri olduğunun bilincindedir.

(6) çoğunluğun yadırgadığı yabancı etnik ve kültürel grupların kabul edilmesi herhangi bir demokratik yönetimin karşılaşabileceği en büyük zorluklardan biridir. ancak demokratik yönetimler çeşitliliğin sahip olunabilecek en büyük varlık olduğunun bilincindedir. demokratik sistemler kimlik, kültür ve değer bazındaki bu farklılıkları tehdit yerine toplumu güçlendiren ve zenginleştiren birer unsur olarak görür.

(7) azınlık gruplarının görüş ve değer farklılıklarının nasıl çözüleceğinin tek bir cevabı olamaz. toplumların sadece demokratik sürecin sağladığı hoşgörü, tartışma ve uzlaşma isteği aracılığıyla çoğunluk ilkesini ve azınlık haklarını iki temel taş olarak benimseyerek anlaşmaya varabileceği aşikârdır.

not: yukarıdaki maddelerde geçen "azınlık" kelimesi, lozan anlaşmasında bahsi geçen dini azınlığa değil, demokratik seçimler sonucunda çoğunluk oylarını alan iktidara oy vermemiş/sayısal üstünlüğü sağlayamamış 'azınlığa' gönderme yapar.
devamını gör...

insanlar tarafından tanrılaştırılan, sıradan bir şahsın ölümü. insanlığa newton 'ın 50 milyarda biri kadar bile faydası olmayan basit bir insanın ölümü.

onu sevmemek, islam'ı sevmemek değildir.

sevgili yazar dostlar, bazen haddinizi o kadar aşıyorsunuz ki, karşı tarafa olmayan suçlamalar yapıyorsunuz. beyninizi mi kaybettiniz ki, tarikat müridi olmayan insanları, tarikat müridi olan insanları aşağılayan kişileri islam düşmanı yapıyorsunuz? çapsız çapsız konuşmayın.

bu şahısın ölümü ile ilgili olumsuz gorus belirtmek, islamiyet ile ilgili olumsuz görüş belirtmek değildir. nasıl ki sizin aranızdaki teist birçok cahil, birçok beyinsiz evrim teorisi'nin islam tarafından yalanlandığını zannedip eğitim sisteminden çıkarıyorsunuz, yine sizin aranızdaki birçok kişi, islam'ı kullanarak insanları kulu kölesi yapan bazı soytarıları sevmemenin bir islam düşmanlığı olduğunu zannediyorsun.

gelelim bu şahısa. benim ailemde hayatını islam ile geçiren kişi ve kişilerden bu şahısı sevmeyen kişiler var. bu 5 vakit namazını eksik etmeyen kişiler neden islam düşmanı oluyorlar?

şüphesiz ki cehaletiniz, eğitimsizliğiniz o kadar ileri seviyede ki, karşınızdaki insanın ne dediğini bile algılayacak kapasiteniz yok.

islamiyet, bu dünyanın en büyük kanseridir. peki benim bahsettiğim islamiyet, hz. muhammed'in anlattığı islamiyet mi, yoksa islamiyet üzerinden mevki, makam, şöhret elde eden soytarılar mı?

islamiyetin peygamberi kim? hz. muhammed. peki hz. muhammed nasıl yaşamış? bir lokma bir hırkayla. etrafınızdaki sözde müslümanlara bir bakın bakalım geri zekalı kardeşlerim benim. hangisi bir lokma bir hırkayla yaşıyor? bir bakın bakalım islam ticareti yapanlar islamiyette özellikle düşmanlık beslenirken "dünyevi zevkler"in içinde kaybolmuş vaziyetteler? islamiyette dünyevi zevkler, makam, mevki, para, örgüt, tarikat gibi şeyler ile bu dünyada kendine ayrıcalık sağlamak yazıyor mu benim aptal kardeşim?

eğitimsiz, cahil, ezik, vasıfsız, cümle kuramayan tiplersiniz.

türkiye cumhuriyeti, laik bir cumhuriyettir. ilk dört maddenin birisi dininin islam olduğunu belirtir. fakat islamiyeti kullanarak insanları ötekileştirmek, mikromilliyetçilik yapmak, sizden olmayanları ezmek yazmaz. bugün islam'ı kullananların neler yaptığını görüyoruz.
devamını gör...

17 kasım 2021, modelimizn ismi hera. zeytin toplamaya yardım ediyordu.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim