3 yaşındaki çocuğa tecavüz ettiğini canlı yayında söyleyen mahluk
onun bunun çocuğudur. tez bir zamanda geberip gitmesi dileğiyle.
devamını gör...
para mutluluğu satın almaz
"insanın parası varsa çalışmak zorunda kalmaz. böylece zamanı satın alır. bu kalan zamanda da kendini mutlu edebilecek şeyleri yapar. yani para mutluluğu satın alır."
albert camus
albert camus
devamını gör...
kışın güneş gözlüğü takan tip
gözlerinde bir problem olabilir,yada sadece güneş gözlüğü takmayı seviyorda olabilir.karlı günlerde yansıyan gün ve güneş ışığından göz retinasını korumak istiyorda olabilir.çok abartmamak lazım,tercih meselesi.
devamını gör...
lisans
en az sekiz yarım yılı kapsayan eğitim- öğretim faaliyetidir. örgün öğretim, açık öğretim ve ikinci öğretim gibi türleri vardır. normal eğitim-öğretim zamanında yapılan türü örgün öğretim, televizyon, bilgisayar, eğitim gereçleri vb. ile yapılan türü açık öğretim ve normal öğretim zamanı dışında yapılan kısmına da ikinci öğretim denilir ve ikinci öğretim harcı daha yüksektir.
devamını gör...
yazarların hatırladığı ilk hayal kırıklığı
yedi yaşındaydım. ilokul birinci sınıfta matematik sınav sonucu açıklanmış ve o zamanın not sistemiyle beş almıştım. heyecanla koşarak kan ter içinde geldim eve. sonucu soyliycem ve bizimkiler çok sevinecek diye. balkonda oturmus babama heyecanla anlatırken, nefret dolu gözlerle bana bakarak asla zihnimden silinmeyecek o sözleri gözlerimin içine baka baka söyledi;
"kaç yazar. erkek değilsin. keşke erkek olsaydın da bir kolun yada bacağın olmasaydı."
o günden sonra bir daha hiç ders çalısmadım.
"kaç yazar. erkek değilsin. keşke erkek olsaydın da bir kolun yada bacağın olmasaydı."
o günden sonra bir daha hiç ders çalısmadım.
devamını gör...
ebedi başkomutan
gazi mareşal mustafa kemal atatürk'dür.
devamını gör...
eşkışkın
ışkın otu, doğu ve güneydoğu bölgelerindeki tüm illerimizin 1500 –2500 m yüksekliklerinde kayalık ve çakıl yamaçlarda kendiliğinden yetişmektedir. bazı kaynaklarda bu yükseklik 1000- 4000 m. arası olarak verilmektedir. ülkemiz dışında iran,suriye, ırak, ermenistan, azerbaycan, afganistan ve pakistan’da da yetişmektedir.
devamını gör...
tyt
galiba bu seneye özel ösym matematiği falan yarına bıraktı. zira türkçe bitti rahatladım dediğim an göklerden bir ses 5 dakikanız kaldı dedi. ayrıca her türkçe sorusuna 2 tane doğru şık koyarak öğrencilere müthiş bir kıyak yapmışlar buradan teşekkürlerimi iletiyorum.
devamını gör...
sait faik abasıyanık
'o hişt sesi gelmedi mi fena" diyerek bilmem kaç insanın tüm ömürleri boyunca kurduğu / kurabileceği duygu dolu cümlelerden milyar kat fazlasını tek bir cümleyle anlatmıştır.
devamını gör...
ne yapmak nereye varmak istemektedir
devamını gör...
insana kendini iyi hissettiren şeyler
yürümek, şöyle deniz kenarında, zamansız, hesapsız kitapsız, belki birazda müzik.
devamını gör...
kitap alıntıları
“o kendisi olmak için beni unutmaya belki muhtaç!fakat ben ancak onun sayesinde biraz kendim olabiliyorum “
“o benim kaderimi bitmiş biliyor.fakat ben onun kaderi üstüne acz içinde titriyorum “
saatleri ayarlama enstitüsü
“o benim kaderimi bitmiş biliyor.fakat ben onun kaderi üstüne acz içinde titriyorum “
saatleri ayarlama enstitüsü
devamını gör...
ilkokulda babanın mesleğini soran öğretmen
babamın işsiz olduğu bir dönemde yaşamıştım bunu yeni gelen ögretmen ne iş yaptığını değil nerede çalıştığını sormuştu, sehirdeki büyük fabrikalarin adini duyunca gözleri parliyordu resmen babam şu an işsiz diye sınıfın ortasında söylemeye utanınca -ki şimdiki aklım olsa asla utanmazdim- tenefüste ağlayarak itiraf etmiştim yalan söylediğimi eğitim hayatımda tanıştığım onca öğretmen arasında hala bir tek ondan nefret ederim.
devamını gör...
ve
arapça kökenli bir bağlaçtır. türkçede aynı anlamı veren "ile" sözcüğü her durum için kullanılmamakla birlikte eski türkçede "ve" gibi bir sözcüğe gerek duyulmamıştır zira dilimizdeki birçok ek tümceleri birbirine bağlamayı sağlar (örn: eve geldi ve dışarı çıktı > eve gelip dışarı çıktı).
devamını gör...
karşı tarafın sen anlamazsın demesi
oluyor duyduğum. bir ortama girdiğim zaman ve uzun süre o insanlarla çalışacaksam kendimi parlatmak yerine en zorlandığım şeyleri anlatıyorum. böylece eleme yapmam daha kolay oluyor. içlerinden hangilerine daha çok saygı duymam gerektiğini anlıyorum.
mesela oturuyoruz 12 kişi, ben çarpım tablosu ezberleyemedim diyorum yeri geldiği zaman. en az bir kişi ahahahah diye gülüyor. hiki kere hiki diye soruyor. bi 4 dakika falan gülüyor, sakince izliyorum. alay ediyor, vay salak dercesine davranıyor. hiç gurur yapmadan hatta diyorum analog saat bilmem. sağ sol bilmem. ooo ama sen bildigin malsın dercesine o beyinsize katılan oluyor. sonucunda bir süre bu insanlar için beceriksiz oluyorum. biz neler neler yaparız ama civciv anlamaz muamelesi yapıyorlar. tam boklular ya.
gülmeyen, alay etmek yerine sebebini merak eden, kendi yapamadığı şeyleri çekinmeden söyleyen arkadaşları benimsiyorum. o noktadan sonra elimden gelen yardımı yapıyorum onlar için. diğerleri ile selamlaşmak için bile zaman harcamıyorum.
haliyle olumlu tarafından bakmak lazım. bir şeyleri anlamamak bazen çok şeyi anlamaya yol açar. iyidir.
mesela oturuyoruz 12 kişi, ben çarpım tablosu ezberleyemedim diyorum yeri geldiği zaman. en az bir kişi ahahahah diye gülüyor. hiki kere hiki diye soruyor. bi 4 dakika falan gülüyor, sakince izliyorum. alay ediyor, vay salak dercesine davranıyor. hiç gurur yapmadan hatta diyorum analog saat bilmem. sağ sol bilmem. ooo ama sen bildigin malsın dercesine o beyinsize katılan oluyor. sonucunda bir süre bu insanlar için beceriksiz oluyorum. biz neler neler yaparız ama civciv anlamaz muamelesi yapıyorlar. tam boklular ya.
gülmeyen, alay etmek yerine sebebini merak eden, kendi yapamadığı şeyleri çekinmeden söyleyen arkadaşları benimsiyorum. o noktadan sonra elimden gelen yardımı yapıyorum onlar için. diğerleri ile selamlaşmak için bile zaman harcamıyorum.
haliyle olumlu tarafından bakmak lazım. bir şeyleri anlamamak bazen çok şeyi anlamaya yol açar. iyidir.
devamını gör...
antalya'da engelli ailenin öldüresiye dövülmesi
ne ölüye,ne diri'ye,ne özürlüye saygımız,sevgimiz,acıma'miz var.
vicdansız nesiller yetişmiş artık, allah korkusu kalmadı.
vicdansız nesiller yetişmiş artık, allah korkusu kalmadı.
devamını gör...
hayat kalitesini artıran küçük detaylar
günlük cilt bakımı yapmak, bol su içmek ve erken uyanmak
devamını gör...
bir insanın kaybetmemesi gereken şey
öncelikle kendini kaybetmemeli. kaybedince bulmak, toparlamak çok zor oluyor.
devamını gör...
kendinle sevgili olur musun sorunsalı
sevgiliyi bırak aynı okulda olsam şehir değiştirirdim.
devamını gör...