şahsenem-gözyaşlarım anlatır.
devamını gör...

iyi eğlenceler aşılandım.*
devamını gör...

twitter.com/SelimAtalayNY/s...

aslında hiç yapmak istemediğim şeyler fakat ortada ciddi bir yanılgı olduğunu görünce yazmak istedim. lütfen yukarıdaki arkadaşlar da yazdıklarını silmesinler çünkü bir görüntüden yola çıkıp, kanı sahibi olmanın ne kadar yanlış olduğu ortaya çıkacak.

attığım görüntülerde görüldüğü üzere her şeyden önce bölge çatışma bölgesi. bahsedilen araçtan önce bir rus kamyonu atılan ateş sonucu yoldan çıkıyor ve içindeki rus askerleri öldürülüyor. bahsedilen tankın ukrayna mı rus tankı mı olduğu bile belli değil. ukrayna askerlerinin tepkisine bakınca, ukrayna askeri olma olasılıkları bile çok yüksek.

bu savaşta bir taraf tutuyor musunuz bilmiyorum, tutuyorsanız neden tuttuğunuzla da ilgili bir fikrim yok. benim de elbette görüşlerim var fakat hiçbir şey ölen insanlardan daha önemli değil. lütfen bu kadar çabuk gaza gelip, vakıf olmadığınız olaylar hakkında görüş sahibi de olmayın. görüldüğü gibi yanılma payımız çok yüksek olabiliyor.

edit, görüntü başka bir açıdan ve çok daha uzun.
devamını gör...

(bkz: milf)
bir ara dernekleri bile vardı.şimdi ne oldu bilmiyorum.
devamını gör...

artık gelmesi gereken özellik. yazık, dostumus kim bilioz düçmanımızı bilmiyoruz. ya ben onu hunharca oyluyorsam? ayıp ya.
devamını gör...

usta çizer galip tekin'in çizgi öykülerinden uyarlanmış fantastik, kaotik, fentezik öğeleri barındıran, 2012 yılında sadece 11 bölümü yayınlanmış olan televizyon dizisi. son zamanlarda bazı akıl sağlığı sorunları yaşayanların hayat hikayelerinin dizileriyle epey tanış olduk. ne tür sorunlar yaşanabiliyormuş, insanlar ne kadar kırılmış, incinmiş, bazılarının hayatları alt üst olmuş vb. daha çok bizi etkileyen taraflarını izliyoruz. bu dizide ise daha çok bu karakterlerin karanlık tarafları ve gerçekten ne kadar sayko olabilecekleri işlenmiş. hatta toplumumuzda çok fazla denk geldiğimiz ama bizim normal karşıladığımız bazı durumlar da işlenmiştir. bu hikayeleri ise hayko cepkin'in sunumuyla izliyoruz. çok alakasız bir şekilde youtube'da geçen hafta denk gelip izlediğim dizidir. 2012 yılında böyle bir dizinin olduğunu bile hatırlamıyordum. 30-40 dakikalık gibi izlenebilir bir süresi var. zaten ilk iki bölümü izleyebiliyorsanız diğerlerini de izleyebiliyorsunuz. oyunculuklar sayesine izlenebiliyor aslında.
devamını gör...

yolsuzluk yapmak ve emeksiz kazanç elde etmek anlamında kullanılan, eski bir argo tabir.
devamını gör...

güzel yazılar nadiren güzel oluyor* çoğu birbirine benziyor, o yüzden çok standartlar. ama çirkinler öyle mi, hepsi karakteristik.. seviyorum.
benimki:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ben yapamıyorsam sen de yapmayacaksın düşüncesinin dışa vurumudur.
devamını gör...

hayran olduğum insandır.
bir insan tamam dostum haklısın diyorsa bayılıyorum o insana.
insanlar hatalı olduğunu kabul etmemekte direniyorlar.
tamam ben hatalıyım cümlesini ezici bir şey zannediyorlar.
devamını gör...

herhangi bir tarikat ile uzaktan yakından ilişkisi olmayan bir müslüman ıslamın merkezinde olamaz mı? bence olabilir. ben bu oluşumların ıslama her zaman zarar verdiğini düşündüm. gerek süleymancılar, gerek menzilciler gerekse cübbeliler din ve insanlık için tefrikadan başka ne yaptılar bu ülkede hiç bir şey.

adam süleyman hilmi tunahan'ın kabrine gidiyor duasını ediyor çıkarken saygısızlık olmasın diye geri geri çıkıyor. menzile gidiyorsun, gavs denilen adam tövbe kabul ediyor olaya bakar mısınız. adam bulunduğu makamı tövbe kapısı ilan etmiş. ınsanlar koşa koşa arınmaya, paklanmaya gidiyor. insanlar bir beşerden hatta bir ölüden medet umuyor. sonra islamı eleştirenlerden nefret ediyoruz. ıyi ama eleştiri bile bir şeyleri değiştirmiyor maalesef. ne diyor fatiha suresinin ilk ayeti " bütün hamd ve övgüler alemlerin rabbinedir." bir beşere, bir ölüye değil, bir put'a değil. malesef kendilerini putlaştırmaktan başka bir iş yapmayan bu oluşumları bizler yarattık. ne yaptı bu insanlar? daha fazla dogma, daha fazla sorgulanmayacak kural koymaktan başka ne verdiler müslümanlara hiç. iktidarlarını daim kılmak için dini kullanmaktan çekinmediler. bilime asla itibar etmediler. müslümanları sürekli kışkırtıp birbirine düşürmekten çekinmediler. "ilim çin'de bile olsa gidip alınız" diyen peygamber hadisini unutturdular. sadece kendilerine itibar edilmesini isteyerek adeta kendilerini putlaştırdılar. oysa mekke fethedilince o kabedeki bütün putları kendi elleriyle kırmıştı peygamber. böylece en güzel mesajı vermişti aslında bize. ne çabuk unuttuk.
devamını gör...

şu kafanızı kadınların kıyafetine taktığınız kadar ilime bilime taksaydınız şu an bu durumda olmazdık.
devamını gör...

hafif tuz serpilmiş yeşil elma.
devamını gör...

bir zamanların almanya'sı diyebileceğimiz weimar cumhuriyeti'nde yaşanan hiperenflasyon sonucu paranın çocuk oyuncağı haline geldiği günlerden bir kare...

kasım 1918'de almanya'da cumhuriyet ilan edildi. bir yandan birinci dünya savaşı'nın etkileri, bir yandan
versay antlaşması'na karşı olan tavır, bir yandan da siyon liderlerinin protokolleri adlı yahudi karşıtı yayının etkileri yeterince karışık bir ortam yaratmıştı ülkede. elbette ekonominin de pek parlak durumda olduğu söylenemezdi.

fransa ve ingiltere "borçlarınızı ödeyin" diye bastırdıkça alman hükümeti de sürekli para basmaya başlamıştı. bunun neticesinde kısa süre içerisinde her şeyin fiyatı sürekli olarak birkaç kat katlanıyordu. bir noktadan sonra çocuklar lego yerine para desteleriyle oynamaya, yakacak olarak para kullanılmaya, hatta maliyeti düşük olsun diye kâğıdın tek tarafına para basılmaya başlandı.

durumun geldiği noktada 1 amerikan doları 4,2 trilyon alman mark'ına eşitti. 1923 yılı itibarıyla aylık enflasyon % 29.500'ü bulmuştu. fiyatlar 4 günden daha kısa sürede 2'ye katlanıyordu. işçiler günde 3 kez ödeme alıyordu. dükkân sahipleri tedarik edecek mal bulamıyordu. bu tarihte "rentenmark" denen yeni bir kur piyasaya çıktı ve mark'tan 12 sıfır atıldı. bu durum para biriminin daha istikrarlı hale gelmesini sağladı ve yavaş yavaş bir toparlanma sürecine girildi.

işte adolf hitler'e ortamı hazırlayan da ne yazık ki bu şartlardı. sonrası ile hepimizce malum...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
görselin kaynağı
devamını gör...

ingiltere liginin kurucu ekiplerinden birisidir. tabiri caizse geçmişin efendisidir. kulüp kurulduğu ilk zamanlarda bugün hepimizin yakından tanıdığı arsenal ve liverpool gibi takımlara babalık yapmıştır. giyecek forma dahi bulamayan rakiplerine formalar göndermiş, bulunduğu bölgenin şanına yakışır şekilde robin hood'luğa soyunmuştur. her iki takımın forma rengi de bu yüzden kırmızı beyazdır. babaları forest'a saygıda kusur etmemişler, gereken saygıyı göstermişlerdir. nottingham forest ismini sherwood ormanları'ndan alır. o yüzden takımın maskotu da, robin hood'dur.

maskot kardeşi şuraya iliştirelim;
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

ezeli rakipleri notts county ve derby county takımlarıdır. ancak bu rekabetlerde forest başarı ve tanınırlık anlamında açık ara öndedir. kaderin cilvesine bakınız ki; forest efsanesi brian clough ile başlar. clough ise derby'nin eski hocasıdır ve onlarla lig şampiyonluğu kazanmıştır. clough'un gelişi ile birlikte robin hood ayağa kalkar ve zenginden alıp, fakire vermeye yeniden başlar. öyle böyle bir başarı hikayesi değildir bu. tabiri caizse forest kasırga gibi eser ingiltere'de. herkesin yanağından makas alır. 1977-1978 yılları arasında 42 maçlık yenilmezlik serisi yakalar. bu tarihi başarıyı ancak 2002-2003 yıllları arasında, zamanında babalık yaptığı arsenal tekrarlayabilecektir. ama işin üzücü kısmı şu ki; diğer evlat hain çıkmıştır ve forest'ın bu serisi liverpool tarafından bozulmuştur.* forest kasırgası ingiltere ile sınırlı kalmaz. bugün, adı şampiyonlar ligi olan kupa 1'ide kazanırlar. hem de üst üste iki sene bu başarıyı tekrar ederek tüm avrupa'ya nanik yaparlar.

o robin hood parçalarını da şuraya iliştirelim;
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

bakın orada peter shilton var. adam 47 yaşında futbolu bıraktı. viv anderson var, bu adam ırkçılığı büküp, ingiliz milli takımına çağrılan ilk çikolata renkli futbolcu olmuştu. o kadroda daha kimler yoktu ki, futbolla ilgilenen herkesin kulak aşinalığı bulunan adamlar bunlar; orta sahanın maestrosu martin o'neill, forvette trevor francis gibi bir leblebici, kanatta uçanı kaçanı yakalayan adam john robertson. orta saha sigorta acentesi üyeleri archie gemmill ve kenny burns...

ve tabi pis pis sırıtan büyük hocamız brian clough! tabi onun adını zikredince yardımcısı peter taylor'ın adını zikretmezsek olmaz. çünkü clough demek peter taylor demektir. efsaneyi kafa kafaya verip yaratan bu ikilidir. heykeli dikilecek adamlardır ki, zaten heykelleri dikilmiştir! ama orada da enteresan bir durum oluşmuştur. heykellerini derby county dikmiştir *

efsane ikilinin meşhur fotoğrafını da şöyle iliştirelim.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

the city ground stadı'dan gelen sese kulak verelim;

far have we travelled
and much have we seen
goodison, anfield are places we've been
maine road, old trafford still echo to the sounds
of the boys in the red shirts from city ground
city ground,
oh mist rolling in from the trent
my desire is always to be there
on city ground...


we are the best; nottingham forest! kırmızı formalı çocukların sesleri, yeniden premier ligde yankılanacak! mekanın sahibinin hasretle mekanını geri almasını bekliyoruz...
devamını gör...

ben öyle bir şeye onay vermedim. kendi adınıza konuşun.
devamını gör...

başka sözüm yok hakim bey.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bir restorana gittiğinizde gözünüze girmek için garsonu ezmeye çalışması. çok itici ve gereksiz bir hareket ayrıca kalitesiz olduğunun kanıtı. hayat zor saatlerce insanlar ayakta çalışıyor akşama evine ekmek götürmek için ne gerek var köle gibi davranıp da kendini çok üstün görmeye.
devamını gör...

bu şey değil mi ya, öteki taraf?

huri falan tahsis ediyorlar hani, şarap falan da var.

sırça köşkler falan? ben mi yanlış biliyorum?
devamını gör...

püüü böyle yazara. siz bu minnoş sözlüğün yüz karalarısınız. insan gibi ayrılıp diğeriyle devam etmek varken hepsi bana, hep bana diyen tiplerdensiniz. yazık size.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim