insan burada kötü bir şey düşünemiyor.
o zaman huzurlu, mutlu bir gün olsun hepimize...


kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

- gözlerin ne renk?
+ kahverengi.
- benimki de lipton ice tea yeşili.
devamını gör...

"gözyaşım şarap olsa gençliğim harap olsa
her günüm azap olsa yine seni seveceğim

arım balım peteğim gülüm dalım çiçeğim
bilsem ki öleceğim yine seni seveceğim

ne emelim ne arzum kalmasa tek umudum
erisem yudum yudum yine seni seveceğim

yine seni seveceğim
yine seni seveceğim. "
devamını gör...

bir veda ya da vuslat. koskocaman metal yığınının içerisindeki bir çok an, bir çok duygu. bazen uzak, bazen yakın. yapmamız gereken sadece hangi iskelede olacağımıza karar vermek. * hoş geldin der gibi mi yoksa hoşça kal der gibi mi sallamalı, o eli?

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

barok dönemde yaşamış, barok müziğine önemli katkıda bulunmuş bir italyan bestecidir. kemana karşı ayrı bir zaafı vardır. johann sebastian bach tarafından birçok eserine aranjmanlar ve uyarlamalar da yapılmıştır.

ufak bilgi: günümüzde bu kadar popüler olmasının sebebi ise 1930lu yıllarda italya'nın faşist olup eski sanatçıları günyüzüne çıkarmasıdır.

four seasons falan yalan, en sevdiğim eseri la minör çello sonatıdır.
link
devamını gör...

ankara devlet tiyatrosu tarafından ilk kez 2013-2014 sezonunda sahnelenen, başrolünde erdinç doğan'ın harikalar yarattığı tek kişilik dev bir oyun. sahnede izlemesi başka güzeldi elbette ya, bu akşam evde izlemeyi de dört gözle bekletir insana. çok özlediğimiz sahnelere birazcık da olsa erişebilmek belki mümkün olur diye.
devamını gör...

somut delille gidince de ceza vermiyorlardı, yazan yazı değişince tavır değişmez.
devamını gör...

biz bu sözlüğe sadece mahlasımızla geldik.
devamını gör...


evren’de sırrını çözemediğimiz, ne olduğunu henüz bilemediğimiz, insanlık olarak merakımızı uyandıran hatta uyandırmakla kalmayıp had safhaya çıkaran birçok yapı, yaratık, olay, varoluş veya nesne var. ancak tüm bu merak uyandıran yapıların içinden 6 tanesi diğerlerine göre çok daha garip.

1-) nötrinolar
neredeyse kütlesiz olan, ışık hızına son derece yakın hızlarda hareket eden,istediği maddenin içinden etkileşime girmeden rahatlıkla geçebilen ve herhangi bir yük bulundurmayan parçacıklardır.
zayıf nükleer kuvvet ve kütleçekiminden etkilenirler.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel:

2-) gravitasyonel dalgalar
bu dalgalar özellikle bir patlama, veya iki büyük yapının çarpışmasıyla ortaya çıkan ve adeta evren’de tokmak gibi yankılanan bir dalgadır.
bir karadelik, bir diğer karadelik ile çarpışırsa bu çarpışma anında yayılan dalgalar evren’in en uzak köşesine kadar gider ve uzay-zaman’ı dalgalandırır.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

3-) karanlık enerji
evren’i sürekli genişleten ve galaksileri birbirinden uzaklaştıran enerji bu enerjidir.
her ne kadar göremiyor olsak da evren’in çok büyük kısmı(%72) karanlık enerji ile kaplıdır.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

4-) karanlık madde
adeta görünmez bir maddedir. ancak varolduğu kanıtlanmıştır.
elektromanyetik dalgalarla etkileşime girmeyen ancak diğer tüm maddeler üzerinde kütleçekimsel etkisi ve varlığı belirlenebilen maddedir.
adeta bir hayalet gibidir.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

5-) kozmik mikrodalga arkaplan ışıması
bu ışıma ise evren’in genişlediğinin bir diğer kanıtı ve evren’in ber zerresinde bulunmasından dolayı evren’in genel bir haritasını çıkarmamıza izin veren ışımadır.
yaklaşık 1 milyar yıl sonra varlığı hissedilmeyecek olan bu ışımayı hepiniz yakından tanıyorsunuz.
eski televizyonlarda sinyal kesilince gelen “karıncalı ekran” kozmik ışımanın adeta bir fotoğrafıdır!

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

6-) anti madde
maddenin tam tersi olan karşıt madde.
varlığı doğrulanan bu madde, normal maddenin atomaltı parçacıklarıyla tamamen zıttır.
(antiproton,pozitron…)

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

hangi sebeple oraya koyulduğu ciddi bir muamma benim için.

lan bu salamın içinde antep fıstığı ne iyi gider diye düşünen şahıs, sen kimsin ve nerden aklına geldi böyle birşey açıklar mısın?

bin tane denklem yaptım kafamda yine de salamla antep fıstığını bir araya getiremedim.
devamını gör...

chuck lorre * ve bill prady tarafından yaratılmış, sitcom tarzı bir dizidir. toplamda 12 sezon, 279 bölümden oluşmaktadır.

benim favori dizimdir, aynı zamanda dizideki favori karakterim de tabii ki çok sevgili sheldon cooper'dır.

dizide beş ana karakter görüyoruz, bunlar sheldon cooper, leonard hofstadter, howard wolowitz, rajesh koothrappali ve penny'dir. sevgili penny'nin soyadına dizi boyunca asla denk gelinmemiştir.

ayrıca bu beş ana karakter dışında sıklıkla gördüğümüz üç kişi daha vardır, bunlar leslie winkle, amy farrah fowler ve bernadette rostenkowski'dir.


konusuna değinecek olursak* kaliforniya teknoloji enstitüsünde çalışan iki üstün zekalı ev arkadaşı olan teorik fizikçi canım sheldon ile deneysel fizikçi olan leonard'ın birbirlerini bulması ile başlayıp, karşı dairelerine hayali oyuncu olmak olan ama garsonluk yapan penny'nin taşınması ile hareketleniyor ve başta leonard'ın arkadaşı olan doktorasız uzay mühendisi howard ile astrofizikçi raj'ın tuhaflıkları ile daha da renkli bir hal alıyor.

--! spoiler !--

...

penny için soyadı hiç yok diyemiyoruz bu arada, dizinin sonunda kendisi bir hofstadter olacaktır. söylemeden edemedim.

...

--! spoiler !--
devamını gör...

adam kendini iki kere koymuş.
neyse allah'tan beni de koymuş listeye.
bir an çarpacaktım, sonra affettim.
şimdi gencolar napıyoruz,
ben, artı istediğiniz herkese oy veriyorsunuz, ortada bir emek var, zayi olmasın.
devamını gör...

1967 ford mustang gt fastback.
devamını gör...

harry potter evreninde böcürtlere karşı kullanılan bu büyünün amacı böcürt'ü komik bir şekle sokup yok olmasını sağlamaktır. rowling köken olarak (bkz: ridiculous) kelimesini temel almıştır diye düşünüyorum.
devamını gör...

ben renkten ziyade bakışları önemli buluyorum. nitekim gözler kalbin aynasıdır.
not: renkli gözlüyüm.
devamını gör...

ahmet ümit'in patasana veyahut kavim romanları kadar çarpıcı olmayan, "elimden bırakamadım!" diyeceğiniz kadar sürüklemeyen lakin keyifli zaman geçirmenize sebep olacak romanı.

spoiler vermeden ufak tefek detaylardan bahsetmek istiyorum, öncelikle mitoloji kısmı ciddi anlamda güzel bir özet biçimine yoğurulmuş, mitolojiye ilgisi olan lakin altyapısı olmayan biri için ideal bir özet mevcut.
sevgili yazar, kendi çapında sistemi eleştirdiği gibi ülkemizin de uzun yıllar belası olacak göç dalgalarını başka bir bakış açısı ile anlatmış, almanya'da yaşayan gurbetçilerin yaşadıklarından tutun, ülkemizde oy kullandıkları kısma kadar bir güzel eleştirip kendi yorumunu da katmış.

pergamon... pergamon antik kenti hakkkında bilgiler vermiş, o güzel zeus altarı hakkında bir güzel konuşmuş lakin doyucu olmasa da insanı merak ettirecek bir biçime eriştirmiş sevgili yazar lakin söylediğim gibi, eksik. insan eserlerin nasıl kaçırıldığı, nasıl sergilendiği hakkında daha doyurucu bilgiler bekiyor okurken, yazar da "balık yok, al sana olta!" demiş ve araştırmamızı istemiş belli ki.

daha da ilginç olan kısım ise karakterler. özellikle romanımızın baş kahramanı, başkomiser yıldız karasu o kadar tuhaf bir karakter ki, hem türk genlerini kaybetmemiş, hem de almanya'da doğup büyüdüğü için alman disiplininden nasibini almış, pratik türk zekası ile analitik alman zekası hoş bir biçimde birleşmiş gibi... ama n yazık ki çok sırıtıyor, yardımcısı bir alman ve ne yazık ki öyle bir durumda ilerliyor ki roman, yıldız'ın safkan alman, yardımcısının da tam anlamıyla türk olduğunu düşünebilirsiniz ki bu olabildikçe sırıtıyor.

hoş bir roman, okunmasa da olur. mitoloji-polisiye bezemeli çok daha iyileri mevcut zira, çok daha iyi doyuranlar da.
ama ahmet ümit yazmış, biz de okumuş olduk, güzel zaman geçirdik.
devamını gör...

hesabınıza para yattı.
devamını gör...

ulan "şimdi bu öğrencileri de terörist ilan ederler" diye dalga geçiyorduk. gerçek oldu. allah akıl fikir ihsan eylesin.
devamını gör...

bizim aşkımız gerçekten çok farklı.herkes popüler ve daha çekişmeli maçları olan gs ve fb yi tutmayı tercih ederken; ben beşiktaşlı olmaya doğuştan taliptim sanki.siyah-beyaz asil renkleriyle ve çılgın taraftarıyla her daim bende farklı bir yeri olacak.
devamını gör...

geçen gün bir kamu spotunda bana teşekkürler eden oyuncu.
o hoş sesi ile hemde. bi mutlu oldum bi mutlu oldum.
iyi ki aşı oldum dedim.
ikinci dozda yüzyüze demesini bekliyorum.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim