en sevdiğim yunan tanrısı.
ah pelgas cigoladalı bastamm.
devamını gör...

namaz kılıp paraya tapmak, facebook'ta özlü söz yazarak sık sık kendi fotoğrafını paylaşmak, torpille işe girip kul hakkından bahsetmek, hayvanlara kötü davranmak, kadınlara el kaldırmak, vergi kaçırmak, adam kayırmak gibi davranışlardır.
devamını gör...

insanın kendisi için faydalı şeyler yapması gerektiğini düşünenlerin sorduğu ve merak ettiği sorunsal.
akarsu kıyısında müzik dinleyerek yürüyüş yaptım.
devamını gör...

asgari ücretle iş bulmak.
devamını gör...

fazla kaptırmayın derim, sonra gözlerinizi bozarsınız. internet aleminin de en faydalı arama motoru. aranırken birçok muhteşem site de bulabilirsiniz. abartmamakla birlikte insanın hayatında olmalı bu yahu.
devamını gör...

güney afrika cumhuriyeti'nde, siyahların uyguladığı, başlık parası geleneğidir.
erkek evlenecegi kadının babasına inek veriyordu, tabi artık inek değil, ineğin parası veriliyor.
kadının güzelliği, okumuş olması ve mesleği lobola'nın fiyatında etki yapıyor. beyaz bir sporcu, televizyonda program yapan bir siyah kadınla evlenmiş ve epey lobola vermişti.
siyahlarda evlenme kısıtlaması olmadığı için, eğer paran varsa istediğin kadar kadınla evlenebilirsin. eski cumhurbaşkanı zuma'nın yedi karısı vardı.
devamını gör...

sadece gençler için değil herkes için geçerli olmaya başlayan bir durum. burada büyük bir yazılım şirketinde gmy olarak çalışan bir kişinin yurt dışında kıdemli yazılım mühendisi olarak çalışmayı tercih eden kişi tanıyorum. maddi imkanlar yurt dışında daha iyi olması tek bir neden değil. ayrıca daha yaşanılası bir ortam olması da önemli. burası kötü insanların olduğu, yapılan işe değer vermeyen, küçümseyen, yetersiz, aptal, herkese karışabilen bunu hak gören insanların olduğu ve daha toksik bir ortam var. çünkü başımızda kötü insanlar ve buna inanan ki inanması kötü değil ancak sorgulamadan eleştirmeden, daha iyisi olabileceğini düşünmeden inanan insanlar var. öyle kötü ve inatçılar ki açlıktan ölmek bile sorun değil.

bu arada boş gezenin boş kalfası değilseniz gördüğüm kadarıyla gidenler daha başarılı ve mutlu oluyor(mesleğinizin uluslararası geçerliliği olması da önemli). ama araştırmalar gidenlerin her zaman belirli bir süre depresyon yaşadığını söylüyor. eğer arada büyük bir fark yoksa yurt dışına çıkmak yerine ülke için çalışmak daha iyi gibi. hem daha tatminkar hem ne olursa olsun yurt dışında göçmen statüsündesiniz. hem de kültür ve tanıdıkları bırakmak aileni bırakmak çok da basit bir iş değil.
devamını gör...

15 nisan 1989'da sheffield şehrinin takımı olan sheffield wednesday'in sahası hillsborough stadyumunda gerçekleşen kazadır. futbol tarihinin en ölümcül kazalarından biridir.
bu olayda tam 96 lıverpool taraftarı ezilerek ölmüştür. 766 kişi ise yaralanmıştır. her sene lıverpool taraftarları gökyüzüne 96 balon bırakırlar.

bu facia federasyon kupası yarı final maçında olmuştur. lıverpool ve notthingham forest maçı öncesinde maalesef 96 lıverpool taraftarı ezilerek hayatını kaybetmiştir.
ingilizlerin oturarak maç izleme sebebi budur. bu olaydan sonra ingiltere futbolunda bir çok şey değişmiştir. stadyumlarda bulunan teller kaldırılmıştır. bütün ingiliz halkı bu olaydan büyük şekilde etkilenmiştir.
ingilterede futbol sahasında bulunan tellerin kaldırılmasına sebep olan olay diye de geçen bir kazadır.

olayın gelişmesi maça geç kalan seyircilerin içeri alınması yüzünden gerçekleşmiştir. olayın sorumlusu taraftarları içeri alan polistir.
maç başladıktan sonra stada giremeyen taraftarlar kapıya hücum etmeye başlıyorlar. kapıya hücum eden taraftarlar ezilmeye başladığı sırada polis olaya müdahale ediyor ve turnikesi olmayan girişleri açıyor insanlar stadyuma girmeye başlıyorlar. yığılma oluyor ve çoğu taraftar balkondan aşağı düşerek ve demir tellere sıkışarak hayatını kaybediyor.

maç başladıktan sonra sahaya düşen taraftarların feryatlarıyla hakem maçı durdurmuştur. insanlar saha içinde yakınlarının organlarını veya bedenlerini aramıştır.
olay sonrası 94 kişi hayatını kaybetmiştir. sonrasında hastanede yatan bir taraftarın ölmesiyle bu sayı 95 olmuştur. olaydan sonra komaya girip 4 sene boyunca komada kalan bir taraftarın hayatını kaybetmesiyle bu sayı 96 olmuştur.

bu olaydan sonra liverpool takımının ezeli düşmanı ve rakibi everton , ilk liverpool maçında liverpool taraftarıyla beraber maç izlemiştir. iki düşman taraftar grubu omuz omuza maç seyredip bu olayı anmışlardır.

maçtan sonra the sun gazetesi liverpool taraftarı hakkında iğrenç yazılar yazmıştır. ölen taraftarların cüzdanlarının çalınması ve taraftarların polislere saldırması gibi yazılar liverpool taraftarını çileden çıkarmıştır. bende bir liverpool taraftarı olarak the sun gazetesinin bu yaklaşımına hala küfür ederim.
olaydan yıllar geçmesine rağmen the sun gazetesinin en az satıldığı kent liverpool kentidir.

tabi bu yaşanan facia dünyada büyük bir yankı uyandırdı ve çeşitli şeyler oldu.
hükümet soruşturma başlatıp görevin başına lord peter taylor denen savcıyı getirdi. bu savcı 30 günlük bir çalışmanın ardından "taylor raporu" denen bir basının karşısına çıktı.
iki rapor hazırlayan taylor ilk rapora göre olayda polisin görevini yerine getirmemesi yüzünden bu olayların gerçekleştiğini söyledi. polisin ihmalkarlığı 96 kişinin hayatını kaybetmesine sebep oldu.
ikinci rapor ise stadyum güvenliği ile alakalıydı. bir daha böyle olayların yaşanmaması için tribünlerde oturma düzenleri oluşturulması ve bariyerlerin kaldırılması olayı uygulamaya konuldu.

futbol tarihinin en trajik olaylarından birisi olan bu faciayı hiç bir zaman futbol severler özellikle ingilizler aklından çıkarmamıştır.

ayrıca bu facia olduktan sonra ölenlerin aileleri 20 yıllık bir mücadele sürdürdüler ve imza toplayarak soruşturmanın tekrar açılmasını söylediler.
2012 yılında başbakan david cameron gerçekleri açıklamış ve liverpool taraftarından özür dilemiştir. yıllar sonra ailelerin ısrarla açtırdığı dosyalarda polis kanıtlarının oynandığını ve liverpool taraftarının herhangi bir suçu olmadığını söylemiştir. ayrıca başbakan bu durumun ülke adına bir utanç olduğunu dile getirmiştir.

ayrıca bir başka trajik hikaye ise ölen 96 kişiden birinin steven gerrard'ın kuzeni oluşudur. bu olayı duyduktan sonra gerrard her gol attığında çok üzülmüştüm boğazım düğümlenmişti. her zaman çok büyük olarak akıllarımızda kalacaksın büyük kaptan.


yıllar önce maç izlemeye giden ve eve dönemeyen 96 liverpool taraftarını saygıyla anıyorum.

resimag.com/p1/cb420cae4874.jpeg
devamını gör...

her yiyecekte vardır tamam ama neden suyun üzerinde skt vardır? o süreçten sonra su neye dönüşücek acaba dedim ve cahilliğimi bi nebze giderdim:



pet şişeden kaynaklanan kimyasalların suya sızması, hem suyun genel tadını bozar hem de insan sağlığını olumsuz yönde etkiler.

devamını gör...

instagram adresini iletiye yazıp kesin sonuç almak için başlık açan yazar başlığı :)
devamını gör...

bal yemek.
bir sürü tüylü uçan böcek yapışkan ve iştah açıcı olmayan bir yuvaya nerden çıkardıkları belli olmayan sarı, yapışkan bir madde bırakıyo ve gidip yiyosun. neeeyse ki, balın yenilebilir ve sağlıklı bir madde olduğu ögretisiyle büyümüşüz. aksi halde şahsen ben ağzıma sürmezdim.
devamını gör...

günaydınnnn*sözlüğün güzel insanları!!

umarım güzel bir gün geçireceğiniz, iyi haberler alacağınız bir gün geçirirsiniz! sağlıcakla kalın*.
devamını gör...

"lütfen, kalbinizden sadece sevgiyi içeri alın. insanlara nasıl hissettiğinizi söyleyin ve çok fazla hayatlarında olma konusunda endişelenmeyin.

insanların sizin için görünmesine izin verin. insanlar size bu dünyada iyilik olduğunu hatırlatsınlar.

hassas olun hissettiklerinizden korkmayın. her arızada güzelliği bulmaya çalışın, ilerlemeye çalışın ve bırakın hayatı sevginin akışına. yaşadıklarınıza rağmen ögrenmeye ve yeni başlangıçlara inanmaya çalışın.

arkadaşlarınızın yüzlerini sevin, kırılan parçalarına tekrar tekrar sarılın. yüksek sesle gülün ve yüksek sesle umut edin ve yüksek sesle yaşayın ve kendinize karşı nazik olun ve etrafınıza karşı nazik olun.

bağlanın, bağlanın, bağlanın kim olduğunuzun her parçasıyla, kocaman kalbinizin her santimiyle. sizi derinden hissettiren insanlarla bağlantı kurun. gözlerinize yaş getiren anlarla bağlantı kurun. ellerinizi titreten şeylerle bağlantı kurun.

hayatta olduğunuz için ne kadar şanslı olduğunuzu fark etmenizi sağlayan şeyleri kucaklayın. lütfen, sadece bağlanın çünkü güzel şeyler her gün yok oluyor.

kalbinizin onlardan biri olmasına izin vermeyin."
devamını gör...

nasa'da çalışan ve astromut nikiyle forumlarda yazan bir abd'li eleman, yaklaşık 20 saat sonra jüpiter ve satürn'ün kavuşmasını kendi teleskobundan canlı yayımlayacak.

izlemek isteyenler şimdiden önkoltukta yerini ayırtsın:

devamını gör...

hayatındaki her şeyi insanlara anlatma, farkında olmadan bir düşmanını eğitiyor olabilirsin.
devamını gör...

bu sabahların bir anlamı olmalı

bu sabah bir umut var içimde
nasıl olsa geri gelirsin diye
her şey yerli yerinde yine
bu sabahların bir anlamı olmalı
devamını gör...

bencilliktir +1.
bir de bunu çocuğun yüzüne karşı söylerler. "biz seni bize bakasın diye yaptık, biz seni bugünler için büyüttük" diye.
garibim çocuk da hayata geliş amacının sadece bu olduğunu düşünerek başka bir beklentisi olmadan sürdürür ömrünü.
devamını gör...

sevgili sözlük yazarları, kullandığım kip emir kipi değil geniş zaman kipi.
hemen, sen de kimsin moduna girmeyin.
ben kim olduğumun farkındayım, bu da bana yetiyor.
sözlük huzur evi gibi olsun derdinde değilim ama gerilim filmi gibi de olmasın bi zahmet.
tatlı, keyifli, makul düzeyde muzur, makul düzeyde gırgır yapın birbirinize.
sınır bilin.
vişnemde dahil yönetim kimseyi bir başkasının zorbalığından kayırmıyor.
format diyorlar, bir de herkese yetişkin muamelesi yapıyorlar. ya da yiyin birbirinizi, kalan sağlar bize yeter de diyor olabilirler.
neyse, yönetim format yönetimi olduğu için, etik olanla olmayanla bir işi olmadığı için, burda yetişkin olan biz yazarlar, etik olmalı ve etik kalmalıyız.
yetişkinler etik olur etik kalırsa, çoluk çocukta belli olur.
2 eylül etik sözlük günü için milat olsun.
zor olmasa gerek herkesin sınırı ötekinin sınırına kadar.
yoksa kızacam
ziya paşa'ya uyacam ona göre.
nush ile uslanmayanı etmeli tekdir tekdirle uslanmayanın hakkı kötektir
devamını gör...

kendimi kendimce ifade edebildiğim, içimi dökebildiğim ruhumu, zihnimi dinlendirdiğim sözlük.

bir süre kafa iznindeydim. zor günler geçirdim ve hala geçirmeye devam ediyorum. döndüm geldim, olaylar olaylar...

konulara girmeyeceğim. bilmediğim, dahil olmadığım mevzular. zaten mahkeme deyyolaaa aman şahit mahit yazarlar.

yönetimin tutumu bu konularda hoşuma gitti belirtmek isterim. çizgileri durdukları yer olaylara en azından bizlere yansıyan kısmıyla duruşları pek yerinde. olayı çirkinleştirmeden tarafsız kalabilmeleri ve gereğini yerine getirmeleri takdire şayan. selamlar olsun...

arkadaşlar buraları bu kadar ciddiye almayın. evet yazıyoruz, kendimizi ifade ediyoruz, belli başlı arkadaşlıklar kuruyoruz ama bu kadar. yani fikir beyan etmeye korkar olduk. garip bir kesim var ki ağzımızdan çıkan her şeyi kendilerine vazife edip yalanlamaya, eleştirmeye, kendilerince ortaya çıkarmaya ya da dalga geçmeye and içmişler. abicim size ne ya? biz size bir şey dediysek özelinize gelip saldırdıysak sizin fikrinize tü kaka dediysek amenna ama yani ağzımızdan çıkan miniminnak bir söze bile başka biri tanımla cevap veriyor. niye abi niye? ben senin gibi düşünmek zorunda mıyım? senin gibi yaşamak zorunda mıyım? sen tanımını kendi fikrinle giremiyor musun da bana, ona, buna cevaben giriyorsun? biri bir tanım girmiş bakıyorsun başkası ona cevap vermiş. yahu sane ne adam içini dökmüş? bana çok komik geliyor bunlar. hayat burayla ibaret sanki. sürekli açık aramak sürekli anti fikir üretmek üzerine bir dünya kurmuşsunuz kendinize çok ilginç. neyi kanıtlamaya çalışıyorsunuz inanın anlamıyorum?

neyse genel itibariyle çizgisi çok düzgün insanlar var. bilgi edindiğim, güldüğüm, tecrübelerinden yararlandığım, beni alıp başka başka yerlere götüren yazarlar... bazen mesaj kutularını tıklıyorum zaten. keyifle takip ediyor keyifle okuyorum aman sabahlar olmasın. hepinize çok selam mucukluyorum efem.

seviyorum burayı. kendim çalıp kendim oynuyorum. açıkçası en başlarda akışta dolaşıp her türlü tanımı ve yazarı okumayı seviyordum ama son günlerde bu tutumumu değiştirdim yukarıda saydığım nedenlerden dolayı. neyse işte orta yolu bulacağız elbet. selamlar olsun herkese kısa bir aradan sonra yine ben geldim.
sevgiler, saygılar...
devamını gör...

filmdeki bir sahneye uyarlanmış güzel bir şarkı var, onu paylaşmaya geldim.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim