normal sözlük yazarı.
o kadar yazıyorum bir tanımımı bile okumadın mı?
oku bence, birde öyle görüşelim.
devamını gör...

sınavların, ödevlerin, sunumların, akraba ziyaretlerinin üst üste geldiği bu dönemde çok da doğru tespit yapmış olan testtir.
uzun süredir taşıdığınız sorumluluklarla başa çıkmakta zorlanıyorsunuz. her şeye rağmen dikkatli davranmaya ve çevrenizi kendinizden daha çok önemsemeye alışkın hale gelmişsiniz. aileniz ve arkadaşlarınız, her şeyle başa çıkabileceğinizi düşünüyor. ancak siz neredeyse sınırdasınız. bencillik, böyle durumlarda ilaç gibi gelebiliyor.
devamını gör...

eskinin veresiye defteri.

zimem, zimmet kelimesinin çoğuludur.kısaca sahip olanan borçlar anlamına gelir.

eskiden yakınlarında hayır yapacak fakir bulamayanlar ya da hayrını gizli yapmak isteyenler ticarethanelerden zimem defterlerini ister ya herhangi bir ya da daha fazla sayfayı alıp o sayfadaki/sayfalardaki tüm borçları kapatır , sayfaları yırtar atarlarmış ya da tamamen defteri satın alırlarmış.böylelikle ihtiyaç sahiplerinin yüzleri, onları rencide etmeden, mahcup etmeden gizli saklı güldürülürmüş.

günümüzde de bu adetin hayır sahibi bazı kişiler tarafından yaşatılmaya çalışıldığını çeşitli haberlerde görüyoruz.

kaynak :

seslilugat.com/?c=word&...
devamını gör...

'şuraya da şunları bırakayım' diyeceğim başlıktır.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

sözlüğümüzün sürpriz yumurtadan çıkan tavşanı, enerji topu, pozitif moderatör.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

hep destek, tam destek. (bkz: cinnet geçirten yazım yanlışları)
devamını gör...

bir varmışım bir sen olmuşum
böyle dalgınlık mı olur?
kendimi sende unutmuşum.

bir onur akın şarkısıdır.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
fanatik kedi.*
devamını gör...

90'lı yıllarda bir aile dizisinde oynadığı rolüyle çok ünlenen ancak üstüne bir şey koyamadığı ve yeni trendlere yetişemediği için artık ünlü olmayan bojack adında bir atın konu edildiği netflix çizgi dizisidir. ülkemizde de aslında bu tabire uyan çok ünlü var, isim vermeyi doğru bulmuyorum.

"is this a crossover episode?" repliğiyle, her işinde başarılı olan ama aslında üç gram beyni olmamasıyla aklıma kazınan mr.peanutbutter'ı, kimlik bunalımından çıkmayı dileyen diane nguyen'i, kariyerine kendini kaptırıp yaşlanınca aile hayali kuran princess carolyn ve akademik başarıyla zekanın farklı şeyler olduğunu gördüğümüz todd'u anmamak olmaz.

on numara dizidir. son sezon biraz yavaş ilerler ama çok güzel hayat dersleri vardır içinde.
devamını gör...

o olasılığın bize gelme olasılığı nedir? benim için bu daha merak uyandırıcı soru.
eğer bir olasılıksa, hangi şartlar ve gereklilikleri yerine getirdiğinde karşına çıkar acaba. ya da sadece öylesine gelen ve havada geçerken çarpan bir şey midir? ki bu kadar basit olmamalı.
biri beni bu başlıktan ve ürettiğim diğer sorulardan çıkarsın.*
devamını gör...

bir gün, bir fili ısırmak isteyebileceğim hiç aklıma gelmezdi... totoya bakar mısınız lütfen?
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

katılmadığım başlıktır. faturalarla gelen çözüm bizim evde ışıldıyor.
devamını gör...

ülke değiştirdim, kendi şirketimi kurdum, ilk kez ayrı evde yaşamaya başladım, 5 senelik ilişkimle beraber yaşamaya başladık, ayrıldık, işe başladım, ingilizce öğrendim, çok eğlendim, yedim içtim, çok üzüldüm, en zengin dönemlerimi de yaşadım en fakir dönemlerimi de, erkek arkadaşım oldu sonra tekrar… hayatımın en garip en yorucu senesiydi, bu seneyi atlatırsam öldürmeyen şey güçlendirir diye yaşayacağım. asla unutamayacağım bir yıldı..
devamını gör...

bir kuş olmak isterdim. istediğin yere uçabiliyorsun. özellikle şu martılar çok güzel uçuyorlar hiç kanat çırpmadan metrelerce gidiyorlar. çok hoş bence böyle bir yetenek ile var olmak. ayrıca kuşlara ülke sınırlarında vize de sorulmuyor. dünyanın en ayrıcalıklı varlıkları kuşlar.
devamını gör...

rastgele butonu ile zaten dahil olduğum hareket.*
devamını gör...

bence ek olarak; bülent tanör'ün "osmanlı türk anayasal gelişmeleri" ve "iki anayasa" kitapları da temin edilip okunmalıdır.

hatta "anayasal gelişme tezleri" bu iki kitap okunduktan sonra okunmalıdır zira öncelikle tarihsel gelişim süreci "osmanlı türk anayasal gelişmeleri" kitabında gayet güzel anlatılır.

"iki anayasa" ise 61 ve 82 anayasalarının mukayesesi üzerine kuruludur lakin bu anayasalara karşı verilen toplumsal ve siyasi refleksleri de gayet güzel anlatır.

zaten "anayasal gelişme tezleri" sonradan derlenmiş bir eserdir ve bu ikisinden sonra okursanız daha tamamlayıcı bir nitelik arz eder diye düşünüyorum.

tabi şu ķısım önemli; bülent tanör hocanın dili ve anlatımı durudur. hukukçu olmayanların anayasal gelişim süreçlerini hem hukuki hem toplumsal yönden idraki açısından, bir anayasa profesörünün gözünden okuması şanstır. sürekli bir kavram bombardımanı altında kalmazsınız. işin teknik boyutu sizi yıpratmaz. misal iki anayasa kitabında nükteli bir anlatımı vardır ki, bu seyrek bulabileceğiniz bir güzelliktir.

bülent hoca çok önemli bir değerdi, ona reva görülenler ise başka bir başlığın konusu.
devamını gör...

etrafındakileri zorlayan bir insan olmaktır. hele bir de 'ben böyle bir insanım, ben şuralıyım bizde normal' deyip sinirli olmanız hakkında herhangi bir şey yapmayıp üste çıkıyorsanız etrafınızdaki insanları kendinizden uzaklaştırmanız muhtemeldir.
kimse kimsenin sinirini, afrasını tafrasını çekmek zorunda değil arkadaşlar. hepimiz sinirleniyoruz, insanız. ama öfke kontrolü diye bir şey var.
devamını gör...

çok isterdim. bunlara rağmen bugünüme geldim, kendi çocuklugumu evlat edinsem o çocuğu nerelere taşırdım allah bilir
devamını gör...

uzun süre sonra sözlüğe girip, ilk defa sözlüğün radyo yayınına katılıyorum, gerçekten çok güzel bir fikir olmuş, yayınlarınızın ve sözlüğün gidişhatı için başarılar dilerim.
yalnızlık hakkında 2 kelam etmek istedim, insanın kendini en özgür ve en ferah hissettiği an yalnız olduğu andır en azından benim için.
zaten milyonlarca zorunlu ya da keyfi ihtiyaçlara muhtacız, insan faktörü aradan çekildiği zaman en azından mecburluğumuz azalır.
zaten yalnızlık denilen kavram, ebedi de değildir kanımca, dünya denilen gezegen büyük, insanlar oldukça fazla.
devamını gör...

hiçbir modla* sorun yaşamadım, mesaj attığımda anında samimi bir şekilde yanıtlıyorlar. bazı tanımlarıma ithafen mesaj atıp fikirlerini dile getirdikleri bile oluyor.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim