(tematik)

bölme işlemi terimlerinden biridir.
işlem sonunda bölünemeyecek, paylaştırılamayacak sayıdır.

bölen ve bölüm'ün çarpımının bölünen'den çıkarılması sonucu sağlaması yapılır.
örn: 7/3=2 (bölünemeyen sayı 1)
kalan= 7-(3.2)= 1
devamını gör...

mutluluk yazılamayacak kadar uzakta yaşıyordur bence.

kaĝıt mutsuzluktur der can yücel. mutlu olanın ne işi olur kelamla, kelimeyle, mürekkeple? yazmak mutsuzluktur. tüm yazanlara selam olsun.
devamını gör...

moskova’nın, kızıl meydanı'nda yer alan katedral mimari yapısının canlılığı ile dikkat çekmekte ve şehrin simgesi sayılmaktadır.
1555-1561 yılları arasında rus devleti'nin kazan ve astrahan hanlıklarıyla yaptığı savaşların kazanılması sonucu korkunç ivan tarafından yaptırılmıştır. bu yüzden mimaride bulunan sekiz kubbe sekiz ayrı zaferi temsil etmektedir.
halk tarafından soğana benzetilen kubbelerle birlikte katedral karşıdan bakınca bir masal şatosu gibi görünmektedir. eskiden kilise olan yapı şimdi müze olarak hizmet vermekte ve unesco dünya mirası listesinde bulunmaktadır.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kaynak:aziz vasil katedrali
devamını gör...

aşk, nefret, intikam duygularının çok iyi işlendiği, bir solukta bitirilebilen kitaptır.
okunması gerekenlerden...
devamını gör...

biri beni ne zaman şakasına denize itse babamın kaybı gelir aklıma.

17 yaşındayım. babam ankarada kanser tedavisi görüyor. babannem evi satmış, oğlunu bir kaç ay daha fazla yaşatmak için öğrendiği her şeyi pişirip taşırıyor. keçiboynuzları, ısırgan otları, kaplumbağa kanları. bense kiliste yatılı okuyorum, fen lisesine 4. olarak girmişim, denemelerde ise sondan 4. falanım.

müdür odasına çağırdı bir gün, dedim sıçtık; geçen hafta yurtta viski yuvarlamıştık kesin biri öttü. gittim odasına, içerde gördüğüm ama hiç konuşmuşluğumun olmadığı bir akrabamızla oturuyor. müdür, babanın yanına gönderelim bu dönem seni, dersleri düşünme dedi, olur hocam dedim. bu kadar iyilik beklemiyordum tabi bu dalyaraktan. şaşırdım. akrabam aldı beni, bindik otobüse gittik ankara'ya. akrabamla sıkıcı ve alakasız bir ısınma turu yaptık, saçma oldu ve sonrasında yol boyunca hiç konuşmadık.

sabah babannemin evine geldik, kapıda bir sürü ayakkabı, ben hala anlamıyorum. içeri girdiğimde tanımadığım bir sürü insan ağlıyor, sonra sonra tanıdık geliyor yüzler, ama hala anlamıyorum. arkamdan gelerek baban öldü diyor kuzenim ağlayarak. sonra diyorum ki abi arkamdan gelip itmeyin denize, üşüyorum.

çıkıp botanikte bir banka oturuyorum, bir sigara yakıyorum, 5 dakika sonra bir adam geliyor yanıma, monolog bir sohbetten sonra avrupa'da ibnelerin nasıl sikiştiğini anlatıyor, ''ayak tırnağından başlayıp saçının teline kadar yalıyorlar, yok böyle bir şey''.
devamını gör...

genelde kadın, binlerce insan avrupa ve amerika'da cadı sayılıp öldürülse bile, massachusetts eyaletinin salem kasabası belkide en meşhur olaydır.
1692 yılında, iki tane ergen kızın çırpınarak krize girmesi üzerine, bu kızlara büyü yapıldığı iddia edilmiş ve bunun için birkaç aykırı tipli kadına soruşturma açılmış.
cadı olduklarını itiraf ederlerse idamdan kurtulabilirler umuduyla, her sorguya çekilen bir başkasının cadı olduğunu "itiraf" etmiş. işler o kadar büyümüş ki artık ihbar edecek "potansiyel cadı" kalmayınca, en sonunda mahkemeyi yürüten hakimler ve şehrin valisi falan cadı olmakla suçlanmış.
tabi işin ucu "önemli insanlara" gelince, durun artık yahu ne yapıyoruz biz demişler ve yeniden mahkeme yapıp, alt tabakadaki sıradan 20 kişiyi idam etmişler.
bu olayın etkisi uzun süre sürmüş ve soğuk savaş yıllarında mccarthy'nin komünistleri fişleme uygulamaları cadı avı olarak anılmıştır.
devamını gör...

"bir kereden bir şey olmaz."
"deprem vergilerini harcanması gereken yere harcadık" :d
"kadına şiddet abartılıyor."
"kızlarına sahip çıksalarmış."
"ekonomi çok iyi."
"kadın mıdır kız mıdır bilemem"
"ey amerika"
"gadın dediğin... / errrrkek dediğin..."
"maaşını dolarla mı alıyorsun?"
"yoksulluk artık türkiye için bir sorun olmaktan çıktı."
"ananı da al git."
aralarından hangisi daha utanç verici, daha rezil bilemedim. o yüzden şimdilik aklıma gelenleri yazdım. hepsi birbirinden rahatsız edici.
devamını gör...

''şarkı kliplerinin altına yapılan prim amaçlı ''beğeninde bildirim geldikçe gelip tekrar dinliyim.'' tarzı yorumlardır.
bu kadar beğendiysen, dinlemek istiyosan aç dinle kardeşim ne tantana yapıyorsun demek istediğimdir.
(bkz: prim kokan hareketler)
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

mesajı nerdeyse hiç kullanmadığım için, başlık olmasa haberim olmayacak kısıtlamadır. olasılıkları değerlendirecek olursak:
1. mesajlar sunucuda çok yer kaplamasın diye olabilir.*
2. ya hu ne çok mesajlaştınız, sözlüğü unuttunuz gençler, bırakın mesajı da tanımlara devam edin diye olabilir.
3. bu kadar mesajlaşıyorlarsa ya kavga ediyorlardır veya birbirlerinden hoşlanıyorlardır ya da ortada ağır dedikodu vardır, düşünceleriyle sınırlama getirilmiş olunabilir.
bu tür kısıtlamalar hakikaten sinir bozucu oluyor. insan doğası gereği, engellenirse sinirleniyor/demoralize oluyor.
sayın başkan, sevgili moderatörler ve kıymetli yazarlar açın gençlerin önünü, gelin birlikte bir bir kaldıralım engelleri. gençlerimizi üzmeyelim. hemen havaya girdim* farkındayım, sayın yetkililer sesimizi duyuyorsanız bir işaret verin*.
devamını gör...

bunların sadece “ cebinde paran mı var? daha yoluna yürüyemiyosun ippne! cebinde para mı var ha? köpek!!” cümlesi içeren o el sallamalı videosuna hastayım. gün içerisinde hayal kurmamı engellememi sağlar bu cümle resmen * ama içeriklerine çok da hakim değilim, biraz itici geldi.
devamını gör...

'halk arabası' anlamına gelir.

çok ünlü bir araba markasıdır.

'folksvagın' olarak okunur.
devamını gör...

latince yapıt anlamına gelen opus sözcüğünün çoğulu olan opera sözcüğü çeşitli müzik ve başka sanat yapıtlarının bir araya gelmesini ifade eder.
devamını gör...

abd nampa'da 1889 yılında maden işçileri kazı yaparken yerin 97 metre altında bir taş bebek buldular.
2 milyon yaşında olduğu tespit edilen bu oyuncak bebeğe nampa ismi verildi.

2 milyon yıl önce abd'nin o bölgesinde insan topluluğu olduğuna dair bir kanıt yoktu.
zaten homo sapiens 200 bin yıl öncesinde ortaya çıkmıştı.
“o halde usta bir işçilikle yapılan bu oyuncak bebeği kim yapmıştı;
yerin 97 metre altında ne arıyordu;
uzaylı bir çocuk ailesi ile 2 milyon yıl önce dünyaya gezmeye geldiğinde oyuncağını kimse almasın diye yer altına mı saklamıştı;
yoksa 2 milyon önce insanlar var mıydı?”
diye bilim insanları araştırmaya başladı.



oberlin üniversitesi'nden profesör albert a. wright taş bebek nampa’yı şöyle anlatır:
nampa, küçük bir çocuğun ya da bir amatörün ürünü değil gerçek bir sanatçının eseridir. zamanla yıpranmış olsa da, oyuncak bebeğin görünüşü hala belirgindir: yumrulu bir kafası, zor fark edilen ağzı ve gözleri vardır. geniş omuzlar, kısa ve kalın kollar, uzun bacaklar.
figür üzerinde, giysi kalıpları ile takıları temsil eden soluk geometrik işaretler de var. bunlar çoğunlukla göğüste, boyun çevresinde, kollarda ve bileklerde bulunuyor. oyuncak bebek, sanatsal açıdan yüksek medeniyete sahip bir kişinin görüntüsüdür.kaynak

17. yüzyılda isaac newton “bilimi, bugünkü bilimin dar çerçevesinden çıkarıp bilim üstüne getirdiğimiz an, tam bilim olur “ demişti.
ne var ki onu dinlemeyen bazı sözde bilim insanları at gözlüğü ile bakmaya devam ettiler.

"ilim servetten daha kıymetlidir; çünkü serveti sen korursun, halbuki ilim seni korur" - hz. ali.
not: uzat sarı saçlarını rapunzel'e katkıları için teşekkürler.
devamını gör...

caylaklar seri üzgün.. adımız cikmis dokuza inmez sekize...
devamını gör...

türk televizyon tarihinin belki de en özgün çalışmalarından biri. 1987 yılında trt 'de 4 bölüm olarak yayınlanmış bir mini dizi.
başarılı bir yazar olan kahramanımız, bir gün beyninde bir tümör olduğunu öğrenir. buna göre, yazarımızın fazla ömrü kalmamıştır. o sırada, beyin nakli üzerine çalışan bir profesörden yardım ister, o da o ana kadar dünyada yapılmamış beyin naklini uygular yazarımıza. ancak, beyin nakli yapılan kişi, kırsal kesimde yaşamış okuma yazma bilmeyen bir adamdır. beyin naklinden sonra çelişkilerle dolu bir yaşam yazarımızı beklemektedir.

insan, akıl, ölüm ve yaşam üzerine o ana kadar söylenmemiş şeyleri söyleyen, bu ülkede de sıradışı ve yaratıcı insanlar varmış dedirten bu yapımın başrollerinde ahmet mekin ve metin serezli yer almaktadır. internet üzerinden bir çok yerde izlenebilir, hayran kalınabilir..
devamını gör...

şaka maka bunu fark edebildiniz ha.
devamını gör...

tersten başlamak. bakınız bu ceylanı ürkütmektir.

yani şey demek istiyorum monotonlukla başlayın herkes gibi.
devamını gör...

araba kullanma tarzları hep tartışma konusu olmuştur bu arkadaşların.

mevzunun özü ise tamamen, teorik bilgi ve pratik eksikliğidir aslında.
bir erkek çocuk henüz 3-4 yaşlarından itibaren otomobil kullanma merakı içine girer.
6-7 yaşlarına gelince de, gerek araç içinde seyir halindeyken gerekse de yaya olarak, trafiği takip etmeye, kendince yorumlamaya başlar.
abisine, babasına, amcasına, dayısına sorduğu sayısız sorudan aldığı cevaplarla birlikte, 10'lu yaşlardan itibaren, trafik konusundaki teorik birçok bilgiye sahip olur erkek çocuk.

gözlem üstüne gözlem...
vites nasıl değiştiriliyor?
ne zaman sinyal veriliyor?
sağ ve sol aynalar hangi durumlarda kullanılıyor?
direksiyon simidi nasıl kavranıyor?
fren mesafesi neden önemli?
hangi riskli durumlarda gaza basmak, frene basmak kadar mühim ve gerekli?
bir aracı sollamak için hangi standartlar yerine getirilmiş olmalı?
vesaire...

bu tarz birçok soruya gözlem yaparak yanıt bulur çocuk.

kız çocuğu ise öyle midir?
zaten ayda yılda bir bindirilir arabaya.
''ben arabaya binmek istiyorum'' şeklinde serzenişleri olmaz erkek çocuk gibi.
arabaya binse bile arka koltuğa oturur ve de camdan dışarıyı seyreder. trafik dışında her şeyi düşünebilir o an.

çocukluğu bu şekilde geçen bir kadının, 18 yaşına geldiğinde, elle tutulur pek bir sürücülük altyapısı olmaz.


velhasıl-ı kelam, kadın sürücülere gülünebilir, onlarla eğlenilebilir de fakat onları suçlamak, inanın doğru değildir.
onların tek suçu, olsa olsa otomobil kullanmaya heveslenmemeleridir.

toplum yapımız son 20 yılda müthiş bir değişim geçirdi.
hemen hemen her anlamda, kadınlar erkeklere, erkekler de kadınlara yaklaştı.
ayakları üzerinde durmayı başaran kadın, kendi arabasını rahatlıkla alabiliyor artık. varsa şayet kız çocuğunu da, o bilinçle büyütüyor. aynı şekilde duyarlı babalar da, ''bak kızım, büyüyüp kendi hayatını kuracaksın. her şey gibi araba kullanmayı da öğrenmelisin'' diyerek, küçük yaşlarda eğitmeye başlıyor çocuğunu.
ama henüz erken... bir 10-20 yıl daha var, o bilincin meyvelerini trafikte görebilmek için.

o zamana kadar, empati kurun yeter.
devamını gör...

kadın için iyi bir tespit yapmış sevgili başlık sahibi.. onu da paylaşalım.. iyiyse _canlı_ kötüyse sadece kadın.. bildiğin kıskançlık..
tanım: bir ümittir hep çocuk kalmak..
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim