gece canı sıkılınca milleti uyandırmaması gerektiğini öğrenmeliii.
devamını gör...

acilen uçurulmasını dilediğim yazar. şu an elim ayağım titriyor sinirden. hastaneye gittim, gördüğüm şey nedenli travma sonrası stres bozukluğu teşhisi koyuldu. doktor seni bu hale kim getirdi diyip sarılıp ağladı . öyle vahim bir durum içindeyim.

duygusal bir çocuk olduğum için sık sık sözlük yazarlarının şiirleri başlığına aşk şiirlerimi gönderiyorum. yine şiirimi yolladim ve o da ne? şiirimin altında kendisinin bir şiiri var ve açıklama bölümüne y ile başlayan bir küfür yazmış. y..şak yazmış. ne demek diye araştırdım, küfürmüş. terbiyem tamamen bozuldu, bu noktadan sonra nasıl evlenebilirim bilmiyorum.

çok uzun zamandır sözlük yazarlarına mesaj gönderip böbrek sağlığı için bol su tüketin diyen, insanlara ailenizde genetik böbrek hastalığı var mı diye soran, en önemlisi bana seni kaçırıp elini ayağını kesip caddeye salıp cam sildireceğim diyen bu yazar sonunda bunu da yaptı. küfür etti.

umarım silinir. silinmezse imza toplamalıyız. protesto gösterileri düzenlemeliyiz. ben böyle bir şey görmedim çünkü.

bir yazar.
devamını gör...

yani buna "doğal seleksiyon" denmezse, ben neye denir bilemiyorum. adam zaten bu zekayla bu yaşa kadar fazla bile yaşamış.
devamını gör...

cehennem kapısı, ilahi komedya olarak bilinen, orijinal adı commedia veya daha popüler olarak la divina commedia, dante alighieri tarafından yazılmış, tüm edebi metinler içerisinde en bilinenlerden ve kendisinden sonra edebiyat, sinema, resim, heykel gibi birçok alanı etkilemiş şaheserin sahip olduğu en etkileyici tasvirlerinden birisi.

zaten tasvir konusunda muazzam olan kitap, adeta cehennemin soluk, soğuk (!), umutsuz, alacakaranlık hissini her aşamada yaşatmakta.

ancak öyle bir anlatım kısmı var ki, cehennemin kapısı, insanı önünde çaresizce dikiliyormuş gibi hissettirmekte.

uzatmadan sadede gelelim:

eserin başkahramanı kendisi olan dante; cehennem, araf ve cennetten oluşan gezisinin cehennem ayağında iken, cehennemin kapılarına geldiğinde şu ifadelerin yazılı olduğunu görür:

buradan gidilir acılar kentine,
buradan gidilir bitmek bilmeyen acıya,
buradan gidilir yitmiş insanlar arasına.
adalet yol gösterdi ulu rabbime,
kutsal güç, yüce bilgelik, ilk sevgi yarattı beni.
benden önce her şey sonsuzdu;
sonsuza dek süreceğim ben de.

içeri girenler, dışarıda bırakın her umudu.


yeri gelmişken ileteyim, burada da görüldüğü üzere zekice laf oyunları nedeni ile eserin adı olan ilahi komedya’yı “ilahi hiciv” olarak da yorumlamak mümkün.

—-

peki ölmeden de görebilir miyiz bu cehennemin kapısını?

sanat zaten bunun için değil mi?

elbette çok fazla sanatsal çalışma var, ancak benim en sevdiğim bu:

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

bir de cehennemin kapısından bahsedince akla ilk gelen eser var. sağolsun fransız sanatçı auguste rodin kitaptaki ilgili sahneyi (kapıyı) ustaca ete kemiğe büründürmüştür:

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

görsel kaynak

eser 6 metre yüksekliğe, 4 metre genişliğe ve 1 metre derinliğe sahiptir.

—-

eğer konu ilginizi çekiyor ve daha derinlemesine dalmak isterseniz dücane cündioğlu’nun şu üçlemesi izlenesidir:

cehennemin ağzında felsefe: limbus (1)

cehennemin ağzında felsefe: limbus (2)

cehennemin ağzında felsefe: limbus (3)
devamını gör...


toplu beğeni sınırlaması getirildi.
an itibarı ile, x yazar y yazara seri beğeni atamayacak.


şeklinde açıklaması yapılan durum. yine ne detay var, ne işleyiş hakkında bir bilgi var, ne neden var vs. sözlükte yapılan bu "güncelleme"lerdeki bu yaptım oldu havasını sevmiyorum. madem açıklamada detayları verilmemiş biz soralım.


x yazar y yazara seri beğeni atamayacak


seri beğeniden kastınız nedir? ve yapılan eylemin seri beğenme olduğuna nasıl karar vereceksiniz? seri beğenmeden kastınız yazarın profiline girip önüne geleni beğenmek ise yazarın profiline girip yazdıklarını okuyan diğer yazarlar gerçekten beğendiklerini oylarken bu kotaya maruz kalmaları biraz haksızlık olmayacak mı? başlıktan anlaşılacağı üzere bir kota getirdiniz. aynı yazara kaç taneden fazla beğeni atamıyorum? bu beğeniler gün boyu mu geçerli oluyor? yoksa atıyorum her saat şu kadar beğeni atma hakkı mı veriliyor?

ve en önemli soru, neden?
bırakınız herkes istediği gibi beğensin, beğenmesin. biz ya da siz buna neden karışıyorsunuz? gerçekten bu uygulamanın nasıl bir amaca hizmet etmesi düşünüldü ve devreye sokuldu? sözlük için kazanımı ne olacak? şahsım adına gereksiz bir uygulama olmuş.

sorulara bu başlık altında ya da güncellemeyi yayınladığınız başlık altında herkesin görüp okuyacağı şekilde cevap verirseniz biz de öğrenmiş olacağız detayları. ve bir ricamdır bundan sonra yapılacak "güncelleme"lerde bir neden sonuç ilişkisini ortaya koyup ne şekilde çalışacağını bizlere kısaca anlatın.

okuyan ve cevapları vermeye tenezzül edecek olan herkese teşekkürler.
devamını gör...

tanıştığımız andan beri, sevgili (bkz: robnaja)’ya nickaltı yazmak istiyorum ama yazacaklarım onu anlatmaya kâfi gelmeyeceğinden, özene bezene yazmak istediğimden bekliyordum. sonra anladım ki ne kadar beklersem bekliyim kelimeler onu anlatmaya kifayetsiz kalacak, bende elimde klavye nasıl yazsam acaba diye düşünerek yaşlanacaktım. gün bu gündür dedim ve hemen işe koyuldum.
#196560 nolu “ evde spor yapmak” tanımını inceleyin. o profilde ki karın kasları o incecik bel aman tanrım kıskanıyorum!!! ancak o tanım ile bize de çok güzel bir yol göstermiş, ben olsam kendime saklardım mesela.(swh) o paylaşımcı...
edebi yönünü, dilini, detaylı güzel tanımlarını yazmayacağım zaten onları okuyan herkes farkediyor asıl benim yazacaklarım; duyarlı, sevgi dolu, sıcacık ve samimi bir çiçek. evet çiçek... “çiçekler beni renklendiriyor.” demişti, kabul etmiyorum. çiçekleri renklendiren senin doğallığın, ve güzelliğin robnaja.
devamını gör...

bölüme dair söylenecek her şey söylendi zaten. o değil de sözlükçe ismini, cismini, nickini bilmediğimiz birine sesi sayesinde vurulduk.
devamını gör...

tanım: kaliteli başlık. eh ne derler bilirsiniz: "god created man, sam colt made them equal". başlıklara yaymak istemedim, ben de birkaç kelam etmek, klavyem vardığınca bir şeyler eklemek isterim bu konuda.

#1039911 no'lu tanımımda tetik ağırlığından bahsetmiştim. tabanca seçimi ve kullanımında önemli bir husus. yine aynı tanımda bahsi geçen double - single action kavramı da var.

pistoller oldukça varyete gösterebilmekte. mermileri *

.22: oldukça özel bir kalibre bu. kapsülsüz kovanlı, ham kurşun. tahribatı beklenenden yüksektir. tam bir boyu değil işlevi önemli çapı. isabet oranı oldukça yüksek olduğundan atış yarışmalarında da sıkça kullanılıyor.

.635: yalnızca bazı beretta modellerinde denk geldim. yanlış hatırlamıyorsam bir tane de browning'in vardı. hakkında çok bilgim yok, o yüzden pek bir şey ekleyemeyeceğim.

