(bkz: morel)
son dönemde türkiye'de yetiştiriciliği de yaygınlaşmış mantar türüdür.

kurak, nemli olmayan toprağı sevmez. bir dağın daha az güneş alan tarafında bu mantarın bulunma ihtimali de daha yüksektir. özellikle yosunları ölmemiş eski dere yataklarında, hatta direkt yosunlarla bitişik vaziyette veya su kaynağı yakınlarında bulunma ihtimali güçlüdür.
devamını gör...

uzun zamandır konuşuyor olmamıza rağmen bu nickaltını yazmak için bekledim. yazma konusunda genelde sıkıntı yaşamam ama senin hakkında ne söylesem, ne yazsam eksik kalacak gibi hissettim sanırım. sözlükte karşılaştığım en güzel insanlardan birisin dostum *. seni okuyor olmak ayrı sohbet etmek ayrı keyifli benim için...
devamını gör...

cumhurbaşkanının ibrahim tatlıses ile çekilmiş fotoğrafıdır.
tatlıses, mikrofonu cumhurbaşkanına vermiş, cumhurbaşkanı büyük bir şevkle,
sıradan bir insan gibi, gerçekten eğlenerek, içinden gelerek şarkı söylemekte.
özledik be bu görüntüleri.
türkiye neşesini kaybetti.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

farkında olmadan aynı tarihlerde aynı şehirde bulunmak suretiyle yakın zamanda görüşeceğim bir arkadaşım var bu şekilde. bir daha ne zaman görüşürüz bilmem ancak böyle şans bir daha denk gelmez gibi.
devamını gör...

hem akışına bırakmak hem bırakmamak, dengeyi tutturmak.
nasıl olacak?
ben beceremiyorum bu işi.
yapabilene helal olsun.
devamını gör...

bir toplumu çökertmek,verimsiz kılmak, ekonomik ve ahlâkî darbe vurmak istiyorsanız, eroin denen zehri, gençlerine verin, alıştırın , o ülke çökmüş,verimsiz atıl durumda kalır.
aileler dağılır, yuvalar yıkılır ve maalesef son yıllarda ülkemizde uyuşturucu ,kullanımı çok çok fazla durumda , bu sadece eroin değil , diğer kimyasal uyuşturucular daha ucuz , daha kolay erişilebilir olduğu için , kullanma yaşı küçülüyor.
sevgili yazarlar , satanı , ticaretini yapanları görürseniz lütfen ısrar ile ihbar edin, unutmayın hepimizin çocukları var , kardeşi , kuzeni var allah kimseyi bu zehirin pençesine düşürmesin.
devamını gör...

kızıl
dirençli bir uçuktur gök
yeryüzünün karanlık sofrası


içinde bir maske olmasaydı
öpebilirdim kalbinin yedi rengini
ama gördüm
gözlerin
kalbini diri diri gömdüğün
cehennem çukurun
ve kokun... paslanmış
ondan mı böyle solgun yüzün?

bak, ellerime bak!
çöl kuraklığında
ellerim! apaçık bir ağıt
sevmeye dokunmakta

vakit ikindisi yağmurun
ateş susar
çiçek susar
taş dillenir
yaktığım ölümlerin şarkısını söyler ay...

dudağımın açılan yanı
tebessümüm
kitabımın ayracı
kadın?
hangi cümlenin bağlacı ?

rüyaların tembel işçisi
sığmıyorsun hiçbir uykuya

karınca çiftliği kalbim
bekçisi lodos
söz düşman
kül çok
yanan sigaram mı sadece?
sevgili öz,
ol’ma
-yan!

budala seni
korkulu rüyalarla tıka basa ölü
çarp kendine
nerede kokun, hatırla
sökül, dillen, uyan
yakanda çiçek
yakan çiçek.

*
devamını gör...

tolstoy toplumcu, dostoyevski ise daha bireycidir eserlerinde çokta kıyaslamamak lazım. ikisi de koca bir ulusa yüzyıllar boyu övünecekleri bir nam bırakmışlardır, önemli olan budur.
devamını gör...

hepsi kendi cehenneminde.
devamını gör...

kafa sözlük'te yazarlık alıp "orta direk yok oldu. ekonomimiz yerle yeksan oldu" diye ağlayan, küçük kitabevi işletmecisi tutunamadığı için bir bir kepenk kapatırken parasını utanmadan internetten ana akım holdinglere veren kişidir.

bu utanmaz kişiler üstüne üstlük entelektüel birikimini küçük kitabevi ve sahaflarda kıt kanaat geçimini sağlamaya çalışan işletmecilere "bak ne kadar kültürlüyüm ben" diyerek satarlar. alışverişsiz çıkarlar.

(bkz: utanacağınızı bilsem yüzünüze tükürmek isterdim de siz ondan da anlamazsınız ki)

edit: başlık altına yazan yazarlar, siz bu pişkinlikle gözüme gözükmeyin. ota boka para vermeye yer arayıp, kitapta indirim kovalayan sizler, zaten incelikten yoksun kişilersiniz. küçük esnafın her zaman yanındayım. bu bağlamda hiçbirinize hesap verecek değilim. liberalizm illetinin yılmaz neferleri olan sizler, eğer büyük mağazalarda satılıyorsa "kişilik" de satın alınız. belki işiniz düşer de biraz "insan olmak" istersiniz diye söylüyorum.
devamını gör...

"türkiye'nin genç evlatları, yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz. ben buraya yalnız bunu size anlatmak için gelmiş bulunuyorum. dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar. türk gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir."

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

eski sevgilimin 8000 yazar arasından beni bulmasıyla gerçekleşmiş hadisedir.
devamını gör...

armağan’ın aşk, sevda bunların benim gözümde değeri sıfır demesi üzerine haydar dehasıyla aşkı tanımlamıştır:
“sıfır bir değer değildir. bir sayı bile degildir. ancak başka bir sayının yanına gelince değer yaratır, tıpkı sevda gibi. sevdanın da tek başına değeri yok. ille de biri olmalı. sıfır ne kadar çoksa sayı o kadar çoğalır. sevda ne kadar çoksa insan o kadar çoğalır, büyür.
sana dese ki biri, "sevdamı al, kendine ekle, bir ömür ile çarp, sonra sonsuza eşitle". yine değeri sıfır mı olur senin için?
devamını gör...

yönetmen steven spielberg barda otururken yanına oturan çinli' nin yüzüne tokatı yapıştırmış. tokatı yiyen çinli, spielberg*e niye tokat attığını sorunca spielberg :
pearl harbor'u siz bombaladınız demiş.
çinli de pearl harbor'u kendilerinin değil, japonlar'ın bombaladığını söyleyince spielberg :
ha japon, ha çinli, ha vietnamlı, ne fark eder, hepsi aynı değil mi? demiş

bir müddet sonra bu kez de çinli, spielberg'in yüzüne tokatı patlatmış. bu sefer tokatı yiyen spielberg, sebebini sorunca çinli de :
titanik'i sen batırdın demiş.
spielberg de, titanik'i kendisinin değil, aysberg'in batırdığını söyleyince bu sefer de çinli şöyle demiş:
ha aysberg, ha carlsberg, ha spielberg, ne fark eder, hepsi aynı değil mi?
devamını gör...

gün doğumu-gün batımı, yaz-kış, ayın evreleri gibi değişimlere dayanarak yaşamı bir şekilde zamansal ifadeye döktüklerini düşünüyorum.
devamını gör...

hiçbir zaman neden önemli olduğunu anlayamadığım, bu algıya uymak için çabalarken boğulduğumu hissettiğim şey.
bedenimizdeki kusurları saklamak, "bize yakışanı" giymek neden bu kadar önemli? ben sadece buyum, kusurlarımı saklamak değil sevdiğim renkteki bir bluzu giymek istiyorum belki de. nispeten daha gençken çok zorlandığım ve kendimi çok üzdüğüm bir konuydu, yaşlandıkça daha rahat bir insan olduğumu fark ettim. umarım herkes sadece kendisini sever ve bu algıları boşverir, hayat zaten yorucu kendinizi daha da çok yormayın.
devamını gör...

zafer cınbıl-sevdanın yolları.
devamını gör...

- üremek
- kafasına atılan çayı tutmak
devamını gör...

sözlüğün mikail'idir. beğeni yağmuruna tutmasıyla sevindirmiştir. var olsundur.
devamını gör...

ulan denk geldiğimiz döneme bak. şeytanın şerrinden sana sığınırım.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim