normal sözlük'teki en iyi nick
devamını gör...
aşık olduğunuz araba modelleri
1967 ford mustang gt fastback.
devamını gör...
kalender (yazar)
geçen güne kadar "özgürlük" çizgimizi pek beğendiği için moderasyon başvurusu yapan, ancak ne olduysa bir anda fikirleri 180 derece değişen, bold yazı uzmanı yazar.
edit : canım yazarlarım, kafası atan sözlüğe ya da moderasyona sarıyor.
önceden marketlerdeki kasiyerlere sarardık, pandemi yasaklar denince bu görevi moderasyon ekibi üstlendi sanıyorum.
bir yazarımız "bu zamana kadar hangi eleştiriyi haklı bulup gereğini yaptınız" demiş.
belki 55 tane tanım sayarım ama buna gerek yok. çünkü sizi asla ve kata tatmin edemeyeceğimi biliyorum(u: :()
olsun sorun değil.
son olarak, lütfen eleştirin ancak böyle ağır ithamlardan (b: emin olmadığınız sürece) kaçının.
bunun moderasyon-yazar ile alakası yok. insan olmanın bize getirdiği asgari sorumluluklar var.
edit : canım yazarlarım, kafası atan sözlüğe ya da moderasyona sarıyor.
önceden marketlerdeki kasiyerlere sarardık, pandemi yasaklar denince bu görevi moderasyon ekibi üstlendi sanıyorum.
bir yazarımız "bu zamana kadar hangi eleştiriyi haklı bulup gereğini yaptınız" demiş.
belki 55 tane tanım sayarım ama buna gerek yok. çünkü sizi asla ve kata tatmin edemeyeceğimi biliyorum(u: :()
olsun sorun değil.
son olarak, lütfen eleştirin ancak böyle ağır ithamlardan (b: emin olmadığınız sürece) kaçının.
bunun moderasyon-yazar ile alakası yok. insan olmanın bize getirdiği asgari sorumluluklar var.
devamını gör...
anne yemeği vs hanım yemeği
evlenene kadar anne yemeği, evlendikten sonra hanım yemeği.*
devamını gör...
açık denizde köpek balığı ile karşılaşmak
sanılanın aksine bu ölümcül bir durum değil.
eğer doğru hareket edip, doğru olanı yaparsanız , saldırıya maruz kalmadan kurtulabilirsiniz.
bu başlığı açmamın sebebi; sözlükte dolaşırken bir arkadaşın korktuğu durum olarak ‘’köpekbalığı saldırısından’’ bahsetmiş olması.
öncelikle filmlerde bize tanıtılan köpekbalığı imajı kesinlikle yanlış.işin içerisinde kurgusallığın olması sebebiyle, köpekbalıkları aşırı zeki, kurnaz ve son derece mantıklı hareket eden hayvanlar gibi gösteriliyor.
evet köpekbalıkları suda hızlıdır, çeviktir ama insanlardan zeki olduklarını düşünmüyorum. taktiksel oynarsanız, her şekilde kazanabilirsiniz diye inanıyorum çünkü ıq taşıyan varlıklar bizleriz, balıklar değil.unutmayın ki köpekbalığı büyük ebatlı ve büyük dişlide olsa , bir balıktır.onlarda balinalardan kaçarlar çünkü balinaların besin zinciri içerisindelerdir.
1. olarak ;
açık denizde yüzmek, yelkenli yapmak gibi bir eğiliminiz varsa, her zaman hazırlıklı olmanız gerekir.açık denizler tabiri caizse okyanuslar sadece köpekbalıklarını değil, her türü barındırabilir.bu yüzden özellikle yüzmek için açık denize gitmeyin.gideceksenizde, öncesinde bölgede yaşayan biyologtan ya da bölge sakinlerinden denizin canlı türünü öğrenin.
köpekbalıklarının türleri vardır ve her türü farklı su koşullarına adapte olabilir.dolayısıyla bulunduğunuz okyanusta hangi türünün olduğuda önemli.
özellikle bulunduğunuz bölgede deniz yüzeyinde bir deniz canlısı leşi görürseniz, çevresinde dalış yapmayın.köpek balığının avlanma sahasına girme şansınız vardır.
2 tür köpek balığından çekinmeniz gerekir.
1) boğa
2) büyük beyaz.
bu ikisi tehlikeli olarak adlandırılan türlerdendir.
şimdi gelelim diyelim ki açılmak istedik? açık denizde yüzüyoruz;
işinizi asla şansa bırakmayın. mutlaka dalış yaparken mayonuzun cebine ya da bikininizin alt kısmının kenarına bir orta boy çakı sıkıştırın ve öyle yüzün.olagandışı bir durumda , kendinizi korumak için elinizde şans olur.ayrıca teknede mutlaka zıpkın ya da aksi bir durumda kullanabileceğiniz bir avlanma silahınız olsun.siz sudayken, teknede olan kişininde sizi koruma şansı olur.
öncelikle köpekbalıkları her zaman denizin üst kısmına yakın alanda hareket etmez.yani normalde köpek balıklarını görmemizi sağlayan şey denizin üst yüzeyinde görülen uzvudur.fakat her zaman bu şekilde görünür olmayabilirler. dolayısıyla yüzerken etrafınızı kontrol etmek için kafanızı suyun üstünde tutmayın, dalın ve etrafınızı suyun altında kontrol edin.köpekbalıkları genelde aşağıdan yukarıya doğru hareket ederler.yani olası bir atağın denizin altından yüzeye doğru gelme ihtimalı mevcuttur ve denizin üstünde bekleyen biri , açık hedef konumunda kalabilir.
köpekbalığı ile karşılaştığınızda korkmayın ve panik yapmayın.panik yaptığınızda yüzme ihtiyacı güdersiniz ve yanlış yüzerseniz dikkatini çekebilirsiniz.köpekbalığı sanılanın aksine insan eti yemez ve tadını sevmediği söylenir.insanlara saldırma sebepleri ise; bizim gövdesel açıdan fok balıklarına benzetilmemiz.bizi denizin altından fok balığına benzettikleri için saldırırlar ve eğer ısırabilirse, ilk saldırı anında ısırdığı etin fok balığı olmadığını anlar ve insanı bırakır çünkü fok balıklarının etinin yağlı , insan etinin ise yavan olduğu söylenir.bu sebeple onlarla karşılaştığınızda fok olduğunuzu düşündürtücek hareketler yapmamanız gerekir.
ne gibi?
bir kere yüzerken ayaklarınızı çırpmayın,
denizin altında , üstünde fark etmez kollarınızı bedeninizden ayrı tutmayın, kollarınızı gövdenizle birleştirin ve hareket ettirmeyin.
herhangi bir yeriniz kanıyorsa, mutlaka sudan çıkın çıkamıyorsanızda kanayan yerin üstüne bir şeyler ile basınç yaparak, kanın suda dağılmasını engelleyin çünkü köpek balıkları kanın kokusuna hassastır.bulunduğunuz alan onlarla çevrelenebilir.
diyelim ki ? bunlara rağmen hissel olarak saldıracağını fark ettiniz?
köpekbalıklarının size saldırıp, saldırmayacağına emin olmanız için, denizin üstünde değil, dalış yaparak altında olun.nefesinizin yettiği kadar dalın ve nasıl hareket ediyor, nereye doğru geliyor gözlemleyin.
köpek balıkları ısıracağı anda, alt çenesi sabit kalarak üst çenesi bir tık ileri gider.üst çenenin ileri gitmesinin sebebi; avı yakalamak.dolayısıyla ısırmayı hedeflediği anda odaklanmanız gereken üst çenesi.üst çeneden kaçabilirseniz, alt çenesi pek işleve sahip değildir.
çok çeviktirler.başka bir yere giderken bir anda yön değiştirebilirler.
bir saldırı anında odaklanmanız gereken 2 alan vardır; genelde yan kısımlarında bulunan solungaçları ile alt gövdesi.ikisinden birine bir şey saplarsanız , durumu kendi adınıza bir tık iyi hale getirebilirsiniz.
eğer yeterli derecede dikkatini çekecek bir harekette bulunmazsanız, saldırıya maruz kalmayabilirsiniz.
sonuçta köpekbalıkları ile yüzebilen ve bunun eğitimini veren kişiler var.nasıl hareket edeceğiniz önemli.
bunu bildikten sonra kendinize güvenin ve yinede eğlence için açık denizleri tercih etmeyin özellikle açık denizde dalmak konusunda deneyiminiz ya da eğitiminiz yoksa bu riske girmenizi tavsiye etmem.
şans eseri böyle bir durumla karşılaşmak ayrıdır bile bile bu riski almak ayrı.
korkmayın, kendinize inanın.köpekbalıkları zeki değildir.hızlı ve çeviktir ama düşünme yeteneği olan sizsiniz.bu yüzden kendinizi yabana atıp, ‘’sonum geldi’’ diye düşünmeyin.’’nasıl kurtulabilirim?’’ diye düşünün.
eğer doğru hareket edip, doğru olanı yaparsanız , saldırıya maruz kalmadan kurtulabilirsiniz.
bu başlığı açmamın sebebi; sözlükte dolaşırken bir arkadaşın korktuğu durum olarak ‘’köpekbalığı saldırısından’’ bahsetmiş olması.
öncelikle filmlerde bize tanıtılan köpekbalığı imajı kesinlikle yanlış.işin içerisinde kurgusallığın olması sebebiyle, köpekbalıkları aşırı zeki, kurnaz ve son derece mantıklı hareket eden hayvanlar gibi gösteriliyor.
evet köpekbalıkları suda hızlıdır, çeviktir ama insanlardan zeki olduklarını düşünmüyorum. taktiksel oynarsanız, her şekilde kazanabilirsiniz diye inanıyorum çünkü ıq taşıyan varlıklar bizleriz, balıklar değil.unutmayın ki köpekbalığı büyük ebatlı ve büyük dişlide olsa , bir balıktır.onlarda balinalardan kaçarlar çünkü balinaların besin zinciri içerisindelerdir.
1. olarak ;
açık denizde yüzmek, yelkenli yapmak gibi bir eğiliminiz varsa, her zaman hazırlıklı olmanız gerekir.açık denizler tabiri caizse okyanuslar sadece köpekbalıklarını değil, her türü barındırabilir.bu yüzden özellikle yüzmek için açık denize gitmeyin.gideceksenizde, öncesinde bölgede yaşayan biyologtan ya da bölge sakinlerinden denizin canlı türünü öğrenin.
köpekbalıklarının türleri vardır ve her türü farklı su koşullarına adapte olabilir.dolayısıyla bulunduğunuz okyanusta hangi türünün olduğuda önemli.
özellikle bulunduğunuz bölgede deniz yüzeyinde bir deniz canlısı leşi görürseniz, çevresinde dalış yapmayın.köpek balığının avlanma sahasına girme şansınız vardır.
2 tür köpek balığından çekinmeniz gerekir.
1) boğa
2) büyük beyaz.
bu ikisi tehlikeli olarak adlandırılan türlerdendir.
şimdi gelelim diyelim ki açılmak istedik? açık denizde yüzüyoruz;
işinizi asla şansa bırakmayın. mutlaka dalış yaparken mayonuzun cebine ya da bikininizin alt kısmının kenarına bir orta boy çakı sıkıştırın ve öyle yüzün.olagandışı bir durumda , kendinizi korumak için elinizde şans olur.ayrıca teknede mutlaka zıpkın ya da aksi bir durumda kullanabileceğiniz bir avlanma silahınız olsun.siz sudayken, teknede olan kişininde sizi koruma şansı olur.
öncelikle köpekbalıkları her zaman denizin üst kısmına yakın alanda hareket etmez.yani normalde köpek balıklarını görmemizi sağlayan şey denizin üst yüzeyinde görülen uzvudur.fakat her zaman bu şekilde görünür olmayabilirler. dolayısıyla yüzerken etrafınızı kontrol etmek için kafanızı suyun üstünde tutmayın, dalın ve etrafınızı suyun altında kontrol edin.köpekbalıkları genelde aşağıdan yukarıya doğru hareket ederler.yani olası bir atağın denizin altından yüzeye doğru gelme ihtimalı mevcuttur ve denizin üstünde bekleyen biri , açık hedef konumunda kalabilir.
köpekbalığı ile karşılaştığınızda korkmayın ve panik yapmayın.panik yaptığınızda yüzme ihtiyacı güdersiniz ve yanlış yüzerseniz dikkatini çekebilirsiniz.köpekbalığı sanılanın aksine insan eti yemez ve tadını sevmediği söylenir.insanlara saldırma sebepleri ise; bizim gövdesel açıdan fok balıklarına benzetilmemiz.bizi denizin altından fok balığına benzettikleri için saldırırlar ve eğer ısırabilirse, ilk saldırı anında ısırdığı etin fok balığı olmadığını anlar ve insanı bırakır çünkü fok balıklarının etinin yağlı , insan etinin ise yavan olduğu söylenir.bu sebeple onlarla karşılaştığınızda fok olduğunuzu düşündürtücek hareketler yapmamanız gerekir.
ne gibi?
bir kere yüzerken ayaklarınızı çırpmayın,
denizin altında , üstünde fark etmez kollarınızı bedeninizden ayrı tutmayın, kollarınızı gövdenizle birleştirin ve hareket ettirmeyin.
herhangi bir yeriniz kanıyorsa, mutlaka sudan çıkın çıkamıyorsanızda kanayan yerin üstüne bir şeyler ile basınç yaparak, kanın suda dağılmasını engelleyin çünkü köpek balıkları kanın kokusuna hassastır.bulunduğunuz alan onlarla çevrelenebilir.
diyelim ki ? bunlara rağmen hissel olarak saldıracağını fark ettiniz?
köpekbalıklarının size saldırıp, saldırmayacağına emin olmanız için, denizin üstünde değil, dalış yaparak altında olun.nefesinizin yettiği kadar dalın ve nasıl hareket ediyor, nereye doğru geliyor gözlemleyin.
köpek balıkları ısıracağı anda, alt çenesi sabit kalarak üst çenesi bir tık ileri gider.üst çenenin ileri gitmesinin sebebi; avı yakalamak.dolayısıyla ısırmayı hedeflediği anda odaklanmanız gereken üst çenesi.üst çeneden kaçabilirseniz, alt çenesi pek işleve sahip değildir.
çok çeviktirler.başka bir yere giderken bir anda yön değiştirebilirler.
bir saldırı anında odaklanmanız gereken 2 alan vardır; genelde yan kısımlarında bulunan solungaçları ile alt gövdesi.ikisinden birine bir şey saplarsanız , durumu kendi adınıza bir tık iyi hale getirebilirsiniz.
eğer yeterli derecede dikkatini çekecek bir harekette bulunmazsanız, saldırıya maruz kalmayabilirsiniz.
sonuçta köpekbalıkları ile yüzebilen ve bunun eğitimini veren kişiler var.nasıl hareket edeceğiniz önemli.
bunu bildikten sonra kendinize güvenin ve yinede eğlence için açık denizleri tercih etmeyin özellikle açık denizde dalmak konusunda deneyiminiz ya da eğitiminiz yoksa bu riske girmenizi tavsiye etmem.
şans eseri böyle bir durumla karşılaşmak ayrıdır bile bile bu riski almak ayrı.
korkmayın, kendinize inanın.köpekbalıkları zeki değildir.hızlı ve çeviktir ama düşünme yeteneği olan sizsiniz.bu yüzden kendinizi yabana atıp, ‘’sonum geldi’’ diye düşünmeyin.’’nasıl kurtulabilirim?’’ diye düşünün.
devamını gör...
seni anlatan frida kahlo sözü
“ben haklı olmak istemiyorum. kimse benden özür de dilemesin. beni sadece rahat bırakın. ben sizin ne istediğini bilmeyen yanınızla savaşamam.”
devamını gör...
ahmed arif'in dizeleri
mağlup mu desem mahçup mu?
ama ikisi de değil
ben garip, sen güzel
dünya umutlu
öyle bir tuhafım bu akşamüstü…
ama ikisi de değil
ben garip, sen güzel
dünya umutlu
öyle bir tuhafım bu akşamüstü…
devamını gör...
yangında ilk kurtarılmayacaklar
kendini kurtarmak için başkasını ateşe atmayı tercih edenler. benciller.
devamını gör...
aduantas
irlandaca kelime. daha önce hiç gelmediğiniz bir yerde bulunmanın veya hiç tanımadığınız insanlarla çevrili olmanın verdiği gerginlik veya rahatsızlık. advantes şekilde telaffuzu uygundur.
devamını gör...
sözlüğü terk ediyoruz kampanyası
insanlar ne kolay gidiyor ben anlamıyorum. gönül bağı, alışkanlık denen şeyler var, tanıştığımız arkadaşlarımız, dostlarımız var. hergün beğeni yaptığımız ve bizi beğenen hiç tanışmadığımız kafadaşlarımız var. insan eskiyen terliğini, yırtılan tişörtünü bile atarken aklı kalıyor. aklı kalıyor, kalbi kalıyor ne bileyim ya. ben alışkanlıklarımdan kolay vazgeçebilen biri değilim. sevdiklerimden de sevenlerimden de kolay vazgeçemiyorum. buradayım, buralardayım.
devamını gör...
dersim
güzide ülkemin en güzel şehirlerinden.tunceli ya da dersim ne farkeder bunlar bizim insanlarımız.sosyalizmin olduğu yerde her zaman muhalif bir tavır vardır bu aşikar.bu şehirdeki insanlarımızda zamanın da çok büyük zulüm görmüştür ama her zaman başı dik ve aydın insanlar olmuşlardır.herkesin acısına saygı duymak gerekir.orası böyledir şöyledir boş şeyler. yaşamadığın, hikayesini,acısını bilmediğin şey için atıp tutmak kolaydır her zaman.ateş düştüğü yeri yakar.herkes yandığı kadar bilir sadece.
devamını gör...
sevgilisine kahvaltı hazırlayan erkek
jest ya da lütuf gibi görülmemesi gereken, gayet doğal bir durumdur.
esasen böyle konuların tartışmaya açılması bile ülkemizdeki durumun ciddiyetini gözler önüne sermektedir.
esasen böyle konuların tartışmaya açılması bile ülkemizdeki durumun ciddiyetini gözler önüne sermektedir.
devamını gör...
tamer karadağlı'dan nihal yalçın'a skandal davranış
hadsiz insanların çoğalmaması için bazen hadlerini bildirmek iyidir. bu kadın konuşma yaparken rakiplerini ve ödülü küçümser şekilde konuştu. ayrıca uzattı da uzattı. önce ödülü al sonra konuş. bu tamer karadağlı’nın her yaptığını doğru olarak nitelendirmez tabi ki. mimikleri ile ünlü bir adam kendisi. bence burada haklı olan tamer karadağlı.
devamını gör...
uzun boylu kadın iticiliği
bugün de doyduk.
devamını gör...
yazarların duyduğu en efsane isim kısaltmaları
yoldaş benjamin franklin : kısaca admin
ibrahim kemal ormancı : kısaca iko
t: birtakım isim kısaltmaları yazdığımız başlıktır.
(kahraman maraşlı abdullahı da yazmazsam çatlarım)
ibrahim kemal ormancı : kısaca iko
t: birtakım isim kısaltmaları yazdığımız başlıktır.
(kahraman maraşlı abdullahı da yazmazsam çatlarım)
devamını gör...
ikonlar hakkında ne dediler
hem parantez içindeki ifade hem de simge evet bence de fazla, bu yeni uygulama parantez içindekini kaldırmak içinse iyi bir fikir. zira, bir diziye, kitaba gbkz verirken yanındaki parantez içindeki ifadeyi de yazmak lüzumu doğuyor ki bu da yeni tanımı çirkinleştiriyor biraz.
devamını gör...
mesaj atsam mı atmasam mı tereddütü
son durumlar nasıl?
özlediğimden dolayı değil
merak ettiğimden soruyorum
ama beni yanlış anlama
seni özlemedim değil
biliyorsun zaten beni
ben hep özlüyorum seni
ama anlamı kalmıyor
sen özlemeyince beni
işte sırf bu yüzden
merak ettiğimden soruyorum
özlediğimden dolayı değil
son durumlar nasıl?
özlediğimden dolayı değil
merak ettiğimden soruyorum
ama beni yanlış anlama
seni özlemedim değil
biliyorsun zaten beni
ben hep özlüyorum seni
ama anlamı kalmıyor
sen özlemeyince beni
işte sırf bu yüzden
merak ettiğimden soruyorum
özlediğimden dolayı değil
son durumlar nasıl?
devamını gör...
annelerin unutulmayan sözleri
"orada" istisnasız bu...
-anne ilaç kutun nerede?
+orada...
...
-anne randevu alacağım kimliğin lazım çantanı nereye koydun?
+orada...
...
orası tam olarak neresi?
neresi tam olarak? mutfakta mı? salonda mı odanda mı? antrede mi?
söyle anne neresi orası?
neresi anne neresi?
hangi dolap?
konum at anne!
-anne ilaç kutun nerede?
+orada...
...
-anne randevu alacağım kimliğin lazım çantanı nereye koydun?
+orada...
...
orası tam olarak neresi?
neresi tam olarak? mutfakta mı? salonda mı odanda mı? antrede mi?
söyle anne neresi orası?
neresi anne neresi?
hangi dolap?
konum at anne!
devamını gör...
kadın
bence dünyanın her yerinde zor olan ve gereken değeri görmeyen varlıktır.
bu resmi yapan sanatçı hindistan’ın trissur şehrinden 9.sınıf öğrencisi ajunath sindhu vinayala.
babası annesinden bahsederken sürekli ‘’o çalışmıyor, sadece ev kadını’’ dediği için ajunath bu tabloyu yaptı. annesinin boş durduğunu hiç görmediğinden babasının böyle konuşmasına çok şaşıran ajunath, annesinin günlük rutin hayatını gösteren bir resim çizip öğretmenine gösterdi. öğretmeni de bunu valiliğe yolladı. sonunda resim hindistan’ın 2020-2021 cinsiyet bütçesinin kapak resmî olarak seçildi.
bu resmi yapan sanatçı hindistan’ın trissur şehrinden 9.sınıf öğrencisi ajunath sindhu vinayala.
babası annesinden bahsederken sürekli ‘’o çalışmıyor, sadece ev kadını’’ dediği için ajunath bu tabloyu yaptı. annesinin boş durduğunu hiç görmediğinden babasının böyle konuşmasına çok şaşıran ajunath, annesinin günlük rutin hayatını gösteren bir resim çizip öğretmenine gösterdi. öğretmeni de bunu valiliğe yolladı. sonunda resim hindistan’ın 2020-2021 cinsiyet bütçesinin kapak resmî olarak seçildi.
devamını gör...