.44: desert eagle ile özdeşleşmiş bir kalibre. dev gibi gerçekten. revolvarlarda da sıklıkla rastlamak mümkün. görseldeki desert eagle .44

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


.45: yine glock, colt gibi popüler markalarda rastlanabilen bir kalibre. tombul ve güçlü mermilerden.

.38 super: yalnızca colt'un ve dan wesson'ın birkaç silahında gördüm. amerikanlar yapıyor bu işi dedirtir. yanlışım varsa düzeltin; bu kalibreyi kullanan tüm silahlar yarı otomatiktir. 9x23'tür aslen. bu tip mermi kullanan tabancalar, zorunda kalınırsa standart 9mm olan 9x19'da da sorun yaşamıyorlar. yine de standart kullanımda uygun kalibreden şaşmamakta fayda var, silahta sorun yaratabiliyor.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


.357: yalnızca revolverlarda değil aynı zamanda bazı tabancalarda da kullanılmakta. desert eagle 357, coonan 57, sig sauger 357, glock 31 gibi. aşağıdaki sig sauger 357 mesela.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

9mm: tabancalarda standart hale gelmiştir diyebilirim. en yaygın kalibre türlerindendir. ben kişisel olarak parabellum olmadığı sürece 9mm'den çok haz etmiyorum. durduruculuğuyla ön plana çıkarıyor insanlar çoğunlukla. durdurmak istesem elime .45 alırım. kaldı ki neyi durduruyoruz? sivil hayatta kim mozambique drill atmış da tutuklanmış sanki. *

7.65: eh yine bir klasik daha, 9mm'den sonra en çok bilinen desem yanılmış olmam diye düşünüyorum. 9mm'ye nazaran durduruculuğu ve tahribatı düşük fakat nispeten daha isabetli ve hızlı bir çap.
kısa 9mm: şimdi bu çapların kalibrelerin yanında 9x17, 9x18, 9x19 falan yazıyor. işte ilk değer çap, ikinci uzunluk. çap yine 9mm, ama uzunluğu değişiyor. işte bu kısalar 17 olanlar. 7.65 kadar rahat ama bir tık daha güçlüdür. durduruculuğu yine standart 9mm kadar değildir. sivil hayat için 7.65 ile birlikte en doğru seçim olduğunu düşünüyorum.

revolverlar konusunda ise %80-90 oranında kullanımın .38 ya da .357'den yana olduğunu söyleyebilirim. ergonomik açıdan da en iyileri olduğunu söylemekte de beis görmemekteyim. yoksa .50 revolver gibi bir şey de söz konusu. ayı indirir.

yukarıda bir yazar arkadaşımızın bahsettiği gibi 357 magnum ile .38'lik mermi atılabilirken tam tersi söz konusu değildir. bunun sebebi .357'nin kovanının biraz daha uzun olmasıdır. aradaki küçük fark "boşlukken" tolere edilebiliyor ama fazlasını sokamıyorsunuz haliyle.

yine tetik ağırlığında bahsettiğim gibi revolverlarda emniyet bulunmaz ve çift özellikli kullanılır. standartında double actionken ufak bir horoz hareketiyle milimetrik hassasiyette bir single action canavarına dönüşürler. benim şahsi favorim colt python .357. görseldeki açı yanıltmıyorsa 6".


kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


daha kovan tipleri, çekirdek tipleri, kapsüller, barutlar, tırnaklar... kafa bulandırmak istemedim pek.
hadi şuraya ufak bir hesap ve kafada somutlaştırabilmek adına mermi çapı görseli bırakayım. alın bu bilgiyle ne yaparsanız yapın şimdi.


namlu enerjisi hesaplama formülü
e=m.v2/2 (namlu enerjisi=(çekirdeğin ağırlığı x hızının karesi) / 2



kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


öte yandan * revolverlar her nedense yasadışı silah bulunduran ya da kaçak silaha erişim sağlayan kimselerde de bol görülür. belki belli bir standardı olması sonucu parçaların uyuşması, belki nispeten daha az parçaya sahip olmasından dolayı lojistiğinin demonte olarak daha rahat sağlanabiliyor olmasından bilmiyorum. böyle tatsız bir utanç tablosu örneğini de bırakayım.

var olun, tokatlarınız hala kulaklarında çınlıyor.

"ittihat için öldük, terakki için vurduk; en sonunda şanlı cumhuriyeti kurduk!"

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


not: biraz uzun bir yazı oldu. sürçü lisan ettiysem ya da çap-kalibre kavramlarını yanlış yazdığım yerler varsa affedin; söyleyin düzenlenir. ayrıca yanlış bilgi varsa düzeltirseniz çok sevinirim.

güzel sözlükte bilgi verici başlıklara daha sık gelmek umuduyla.
devamını gör...

yenimahalle.
beş yıldır ordayım. henüz sıkılmadım.
en sevdiğim yanı, istanbul yolu da dahil her yere yakın olması.
devamını gör...

ömür törpüsü olay. sinirimi bozacak raddeye gelmişse ve kafamdan atamıyorsam ''şu andan itibaren bu konu kapandı'' diye beynimi tehdit ediyorum. hiç bir işe yaramıyor.
devamını gör...

ben para karşılığı nickaltı yazıyorum arkadaşlar. beş lirasını veren herkesin nickaltını donatırım.
devamını gör...

en meşhurları 13. dalay lama olan thubten gyatso'dur. 1877 yılında reenkarne olduğuna inanılır. saltanatının bir bölümünü sürgünde geçirmiş olsa da büyük reformlara ve değişimlere imza atmıştır. misal idam cezasını kaldırmıştır. o dönem özelinde cidden cesaret isteyen bir iş...

bunun dışında kağıt para bastırmış, posta pulları kullanmaya başlamış falan. alışıla gelen pek çok uygulamayı değiştirmiş. bunlardan bir tanesi de avrupa ülkelerine öğrenci göndermesi ki, buna da başta büyük tepki gösterilmiş. gezginleri tibet'e kabul etmesi ve onlara tibet'te yerleşme imkanı vermesi de cabası. adam resmen devrimci kisvesinde reenkarne olmuş. * yaptıklarının öneminin anlaşılması için şu bilginin altını çizeyim; adamlar sırf 8. yüzyılda bir tibet kraliçesi kalp ameliyatı sonucu öldü diye ameliyatı yasaklamış. o derece güzel yani kafalar. pırıl pırıl...

saygıyla yad ediyorum kendisini.
devamını gör...

microsoft'un 1997 yılında piyasaya sürmeye başladığı, tarihi konu edinen ve tarihte yer alan uygarlıkları yönetebildiğiniz gerçek zamanlı strateji oyunu serisi.

(bkz: age of empires) (bkz: age of empires: the rise of rome)
(bkz: age of empires ii: the age of kings) (bkz: age of empires ii: the conquerors)
(bkz: age of empires iii) (bkz: age of empires iii: the war chiefs) (bkz: age of empires iii: the asian dynasties)
(bkz: age of empires iv)
devamını gör...

fransızcadan türkçemize geçmiş bir tanımdır. fransızcada mot, kelime manasına gelir. mot à mot olarak yazılan kelimeler, bizde birleşip motamot olmuştur. fransızcası ile aynı anlamda kullanıyoruz, yani kelimesi kelimesine olarak.
devamını gör...

sürekli eleştirenler. misal;
- abi baksana kara ne kadar güzel bembeyaz.
- tamam da abiiğ eriyince hep çamur olcak görürüm o zaman ben güzeli ehe ehe!

bu aşamada kömür küreği ile bir adet seri mouthshot yapılmalıdır. akabinde o karlar ile acısını dindirecektir birey.
devamını gör...

kolombiya'da protestocu halkın yazdığı bir yazı:

"fakire ekmek yoksa
zengine de huzur yok.."

üzücü.
devamını gör...

(bkz: pareto kuralı) 'nı uygulayan kişilerdir. çabanın %20'sinin başarının %80'ine sebep olduğunun farkındalardır.
devamını gör...

kilo işi bisküvi.
az az yerdik bitmesin diye.
80ler de bisküvi lükstü.
devamını gör...

çılgın şarkısını çok sevdiğim sanatçıdır.

ne vücut ölçülerin, ne masum güzelliğin
beni hiç mi hiç alakadar etmiyor

tanrım bu söylediklerimin hepsi yalan..
devamını gör...

yalnızlığımı azaltıyor.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim