hayvanlarla duygusal bağ kuran tip
hachiko geldi aklıma. evet senle bağ kuramazlar, akılsızlar. bu yüzden sahibinin öldüğünü anlamadığı için, onun metro istasyonunda dönmesini beklerken ölür.
devamını gör...
hapşırınca çok yaşa yerine yerhakemüllah denmesini isteyen tip
iyi niyetle düşündüğümüzde, hapşırma gibi tabiî bir olay karşısında dinî literatüre geçmiş bir bilgiyi arkadaşına anlatmak isteyen kişidir, demek isterim. islâmiyet bir nezâket dînidir. günlük hayatta karşılaştığımız ve önem vermediğimiz pek çok insânî durum için müslümanların aralarındaki muhabbeti arttırmak, tanışıklığı sağlamak ve böylece yapısı sağlam, sağlıklı sosyal ilişkilerle canlılığını koruyan bir cemiyet hayatını devamlı kılmak amaçlarına mâtuf olmak üzere, hz. peygamber'in (allah'ın salât ve selâmı o'nun ve âilesinin üzerine olsun) hayatında örnek olduğu uygulamalardan birisi de yanımızda hapşıran bir müslümana karşı nasıl güzel bir duâ edebileceğimizle ilgilidir.
hz. âdem'e (allah'ın selâmı o'nun üzerine olsun), ilk ruh üflendiğinde hapşırması ardından, ''elhamdülillâh'' sözü ile allah'a (celle celâlühû) hamdettiği, allah'ın da o'na ''yerhâmükâllah'', yâni ''allah sana rahmet etsin'', sözleriyle güzel bir duâ öğrettiğini hz. peygamberimiz'in, tirmizî isimli meşhur hadis bilgininin kaynaklık ettiği bir hadis-i şerifinden öğrenmemize rağmen, bu hoş duânın unutulması nedeniyle söylenegelen ''çok yaşa'' sözü, galat-ı meşhur olmuş bir ifade şeklidir. esâsen bu da bir duâdır. fakat, şüphesiz ki allah'ın rahmetine kavuşma duâsı, hem daha kapsayıcı hem daha güzel bir duâdır.
konu başlığında, bilgisi olan değerli yazarların tanımlarında bu uygulamanın ayrıntıları çok güzel anlatılmış. kısaca belirtmek gerekirse, hz. peygamber'in (allah'ın salât ve selâmı o'nun ve ehl-i beytinin üzerine olsun), bir başka hâdis-i şerifinde hapşırıp ''elhamdülillâh'' diyen bir müslümana karşı yanında bulunan müslümanın o'na ''allah sana rahmet etsin'' anlamına gelen duâyı okumasının bir borcu olduğu vurgulanmıştır. dolayısıyla müslümanın diğer müslümanlardan olan haklarından birisi bu duâ ile anılmaktır. islâm inancına göre, hapşırıp ''elhamdülillâh'' diyen mü'mine ''allah sana rahmet etsin'' demeyen diğer mü'min, bundan dolayı hesâba çekilecektir. hatta, bu duâyı alan mü'minin de kendisine bu şekilde duâ eden kişiye: ''yehdina ve yehdîkümullâh'', yâni ''allah, size ve bize hidâyet (kurtuluş) versin'' sözleriyle mukâbelede bulunması müstehâb (yararlı) sayılmakta ve fakat böyle karşılık vermeyen kişinin herhangi bir yükümlülük altında kalmadığı din bilginlerince anlatılmaktadır.
konu başlığı içinde, bu duânın arapça anlaşılmaz bir söz olduğu, duâ ve iyi niyet temennîlerinin anlaşılır bir türkçe ile yapılmasında fayda olduğu yer yer belirtilmiş ki buna ben de katılırım. zirâ, duâ, arapça ibârelerle söylenebileceği gibi, söyleyenin sıcak ve samimî bir türkçe ile duâyı beyân etmesi, bu güzel duâya muhâtab olan mü'min'in de kendi lisânındaki yürek zembereğini oynatan bu sözleri işitmesi, yukarıda anlattığım toplumsal amaçlar için çok daha istifâdeli olacaktır.
hz. âdem'e (allah'ın selâmı o'nun üzerine olsun), ilk ruh üflendiğinde hapşırması ardından, ''elhamdülillâh'' sözü ile allah'a (celle celâlühû) hamdettiği, allah'ın da o'na ''yerhâmükâllah'', yâni ''allah sana rahmet etsin'', sözleriyle güzel bir duâ öğrettiğini hz. peygamberimiz'in, tirmizî isimli meşhur hadis bilgininin kaynaklık ettiği bir hadis-i şerifinden öğrenmemize rağmen, bu hoş duânın unutulması nedeniyle söylenegelen ''çok yaşa'' sözü, galat-ı meşhur olmuş bir ifade şeklidir. esâsen bu da bir duâdır. fakat, şüphesiz ki allah'ın rahmetine kavuşma duâsı, hem daha kapsayıcı hem daha güzel bir duâdır.
konu başlığında, bilgisi olan değerli yazarların tanımlarında bu uygulamanın ayrıntıları çok güzel anlatılmış. kısaca belirtmek gerekirse, hz. peygamber'in (allah'ın salât ve selâmı o'nun ve ehl-i beytinin üzerine olsun), bir başka hâdis-i şerifinde hapşırıp ''elhamdülillâh'' diyen bir müslümana karşı yanında bulunan müslümanın o'na ''allah sana rahmet etsin'' anlamına gelen duâyı okumasının bir borcu olduğu vurgulanmıştır. dolayısıyla müslümanın diğer müslümanlardan olan haklarından birisi bu duâ ile anılmaktır. islâm inancına göre, hapşırıp ''elhamdülillâh'' diyen mü'mine ''allah sana rahmet etsin'' demeyen diğer mü'min, bundan dolayı hesâba çekilecektir. hatta, bu duâyı alan mü'minin de kendisine bu şekilde duâ eden kişiye: ''yehdina ve yehdîkümullâh'', yâni ''allah, size ve bize hidâyet (kurtuluş) versin'' sözleriyle mukâbelede bulunması müstehâb (yararlı) sayılmakta ve fakat böyle karşılık vermeyen kişinin herhangi bir yükümlülük altında kalmadığı din bilginlerince anlatılmaktadır.
konu başlığı içinde, bu duânın arapça anlaşılmaz bir söz olduğu, duâ ve iyi niyet temennîlerinin anlaşılır bir türkçe ile yapılmasında fayda olduğu yer yer belirtilmiş ki buna ben de katılırım. zirâ, duâ, arapça ibârelerle söylenebileceği gibi, söyleyenin sıcak ve samimî bir türkçe ile duâyı beyân etmesi, bu güzel duâya muhâtab olan mü'min'in de kendi lisânındaki yürek zembereğini oynatan bu sözleri işitmesi, yukarıda anlattığım toplumsal amaçlar için çok daha istifâdeli olacaktır.
devamını gör...
lucifer (yazar)
linç yemeyeceksem bi şey söyleyeceğim ben kız düşürmeye çalıştığını sanmıyorum.bu sözlükte asıl “kız düşürmeye” çalışan tayfa entel dantel takılanlar oluyor genelde. yani önce attığı saçma sapan mesaja bakıyorum bu yazarların sonra entrylerine inanın rol yapan bir sürü yazar var*ve bu kişiyi en çok linçleyenler de onlar oluyor. onları görmezden gelip tüm suçu lucifer’a atmak saçma.
devamını gör...
babası tarafından zincirlenen 6 yaşındaki çocuğun ölmesi
lânet olsun böyle adaletsiz dünyaya, lanet olsun ortadoğu'nun kaderine, lanet olsun fakirliğe, lanet olsun bunların evlerine ateş düşüren lere, iç savaşı körükleyen lere .
devamını gör...
tuhaf yemek isimleri
kadınbudu köfte..
devamını gör...
örnek vatandaş (yazar)
örnek bir vatandaş mıdır bilemem ama örnek bir yazar olduğundan emin olduğum yazardır. bilgi doludur tanımları. sözlüğün güzide yazarları arasındadır, çok da kibardır kendisi. yeşillenmiş şimdi de. yeşil nicki profilindeki kediciğin gözleriyle pek de uyumlu olmuş. sözlüğümüzde daim olması dileğiyle.
devamını gör...
23 eylül 2021 sedat peker’in kokain ile ilgili twitleri
ateş olmayan yerden duman çıkmaz.
tamam, ben halk için değilde kendi çıkarı olduğunda konuşan , kendi istekleri olmadığı için zamanında beraber yaptıkları her şeyi kusan bu zat'i sevmiyorum; ama bildikleri var ki ısrarla aynı şeyleri söylüyor.
binali yıldırım in izmir kemalpaşa da kapattığı (aldığı) arazi binlerce dönümden söz ediliyor, kemalpaşa torbalı arası binlerce dönüm ve bunu o bölgenin bütün halkı biliyor, bakın sözünü ettiğim yer de 1 dönüm yer almak öyle kolay değil öyle pahalı.
kısaca bu zat in söylediklerini araştıracak babayiğit bir hukuk insanı çıkarmı? bu ülke şartlarında rüya da görürüz.
edit: az önce içişleri açıklama yapmış hakkari'de 566 kg eroin yakalanmış , allah allah tesadüfe bak , çok düşündürücü.
tamam, ben halk için değilde kendi çıkarı olduğunda konuşan , kendi istekleri olmadığı için zamanında beraber yaptıkları her şeyi kusan bu zat'i sevmiyorum; ama bildikleri var ki ısrarla aynı şeyleri söylüyor.
binali yıldırım in izmir kemalpaşa da kapattığı (aldığı) arazi binlerce dönümden söz ediliyor, kemalpaşa torbalı arası binlerce dönüm ve bunu o bölgenin bütün halkı biliyor, bakın sözünü ettiğim yer de 1 dönüm yer almak öyle kolay değil öyle pahalı.
kısaca bu zat in söylediklerini araştıracak babayiğit bir hukuk insanı çıkarmı? bu ülke şartlarında rüya da görürüz.
edit: az önce içişleri açıklama yapmış hakkari'de 566 kg eroin yakalanmış , allah allah tesadüfe bak , çok düşündürücü.
devamını gör...
vatandaş zamlardan çok da şikayetçi değil
vatandaşın arasına karışma cesareti göstererek işin aslını uygulamalı olarak öğrenebilecek kişi beyanı.
anamız ağladı yeter lan...
anamız ağladı yeter lan...
devamını gör...
hz süleyman
'' sultan süleyman'a kalmadı dünya"cümlesindeki süleyman'dır.
bazı insanlar bu cümlenin kanuni sultan süleyman'a atfedildiğini düşünmektedir ancak yanlıştır.
bazı insanlar bu cümlenin kanuni sultan süleyman'a atfedildiğini düşünmektedir ancak yanlıştır.
devamını gör...
çocukken ansiklopedi okumak
ilk göz ağrım görsel genel kültür ansiklopedisi. seksenli yılların yayınıydı. ondan sonraki ansiklopedi maceramız doksanlı yıllarda kuponla ansiklopedi furyasına girmekle devam etti ve bu furyayla son buldu.
devamını gör...
(tematik)
kadın ve erkeğin arkadaş olması
karma eğitim görmüşseniz ve ortadoğu'nun vasat ülkesinde değilseniz normaldir gayet.
devamını gör...
geceye bir türk sanat müziği şarkısı bırak
devamını gör...
mutlu olmayı beceremeyen insanların ortak özellikleri
hep bahanelerinin olması ve o bahanelerin arkasına sığınmalarıdır. sebebe ihtiyaçları yoktur, herhangi bir şeyi mutsuzluklarının sebebi olarak gösterebilirler.
devamını gör...
yeteneksiz olmak
yeteneksiz olmak mümkün değildir sadece henüz keşfetmemişsinizdir fazıl say evinde piyano olmasaydı nerden bilecekti bu kadar yetenekli olduğunu sakin olun ve yeteneğinizi keşfetmeyi bekleyin.
devamını gör...
alevi olanlar parmak kaldırsın
tanım: hangi mezhebe mensupsun? diye sorsan, şafii veya hanefi diyecek olan, hoca görünümlü cahil birinin, küçücük çocukları fişlemesi.
bilmez ki, imam şafii'nin*;" ehlibeyt'i sevmek rafızilik ise eğer, tüm dünya duysun rafiziyim ben!" dediğini.
imam şafii ye ehlibeyt sevgisi sorulduğunda; "ehlibeyti namazda anmadan, namaz kabul olmaz!" dediğini.
bilmez ki;
imam hanefi* nin alevilerin altıncı imamı caferi sadık (as) a öğrencilik yaptığı dönemi kastederek; "son iki yılım olmasaydı, numan helak olurdu!" dediğini.
bilmez ki, imam şafii'nin*;" ehlibeyt'i sevmek rafızilik ise eğer, tüm dünya duysun rafiziyim ben!" dediğini.
imam şafii ye ehlibeyt sevgisi sorulduğunda; "ehlibeyti namazda anmadan, namaz kabul olmaz!" dediğini.
bilmez ki;
imam hanefi* nin alevilerin altıncı imamı caferi sadık (as) a öğrencilik yaptığı dönemi kastederek; "son iki yılım olmasaydı, numan helak olurdu!" dediğini.
devamını gör...
muhabbet kuşunun ilişkimi baltalaması
annem aradı. köye gideceğiz, şefik’i gelip al sende kalsın dedi. şefik dediği bizim yedi yaşındaki muhabbet kuşu. gel dersin gelmez, git dersin gitmez. eşe dosta, bak nasıl konuşuyor dersin konuşmaz, sessiz sakin kafa dinleyeyim dersin susmaz.
o gün kız arkadaşım nilay bende . gittim aldım mavi şefik’i. koydum kafesiyle bir köşeye. nilay’la açtık bir film izliyoruz. şefik başladı filmi sabote etmeye. babacık cicikuş cicikuş cicikuş babacık. şefşefşefşef şefik. bakmayın nokta koyduğuma. kuş noktalama falan dinlemiyor. bu kadar net konuşan bir kuş show tv haberlerinde görülmemiştir.
nilay filmden koptu. ne tatlı kuş diye diye beni de kopardı. şefik konuşuyor, nilay mest oluyor. nilay mest oldukça ben seviniyorum. tam bir mutlu aile tablosu. sonra şefik acıktı herhalde, gitti yemliğe.
saatler ilerledi. biz bira içip muhabbet ediyoruz, eve mutluluk getiren şefik aynasına bakıyor. güzel akşamı daha da şenlendirmek istemiş olacak ki yeniden başladı şakımaya.
“babacık cicikuş”. neden tüm kuşlar bunları söyler? “şefşefşef şefik”. adını da söyleyebiliyor. “seçil seçil seçil güzel kızım benim”. bir kuş neden kelimeleri aşıp cümle kurar ki. keyifli bir akşamı berbat etmek için tek cümle yeterli olabilir. cümleyi kimin söylediği önemli değil. bir kuş bile söyleyebilir.
seçil eski kız arkadaşım. cümle ise annemin seçil’e yaptığı bir jest. öğretmiş kuşa. kuş öğrenmiş. nilay sinirlendi, çıktı gitti. şefik’in kafesinin kapısını açtım. geldi omzuma kondu. her zaman yaptığını yaptı. omzuma sıçtı, kulağıma yanaştı, “babacık cicikuş”.
o gün kız arkadaşım nilay bende . gittim aldım mavi şefik’i. koydum kafesiyle bir köşeye. nilay’la açtık bir film izliyoruz. şefik başladı filmi sabote etmeye. babacık cicikuş cicikuş cicikuş babacık. şefşefşefşef şefik. bakmayın nokta koyduğuma. kuş noktalama falan dinlemiyor. bu kadar net konuşan bir kuş show tv haberlerinde görülmemiştir.
nilay filmden koptu. ne tatlı kuş diye diye beni de kopardı. şefik konuşuyor, nilay mest oluyor. nilay mest oldukça ben seviniyorum. tam bir mutlu aile tablosu. sonra şefik acıktı herhalde, gitti yemliğe.
saatler ilerledi. biz bira içip muhabbet ediyoruz, eve mutluluk getiren şefik aynasına bakıyor. güzel akşamı daha da şenlendirmek istemiş olacak ki yeniden başladı şakımaya.
“babacık cicikuş”. neden tüm kuşlar bunları söyler? “şefşefşef şefik”. adını da söyleyebiliyor. “seçil seçil seçil güzel kızım benim”. bir kuş neden kelimeleri aşıp cümle kurar ki. keyifli bir akşamı berbat etmek için tek cümle yeterli olabilir. cümleyi kimin söylediği önemli değil. bir kuş bile söyleyebilir.
seçil eski kız arkadaşım. cümle ise annemin seçil’e yaptığı bir jest. öğretmiş kuşa. kuş öğrenmiş. nilay sinirlendi, çıktı gitti. şefik’in kafesinin kapısını açtım. geldi omzuma kondu. her zaman yaptığını yaptı. omzuma sıçtı, kulağıma yanaştı, “babacık cicikuş”.
devamını gör...
insanı tüketen şeyler
çok düşünmek, çok ve boş konuşan insanlar, stres, depresyon. hepsi de ayrı bela.
devamını gör...
cinsel içerikli başlıkların verdiği rahatsızlık
dışarıda insanların el ele tutuşmasından ve öpüşmesinden rahatsızlık duyup müdahale eden yobazlara dert olmuştur. rahatsız olursan okumazsın olur biter.
devamını gör...
sevdiği halde vazgeçen insan
kötü bir son, sonsuz umutsuzluktan iyidir.
böyle düşünmüş olma ihtimali yüksek sevgi bazı şeyleri güzelleştirir , ama her şeyi düzeltmez güzelleştiremez.
böyle düşünmüş olma ihtimali yüksek sevgi bazı şeyleri güzelleştirir , ama her şeyi düzeltmez güzelleştiremez.
devamını gör...
