bunlar komünist diyerek, bağımsız takılmak isteyen latin amerika ülkelerine a.b.d ordusunu göndermiş, suçlu suçsuz onbinlerce kişinin katilidir.
devamını gör...

kontrol edemediğiniz şeylerden zarifçe uzaklaşabilmektir.
devamını gör...

emeğe saygı..
ama parası yoksa kitapseverin..
almasını makul buluyorum..
parası olup da cimri olanlara ise yuh diyorum..
devamını gör...

yaşar kemal 1923 yılında osmaniye'nin hemite köyünde dünyaya gelmiş. babasının adı sadıktır. sadık bey, van'dan osmaniye'ye göçleri sırasında yola bulup ölümden kurtardığı, besleyip büyüttüğü yusuf adındaki evlatlık oğlu tarafından öldürülmüştür. henüz beş yaşlarındayken babasının ölümüne şahit olan yaşar kemal 12 yaşına kadar kekeme kalmıştır. bir kurban kesimi sırasında kaza sonucu bir gözünü kaybetmiştir.* bu arada sadık bey'in ölümünden sonra yaşar kemal'in amcası olan tahir bey tüm mirasını dağıtıp yaşar kemal'in annesiyle evlenmiştir.

yaşar kemal ilkokul sondayken o zamanlar yukarı toroslar'da az buçuk bir üne sahip destancı aşık rahmi ile tanışır.
aşık rahmi, yaşar kemal'e ufak bir saz hediye eder ve onu yanına çırak olarak almak ister fakat yaşar kemal'i okuma fikri daha çok cezbetmektedir bundan ötürü ortaokula gitmeyi tercih edip eğitimi için adana'ya gider. hem fabrikalarda çalışmış hem okulunu okumuş fakat ortaokul son sınıftayken okulu bırakmak zorunda kalmış maalesef ki.

tam tarihini hatırlamakta biraz güçlük çekiyorum fakat 1950'li yılların ortalarında yaşar kemal adını yaşar kemal olarak değiştirmiştir.* ismini değiştirme sebebiyse cumhuriyet gazetesinde çalışmasıyla ilgilidir. cumhuriyet gazetesine girmeden 6-7 ay öncesine kadar mapus hayatı yaşıyordu yaşar kemal. abidin dino'nun yaşar kemal'in polisler tarafından tespit edilip işten çıkartılmaması adına verdiği tavsiye sonucu adını yaşar kemal yapmıştır.
devamını gör...

iyi bir egitim ve ahlak bilgisi verilmeyen,anne babanın sıkıntılı bireyler olması sonucunda psikolojik sıkıntıları olan çocuklar yetişiyor.ilerde kendine yararı olmuyor ki çevresine yarari olsun.bu bir kısır döngü böyle bir ehliyet olsa keske dediğim durum.
devamını gör...

çok çalışıyorum bunu başarabilmek için. kimi zaman kendi yarattığım karakteri öldürdüm diye ağlıyorum, kimi zaman karakterden o kadar nefret ediyorum ki fazla acımasız bir biçimde hayatları sonlanıyor.
devamını gör...

kimilerinin isteği. kanaatimce alım kapatmaya, 10 tanıma, çaylaklığa, bekleme süresine vb gerek yok. formata uygun olmayan girdilerin yazarları süreli ve/veya süresiz uzaklaştırılsa gerekli ayıklanma sağlanacaktır.

adam olan gelsin yerine adam olan kalsın düsturu, gelmek isteyeni de kalmak isteyeni de üzmeyecek bir yaklaşım olacaktır.
peşin edit: "adam olan" bir deyimdir, cinsiyetçi anlam kastedilmemiştir.

edit : konu zaten dile getirilmiş. gözümden kaçmış.
(bkz: yazar alımları kapatılsın önerisi)
devamını gör...

nereye koyduysan ordadır.
devamını gör...

müslüm gürses'in 1986 yılında çıkardığı küskünüm albümünde yer alan parça. nakaratı keşke iki kez söyleysemişsin müslüm baba. şevke gelip şöyle yarım kalmasaydım.

"arasalar bulamazlar rüyada
göremezler seni yazdım kalbime"



devamını gör...

kapat kapat kapat...
bu rezalet nesillerce yeter.
dünya bu kadar küresel olmasa gam yemezdim. herkes görüyor ya şu rezaleti, allah tepenizden baksın.
devamını gör...

rüyamda seni gördüm şapşal, 2. kattan atlamak nedir? kaybolmuştun bi de.
aradım bulamadım zaten.
yapma böyle şeyler, otur oturduğun yerde.
korkutma beni.
devamını gör...

kendi halinde yazmak demektir. birisi mesaj atmazsa kimselere mesaj atmamak, tanımlarda kimseyi etiketlememek, kankalı bir ekibin içinde yer almamak demektir. kısacası sözlükte lobisi olmamaktır. ne olur peki böyle olunca? modlar sizi pek tanımaz, nickaltınız kalabalık olmaz, gündemde yer almaz ve kendi halinizde ilerlersiniz. ama muhakkak sizi ve tanımlarınızı takip eden birileri olur. sözlük bu konuda adaletlidir.
devamını gör...

yılanı öldürseler. genç werterin acıları.
devamını gör...

günaydın sözlük. kendimi cemal süreyya'nin soyadındaki y harfi gibi hissediyorum bugün. öylesine yersiz, öylesine gereksiz.
devamını gör...

insanlardan özellikle akrabalardan uzak olmak.
borçtan kurtulmak.
balık tutarken hissettiğim vuruşlar.
kavak ağacı yaprağı hışırtısı ve akan derenin sesi.
tavşanımı sevmek.
kuş cıvıltılarıyla uyanmak.
devamını gör...

yaklaşık 2 yaz bileklik, kitap, oyun kartı evde artık ne bulduysam mahallede arkadaşlarımla satıyorduk. onları da ben teşvik ediyordum. herkes evden getirdiklerini ya da yaptıklarımızı satıyordu.yoldan geçen insanlar da sevimliliğimize aldanıp birkaç lira bırakıyordu. hatta öyle ki zorla sattığımız da olmuştur.aldığımız paraları bakkala gidip harcıyorduk. güzel günlerdi.
devamını gör...

chauliodus olarak da bilinen ve uzun sivri dişlere sahip bir balık türüdür. açık denizlerin 1100 ile 1300 metre arası değişen derinliklerinde yaşarlar. avlanmak için gündüzleri 500-600 metre arası derinliklere çıkarlar.

genellikle gümüş, siyah veya yeşil renklerdedirler. sivri dişleriyle avlarını bir seferde hareketsiz bırakabilirler
bilinen en yırtıcı avcılardan birisidir.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

son bölüm asıl “mesele” volkan-derin-asya ve melekleri değil, selçuk!

vefasız bir anne tarafından terkedilen selçuk, kendini yetiştirememiş, empati yoksunu ve insanlara şiddet uygulayan, tehditler savuran bir karakterdi. yaptığı bütün iğrençliklerini izlerken, bir yandan sevdiği kadın tarafından bir kaç kez kandırılmasına, yalnızlıkla sınanıp, büyümesine bir gram üzülmedim. yarası var diyemedim.

son bölüme kadar!



hazır annesi geri dönmüş, yeni yeni bir anne - oğul ilişkisi kurmaya çalışacakken, annesi hastalığı nedeniyle öldü. tedaviyi reddetmesine de kızdım. neden oğlun için hiç bir emek vermedin be kadın? neden onu hakkını vere vere yetiştirmedin de son anda öleceğini bildiğin halde çıkageldin ve bir daha yıktın onu? tam da aralarında bir bağ oluşacakken, selçuk tam da iyi bir birey olma yolunda kendince adım atarken, tüm umutlarının bir anda elinden alınması, beni çok üzdü. gözlerim doldu onu öyle yaşadığı şok ile elinde simitlerle, bahçede ki bankta kalakalmasını izlerken.

gerçek hayatta da insanı yıkan, umutlarının elinden alınması değil midir?

devamını gör...

doktora tezimi tamamlamaktır.
devamını gör...

(bkz: nerede lütfen söyleyin)

geçen gece rüyada görülmüştür.

gecenin 4 ü. sözlüğe yasadışı yollardan tematik girmeye çalışıyorum. birden mod panelinden ışıklar yanmaya sirenler çalmaya başlıyordu. kapım çalındı kapıda iko ve benjamin beliriyordu kollarımdan tutup karakola götürüyorlardı
çok korkunçtu çok...
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim