yazarların duymuş olduğu en garip isim
şeyahmet.
salice.
asker.
maşallah.
sucuittin.
tomurcuk.
salice.
asker.
maşallah.
sucuittin.
tomurcuk.
devamını gör...
damnatio memoriae
roma hukuku açısından birinin bu cezaya çarptırılması için ya vatana ihanet * etmiş olması gereklidir ya da durumunun devlete karşı işlenmiş suçlar kapsamında değerlendirilmesi lazımdır. kuvvetle muhtemel bu kişi zaten ölüm cezası ile cezalandırılır. ceza yargılaması bitmeden önce ölse dahi bu ceza uygulama alanı bulurdu. tabi burada şu noktayı da atlamamak lazım. bu bir itibarsızlaştırma ve toplumsal bellekten silme kararı olduğu için kişinin aynı zamanda yaptığı tüm hukuki işlemler de bu durumdan etkileniyordu. mesela yaşarken yaptığı bağışlama akdi ölümü sonrası oluşacak tereke vesaire ortadan tamamen kalkıyordu. yani mevzu sadece heykeller, anıtlar, kendisi ile ilgili verilen eserler, tabloların yok edilmesi değildi. geriye dönük olarak hak ve fiil ehliyeti de elinden alınıyordu. tabi birde bu mevzunun politik bir yanı var özellikle bu cezaya çarptırılan imparatorların ve ailelerinin infamis olarak ilan edilmeleri ve mallarına çökülmesi, senatonun bu cezayı bir korkutma ve tehdit aygıtı olarak kullanmasını da beraberinde getirdi. ayrıca mevzunun toplumsal bellek açısından da değerlendirilmesi lazım ki, o da uzun uzadıya ayrı bir tartışma konusu.
devamını gör...
ilginç etimolojik bağlantılar
ingilizcede "tuz" anlamına gelen "salt"ın salary yani maaş kelimesi ile derin bir ilişkisi var. şöyle ki; roma imparatorluğu askerlere maaş olarak tuz dağıtıyormuş zamanında. bununla birlikte askere tuz dağıtımı sadece romalılarla da sınırlı değil. bir makalede eski türk devletlerinde askere tuz ve ekmek dağıtıldığını okumuştum efendim. öğrendiğimde çok ilginç gelmişti.
devamını gör...
kalabalıkların içinde yalnız olmak
uzun süredir muzdarip olduğum durum.
devamını gör...
normal sözlük yılbaşı tebrikleşmesi
selamın aleyküm gençler. sözlükte o kadar mesaimiz var. bazen evdeki işleri yapamıyoruz sırf burada yazalım diye, gülelim güldürelim diye, bilgi alışverişi yapalım diye. geyiğin de dibine vuruyoruz yeri geldiği zaman…
neyse demem o ki: hepinizin yeni yılını enişten dileklerimle kutluyorum. *
sağlık, huzur, para, aşk, güzel dolu bir yıl bizimle olur umarım zira yorulduk cidden olumsuz olaylardan, türkiye’nin mevcut durumundan falan filan.
(bkz: normal sözlük’teki aile ortamı)
evet, iyi bir aile olamasak da ailemizden çok yazarları görüyoruz nasıl iş bilmem. öhöm, tanıma son vereyim artık…
neyse demem o ki: hepinizin yeni yılını enişten dileklerimle kutluyorum. *
sağlık, huzur, para, aşk, güzel dolu bir yıl bizimle olur umarım zira yorulduk cidden olumsuz olaylardan, türkiye’nin mevcut durumundan falan filan.
(bkz: normal sözlük’teki aile ortamı)
evet, iyi bir aile olamasak da ailemizden çok yazarları görüyoruz nasıl iş bilmem. öhöm, tanıma son vereyim artık…
devamını gör...
en kıskanılan insan davranışı
günün herhangi bir saatinde ben uyumaya gidiyorum diyerek yatagina giden ve gerçekten o yataga yatarak dakikalar içinde uykuya dalan insan davranışıdir.ben böylesine istikrarlı,iradeli,beynine bu denli hükmedebilen insan karşısında dugme ilikler sapka çıkarırım.
devamını gör...
23 şubat 2021 kanada'nın uygur soykırımını tanıması
herhangi bir yaptirimin uygunlanmayacagi, "kiniyoruz ifinim" den ilerisine gitmeyecek sozde soykirim tanimasidir. gercek olan bir durum var ki, cin oyle kolay kolay restin cekilecegi bir devlet degildir. dunya ekonomisinde artik amerika'dan daha fazla soz sahibi oldugu asikar. dolayisiyla yaptirim uygulanmasi demek, gerek siyasi, gerek ticari bir krizin alevlenmesi demek. su an itibariyle de kimse bu riski goze alamadigi icin uygulanan motto uc maymunu oynamadan oteye gidemiyor. sozde amerika, ingiltere, japonya gibi ulkelerin ithalat kisitlamalari ve sincan bolgesindeki bazi firmalarin gorevlerini sonlandirmasi gibi bir takim tepkisel nitelikte hareketler oldu ama cin icin hicbir sey ifade bile etmedi. su an itibariyle yapilacak en tepkisel hareket dunya ulkelerinin bir olup bu konuda elle tutulur , mali acidan cin'i daha zorda birakacak yaptirimlari dayatmasi olmalidir... aksi durumda sozde iki sirketi kapatip iki kiniyoruzla bu mesele cozulemeyecek, bu soykirim bitmeyecek...
devamını gör...
normal sözlük'te futbol konuşulmaması
genel olarak mutlu olduğum konulardan biridir. hiç konuşulmasın demiyorum. ölçülü olmalı.
her şeyin fazlası sıkıyor. içimiz dışımız siyaset, futbol, ilişkiler veya pandemi olunca da olmuyor işte.
her şeyin fazlası sıkıyor. içimiz dışımız siyaset, futbol, ilişkiler veya pandemi olunca da olmuyor işte.
devamını gör...
güne bir şarkı bırak
devamını gör...
normal sözlük yazarlarının karalama defteri
bugün dışarı çıktım bir ara.tekrar.
az gerideki ben için son zamanlarda kurmaya tekrar başladığım bir cümle bu, gönüllü hapis hayatıma o kadar alışmıştım ki dışarıdan olmazsa olmaz'larımı alıp alel acele kapatıyordum kendimi içeriye.
böyle değil artık nerdeyse epey bir zamandır, bir ruh dokundu ruhuma ve pof!!
değişti her şey.
sürekli de değişiyor, daha çok gülüyorum daha çok güldürüyorum, daha olumlu, daha iyiyim. çiçekler, böcekler, kediler, köpekler, çocuklar, sarhoşlar, deliler, tüm mülteciler, tüm firariler ve inanmayacaksınız ama benim sokağımın güzel fahişeleri bile farkında bu halimin?
seviyorum bu halimi, seviyorum beni bu hale getiren onun hallerini, seviyorum onu..
az gerideki ben için son zamanlarda kurmaya tekrar başladığım bir cümle bu, gönüllü hapis hayatıma o kadar alışmıştım ki dışarıdan olmazsa olmaz'larımı alıp alel acele kapatıyordum kendimi içeriye.
böyle değil artık nerdeyse epey bir zamandır, bir ruh dokundu ruhuma ve pof!!
değişti her şey.
sürekli de değişiyor, daha çok gülüyorum daha çok güldürüyorum, daha olumlu, daha iyiyim. çiçekler, böcekler, kediler, köpekler, çocuklar, sarhoşlar, deliler, tüm mülteciler, tüm firariler ve inanmayacaksınız ama benim sokağımın güzel fahişeleri bile farkında bu halimin?
seviyorum bu halimi, seviyorum beni bu hale getiren onun hallerini, seviyorum onu..
devamını gör...
çok gezen mi bilir çok okuyan mı sorunsalı
ne cok okuyan ne de cok gezen; en cok türk insanı bilir.
her seyin en iyisini, en guzelini o bilir, istisnasiz her bir ferdi mukemmel bilir.
kendi bilmesi yetmez sana da ogretir.
(bkz: ironi)
her seyin en iyisini, en guzelini o bilir, istisnasiz her bir ferdi mukemmel bilir.
kendi bilmesi yetmez sana da ogretir.
(bkz: ironi)
devamını gör...
geceye bir fotoğraf bırak
bir öğretmen öğrencilerinden kendilerini tanıtan bir yazı yazmalarını istiyor, 11 yaşındaki miniğin kaleminden dökülenler ise şunlar;

ben bu yazıyı, bu sabah tesadüfen okudum ve okuduğum andan itibaren boğazıma yerleşen düğüm halen çözülmedi.
hayat bazen, bazı şeyleri önemsemek için fazla mı kısa sanki?

ben bu yazıyı, bu sabah tesadüfen okudum ve okuduğum andan itibaren boğazıma yerleşen düğüm halen çözülmedi.
hayat bazen, bazı şeyleri önemsemek için fazla mı kısa sanki?
devamını gör...
the lord of the portakals
#471918 sözlük sinemasına yeni yapımların kazandırılması elzem. emek veren herkesin şimdiden eline sağlık.
elbette melisho sözlük sinemasının ilk örneğini vererek tarihe geçmiştir lakin ardıllarını da bekliyoruz.
7. sanatın sözlükteki yükselişi hepimizi ziyadesi ile memnun eder. yalnız bütçelerinizi iyi ayarlayın, sonra ben sanat filmi yaptım siz anlamadınız diye üzerimize fular fırlatmayın. *
elbette melisho sözlük sinemasının ilk örneğini vererek tarihe geçmiştir lakin ardıllarını da bekliyoruz.
7. sanatın sözlükteki yükselişi hepimizi ziyadesi ile memnun eder. yalnız bütçelerinizi iyi ayarlayın, sonra ben sanat filmi yaptım siz anlamadınız diye üzerimize fular fırlatmayın. *
devamını gör...
şiir
"şiirde büyü vardır, onun gücü mehtabı aşağı çeker. güneşi tersine çevirir. yılanları parçalara ayırır ya da ırmakları yukarı akıtır. kapılar büyüye karşı duramaz. en sert kilitler cazibeyle açıl susam olur. "
ovidius
taşın içinde titrersin, ağacın dalında... gökten kayan yıldız kalbine düşer de kalbin titrer. işte o titremeyi söze döker şiir.
ovidius
taşın içinde titrersin, ağacın dalında... gökten kayan yıldız kalbine düşer de kalbin titrer. işte o titremeyi söze döker şiir.
devamını gör...
tavananna
hititlerde kraliçe olarak görev yapan hükümdarın eşine verilen sıfattır.
hititlerde kadının yönetimde söz sahibi olduğunun kesin kanıtıdır.
kralın olmadığı zamanlarda (bkz: pankuş meclisi)ne başkanlık eder, dini toplantılar ve bayramlar düzenlerdi.
hititlerde kadının yönetimde söz sahibi olduğunun kesin kanıtıdır.
kralın olmadığı zamanlarda (bkz: pankuş meclisi)ne başkanlık eder, dini toplantılar ve bayramlar düzenlerdi.
devamını gör...
komşunun verdiği aşureyi çöpe atmak
bakın inanç açısından değil, oyle bir güzelliği çope atmak gunahtır. ben aşurenin konulduğu kabı bile yiyebilecek insanım. mert olun, delikanlı olun, yiğit olup kendinizi belli edin ve ben almayayım diye söyleyin.
millet aç aç.
millet aç aç.
devamını gör...
aşk acısı çekenlere tavsiyeler
bir kere o çektiğin acı aşk acısı değil..
önce onun ne olduğunu bir anla..
o senin çektiğin acı; onu görmeye, konuşmaya, dokunmaya alışan beyninin, bunları yaşayınca uyuşan yerlerinin, aynı şeyleri tekrar istemesi, ve bulamadığı için, sürekli sana gönderdiği yokluk hissi.. ok, önce buna ikna et kendini..
sonra;
şu an ayrı olduğunuza ve bunları sadece sen istediğine göre, o istemiyor,
matematiksel olarak bu böyle maalesef..
şimdi;
elimizde seni istemeyen birisi var,
birde artık onun kendi isteği ile senin tekrar yaşayamayacağını artık bildiğin ve bildiği halde hala tutturan bir beynin var..
işte o beynini vücudunla özellikle ellerinle senkron sağlayabileceğin, senin için daha hayırlı, daha faydalı bir işle meşgul edersen, aşk acısıda geçer, herşey geçer..
resim yap, çöplerden heykel yap, git kapının önünü süpür, aç youtube da bul birşey, meşgul ol lütfen..
öncellikle rehavet insanı dahada aşağı çeken birşey, öyle duygusal müzik dinleyip, yatıp oturup, kendini daha da aşağı çekme.. bir kere hem fiziksel hem duygusal ayakta dur.. kan dolaşımını yavaşlatma..
kendine mutluluk üret, dans et, en çok güldüğün şeyleri izle.. (onurgokcek1)
bunları böyle yemek tarifi gibi yazıyorum ama, öğrenmem için acı olduğunu zannettiğim çok şeyide yaşadığımı bil..
kendine saygı duyan bir insan, kimsenin üzmesine izin vermez, senin ne kadar değerli, ve sevilmeye layık bir insan olduğunu, seni üzmeden anlayacak o kadar çok insan varki bu dünyada, bunu sakın unutma.
önce onun ne olduğunu bir anla..
o senin çektiğin acı; onu görmeye, konuşmaya, dokunmaya alışan beyninin, bunları yaşayınca uyuşan yerlerinin, aynı şeyleri tekrar istemesi, ve bulamadığı için, sürekli sana gönderdiği yokluk hissi.. ok, önce buna ikna et kendini..
sonra;
şu an ayrı olduğunuza ve bunları sadece sen istediğine göre, o istemiyor,
matematiksel olarak bu böyle maalesef..
şimdi;
elimizde seni istemeyen birisi var,
birde artık onun kendi isteği ile senin tekrar yaşayamayacağını artık bildiğin ve bildiği halde hala tutturan bir beynin var..
işte o beynini vücudunla özellikle ellerinle senkron sağlayabileceğin, senin için daha hayırlı, daha faydalı bir işle meşgul edersen, aşk acısıda geçer, herşey geçer..
resim yap, çöplerden heykel yap, git kapının önünü süpür, aç youtube da bul birşey, meşgul ol lütfen..
öncellikle rehavet insanı dahada aşağı çeken birşey, öyle duygusal müzik dinleyip, yatıp oturup, kendini daha da aşağı çekme.. bir kere hem fiziksel hem duygusal ayakta dur.. kan dolaşımını yavaşlatma..
kendine mutluluk üret, dans et, en çok güldüğün şeyleri izle.. (onurgokcek1)
bunları böyle yemek tarifi gibi yazıyorum ama, öğrenmem için acı olduğunu zannettiğim çok şeyide yaşadığımı bil..
kendine saygı duyan bir insan, kimsenin üzmesine izin vermez, senin ne kadar değerli, ve sevilmeye layık bir insan olduğunu, seni üzmeden anlayacak o kadar çok insan varki bu dünyada, bunu sakın unutma.
devamını gör...
2022 yılı asgari ücretin 4250 tl olması
oooo çok iyi para, zengin olduk.
devamını gör...



