kinyas ve kayra kitabında zipponun üstünde yazan yazıdır.
yaşamdan bıkkınlık usanmışlık anlamına gelir.
devamını gör...

kendiliğinden bitecektir. virüs bulaşa bulaşa agresifliğini kaybedecek, virülansı ve öldürücülüğü düşecektir. bu virüslerin yapısıyla alakalıdır. "artık hayatımızda grip gibi normalleşecek" cümlesi bu yüzden var. tamamen bitişi için 2022 diyebilirim. o zamana kadar aşı, ilaç vs gibi şeylere bel bağlamayıp bireysel önlemlerimizi almalıyız.
devamını gör...

soru cevap şeklinde ilerleyen, okuyucuya pek bir şey katmayan tanımlara veya başlığa verilen cevaplardır.
genelde işte adres, yetkili servis, fiyat sormak için forum sitelerinde kullanılır.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

dün gece cringe’lerden cringe’lere koştuğum rüyalardır. hatırladıkça bir gülme tutuyor beni. dedim olmayacak, en iyisi bir girdi yazayım da okuyanlar da benim yerime utansınlar azıcık. *
o zaman başlıyorum;

üniye gidiyorum, gitmişim ve gitmekteyim. her zamanki gibi en ön sol taraftaki sırada yerimi almışım. inek olduğumdan değil, gözüm görmüyor arka sıralardan. gelmiş ders arası çatmış. herkeslerde bir muhabbet bir goygoy. ben ise öyle garip garip tahtaya bakınıyorum. bu arada hemen sağımda iki sıra ötede bir hanım oturuyor ve içten içe vurulmuşum kendisine. gözlerimden kalp çıksa yeridir yani. gerçi hiç de belli etmiyorum ve soğuk soğuk takılıyorum. sıfır muhabbet, sıfır hareket. derken sınıfta bir şamatadır kopuyor ve bu hanım elindeki kitabı arkaya doğru fırlatıyor. arkadakinin kafasından “bonk” diye seken kitap benim önüme düşmesin mi…(fizik kuralları çöpte bu sırada)
beni bir heyecan basıyor, acele acele kitabın adına bakıyorum falan. kırmızılı kırmızılı.. en sevdiğim…
neyse efendim o an geliyor. önünde hiç yoktan bir adet kırmızı gül peydah oluyor. ben de romantik olacağım ya, hemen kimseciklere göstermeden gülden bir yaprak koparıyorum ve çevik bir hareket ile kırmızı kitabın arasına sıkıştırıyorum. akla bak, hanımefendi hemen farketmesin diye de kitap ayracının olduğu sayfanın çok çok ötesine koyuyorum. zeka fışkırıyor maşallah. çöpteki fizik hortluyor ve kendimi bir an için zeki bir birey olarak düşünüyorum. içimden diyorum ki “şimdi görmez, anca eve gidince fark eder, gülümserse ne mutlu, o bile bana yeter.”

ama kader ağlarını örmüş çoktan. bahse konu hanım alıyor kitabı ve başlıyor çevirmeye.. neden ki ey hanım, diyorum içimden. görüyor da gül yaprağını. şaşırıp soruyor; kim koydu ki bunu, diye. işte o anda arkada oturan be kitabın kafasından “bonk” diye sektiği yakın arkadaşım olaya giriyor ve sınıfın popüler çocuklarından birini işaret ederek; o koydu gülü, gördüm diyor… ben şok, ben bitik…
işbu popüler eleman da inkar etmiyor ve evet diyor. “ne eveti popüler çocuk ne eveti?!” diyorum içinden. olay burada bitse iyi. hanımefendi de gülmesin mi popi çocuğa. benim içimde ısıya duyarlı bir füze geziniyor ve kalbimde infilak ediyor sanki. velakin dışımdan çok neşeliyim, gülüyorum ve hatta şakalar yapıyorum konu ile alakalı. istemeden de olsa bir yuva kurmuş gibi de mağrurum aynı zamanda.
içime en çok oturan şey ise kitabın adını hatırlayamamak oluyor.
sen kim, romantik olup kitap aralarına gül koymak kim ey bubble. bak yine cringe oldum. *
devamını gör...

şehriyâr'ın haydar baba'ya selâm adlı şiirinde geçer.

huşginap yada hoşgenap illerinde geçer.

(bkz: azerbaycan)
yine çok kültürlüyüm allah kahretmesin.

ed: admin bunu da favla ashbshdb
devamını gör...

gerçekten de "neden bu nick?" diye sormadan edemiyorum. yorumlama gücünü, fikir üretme yetisini bir kilometreden belli eden başka bir nick olmalıydı zira kelimelerini ve cümlelerindeki yalın anlatımı biliyorsanız ne demek istediğimi de biliyorsunuz demektir.

iyi ki var gerçekten, okuyacağım bölüm konusunda da çok güzel bakış açıları sundu bana. teşekkür ediyorum. umarım hep yazar da bilgisinden mahrum etmez. *
devamını gör...

insanın dişinin arasına kaçmayan mısır.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

edwin hubble tarafından 1926'da galaksiler için tanımlanmış olan sınıflandırma sistemi. hubble sıralaması ya da hubble çatal diyagramı olarak da bilinir.

hubble, galaksileri başlıca 3 sınıfa ayırdı: eliptikler, merceksiler ve spiraller. aslında 4 de diyebiliriz çünkü bu sınıfların hiçbirine ait olmayan ve düzensiz olarak da bilinen galaksiler de var.

diyagramda eliptik ve spiral galaksiler bulunur. eliptikler büyük e, spiraller büyük s harfiyle gösterilir. bunlar da özelliklerine bağlı olarak kendi içlerinde alt kollara ayrılır. örneğin eliptik galaksiler, küresel şekilli olanlardan başlar ve gittikçe basıklaşır. küresel olanlar e0 olarak adlandırılır. basıklık arttıkça ve elips şekli belirginleştikçe sayı da büyür ve e7'ye kadar gider.

spiral galaksiler ise sarmal kollarıyla merkezlerindeki çubuğa göre farklı tiplere ayrılır. isimlendirme s0'dan başlar. sarmal kollar arttıkça sa, sb, sc ve sd tipleri ortaya çıkar. eğer merkezi bölgede çubuk varsa bunlar da kolların ne kadar sıkı ya da gevşek göründüğüne bağlı olarak sba, sbb, sbc ve sbd olarak adlandırılır.

diyagram şöyle:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
görselin kaynağı

düzensiz galaksiler bu türlerin dışında kalır. bunlar da ingilizce'de düzensiz anlamına gelen irregular kelimesinden dolayı irr 1, irr 2 ve dirr olarak üçe ayrılırlar. bunlardan ilki, biraz çubuğumsu ya da sarmal kolumsu yapıları olan ancak bu yapıları, sınıflandırmaya alınamayacak kadar belirsiz olanlardan oluşur. 2. grupta ise yukarıdaki özelliklerden herhangi biri bulunmaz. dirr sınıfı düzensiz cüce galaksileri kapsar.
devamını gör...

bergama'lı şair,ressam ve felsefe öğretmeni. cumhuriyet tarihindeki en büyük lekelerden olan sivas katliamında yitip giden 35 candan biri.


bir kabuk içinde
birbirinden ayrılmaz

aşk ve acı yüreğimde
ikiz badem içidir.

(bkz: ikilem)
devamını gör...

mutlak adaletin dağıtıldığı yer olarak tanımlansa da pratikte pek de böyle olmadığı bilinir.
devamını gör...

kıbrısa 'ferhangi şeyler' oyunu için geldiğinde yanında sadece oyunda kullanacağı kıyafetleri getirmişti. organizasyonu yapanlar arkadaşımdı. daktilomu istediler seve seve veririm dedim. oyundan sonra fotoğraf çekilmek istediğimizde herkesi reddetmişti. o zaman üzülmüştüm ama şimdi çok umursamıyorum, ama oturup muhabbet etme şansım olsa mutlu olurum. bazen muhabbeti açıldığında daktilomda ferhan şensoy'un parmak izi var diyorum.
devamını gör...

aman da aman.
adım atmayada başlamış mı?
başlamamış mı?
hepsi aynı olmuyor bir iki aya yürür.*
şaka şaka, mutlu yıllar sözlük
mutlu yıllar sözlük.
devamını gör...

kızıma çok yakışıyor.

beyaz meleğim.
devamını gör...

normal ve normal dışı olmak üzerine bir film. kimisi hayatta henüz anne karnında genler yüzünden, kimi çocuklukta hastalık yüzünden, kimi yetişkinlikte kazalar yüzünden normalin sınırları dışına çıkmış insanların hayata tutunma şekilleri, mücadeleleri ve takım ruhunu kazanmalarını anlatıyor ve normal insanların da yaşamdaki deneyimleri sebebiyle terk edilmelerini kimi zaman da takımların dışında kalmalarını. üzerimde bıraktığı tesir çok fazla oldu. uzunca bir süre düşündüm. hayatta kalmak, hayatın içinde olmak meselelerini hiç tatmamış bir insanım. dışlanmak ne demek bilmiyorum. böyle hisleri de tam olarak anlayamıyorum ama filmi izledikten sonra yüreğimde ve zihnimde bir değişime neden olduğunu ve bunu bana oldukça keyifli iki saat geçirterek kazandırdıklarını biliyorum. acıyan gözlere ya da merhamete değil de her birimiz gibi yalnızca sevginin iyileştiriciliğine ihtiyaçları var.
"ve birinci olmak önemli değil. birincilik tek başınadır, ikincilik ise çifttir." filmden alıntılanan bu söz belki de sürekli yarış halindeki normallere güzel bir mesajdır. ve de bir maç sırasında "biz onları mahvetmek değil, kazanmak istiyoruz." cümlesi, birçok zaman yalnızca kendi mutluluğumuz yeterli olacakken başkalarının da acı çekmesini, ezilmesini isteyen normal insana güzel bir atıf. ve son olarak seni seviyorum cümlesinin içini boşaltmadan ya da tersine içini çıkar gözetmeden doldurabildiğimiz anları seyredebildiğimiz bir film.
izleyin pişman olmayacaksınız.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

atatürk arboterumu/sarıyer/ist.
devamını gör...

ince bileği, kırmızı ojeli parmaklarıyla kadeh tutan sevgilidir.
devamını gör...

ben, içimdeki senle baş edemez oldum. gülüyorum, dans ediyorum, fotoğraf çekiniyorum, yürüyorum... hep bi sen hayali beliriveriyor yanıbaşımda. bir cesaret sana "nasılsın?" deme cürretini kendimde buldum ve yazdım. ne diyeceksin merak ediyorum. soğuk bir "iyiyim." iyi olmadığını bilerek ya da beni gülümseten emoji, video vs atarak mı ya da hiç cevap vermeyerek mi? ben böyleyim, sen de öylesin. biz neden ellerimizi kenetleyip sorunları aşmak yerine o elleri bırakıp uzaklaştık birbirimizden? ben senden başkasıyla hayal kuramaz olmuşum. ben, senin ne olursa olsun her şeye rağmen gülüşünü unutamadım. beni çok kırdın ben de seni kırmışım öyle diyorsun ama sen bunun için hiçbir şey yapmıyorsun, niçin? ben, eskisi gibi üzüleceksek bazı şeyleri sana diyemem. yeniden bir olalım, gülüşümüz, hayallerimiz demek istiyorum, hiçbir şey eskisi gibi olmaz demiştim, olmasın zaten, öyle olmasını isteyen kim? bilmiyorum, kim bilir ne anladın mesajımdan, istediğini anla ama benim içimdekileri bilmiyorsun. senin içindekiler yüzünden mi bu benimkiler yoksa? ben zamanı bekliyorum, şu an bir şey yapmamalıyım belki de hiçbir şey yapmamalıyım, sen de öyle düşünüyorsan ne olacak halimiz? ben en iyisi bazı şeyleri düşünüp bazı çılgınlıklara imza atmam gerekiyor öyle hissediyorum.
kendine dikkat et, yüzünden gülüşünü alanları hayatına alma lütfen. unutmadım sesini, gülüşünü ama özledim seni. bazı şeyler olursa olur. umarım bizim için iyisi olur.
devamını gör...

bazı doku ve organlarda psikolojik kökenli olmayan fizyopatolojik veya anatomik değişikliklerle belirgin hastalıkların ortak adıdır.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim