geceye z kuşağının bilmediği bir bilgi bırak
buluşma için buluşma yerinde beklemek. gelip gelmeyeceği belli olmayan birini beklemek.
devamını gör...
öte-kedi
saki mahlası ile öyküler yazan ve okuduğum her öyküsü ile hayranlığımı kat kat artıran h.h.munro’nun insanlar hayvanlar ve yırtıcı hayvanlar isimli muhteşem öykü kitabının yedinci öyküsü tobermory’de adı geçen kedi türüdür.
öte-kedi türünün dünya üzerindeki tek örneğinin tobermory olduğu düşünülür. elimizde aksini iddia eden bir delil olmasa da biz tobermory’nin yalnız olmadığını hissediyoruz içten içe.
tıpkı insanlar arasında olduğu gibi kediler arasında da dahiler vardır. milyonda bir olsa da dahi kedilere rast gelmek mümkündür.
tobermory dahi olduğu kanıtlanmış bir kedidir ve konuşmayı bilmektedir. cahil papağanlar gibi parça parça konuşmaz öte-kedi, o tıpkı bir insan gibi kusursuz bir yetkinlikle konuşur.
cornelius appin’in en büyük keşfi olan tobermory aynı zamanda fazlasıyla da açıksözlüdür ve bu açıksözlülük bir şekilde başına bela olacaktır.
çünkü kediler her şeyi görür ve her şeyi bilir. konuşmadıkları sürece bunun kimseye bir zararı yoktur ancak konuşmaya başladıkları anda büyük hasarlara neden olabilirler.
tobermory ahlaki bir tavra da sahiptir. ahırların oradaki alacalı kedi ile yaşadıklarını kimse ile paylaşmaz. bunun çok özel bir konu olduğunu düşünür ve kendine saklar.
evinizde sizinle birlikte yaşayan kedinizin yanında her şeyi konuşmasanız iyi edersiniz. zira tobermory’nin ruhu hala buralarda olabilir.
söz gümüşse sükut altındır, tobermory!
öte-kedi türünün dünya üzerindeki tek örneğinin tobermory olduğu düşünülür. elimizde aksini iddia eden bir delil olmasa da biz tobermory’nin yalnız olmadığını hissediyoruz içten içe.
tıpkı insanlar arasında olduğu gibi kediler arasında da dahiler vardır. milyonda bir olsa da dahi kedilere rast gelmek mümkündür.
tobermory dahi olduğu kanıtlanmış bir kedidir ve konuşmayı bilmektedir. cahil papağanlar gibi parça parça konuşmaz öte-kedi, o tıpkı bir insan gibi kusursuz bir yetkinlikle konuşur.
cornelius appin’in en büyük keşfi olan tobermory aynı zamanda fazlasıyla da açıksözlüdür ve bu açıksözlülük bir şekilde başına bela olacaktır.
çünkü kediler her şeyi görür ve her şeyi bilir. konuşmadıkları sürece bunun kimseye bir zararı yoktur ancak konuşmaya başladıkları anda büyük hasarlara neden olabilirler.
tobermory ahlaki bir tavra da sahiptir. ahırların oradaki alacalı kedi ile yaşadıklarını kimse ile paylaşmaz. bunun çok özel bir konu olduğunu düşünür ve kendine saklar.
evinizde sizinle birlikte yaşayan kedinizin yanında her şeyi konuşmasanız iyi edersiniz. zira tobermory’nin ruhu hala buralarda olabilir.
söz gümüşse sükut altındır, tobermory!
devamını gör...
normal sözlük yazarlarının karalama defteri
zaman, sadece birazcık zaman ve yaşanan kısacık anlardan oluşan kısa uyak a’sının ve zenon’un ortak ebesinin an’ı olan. şey. ney? yazamadık durumumuz yoktu. okuyamadık da, okuma yazmamız vardı ve durumumuz da müsaitti üstelik yazı tabanlı bir platformda idik ve unvanımızın gereği içerikleri okumamız beklenirdi ama yine de, okumadık.
istediğimiz yerde yazar ve yine dilediğimiz herhangi bir yerde okunurduk da buna rağmen bir akşam baktık internetin karanlık dehlizlerine. bir noktaya kulak kesildik, ya da göz. ya da başka bir şey işte, muhtemelen göz kesildik emin değilim. birileri vardı yazan ve de okuyan. göz kesildik, ses verdik; ses aldık ve yankılar fena değildi. otağımızı kuralım. kurduk.
biri şarabımızı döktü, soğanımızı çaldı, biri hiç yoktan vurdu kafeste kuşumuzu. biz, biz olmaktan çıkıp işbunda olduğu gibi vıcık romantizme bulanmış yazılar karaladık; onlar onlar olmaktan bıkıp herhangi bir yere dönüşme kararı aldı. otağımızı toplayalım.
istediğimiz yerde yazar ve yine dilediğimiz herhangi bir yerde okunurduk da buna rağmen bir akşam baktık internetin karanlık dehlizlerine. bir noktaya kulak kesildik, ya da göz. ya da başka bir şey işte, muhtemelen göz kesildik emin değilim. birileri vardı yazan ve de okuyan. göz kesildik, ses verdik; ses aldık ve yankılar fena değildi. otağımızı kuralım. kurduk.
biri şarabımızı döktü, soğanımızı çaldı, biri hiç yoktan vurdu kafeste kuşumuzu. biz, biz olmaktan çıkıp işbunda olduğu gibi vıcık romantizme bulanmış yazılar karaladık; onlar onlar olmaktan bıkıp herhangi bir yere dönüşme kararı aldı. otağımızı toplayalım.
devamını gör...
ekşi sözlük yazarlarının normal sözlük’e sallaması
eyyyy ekşi misin tatlı mısınn? sen kimsin ya-huuuu?
devamını gör...
imanınızı kaybetmek istemiyorsanız felsefeden uzak durun
islâm'a çamur bulaştırmak için ordan burdan kim ne derse alınıp gündem yapılıp bolca entry girilip,kutsal değerleri de ortak alıp saldırarak içlerini rahatlatan ve ne düşünüyorsa onu yazmaktan çekinmeyenlerin toplaştığı başlık.bulaştırmaya çalıştığınız çamurun önce kendi elinize bulaştığını görmeye çalışın.
devamını gör...
duygusal olmanın güçsüzlük olarak görülmesinin nedenleri
toplumumuzun kodlarına işlemiş cinsiyetçiliğin bir sonucu olduğunu düşündüğüm kitlesel yanılgı. muhtemelen nispeten kadınlar duygularını yansıttığı için duygusallık ilk olarak kadınlık sonrasında ise güçsüzlük ile bağdaşlaştırıldı. oysa tür olarak duygularımızı karşımızdakine ifade edebildiğimiz için daha iyi hayatta kalabildik.
devamını gör...
sözlükte ulu orta aşk yaşamak
oysa hep kapalı kapılar ardında seviştiğim için kimsenin farkına varmadığı eylem türü.
sonuçta bir ayağım çukurda değil, bir gözüm toprağa bakmıyor, ilgi çekmek için yaşımdan başımdan utanmadan da saçma sapan ergen muhabbetlerine girmiyorum...
girene/gidene selametle, kalan kadınlar mesaj kutum size açık.*
sonuçta bir ayağım çukurda değil, bir gözüm toprağa bakmıyor, ilgi çekmek için yaşımdan başımdan utanmadan da saçma sapan ergen muhabbetlerine girmiyorum...
girene/gidene selametle, kalan kadınlar mesaj kutum size açık.*
devamını gör...
yazarların en sevdiği söz
şu hayatta ne öğrendim derseniz; içime atmayı öğrendim, kabullenmeyi öğrendim, yalnızlığı öğrendim, en çok da yalnızlığımı öğrendim..
devamını gör...
cem adrian
inanılmaz bir ses, fazıl say’la olan konserlerini izleyip hayran kalmıştım kendisine. yorumlarıyla yaratmış olduğu hissiyat anlatılmaz.
şimdi de yine karşıma çıktı kendisi güzel yüreğiyle.
sanatçı insan topluma ışık olmalı, cem adrian da en güzel örneklerinden biri.
bir köy okulunda onun köşesi var, ne güzel.
şimdi de yine karşıma çıktı kendisi güzel yüreğiyle.
sanatçı insan topluma ışık olmalı, cem adrian da en güzel örneklerinden biri.
bir köy okulunda onun köşesi var, ne güzel.
devamını gör...
yorum yaparken tanım katmamak
devamını gör...
güne bir şiir bırak
[[alıntı]]
bir karga bir kediyi öldüresiye bir oyuna davet ediyordu.
hep böyle mi bu?
bir şeyden kaçıyorum bir şeyden, kendimi bulamıyorum dönüp gelip kendime yerleşemiyorum, kendimi bir yer edinemiyorum, kendime bir yer...
kafatasımın içini, bir küçük huzur adına aynalarla kaplattım, ölü ben'im kendini izlesin her yandan, o tuhaf sır içinden!
paniğini kukla yapmış hasta bir çocuğum ben.
oyuncağı panik olan sayın yalnızlık kendi kendine nasıl da eğlenir.
niye izin vermiyorsun yoluna kuş konmasına
niye izin vermiyorum yoluma kuş konmasına
niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?
"öyle güzelsin ki kuş koysunlar yoluna"
[[/alıntı]]
bir çocuk demiş.
(bkz: nilgün marmara)
(bkz: kırmızı kahverengi defter)
bir karga bir kediyi öldüresiye bir oyuna davet ediyordu.
hep böyle mi bu?
bir şeyden kaçıyorum bir şeyden, kendimi bulamıyorum dönüp gelip kendime yerleşemiyorum, kendimi bir yer edinemiyorum, kendime bir yer...
kafatasımın içini, bir küçük huzur adına aynalarla kaplattım, ölü ben'im kendini izlesin her yandan, o tuhaf sır içinden!
paniğini kukla yapmış hasta bir çocuğum ben.
oyuncağı panik olan sayın yalnızlık kendi kendine nasıl da eğlenir.
niye izin vermiyorsun yoluna kuş konmasına
niye izin vermiyorum yoluma kuş konmasına
niye kimseler izin vermez yollarıma kuş konmasına?
"öyle güzelsin ki kuş koysunlar yoluna"
[[/alıntı]]
bir çocuk demiş.
(bkz: nilgün marmara)
(bkz: kırmızı kahverengi defter)
devamını gör...
coldboy
aşırı aşırı aşırı kibar efsane yazarımız 3 gündür yoktum şimdi fark ettim gittiğini en kısa zamanda iyi bir şekilde geri dönmesini umuyorum ve yine o sıkıcı,boğucu ama kendini dinlettiren 3.sayfa haberlerini sunmasını bekliyorum.*
devamını gör...
yazarların kendi yazdığı enfes sözler
eğer biz bir ağaç olsaydık eminim ki hemen yanımızda bir balta olurdu.
devamını gör...
turistin görebileceği herkesi aşılayacağız
şey yapsak oluyormu aşılanmak için turist görsek, böyle yaklaşsak sultahahmette filan, yaklaştık diye hemen aşıyı çaksalar, bizde bu sayede aşı olup geri dönsek eve hahahhha bence mantıklı, beyin bedava ya.
devamını gör...
can yücel dizeleri
nahit hanım söyledi yine
neden babama yazmışım da anama şiir döktürmemişim
kaç kere yazdım cebimden uçup gittiler
ben on yedi yaşında beni yıkayan
anneme şiir yazacak kadar şair değilim.
neden babama yazmışım da anama şiir döktürmemişim
kaç kere yazdım cebimden uçup gittiler
ben on yedi yaşında beni yıkayan
anneme şiir yazacak kadar şair değilim.
devamını gör...
bilim kurgu ve fantastik edebiyat topluluğu
tanım: bilim kurgu ve fantastik edebiyat severlerin bir araya gelerek türü uzaktan yakından ilgilendiren her türlü konuda fikir paylaşımında bulunduğu platformdur.
şimdi gelelim asıl meseleye.
kısa zamandır sözlükte bulunmama rağmen tanıştığım insanların ya da tanımlarını okuduğum çoğu kişinin edebiyat ile ilgilendiğini gözlemledim. işin güzel tarafı bazı yazar arkadaşlarımızın ilgilendikleri konularda oldukça derinlemesine bilgiye sahip olduğunu gördüm.
bunun üzerine bugün kahvaltı yaparken aklıma sözlüğün böyle bir topluluğu var mı sorusu geldi. çok fazla detaylı bakmadım ama böyle bir başlık yoktu, sanırım spesifik böyle bir topluluk da bulunmamakta. bu kapsamda diyorum ki acaba bilim-kurgu ve fantastik edebiyat severler olarak bir araya gelsek, okuduğumuz kitaplar üzerinde tartışmalara girsek ya da yeni kitaplar önersek, bunun dışında da bu türleri ilgilendiren haberleri, gelişmeleri birbirimizle paylaşsak güzel olmaz mı? hatta kültür ve sanatın her dalı bu kategoride değerlendirilebileceği için anime, manga, resim, müzik vb. gibi alanlarda deneyime sahip arkadaşlarla fikir alışverişinde bulunsak bence çok tatlı olabilir.
hatta bunu bir derece ileriye taşıyarak discord vb. yerler üzerinden frp oturumları düzenleyebilir, kendi oyun gruplarımızı oluşturabiliriz.
ben açıkçası frp kısmından uzun zamandır uzaktayım, eskiden d&d kurallarına göre oyun oynamışlığım vs. var ama çoğunu unuttum. ama mutlaka sözlükte bu konularda da bilgisi olan arkadaşlar vardır.
fantastik edebiyat alanında ise kendi adıma iddialı sayılırım. bütün bu yazı içeriğinde neyi amaçladığımı anlatmak adına okuduğum serileri özet geçeyim;
zaman çarkı serisi
dune serisi
ejderha mızrağı serisi
yüzüklerin efendisi serisi ve tolkien'in diğer bazı kitapları
yerdeniz serisi
ölüm kapısı serisi
gediksavaşları efsanesi
sissoylu serisi
belgariad serisi
mallorean serisi
drizzt efsanesi serisi
diskdünya serisi
kral katili güncesi
kara kule serisi
elric serisi
ve bunların dışında diğer fantastik edebiyata ilişkin kitaplar.
ha bilim kurgu alanında da okuduğum kitaplar var ama onları seri olarak hiç okumadım o yüzden bahsetmek gereği görmüyorum.
özet olarak; böyle bir şey yapsak güzel olmaz mı diyorum. saygılarımla.
şimdi gelelim asıl meseleye.
kısa zamandır sözlükte bulunmama rağmen tanıştığım insanların ya da tanımlarını okuduğum çoğu kişinin edebiyat ile ilgilendiğini gözlemledim. işin güzel tarafı bazı yazar arkadaşlarımızın ilgilendikleri konularda oldukça derinlemesine bilgiye sahip olduğunu gördüm.
bunun üzerine bugün kahvaltı yaparken aklıma sözlüğün böyle bir topluluğu var mı sorusu geldi. çok fazla detaylı bakmadım ama böyle bir başlık yoktu, sanırım spesifik böyle bir topluluk da bulunmamakta. bu kapsamda diyorum ki acaba bilim-kurgu ve fantastik edebiyat severler olarak bir araya gelsek, okuduğumuz kitaplar üzerinde tartışmalara girsek ya da yeni kitaplar önersek, bunun dışında da bu türleri ilgilendiren haberleri, gelişmeleri birbirimizle paylaşsak güzel olmaz mı? hatta kültür ve sanatın her dalı bu kategoride değerlendirilebileceği için anime, manga, resim, müzik vb. gibi alanlarda deneyime sahip arkadaşlarla fikir alışverişinde bulunsak bence çok tatlı olabilir.
hatta bunu bir derece ileriye taşıyarak discord vb. yerler üzerinden frp oturumları düzenleyebilir, kendi oyun gruplarımızı oluşturabiliriz.
ben açıkçası frp kısmından uzun zamandır uzaktayım, eskiden d&d kurallarına göre oyun oynamışlığım vs. var ama çoğunu unuttum. ama mutlaka sözlükte bu konularda da bilgisi olan arkadaşlar vardır.
fantastik edebiyat alanında ise kendi adıma iddialı sayılırım. bütün bu yazı içeriğinde neyi amaçladığımı anlatmak adına okuduğum serileri özet geçeyim;
zaman çarkı serisi
dune serisi
ejderha mızrağı serisi
yüzüklerin efendisi serisi ve tolkien'in diğer bazı kitapları
yerdeniz serisi
ölüm kapısı serisi
gediksavaşları efsanesi
sissoylu serisi
belgariad serisi
mallorean serisi
drizzt efsanesi serisi
diskdünya serisi
kral katili güncesi
kara kule serisi
elric serisi
ve bunların dışında diğer fantastik edebiyata ilişkin kitaplar.
ha bilim kurgu alanında da okuduğum kitaplar var ama onları seri olarak hiç okumadım o yüzden bahsetmek gereği görmüyorum.
özet olarak; böyle bir şey yapsak güzel olmaz mı diyorum. saygılarımla.
devamını gör...
mental çöküşün ortasındayken hiç sorun yokmuş gibi davranmak
hayat devam ediyor mottosu..
absürdizm.
her türlü saçmalığı çok net algılamak ikilemler arasında can çekişmek... fakat bu çaresizliği savuşturmak, zamandan ayrılamıyorsan onun parçası olmalısın zorunluluğunun farkına varılmasıdır.
albert camus 'un bu cümlesinde ki umursamazlık örneği mesela,
bugün karım öldü fakat neyse ki masamın üstü beni oyalayacak bir sürü evrakla dolu. gibi..
dümdüz yaşayamayanların makus kaderidir. bilirsin ki çöküşler de senin hayat akışının parçasıdır. onlarla yaşamaya devam etme saçmalığını doya doya yaşamak... bir yerde tökezlenir mi işte orası meçhul..
absürdizm.
her türlü saçmalığı çok net algılamak ikilemler arasında can çekişmek... fakat bu çaresizliği savuşturmak, zamandan ayrılamıyorsan onun parçası olmalısın zorunluluğunun farkına varılmasıdır.
albert camus 'un bu cümlesinde ki umursamazlık örneği mesela,
bugün karım öldü fakat neyse ki masamın üstü beni oyalayacak bir sürü evrakla dolu. gibi..
dümdüz yaşayamayanların makus kaderidir. bilirsin ki çöküşler de senin hayat akışının parçasıdır. onlarla yaşamaya devam etme saçmalığını doya doya yaşamak... bir yerde tökezlenir mi işte orası meçhul..
devamını gör...
arkeoloji
yunanca eski anlamına gelen ar(ch)ke ve bilgi, bilim anlamına gelen logos kelimelerinin birleşiminden oluşur. kelime anlamı olarak da "eskinin bilgisi" anlamına gelir.
arkeoloji hakkında yanlış bilinen o kadar çok şey var ki hangisinden başlasam bilemedim.
arkeoloji yazının bulunmasından önceki kültürleri inceler diye bir cümle okudum az önce. arkeoloji kesinlikle böyle bir şey değildir. arkeoloji, sadece yazıdan önceki kültürleri değil sonrakileri de esasen eski olarak tanımlanabilecek şeyleri inceler.
aşağıda yazacağım arkeolojinin bazı alt dalları arkeoloji hakkında insanların ne kadar yanlış bir algıya sahip olduklarını gösteriyor:
sualtı arkeolojisi
osmanlı arkeolojisi
fabrika arkeolojisi/sanayi arkeolojisi
neden özellikle bu üçünü örnek verdiğimi açıklayayım.
sualtı arkeolojisini insanların '' arkeoloji toprak altında kalan kültürleri inceler'' yanılgısı için seçtim.
osmanlı arkeolojisini, insanlardaki arkeolojinin çok eski kültürlerle ilgili olduğu yanılgısı için seçtim.
sanayi arkeolojisini ise bu bilimin alanının ne kadar geniş olduğunu anlatabilmek için seçtim.
hakkında birçok yanılgının olmasını geçtim önemi de yeterince idrak edilemiyor. kaçak kazılar, altın bulurum umuduyla talan edilen arkeolojik alanlar yetmezmiş gibi bilinçsiz arkeologların da verdiği zararlar çoktur.
höyük mü yoksa tümülüs mü olduğu tam anlaşılamayan bir alanda yanlış yöntemle kazı yapıldığı için tahrip edilen hem höyükler hem de tümülüsler var. onu da geçtim kazı boyunca yanlış muhafaza edildiği için tahrip olan eserler var.
bu coğrafya tam bir arkeoloji cennetiyken bu kadar yanlışın yapılması elbette sindirilmesi zor gerçekten. gerçi padişah tahtını evine götüren müze müdürleri varken biz kime neyi anlatıyoruz.
arkeoloji hakkında yanlış bilinen o kadar çok şey var ki hangisinden başlasam bilemedim.
arkeoloji yazının bulunmasından önceki kültürleri inceler diye bir cümle okudum az önce. arkeoloji kesinlikle böyle bir şey değildir. arkeoloji, sadece yazıdan önceki kültürleri değil sonrakileri de esasen eski olarak tanımlanabilecek şeyleri inceler.
aşağıda yazacağım arkeolojinin bazı alt dalları arkeoloji hakkında insanların ne kadar yanlış bir algıya sahip olduklarını gösteriyor:
sualtı arkeolojisi
osmanlı arkeolojisi
fabrika arkeolojisi/sanayi arkeolojisi
neden özellikle bu üçünü örnek verdiğimi açıklayayım.
sualtı arkeolojisini insanların '' arkeoloji toprak altında kalan kültürleri inceler'' yanılgısı için seçtim.
osmanlı arkeolojisini, insanlardaki arkeolojinin çok eski kültürlerle ilgili olduğu yanılgısı için seçtim.
sanayi arkeolojisini ise bu bilimin alanının ne kadar geniş olduğunu anlatabilmek için seçtim.
hakkında birçok yanılgının olmasını geçtim önemi de yeterince idrak edilemiyor. kaçak kazılar, altın bulurum umuduyla talan edilen arkeolojik alanlar yetmezmiş gibi bilinçsiz arkeologların da verdiği zararlar çoktur.
höyük mü yoksa tümülüs mü olduğu tam anlaşılamayan bir alanda yanlış yöntemle kazı yapıldığı için tahrip edilen hem höyükler hem de tümülüsler var. onu da geçtim kazı boyunca yanlış muhafaza edildiği için tahrip olan eserler var.
bu coğrafya tam bir arkeoloji cennetiyken bu kadar yanlışın yapılması elbette sindirilmesi zor gerçekten. gerçi padişah tahtını evine götüren müze müdürleri varken biz kime neyi anlatıyoruz.
devamını gör...
başörtüsüyle okumak isteyenler arabistan'a gitsin
iki tarafın yobazından da iğreniyorum. bi salın olm şu insanları açıkmış kapalıymış sizene?
devamını gör...
bir öz eleştiri yap
ön yargılıyım. bir kelimenin altında binlerce mana ararım. birine kırılırsam affetmem. geçmişe takılıp kalırım. dünya benim gibiler için bir cehennemdir.
devamını gör...
