hala evde sonsuz kaynak varmış gibi su harcayanlar duysun da utansın dediğim haber.


sakarya'da sapanca gölü'nde su seviyesi 30.34 metre seviyesine inerek, sahil kesiminden yaklaşık 20 metre çekilme yaşandı. sakarya üniversitesi çevre mühendisliği bölümü öğretim üyesi doç. dr. asude ateş kuraklıkla ilgili sıkıntı yaşandığını belirterek, göldeki su seviyesinin 30 metrenin altına inmesi durumunda sadece insani amaçlı kullanılmasına öncelik verilmesi gerektiğini söyledi.

fotoğraflar ve kaynak için
devamını gör...

insanlar tarafından dengesizliği ile tanınmış ve ikiyüzlü olmakla suçlanan burçtur.

bence bu burcun insanının en belirgin özelliği pratik zekasıdır. bitmek tükenmek bilmeyen bir merakları vardır ve aynı anda birden çok işi yapabilirler.
devamını gör...

kendi hayatı yetmezmiş gibi sizin hayatınızı da batağa çekme potansiyeli vardır. dikkat edin.
devamını gör...

sanırsınız toplumun yaşamı pir-ü pak. her gün ''hani marjinal bizdik ulen'' tarzı haberler okuyup/izliyor ve gündelik yaşamımızda dönen dolapları gözlemliyoruz. dibe batmış bir toplumun sanatçısı, sporcusu, politikacısı ıvırı zıvırı o toplumun sadece aynasıdır. toplumun temeli toptan butlan olmuş ünlüsü mü muteber olacak?
devamını gör...

müziğin sesini duymayanlar dans edenleri deli sanıyor.
friedrich nietzsche
devamını gör...

çiçekleri evime gönderebilirsiniz.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...


almanca bir kelimedir. normalde bize saçma gelen bir fikrin, sarhoşken mantıklı gelmesine ve sonrasında pişmanlık uyandırmasına, ipe sapa gelmeyen çılgınca düşüncelere denmektedir.
devamını gör...

'ah, birazcık kaygısızlık beni dünyanın en mutlu insanı yapabilirdi'

bir aforizma bırakalım hatrı kalmasın.
soru şu: en iyi devlet nedir?
goethe'nin cevabı: bize kendimizi yönetmemizi öğretendir.

baskı ve öfke yalnızlıktan doğar...

bazı yazarlar öyle şeyler bırakmış ki acaba yaşamın sırrını çözmüş olabilir mi diye düşündürür. kendinden sonra gelmiş yazarlara ilham kaynağı olmuş biri. hemen her yerde önünüze çıkacak haber, goethe türk müdür, müslüman mıdır? soyu selçuklu beylerine uzarmış derler. bilemem. ben daha çok aforizmalarına denk gelip ah be derim. bilmem nerenin dergisinde dâhi kişilik seçilmiştir. doğru seçim tasdiklerim. sadece almanya ya değil tüm dünya ya armağandır kendisi. vee yeri gelmişken o efsane sözü bırakalım sonu böyle olsun..

dünya, hassas kalpler için bir cehennemdir
öyledir.
devamını gör...

yıldız savaşları film serisinde imparatorluğun gerçek yüzünü yansıtan ve yarı mekanik yarı insan olan sith lordu darth vader seride gücün kötü yüzünü yansıtan bir karakterdir. galaktik imparatorluk'un yöneticisi imparator palpatine'in (darth sidious) üçüncü çırağı olan darth vader'ın eski adı anakin skywalker'dır.
devamını gör...

hayvanlar değil. hayvancılık zarar veriyor. yani insanlar zarar veriyor aslında. ancak hayvancılığın verdiği zarar fabrika, otomobillerin verdiği zarardan daha fazla.
devamını gör...

size ne , kime ne ?
bu başlıkları açanların bir eli de ekşi de dolaşıyor.
orada açılırdı böyle saçma sapan başlıklar, burada da birebir aynılarını oldukça fazla görmeye başladık.
sağdan soldan saçma sapan başlık alacağınıza , azıcık düşünün, faydalı ya da faydasız ama size ait birşeyler olsun .
haa bunu yapanlar yine ekşi'deki ergenler , ondan da çok eminim .çünkü aklı başında, hayatın gerçekleriyle savaşan hiç kimse böyle saçma sapan başlık açmaz.

edit : millet de hazır bekliyo gibi ,
sorsalar da ne yaptığımı söylesem diye .
kimi yemek yapıyorum demiş, kimi çalışıyorum vs.vs.

bizde mi sorun millette mi anlamadım gitti .
devamını gör...

mantık çalışmaya başladığımdan beri etrafımdaki insanların sürekli olarak yaptığı fakat nasıl anlatacağımı bilmediğimden dolayı acılar içinde sessiz kalmaya devam ettiğim durum. yani birine dönüp senin kurduğun cümle hem anlatmak istediğinle hem anlattığınla hemde konuştuğumuz konuyla çelişiyor dediğimde kendi kurduğu cümleleri tek tek açıklamam gerekecek ve alacağım cevapta ben öyle demedim ki olacak.

fakat bugün burada hepimizin günlük hayatımızda yaptığımız bu yanlışı dilimin döndüğünce tek tek anlatmak istiyorum.

örnek bir cümle vererek başlayalım.

adam1: dünyadaki hiçbir şeyden emin olamayacağımız için ve olan olaylara kesin gözüyle bakılamayacağı için deneyimlerimizin bize sunduğu öğretilerle hayatımıza devam etmek zorundayız.
adam2: emin miyiz?
adam1: eminiz

burada adam1'in kurduğu cümle kendi öncülünü inkar ettiğinden dolayı bir kısır döngü oluşturur. bu yüzden bu cümle anlamsal olarak düşük ve çelişkili olur. işte buna semantik paradoks diyoruz.

sevgili yazarlar üzülmeyin aslında tarihin çok büyük düşünürlerinin dünya tarafından bilinen kalıplaşmış cümlelerinde bile bu tip hatalar görülür. mesela sokrates "bildiğim tek şey, hiçbir şey bilmediğimdir" der. felsefeye azıcık meraklı olan herkesin duyduğu büyük alman düşünür hegel ise "biz; tarihten hiçbirşey öğrenilemeyeceğini, tarihten öğreniriz.” demiştir.

bir levha gördünüz ve üzerinde "bu uyarıyı görmezden geliniz" yazmakta. cümle öneri anlamı taşıyor gibi gözükse bile bu bir emir cümlesi ve emir cümleleri doğru veya yanlış olarak nitelendirilemez. eğer bir ifade uyarıyı görmezden gelmenizi söylüyorsa ve siz bu uyarıyı görmezden geliyorsanız yazan uyarıyı görmezden gelmemiş olursunuz. bu levhanın sizi sonsuza dek sürecek bir kısır döngüye sokmasına sebep olur. bu biz insanlar gibi karmaşık makineler için olmasa da daha basit makinalar için yanmış bir işlemci ve patlamak üzere olan güç kaynağı ile sonuçlanabilir.

örnekleri çoğaltabilirim fakat işin içindeki hatayı gördüğünüzü düşünmekteyim. peki ama demek istediğim anlaşıldığı sürece neden buna bu kadar takılayım dediğin gibi ben karmaşık bir makinayım sorusu kulaklarımda. sebebi anlatılacak konuyu çelişkilerden ayıklayarak verilmek istenen mesajın çok daha net bir şekilde verilmesidir. güzel ve anlamlı konuşmak entellektüel bir yaklaşım olduğu gibi her insanın yapması gereken bir gerçekliktir. unutmayalım ki savaşlar kılıç ve kalkanla değil kalemler ile kazanılır ve bu her insanın kendi kendine verdiği savaş için de geçerlidir. kendimizle bile anlaşamıyorsak hayatın pure gerçekliğiyle olan ve her saniye devam eden savaşımızı asla kazanamayız.
devamını gör...

mecburiyettir. insanın umudunun kalmamasıdır.

bazen sevdiğin insana inancın kalmıyor. gitmek terk etmek zorunda kalıyorsun.
bazen senin verdiğin sevgiyle onun gördüğü sevgi farklı oluyor.
onun sana duyduğu sevgiyle senin ona duyduğun sevgi farklı oluyor.
her ne olursa olsun insanın umudu kalmıyor. umudu dara düşüyor.
sevdiğin insanı terk etmek son derece zor ama normal bir durumdur.
devamını gör...

maalesef evet , avrupa bir şey....
devamını gör...

buna aşık olmak diyemeyiz. kolay hoşlanabilir denebilir ancak. ama bunu da bu şekilde genellemek doğru değil. üstelik bu 2-3iltifattan olmaz. iltifatı, ilgilenilmesi seviyordur, devam etmen için öyle gibi gözüküyordur, bu hoşlandığı anlamına bile gelmez. kendi adıma insanlardan hoşlanmam kolaydır ve duygularımı hype yaşadığım için de çoğu zaman kendimi aşık zannetmişimdir. ancak hoşlantıdan sonraki aşamaya hiçbir zaman geçemem. bir şekilde o insana olan ilgim biter. kadınlar için böyle genelleniyorsa ozaman erkekler için de aynısı söylenebilir. biri yukarıda 2-3iltifatlar günde 15 kız düşürüyorum demiş. demek ki sen de kolay beğeniyor, hemen hepsine iltifat ediyorsun. onların düşmesi senin egonu tatmin ediyor. karşıdaki de aynı şekilde ilgi görmekten hoşlanıyor. onun da egosu o şekilde tatmin oluyor. bu sadece karşılıklı ego tatminidir. ne onlar sana aşık olmuş olur, ne de sen onlara. böyle bir genelleme yapılması, bir de bunun adına aşk denmesi hepten saçma olmuş. kötü bir tespitti. bir dahakine birazcik daha uğraşın.
devamını gör...

ertesi gün için bir şey diyemem ama, rakı içtiğin gün ölmezsin" demiş cemal süreya.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

bu konuda söylenecek o kadar çok şey varki.
zor olan yaşamak veya tarhana çorbasıyla, bulgura kaşık sallamak değil.
fakirlik veya fakirlikten utanıp kredi kartı onursuzluğuna batmakta değil.
bunlar küçük insanların, küçük yaşam formları.
kedi kıçını görmüş yara sanmış ; fakir arabeski bunlar.

zor olan ; hedeflerin olupta ; önüne çekilen setlerin hepsini yıkamayıp, deviremeyip, aşamayıp ; hedefine ulaşamamaktır.
insan çabalarını aşan durumlardır.
murphy kuralları içinde sıkışıp kalmak ; boğulmaktır.
sanki birileri sana sımsıkı yapışmışta ; seni kıpırdatmıyormuş gibi hissetmektir.
emeklerinin ve uğraşlarının defalarca boşa çıkmasıdır ; emeklerinin defalarca heba olmasıdır, defalarca yaptıklarının yıkılmasıdır.

yahudilerin bir sözü vardır.
plan yapıp allahı kendine güldürme, derler.

zor olan seni aşan durumlardır.
vakti gelmeden, sana verilmeyecek olanın peşinde koşmaktır.

vakti geldiğinde...
bir kaç gün sonra zor kelimesi hayatınızdan çıkar.

bu konuyu birde atatürk anlatsaydıda ; dinleseydik.
devamını gör...

bence kadının en masalsı, en romansı, en destansı hali uzun saçlı hali. illa ki kısa olacaksa da enseye kadar kısa olması güzeldir.
devamını gör...

kadınların çoğu için: (bkz: sen zayıfladın mı biraz?)
devamını gör...

yanımdasın susuyorsun,
susuyor konuşmuyorsun,
bakıyor görmüyorsun,
dokunsan donacağım,
içimde intihar korkusu var,
bir gülsen ağlayacağım,bir gülsen,
kendimi bulacağım...
-içimde ölen biri var.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim