odada aşk acısı çekerken oturma odasından gelen hadi lan yemek yiyoz sesi
ergenlik sürecimin en travmatik olayı. odamda kız arkadaşımdan ayrıldığım için gotik gotik takılıp mcr dinliyorum son ses. oturma odasından ses geliyo "hadi la yemek yiyos" o anda romantizm, aşk acısı kalmıyor tabii. patates oturtma giren bünyede aşk acısı mı kalır anasını satim
devamını gör...
çocukken yapılan salaklıklar
eşşek arısı geliyo üstüme doğru diye tırmandığım ağaçtan atlamıştım. baya yüksekten uçarak düşmüştüm. arı beni kovalamaya devam etti, boşuna atmışım kendimi.
devamını gör...
ne zaman öleceğini bilmek
ne zaman öleceğimi bilmek isterdim çünkü bazen diyorum ki ne kadar zamanımın kaldığını bilmiyorum ve çok zaman varmış gibi çabalıyorum. şimdiki zamanımı mahvediyorum. şimdi ya şimdi ölüp gitsem hayatımda elle tutulur çok ama çok az güzel şey var. ve bunu beni üzüyor. düşündükçe üzüyor. bana deseler ki 1 yılın kaldı. herşeyi bırakıp istediğim herşeyi yaparım. ama bilmeyince öyle olmuyor. bir varsayım üzerine yaşıyoruz. 80 yaşına kadar yaşayacakmış gibi günleri heba ediyoruz. bilsek neler oldu kim bilir? belki herşey daha kolay olurdu. biri zamanım bitti diye koşarak sevdiğine giderdi. birisi hiç tatmadığı yemekleri yerdi. biri görmediği yerlere giderdi. gurur, kin, nefret, hırs belki çok az kalırdı yeryüzünde. kim bilir? ertelemekte bilmemekten kaynaklanıyor. bilsek ki zaman kalmadı o zaman ertelemezdik.
devamını gör...
noragami
beleşçi tanrı yato ve tayfasının hikayelerini anlatan eğlenceli bir animedir. mangası devam etmektedir fakat yeterli ilgiyi görmediği için animesinin yeni sezonları çekilmemiştir. güncelleme yapacağım zamana kadar bu görsel burada dursun. bu görseli yapan arkadaşı tebrik etmek istiyorum.

görsel google resimlerden alınmıştır.

görsel google resimlerden alınmıştır.
devamını gör...
kars
(bkz: ani harabeleri) gibi bir değeri barındıran şehir.
devamını gör...
1 ocak 2021 cumhurbaşkanı açıklamaları
cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan'nın ayasofya camii’nde cuma namazının ardından açıklamalarda bulunması hadisesi.
sayın cumhurbaşkanının açıklamaları şu şekilde ;
--- alıntı ---
yaptığımız görüşmeler neticesinde 3 milyon aşı geldi, serisi devam edecek. hedefimiz çin'den 50 milyon almanya'dan bir o kadar daha gelmesi söz konusu. vatandaşlarımızın bir takvim çerçevesi içinde aşıya karşı olan tutarlılığı ve vaka sayılarını inşallah bir temenni olarak söylüyorum, azaltacaktır.
almanya'yla yaptığımız görüşmelerde ortak üretim söz konusu. buradan olumlu gelişmeler var. rusya'yla yaptığımız çalışmalar da var ayrıca türkiye'nin kendi bünyesinde yaptığı çalışmalar var.
yasakları keyfimiz için değil vatandaşımızın sağlığı için istiyoruz.
biontech'le tübitak başkanımız görüşmeleri yapıyorlar, bu görüşmeler neticesinde takvim belli olacak ve adımlar atılacak.
(fikri sağlar)bu zat artık bu çağda yaşamıyor, çok gerilerde kaldı. ne yazık ki chp zihniyetinin faşizan anlayışının geçmişte olduğu gibi bugüne yansımasıdır. bu faşist anlayış hala sürdürüyor. başörtülü kızlarımız üniversitelerin kapılarından çevrildi yıllarca. insanın giyimine kuşamına göre değerlendirmeye kalkacak olursak bunu fikir özgürlüğü olarak anlatmak mümkün değildir. bunları sorduğun zaman inanç özgürlüğünden bahsediyor. nasıl bir inanç özgürlüğü bu? bırakın bu işleri... 40'lı 50'li yıllardaki chp'nin olduğunu, hala insanların yaşam tarzlarına müdahale etmesini istemiyoruz.
bay kemal yanına iki tane başörtüsü alıp milleti aldatma sürecini de bıraksın. yanına 20 tane başörtülü koysan, senin ne olduğunu gayet iyi biliyorlar. burada hakim, savcı, polis, her kurumunda bunları görecekler. başörtülü olan polis, savcı olamaz... böyle bir şey var mı? hangi kuruma hangi şartlarla gelinir bu bellidir. bunlar çok şeyler görecekler daha. oy almak için başörtülü birkaç kişiyi yanlarında adete vitrin mankeni gibi koymak kimseyi aldatmıyor, geçti o işler. parlamentoda nice başörtülü bayanlarımız var. bay fikri, buralara kadar gelindi, sen çağın dışında kaldın. tabii bay kemal bir şey söyleyemiyor.
(süleyman girgin) bay kemal niçin bunu cevapsız bıraktı? bunların sorunları var, taciz tecavüz, hırsızlık var. chp'nin nereden nereye geldiği açık. en güzel dersi 2023'te milletim sandıkta bunlara verecekler.
(sözcü'nün ayasofya haberi) ben sözcü gazetesi okumuyorum, kimse de buna lüzumsuz yere para verip almasın. ayasofya 2020 yılının taçlı yıldızıdır.
--- alıntı ---
kaynak
sayın cumhurbaşkanının açıklamaları şu şekilde ;
--- alıntı ---
yaptığımız görüşmeler neticesinde 3 milyon aşı geldi, serisi devam edecek. hedefimiz çin'den 50 milyon almanya'dan bir o kadar daha gelmesi söz konusu. vatandaşlarımızın bir takvim çerçevesi içinde aşıya karşı olan tutarlılığı ve vaka sayılarını inşallah bir temenni olarak söylüyorum, azaltacaktır.
almanya'yla yaptığımız görüşmelerde ortak üretim söz konusu. buradan olumlu gelişmeler var. rusya'yla yaptığımız çalışmalar da var ayrıca türkiye'nin kendi bünyesinde yaptığı çalışmalar var.
yasakları keyfimiz için değil vatandaşımızın sağlığı için istiyoruz.
biontech'le tübitak başkanımız görüşmeleri yapıyorlar, bu görüşmeler neticesinde takvim belli olacak ve adımlar atılacak.
(fikri sağlar)bu zat artık bu çağda yaşamıyor, çok gerilerde kaldı. ne yazık ki chp zihniyetinin faşizan anlayışının geçmişte olduğu gibi bugüne yansımasıdır. bu faşist anlayış hala sürdürüyor. başörtülü kızlarımız üniversitelerin kapılarından çevrildi yıllarca. insanın giyimine kuşamına göre değerlendirmeye kalkacak olursak bunu fikir özgürlüğü olarak anlatmak mümkün değildir. bunları sorduğun zaman inanç özgürlüğünden bahsediyor. nasıl bir inanç özgürlüğü bu? bırakın bu işleri... 40'lı 50'li yıllardaki chp'nin olduğunu, hala insanların yaşam tarzlarına müdahale etmesini istemiyoruz.
bay kemal yanına iki tane başörtüsü alıp milleti aldatma sürecini de bıraksın. yanına 20 tane başörtülü koysan, senin ne olduğunu gayet iyi biliyorlar. burada hakim, savcı, polis, her kurumunda bunları görecekler. başörtülü olan polis, savcı olamaz... böyle bir şey var mı? hangi kuruma hangi şartlarla gelinir bu bellidir. bunlar çok şeyler görecekler daha. oy almak için başörtülü birkaç kişiyi yanlarında adete vitrin mankeni gibi koymak kimseyi aldatmıyor, geçti o işler. parlamentoda nice başörtülü bayanlarımız var. bay fikri, buralara kadar gelindi, sen çağın dışında kaldın. tabii bay kemal bir şey söyleyemiyor.
(süleyman girgin) bay kemal niçin bunu cevapsız bıraktı? bunların sorunları var, taciz tecavüz, hırsızlık var. chp'nin nereden nereye geldiği açık. en güzel dersi 2023'te milletim sandıkta bunlara verecekler.
(sözcü'nün ayasofya haberi) ben sözcü gazetesi okumuyorum, kimse de buna lüzumsuz yere para verip almasın. ayasofya 2020 yılının taçlı yıldızıdır.
--- alıntı ---
kaynak
devamını gör...
günaydın sözlük
gunaydin sözlük!
butun depresyomunun sebebi evde olmakmis bunu anladim. aylarrrr sonra dun plazama kavustum. bir beyaz yakali icin oldukca dayanilmaz deneyimler yasadim *
2 gundur evimde degil de can damarımiz olan otelde kahvalti yapıyorum, dun bir ara inanmazsınız avmye gittim. dalga geciyorum saniyorsunuz ama vallahi gecmiyorum.ben de saskinim senelerin aliskanliklarina kavusmak cok da mutlu etti beni...
e hadi bana afiyet olsun madem..
fotografi bilerek yamuk ekleyip size killik yapmiyorum, bu yamugu yapan ben degilim *
butun depresyomunun sebebi evde olmakmis bunu anladim. aylarrrr sonra dun plazama kavustum. bir beyaz yakali icin oldukca dayanilmaz deneyimler yasadim *
2 gundur evimde degil de can damarımiz olan otelde kahvalti yapıyorum, dun bir ara inanmazsınız avmye gittim. dalga geciyorum saniyorsunuz ama vallahi gecmiyorum.ben de saskinim senelerin aliskanliklarina kavusmak cok da mutlu etti beni...
e hadi bana afiyet olsun madem..
fotografi bilerek yamuk ekleyip size killik yapmiyorum, bu yamugu yapan ben degilim *
devamını gör...
forrest gump
iq'suna bağlı olarak tabir-i caizse zihinsel engeli olduğuna karar verilen forrest gump'ın okul hayatını, askerliğini, aşkını anlatan mükemmel başyapıt.

öncesinde romanken beyaz perdeye uyarlanmıştır. akıllarda kalan en ünlü repliği forrest'ın aşkısı olan jenny'nin "run forrest run" dediği repliktir. jenny sayesinde forrest milli atletlerden hızlı koşmaya başlamıştır. *
filmde eleştirdiğim birkaç nokta vardı ancak içime işleyen en önemli kısım forrest'ın annesinin okul müdürüyle yattığı kısım oldu. müdürün pişkin pişkin "annen senin için her şeyi yapar evlat," demesi açıkçası üzdü beni. bir başka nokta ise başrolümüzün hep başarılı olması. masa tenisi'nde, askerde, okulda... o hep başarılıdır. keşke biraz da kaybedişini görseydik de hayatta kaybetmenin de kazanmak kadar önemli olduğunu görebilseydik.
annem hep şöyle derdi; "hayata devam edebilmek için geçmişi arkada bırakmak gerekir."
benim koşmam da bununla ilgiliydi sanırım. 3 yıl, 2 ay, 14 gün ve 16 saat koştum.
edit: düzeltme.

öncesinde romanken beyaz perdeye uyarlanmıştır. akıllarda kalan en ünlü repliği forrest'ın aşkısı olan jenny'nin "run forrest run" dediği repliktir. jenny sayesinde forrest milli atletlerden hızlı koşmaya başlamıştır. *
filmde eleştirdiğim birkaç nokta vardı ancak içime işleyen en önemli kısım forrest'ın annesinin okul müdürüyle yattığı kısım oldu. müdürün pişkin pişkin "annen senin için her şeyi yapar evlat," demesi açıkçası üzdü beni. bir başka nokta ise başrolümüzün hep başarılı olması. masa tenisi'nde, askerde, okulda... o hep başarılıdır. keşke biraz da kaybedişini görseydik de hayatta kaybetmenin de kazanmak kadar önemli olduğunu görebilseydik.
annem hep şöyle derdi; "hayata devam edebilmek için geçmişi arkada bırakmak gerekir."
benim koşmam da bununla ilgiliydi sanırım. 3 yıl, 2 ay, 14 gün ve 16 saat koştum.
edit: düzeltme.
devamını gör...
beğeni cimriliği
hadi gelin bu akşam bunu konuşalım*
beğeni yapandan rahatsızız,yapmayandan ayrı rahatsızız.
peki tam olarak ne istiyoruz?*
beğeni yapandan rahatsızız,yapmayandan ayrı rahatsızız.
peki tam olarak ne istiyoruz?*
devamını gör...
normal sözlük çocuk korosu
şarkılarının sözlük radyosunda an itibariyle yeniden çaldığı korodur.
fikir annesi olan mikoya ve seslendiren herkese pek pek teşekkürler. iyi ki varsınız.
fikir annesi olan mikoya ve seslendiren herkese pek pek teşekkürler. iyi ki varsınız.
devamını gör...
süt mikrofonla sahne dersi veren dayı
aynı fikirde olmadığını söyleyen kadın yazarların nickaltına "cahil feminist" tanımı giren, buram buram toksik kırılgan erkeklik sahibi yazar.
(bkz: mesajları engelle)
(bkz: tanımları engelle)
edit: nasibimi almışım ben de, onurdur. seni üzen her kadının alnından öpmek istiyorum.
(bkz: mesajları engelle)
(bkz: tanımları engelle)
edit: nasibimi almışım ben de, onurdur. seni üzen her kadının alnından öpmek istiyorum.
devamını gör...
saçmalıyorsun demenin farklı yolları
abarttın sanki biraz.
devamını gör...
15 temmuz 2021 melih bulu'nun görevden alınması
lan yine mi gece operasyonu dediğim hadisedir. kardeşim gece getiriyorsunuz gece götürüyorsunuz manyak mısınız siz.
ulan halkın yarısını ayakta uyutuyorsunuz. diğer yarısı cidden uyurken hareket ediyorsunuz. garipsiniz vallahi.
ulan halkın yarısını ayakta uyutuyorsunuz. diğer yarısı cidden uyurken hareket ediyorsunuz. garipsiniz vallahi.
devamını gör...
atforvendetta
yazdiklarinda son derece haklı olan yazardır. alenen bölücü örgüt propagandası yapan yazara söyledikleri son derece yerindedir.
tc'yi kelime canbazlığı yaparak tecavuze benzeten yazara hoşgörü ile yaklaşanlanlar tarafindan da elestirilmesi son derece normaldir.
eleştiren kişilerden ayni tutumunuzu o yazarımsı için de görebilmeyi isterdim. ama cihangir solculugu buna engel olabilir tabii.
tc'yi kelime canbazlığı yaparak tecavuze benzeten yazara hoşgörü ile yaklaşanlanlar tarafindan da elestirilmesi son derece normaldir.
eleştiren kişilerden ayni tutumunuzu o yazarımsı için de görebilmeyi isterdim. ama cihangir solculugu buna engel olabilir tabii.
devamını gör...
bir ömer hayyam rubaisi bırak
9 yaşındayken ilk 10 sayfasını sırasıyla ezberlediğim rubailer kitabı.
en sevdiklerim :
ey güzel senki bana derdi derman edensin
şimdi çekil önümden diye ferman edersin
senin yüzün canımın kıblesi olmuş bir kez
ne yapsın kıblemi değiştirsin bu can dersin
sevgile seninle ben pergel gibiyiz
iki başımız var bir tek benenimiz
ne kadar dönersem döneyim çevrende
er geç başbabaşa verecek değilmiyiz ?
(lisede geometri kitabımın üstüne yazmıştım)
benim yasam artık şarap, çalgı, eğlenti
dinim dinsizlik, bıraktım her ibadeti
nişanlım dünyaya ne çeyiz istersindedim
benim çeyizim senin gamsız yüreğindir dedi.
bir yanarım tanrı özlemiyle musa gibi
bir ölürüm murada ermeden yahya gibi
yarı gökte kalırım hep bir iğne yüzünden
hep bir başka derdin terzisiyim isa gibi
ey yanağı ağustos gülünü bastıran
ey yüzü çin güzellerini kıskandıran
bakışı babilşahını büyüde yenip
elinde at, fil, ruh, ferz, bayrak bırakmayan
camiye gittim ama allah bilir niye
ne namaz kılmaya ne dua etmeye
eskiden bir kilim aşirmıştım camiden
o eskidi gittim yenisi yürütmeye
sevgili bir başka güzelsin bugün
ay gibisin, pırıl pırıl gülüşün
güzeller bayram günleri süslenir
seninse bayramları süsler yüzün
ferman sende ama güzel yaşamak bizde
senden ayığız bu sarhoş halimizde.
sen insan kanı içersin biz üzüm kanı
insaf be sultanım kötülük hangimizde ?
en sevdiklerim :
ey güzel senki bana derdi derman edensin
şimdi çekil önümden diye ferman edersin
senin yüzün canımın kıblesi olmuş bir kez
ne yapsın kıblemi değiştirsin bu can dersin
sevgile seninle ben pergel gibiyiz
iki başımız var bir tek benenimiz
ne kadar dönersem döneyim çevrende
er geç başbabaşa verecek değilmiyiz ?
(lisede geometri kitabımın üstüne yazmıştım)
benim yasam artık şarap, çalgı, eğlenti
dinim dinsizlik, bıraktım her ibadeti
nişanlım dünyaya ne çeyiz istersindedim
benim çeyizim senin gamsız yüreğindir dedi.
bir yanarım tanrı özlemiyle musa gibi
bir ölürüm murada ermeden yahya gibi
yarı gökte kalırım hep bir iğne yüzünden
hep bir başka derdin terzisiyim isa gibi
ey yanağı ağustos gülünü bastıran
ey yüzü çin güzellerini kıskandıran
bakışı babilşahını büyüde yenip
elinde at, fil, ruh, ferz, bayrak bırakmayan
camiye gittim ama allah bilir niye
ne namaz kılmaya ne dua etmeye
eskiden bir kilim aşirmıştım camiden
o eskidi gittim yenisi yürütmeye
sevgili bir başka güzelsin bugün
ay gibisin, pırıl pırıl gülüşün
güzeller bayram günleri süslenir
seninse bayramları süsler yüzün
ferman sende ama güzel yaşamak bizde
senden ayığız bu sarhoş halimizde.
sen insan kanı içersin biz üzüm kanı
insaf be sultanım kötülük hangimizde ?
devamını gör...
muhammed ali
muhammed ali,müslüman olmadan önceki adı cassius marcellus clay jr olan birleşik amerikalı eski ağır siklet boks şampiyonu.tüm zamanların gelmiş geçmiş en büyük boksörü olarak anılır.tüm zamanların en iyisiyim,kelebek gibi uçar arı gibi sokarım gibi daha bir çok repliği ve renkli kişiliği ile ünlenmiştir.
muhammed ali hem sporcu olarak hem özel hayatında çok farklı bir isimdi. onu efsane haline getiren sadece çok iyi olan boksörlüğü değil aynı zamanda bu kişiliğini dışarıya dobra bir şekilde yansıtmasıydı.1964 yılında sonny liston ı 6.raund da teknik nakavtla yenerek dünya ağır siklet boks şampiyonu ünvanını 22 yaşında kazandı ve islam'a geçtiğini açıkladı
.1967'de askere alınıp vietnam!a gönderilmek istenince benim vietnamlılarla bir sorunum yok onlar beni rengim ve ırkım yüzünden eleştirmiyor diyerek vicdani retçi olup orduya katılmayı reddetti.bunun üzerine şampiyonlukları elinden alınıp lisansı iptal edildi ve boks yapması engellendi.3 yıl boyunca maddi imkansızlıklar içerisinde üniverstelerde yaptığı para karşılığı konuşmalarla geçimini sağladı.1970!te tam bir üstteki yazarın aşağıladı diyerek ima ettiği siyahi rakibi joe frazier!in girişimleri ile 1970 yılında yeniden boksa döndü.1970'te joe frazier ile ünvan maçına çıktı ve kaybetti.
1973'te joe frazier ile unvan rövanş maçı için anlaştı. arada sadece joe frazier-george foreman maçı kalmıştı. frazier sürpriz bir şekilde iki raundda nakavt oldu. ali böylece önce fraizer ile maç yapıp arkasından da foreman'la maç ayarladı ve iki maçı da nakavt'la kazandı. böylece hem kaybettiği unvanını alacak hem de daha bitmediğini gösterecekti. 1974'te foreman’ın bahisçilerde 7'ye 1 favori olduğu maçta rakibini hiç beklenmedik bir taktik ile sekizinci raundda nakavt edip hak ettiği unvanı floyd patterson'den sonra tekrar elde eden ikinci boksör oldu. 1978'de l. spinks'e yenilip ardından aynı yıl rakibini yenince dünya şampiyonluğunu 3 kez elde eden ilk boksör oldu. o zamanlar sadece 2 dünya boks federasyonu olması değerini daha da farklı kılıyordu. 2008 yılı itibarı ile 8 dünya boks federasyonu bulunuyordu. muhammed ali'nin etkin döneminde en iyi boksörler, unvanı elde edebilmek için, mutlaka karşı karşıya gelirlerdi.
george foreman'in 1994 yılında 20 sene aradan sonra tekrar dünya şampiyonu olması ve unvanını çok kez savunması, o dönemin boksunun birçok ülkede neden "altın 70'li yıllar" diye anıldığını bize anlatıyor.lafı uzatmayalım ali 1978'te boksu şampiyon olarak bıraktı.fakat iki sene sonra o zamanın parası 8 milyon dolar karşılığı eski antrenman partneri lary holmes ile bir ünvan maçına çıktı,10.raund da antrenörü angelo dundee havlu atıp maçtan çekildiklerini ilan etti,ali eskisi gibi değildi ve gözüde kötü yaralanmıştı.bir yıl sonra trevor berbick ile bir maça çıktı ve o maçıda sayı ile kaybetti.
1984 yılında, muhammed ali amerika birleşik devletleri başkanı ronald reagan'ın yeniden seçilebilmesi için kendisine destek verdiğini açıkladı. 1991 yılında ali, körfez savaşı sırasında ırak'a gitti ve amerikalı rehinelerin serbest bırakılmasını müzakere etmek amacıyla saddam hüseyin ile bir araya geldi.
1996 yılında atlanta, georgia'da 1996 yaz olimpiyatları'nda ateşini yakma onuruna vardı.
17 kasım 2002 tarihinde, muhammed ali, "barış bm elçisi" olarak afganistan'a gitti. bm özel konuğu olarak üç günlük bir iyi niyet misyonuna ilişkin kabil'de bulundu.
27 temmuz 2012 tarihinde ali, londra'da, 2012 yaz olimpiyatları açılış törenindeki olimpiyat bayrağını taşıdı. parkinson hastalığından dolayı stadyumda bayrağı taşıyamayacak hale gelince eşi lonnie ayakta durmasına yardımcı oldu.
20 aralık 2014 tarihinde ali, pnömoni şikâyetine muzdarip hastaneye yatırıldı. ali bir kez daha scottsdale, arizona'da bir konuk evinde tepkisiz bulunduktan sonra idrar yolu enfeksiyonu rahatsızlığı ile 15 ocak 2015 tarihinde hastaneye yatırıldı. ertesi gün taburcu oldu.
muhammed ali'nin zamanının en iyisi olduğu kabul edilir. 2001 yılında hollywood tarafından hayatı filme alındı. ali adlı filmde muhammed ali'yi will smith canlandırdı.
parkinson hastalığı yüzünden uzun süre michigan'daki çiftliğinde gözlerden uzak yaşamayı tercih eden ünlü boksör, ringlerde 20 yıldır ağzından düşürmediği "bütün zamanların en iyisiyim" lafını ispatlayarak bir efsane olmuştur.
buna rağmen, 2001 yılındaki 11 eylül saldırıları üzerine muhammed ali, başında new york itfaiye müdürlüğü şapkası ile sıfır noktasına giderek destek ve dayanışmasını göstermek gereği duymuş ve şöyle demiştir:
“beni asıl inciten, 'islam' adının bulaştırılması ve 'müslüman' [adının] bulaştırılması ve sorun çıkarılıp nefret ve şiddete yol açılması. islam, katil dini değildir. islam, barış demektir. evde öylece oturup insanların sorunun kaynağı olarak müslümanları yaftalamalarına seyirci kalamazdım.
hayatını anlatan biyografik roman, 2002 yılında kaknüs yayınları tarafından yayımlanmıştır.
uzun süredir parkinson hastalığı ile mücadele eden muhammed ali 3 haziran 2016 tarihinde solunum yolu rahatsızlığı nedeniyle tedavi gördüğü hastanede yaşamını yitirmiştir.bu filmi izlerseniz alinin hayatını aynı dönem dövüştükleri farklı boksörlerden de dinleyebilirsiniz hemde eğlenceli filmdir belgesel tarzında.https://
muhammed ali hem sporcu olarak hem özel hayatında çok farklı bir isimdi. onu efsane haline getiren sadece çok iyi olan boksörlüğü değil aynı zamanda bu kişiliğini dışarıya dobra bir şekilde yansıtmasıydı.1964 yılında sonny liston ı 6.raund da teknik nakavtla yenerek dünya ağır siklet boks şampiyonu ünvanını 22 yaşında kazandı ve islam'a geçtiğini açıkladı
.1967'de askere alınıp vietnam!a gönderilmek istenince benim vietnamlılarla bir sorunum yok onlar beni rengim ve ırkım yüzünden eleştirmiyor diyerek vicdani retçi olup orduya katılmayı reddetti.bunun üzerine şampiyonlukları elinden alınıp lisansı iptal edildi ve boks yapması engellendi.3 yıl boyunca maddi imkansızlıklar içerisinde üniverstelerde yaptığı para karşılığı konuşmalarla geçimini sağladı.1970!te tam bir üstteki yazarın aşağıladı diyerek ima ettiği siyahi rakibi joe frazier!in girişimleri ile 1970 yılında yeniden boksa döndü.1970'te joe frazier ile ünvan maçına çıktı ve kaybetti.
1973'te joe frazier ile unvan rövanş maçı için anlaştı. arada sadece joe frazier-george foreman maçı kalmıştı. frazier sürpriz bir şekilde iki raundda nakavt oldu. ali böylece önce fraizer ile maç yapıp arkasından da foreman'la maç ayarladı ve iki maçı da nakavt'la kazandı. böylece hem kaybettiği unvanını alacak hem de daha bitmediğini gösterecekti. 1974'te foreman’ın bahisçilerde 7'ye 1 favori olduğu maçta rakibini hiç beklenmedik bir taktik ile sekizinci raundda nakavt edip hak ettiği unvanı floyd patterson'den sonra tekrar elde eden ikinci boksör oldu. 1978'de l. spinks'e yenilip ardından aynı yıl rakibini yenince dünya şampiyonluğunu 3 kez elde eden ilk boksör oldu. o zamanlar sadece 2 dünya boks federasyonu olması değerini daha da farklı kılıyordu. 2008 yılı itibarı ile 8 dünya boks federasyonu bulunuyordu. muhammed ali'nin etkin döneminde en iyi boksörler, unvanı elde edebilmek için, mutlaka karşı karşıya gelirlerdi.
george foreman'in 1994 yılında 20 sene aradan sonra tekrar dünya şampiyonu olması ve unvanını çok kez savunması, o dönemin boksunun birçok ülkede neden "altın 70'li yıllar" diye anıldığını bize anlatıyor.lafı uzatmayalım ali 1978'te boksu şampiyon olarak bıraktı.fakat iki sene sonra o zamanın parası 8 milyon dolar karşılığı eski antrenman partneri lary holmes ile bir ünvan maçına çıktı,10.raund da antrenörü angelo dundee havlu atıp maçtan çekildiklerini ilan etti,ali eskisi gibi değildi ve gözüde kötü yaralanmıştı.bir yıl sonra trevor berbick ile bir maça çıktı ve o maçıda sayı ile kaybetti.
1984 yılında, muhammed ali amerika birleşik devletleri başkanı ronald reagan'ın yeniden seçilebilmesi için kendisine destek verdiğini açıkladı. 1991 yılında ali, körfez savaşı sırasında ırak'a gitti ve amerikalı rehinelerin serbest bırakılmasını müzakere etmek amacıyla saddam hüseyin ile bir araya geldi.
1996 yılında atlanta, georgia'da 1996 yaz olimpiyatları'nda ateşini yakma onuruna vardı.
17 kasım 2002 tarihinde, muhammed ali, "barış bm elçisi" olarak afganistan'a gitti. bm özel konuğu olarak üç günlük bir iyi niyet misyonuna ilişkin kabil'de bulundu.
27 temmuz 2012 tarihinde ali, londra'da, 2012 yaz olimpiyatları açılış törenindeki olimpiyat bayrağını taşıdı. parkinson hastalığından dolayı stadyumda bayrağı taşıyamayacak hale gelince eşi lonnie ayakta durmasına yardımcı oldu.
20 aralık 2014 tarihinde ali, pnömoni şikâyetine muzdarip hastaneye yatırıldı. ali bir kez daha scottsdale, arizona'da bir konuk evinde tepkisiz bulunduktan sonra idrar yolu enfeksiyonu rahatsızlığı ile 15 ocak 2015 tarihinde hastaneye yatırıldı. ertesi gün taburcu oldu.
muhammed ali'nin zamanının en iyisi olduğu kabul edilir. 2001 yılında hollywood tarafından hayatı filme alındı. ali adlı filmde muhammed ali'yi will smith canlandırdı.
parkinson hastalığı yüzünden uzun süre michigan'daki çiftliğinde gözlerden uzak yaşamayı tercih eden ünlü boksör, ringlerde 20 yıldır ağzından düşürmediği "bütün zamanların en iyisiyim" lafını ispatlayarak bir efsane olmuştur.
buna rağmen, 2001 yılındaki 11 eylül saldırıları üzerine muhammed ali, başında new york itfaiye müdürlüğü şapkası ile sıfır noktasına giderek destek ve dayanışmasını göstermek gereği duymuş ve şöyle demiştir:
“beni asıl inciten, 'islam' adının bulaştırılması ve 'müslüman' [adının] bulaştırılması ve sorun çıkarılıp nefret ve şiddete yol açılması. islam, katil dini değildir. islam, barış demektir. evde öylece oturup insanların sorunun kaynağı olarak müslümanları yaftalamalarına seyirci kalamazdım.
hayatını anlatan biyografik roman, 2002 yılında kaknüs yayınları tarafından yayımlanmıştır.
uzun süredir parkinson hastalığı ile mücadele eden muhammed ali 3 haziran 2016 tarihinde solunum yolu rahatsızlığı nedeniyle tedavi gördüğü hastanede yaşamını yitirmiştir.bu filmi izlerseniz alinin hayatını aynı dönem dövüştükleri farklı boksörlerden de dinleyebilirsiniz hemde eğlenceli filmdir belgesel tarzında.https://
devamını gör...
aile tarafından üzülmek
toksik ailesi olmayanların anlayamayacağı bir durum bana göre. o yüzden aile her şeydir zarttır zurttur diyenlere söyliyim insanların neler yaşadığını bilmeden konuşmasanız daha iyi olur
devamını gör...


