türkiye'ye de gelse fena olmaz.
devamını gör...

yazım hatası olmamalı bir kitapta. sırf yazım hataları var diye okumayı bıraktığım kitap olmuştu.
devamını gör...

zenginler aslında çok mutsuz o kadar mutsuzlar ki mutsuzluktan ölüyorlar. siz fakirlere bakın mutlusunuz vallaha.

bir gün zaten sizde zengin olacaksınız.

ey fakirler dünya 5ten büyüktür.

göklerden gelen bir karar vardır.
devamını gör...

pornonun tarihini araştırırken karşıma çıkan ve beni hayretler içine düşüren porno.


insanoğlunun avrupa kıtasındaki en eski yerleşimlerinden olduğu düşünülen abri castanet ve abri blanchard bölgelerindeki bir mağarada, şaşırtan bir keşif gerçekleştirildi.antropologların bir mağarada keşfettiği, günümüzden 37 bin yıl öncesinde, 1.5 tonluk kalker taşı üzerine kazılmış resimler, tarihin en eski mağara sanatı örnekleri olabilir.taşın üzerindeki çizimlerden birinin, kadın cinsel organlarına benzerliğine dikkat çekilirken, bu çizimin günümüzden 37 bin yıl kadar önce yapıldığı tahmin ediliyor.



bi de şu var ki düşman ..tüne*
devamını gör...

yüzme bilmeden havuza atlamak.
devamını gör...

kuru fasulye -sucuk
kuru fasulye -beyaz tuzlu peynir
kuru fasulye -turşu
kuru fasulye -acılı ayran.

*
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

genel olarak dokunulması, söylenmesi, yapılması kutsiyetine bağlı olarak yasaklı eylem, söz, tavır.

1777’de iskoçyalı denizci james cook tarafından tongo kabilesi baz alınarak batı literatürüne girmiş.

tabu sözlük anlamı olarak ‘işaretlenmiş’, polinezya dilinde de ‘kutsal’ anlamına gelir. kelimenin/kavramın kuvvet -ilahi kuvvet- anlamına gelen ‘mana’ ve ‘totem’ ile ilişkisi vardır. totem olan bir şey/eşya/canlı tabudur ve aynı zamanda doğaüstü güce sahiptir (mana).

sadece eşyaya değil canlıya da kutsiyet atfedilebilir (krallar, kabile reisleri, hayvanlar). animist (doğaya tapan, doğadaki bir nesneyi tanrı atfeden) toplumlarda yaygın olmakla beraber kutsiyetinin çiğnenmesinin kutsal varlıklar tarafından cezalandırılacağına inanılır. tabu’nun geçilmesiyle oluşan kirliliği, çeşitli ayinlerle ve ateşle temizlemeye çalışsalar da ceza insiyatifi kutsal varlıktadır.

durkheim’in söyleminde ise tabu “toplum tarafından belirlenmiş sosyal kurallar” olarak kökenini toplumdan alır. bu nedenle çok basit bir akıl yürütmeyle totem ve mana’nın kaynağı da sosyal toplumdur.

günümüzde tabu olarak addedilen çoğu inanış ve davranışta geçmişte kutsal varlıklar tarafından cezalandırılacağına inanılan davranış ve tavırlardan türemiştir.
devamını gör...

eskiden * 2 saatti, bu tempoya 3 sene dayanabildim, sonra yatak odasından çalışma odasına gidilme süresi yani yaklaşık 1 dakika oldu *.
devamını gör...

“birazdan akşam olacak sevgilim
bütün heybetiyle akşam olacak
sevgilim, diyorum, oysa kimsecikler yok yanımda
bilmiyorum kime sevgilim dediğimi
bildiğim bir şey varsa
o kadar yeni bir anlamda söylüyorum ki bu kelimeyi
unutup birden zamanı ve yeri
onunla bir günü kutluyorum coşarak
onunla bir günü kutluyoruz sanki.”

edip cansever şiiri.
devamını gör...

(bkz: tamam)

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

çok eğlenceli ve samimi tanımlara sahip tatlı bir yazar. severek okudum tanımlarını, daha çok tanım yazar umarım*.

en kısa zamanda keşfedilmesi dileğiyle*.
devamını gör...

bu sefer gerçekten karalama defterine yazdığım küçük, küçücük bir şeyi paylaşıyorum dostlar. her şeyi paylaşırsam ruhuma ne kalır ki? lakin nedensizce bunu paylaşmak geldi içimden. iyi akşamlar....*
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

3 yıl kadar sonra yaşayacağım durum. şimdikinden çok farklı olacağını sanmıyorum. yaş bana göre sadece bir sayıdan ibaret.
devamını gör...

ne yapsınlar avrupayı gösterseler insanların ne diyeceğini biliyorlar o yüzden afrikayı gösterip halinize şükredin demeye getiriyorlar. bence biz millet olarak daha kaliteli bir hayatı hakediyoruz, yanlış anlamayın şükretmeyin demiyorum ama daha iyi bir seçenek varken niye kötüsünü yaşayıp şükredelim daha iyisini elde edersek belki hem kendimize hem de başkalarına daha fazla yararımız olur. o yüzden bu fakirlik edebiyatını bırakıp bu bizim imtihanımız demeyi bırakmalı daha fazla çalışmalı daha fazla bilim ve teknoloji üretmeliyiz.
devamını gör...

geçen üsküdar'da bileklik satan çocuk
-alır mısınız? dedi.
-kullanmıyorum ki ben dedim.
bir tekrar daha ettik.
-ne kadar cimrisiniz abla.* dedi.

yersiz ama yazmak istedim.*
devamını gör...

2. dünya savaşı sonrası abd hükümetinin antikomünist politikası doğrultusunda birçok avrupa devleti icin hazırlanan planların maddi yardımlarıdır. abd dısisleri bakanı (bkz: george marshall) tarafından hazırlanmış ve uygulamaya konulmuştur. türkiye'nin bu tasarı içinde yer almasının en buyuk sebebi savaş sonrasında sovyetler birliği'nin boğazlar konusunda direkt söz sahibi olmak için açıkça adımlar atmasıdır.

almanya, fransa, isviçre, avusturya, italya, portekiz, danimarka gibi devletler yüksek miktarlı hibeler almışlar ve soğuk savaş'a doğru evrilen sürecin oyuncuları olmuşlardır.
devamını gör...

rusa rusyalı
almana almanyalı demek gibi.
o yüzden türk tabiki.
devamını gör...

amca ne taharet aldın,ne tuvalet kağıdı kullandın, pantolon yere düştü, donun da iki numara küçük sanki.bence bu rol icin pek uygun degilsin. yalnız olayı anlatırken memelerini çok güzel avucladın o konuda tam puan veriyorum sana. tuvalet bence petrol istasyonu için fazla avangard kalıyor. bar tuvaleti olabilir belki. düşünsene gaz çıkardığında camın buğusu kayboluyor falan... 8 numaralı kapıda yukarıdaki deliğe memelerini, aşağıdaki deliğe kukusunu sığdıracak zayıf kızlara ilk içkiler bedavaymış mesela? bilemiyorum sözlük, bu gece kafam güzel sanırım.
devamını gör...

geçenlerde çok saygı duyduğum biri, arkamdan hoş konuşmamış.
gücendim, onu allah'a havale ettim.
ona bir şey sormadım.
onun tanıdığı kimseye bir şey sormadım.
bundan sonra, onla arama mesafe koyarım.
ne sorarsa, ne de sormazsa sebebini söylemem.
bu da benim tarzım.
kurcalamadan soğurum, buz gibi olurum.
onuda, soğuduğum diğerlerinin yanına yollarım.
sonra hepsini de unuturum, niye soğuduğunu da unuturum.
bakarım önüme.
ağızdan çıkan kötü bir lafın, açıklamasını duymaya, hakkında dedikodu yapmaya gerek var mı?
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim