"kuzuuum, olmaz deme hiç ummadığın anda oluyor, rabbim sana da nasip etsin inşallah"

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel;
devamını gör...

film-kitap-genel kültür üçlüsünün vücut bulmuş hali olan kıymetli yazarlardan biridir. özellikle okumuş olduğum bir kitap ya da izlemiş olduğum bir film hakkında yaptığı yorumlara biraz daha vakit ayırmaya özen gösteriyorum, yeni farkettiğim bazı noktalar bulduğumda da seviniyorum kendimce... o yazmaya devam etsin, bizler de keyifle okumaya devam edelim...
devamını gör...

çünkü sürekli eleştiriliyorum. bir gün giydiğim kıyafeti eleştiriyorlar, bir başka gün o saatte, orada ne işim olduğunu eleştiriyorlar.

çünkü güvende değilim. tacizcim, tecavüzcüm, katilim yargılanamıyor, şikayetlerim duyulmuyor, korunamıyorum. ölüyorum, öldürülüyorum.

çünkü sürekli azarlanıyorum. çünkü sürekli yanlış yaptığım söyleniyor. çünkü olduğum gibi kabul görmüyorum, değiştirilmek isteniyorum.

çünkü istediğim insanı sevmeme izin vermiyorlar. aile yapısına uygun değil diyorlar. oysa acıtan, zorlayan, öldüren benim sevgim değil.

neden korkmayayım ki?!

~acısını paylaştığım herkes adına yazdım.

ahmet arif' in de dediği gibi :

nerede bir can ölse oralı olur yüreğim.
olmalı zaten.
olmazsa "insan" olmaz yüreğim...
devamını gör...

manolyagiller familyasından yeşil ve yaprak döken odunsu bitki türleridir. bilimsel adı magnoliadır.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
bazı çeşitlerinin her mevsim yeşil kalabilme gibi bir özelliği var. bazıları ise kışın çoğu bitki gibi tüm yapraklarını döker. en güzel zamanlarını mayıs- ağustos arasında yaşayan bu güzel bitki mor, sarı, beyaz ve kırmızı renk çiçekler açabilir.

manolya çiçeği aşkın ne kadar asil olduğunu belirtmek anlamını taşır*.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
manolya bitkisiyle ilgili bir çok rivayet var. bunlardan birine göre manolya ağacını diken kişi kısa süre sonra aşkı bulurmuş.* bu yüzden uğur getiren bir çiçek olduğuna inanılır.

halk arasında manolya çiçeğini koklarsanız solar gibi bir söylenti var. manolya gibi hassas çiçekler için bu söylenti doğrudur.
manolya kokusunu vermek istemiyorsa istemiyor!
insanoğlu bunu bilmesine rağmen, koklayarak onu öldürüyor!


zeki müren manolyam isimli parçasında "koklamaya kıyamam, benim güzel manolyam" diyor.

sevdiğinizi benzetebileceğiniz en güzel çiçeklerdendir manolya. hatta bana göre en nahif çiçeklerdendir.
keşke manolyalar hiç ölmese, keşke manolyaları hiç öldürmeseler. sizden ricam her çiçeğe olduğu gibi manolyalara da özen göstermeniz.
son olarak manolyaların hiç ölmemesi dileğiyle..*
devamını gör...

öncelikle üstteki en çok favorilenen yazarın söylemiş olduğu yanlışlıkları düzelterek konuya başlamak istiyorum. vajinismusta "genellikle kızların küçük evlendirilmesi, partner kötü davranması" gibi bir durum kesinlikle görülmez. cinsel travma sonrasında vajinismus hadiseleri varsa bile bu çoğunluğu kesinlikle oluşturmaz, keza küçük evlendirmeyle pek bir ilgisi yoktur, takip ettiğim vajinismus hastalarının eşlerinin birçoğu halim selim beyefendiler, eşinin üzerine titreyen adamlardır, böyle bilgiler vermek kişilerde "damgalanma" oluşturabilir. böyle bir yazıyı okuduğunuzu düşünün, bir eş(erkek) olarak kötü hissetmez misiniz? o yüzden kaynakçamızı sağlam göstermeden bilgi vermenin kesinlikle doğru olmadığını düşünüyorum. zaten böyle cinsel mitler, cinsel terapinin temel konusudur, bunları aşmaya çalışırız.

evet "vajinismus nedir"e gelelim; vajinismus, vaginal giriş kaslarında, vaginaya dışarıdan bir cisim veya penis her neyse dokunduğunda veya yerleşmeye çalıştığında gerçekleşen "istemsiz, kişinin kontrolünde olmayan" kasılmadır. kişi bunu bile isteye yapmaz, kocasını beğenmediği için kendi vajinasını kapatmaz, erken evlendiği için kendini saklamaz, bunların hepsi cinsel yanlış inanışlardır.

geçmişte yaşanan olumsuz cinsel deneyimler buna sebep olabilir tabi ki, yanlış inanışlar da keza öyle. ilk birleşmesinin çok ağrılı olacağı, kanamasının çok fazla olacağını düşünen bir kişi nasıl rahat bir cinsel birleşme yaşayabilir ki sonuçta?

vajinismus psikiyatrik bir rahatsızlıktır öncelikle, bunun başka bir alternatifi yoktur. bir fizyoterapist, bir kadın doğumcu her kimse artık, psikiyatrist olmadan vajinismus tedavi etmeye kalkıyorsa hata ediyordur, iki iki dört. burada amacımız vajina bölgesini kanırtarak açmak ve penisin yerleşebileceği alanı sağlamak kesinlikle değildir. amacımız kişiye vajinal kaslarındaki o istemsiz kasılmaya aşina olmayı ve bu kasları eğitmeyi öğretmektir.

vajinismusta bazı bilinen mitler vardır, misal "benim dar bir vajinam var, penis girince içerde kalırsa ve çıkmazsa ne olur?" bunlardan biridir. biz biliyoruz ki vajina oldukça genişleyebilen bir organdır, penis de vajinaya yerleştiğinde penisi çepeçevre sarar. normal doğum yapan kadınlarda oradan çapı 50cm olan bir bebek kafası geçiyor, penis nasıl yerleşmesin?

diğer bir mit de yukarıda yazdığım "vajinam çok kanayacak, hastanelik olacağım"dır. kızlık zarı dokusunun(ona zar diyoruz ama zar değil kalıntı dokulardır.) penisin sürtünmesi sonucu damlama şeklinde ufak sıyrılmalar sonucu olan kanaması, eğer bir kanama bozukluğunuz yoksa, toplu iğneyi parmağınıza batırdığınızda çıkan kan kadar olacaktır. hali hazırda bu sizi kesinlikle hastanelik etmez.

en son konu da vajinismusun tedavisi. bu tedavi cinsel terapidir ve aksi bir durum yoksa kesinlikle partnerle birlikte yapılır. bu hastalık kadınların hastalığı olmasına rağmen tedavisi çift olarak yapılır. iki tarafa da büyük sorumluluk düşüyor. iyi bir terapiyle başarı oranları %100'e yakındır, yeter ki verilen egzersizleri vakit ayırarak yapabilsin çift.

eğer ekleyeceğim bir şeyler olursa daha sonra ekleyeyim, entry'i daha da uzatmayayım.

herkese sağlıklı günler dilerim, saygılarımla.
devamını gör...

f1 hastaları için sevindirici haber. podyumda gazoz patlatarak bizi rezil etmeye devam edecekler yani.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ağlama seansını bir süre de aynaya bakma seansının takip etmesine neden olan olaydır.
devamını gör...

ikide bir o görseli tanıma ait bir görsel zannediyorum. of!
devamını gör...

bitmek, bitirilmek bilmeyen yangınlar hepimizi üzdü. bunlar yetmiyormuş gibi, birisi çıkıp “keşke benim de evim yansaydı diyeceksiniz” dedi. birisi, yangına dökecek bir damla su arayan halkın kafasına çay attı. rtük denen garabet kurum, yangın haberleri değil, söndürülen yerlerin haberlerini yapın dedi. bu süreçleri biliyorsunuz. ben bugün avrupa basınında çıkan haberlere bir bakayım dedim. sizler için aşağıya linkleri bırakıyorum. ingilizce ve almanca olan haberlerde uzmanların görüşlerine de yer verilmiş. italya, yunanistan ve türkiye’de çıkan yangınların, iklim değişikliği nedeniyle çıktığı ve almanya’da yaşanan sel felaketinin de bunun sonucu olduğu vurgulanıyor. özellikle akdeniz ülkelerinde yangın tehlikesinin artacağı haberlerde vurgulanıyor.

die welt
dw deutsch
guardian news
bbc news
sky news
devamını gör...

mama yerken zorlanmalarına neden olan bir rahatsızlıktan muzdariplerse, mamayı daha rahat yiyebilecekleri bir hale getirmek için uygulanabilir.
devamını gör...

hayatım yok.
devamını gör...

çoğu kişinin hayal edip de giremediği yerler tutarken tıp fakültesi için ben de tekrar sınava girmek istemiştim. mezuna kalmak, yerleşememek ya da her neyse. kavramlara çok takılmamak gerekiyor bence burda. 17 bin siralama ile tercih vermeyen arkadaşım da vardı. şimdi bu kişi yerleşememiş mi oluyor?
bu konu ile ilgili sorusu olan olursa da yardımcı olmak isterim ayrıca. çünkü insan acaba olur mu falan filan derken psikolojik olarak çok ciddi bir sınav veriyor bu süreçte. şunu da akıldan çıkarmamak gerekir ki istemediğin bir bölüme yerleşip daha sonra pişman olmaktansa istediğin bölüm için bir sene beklemek her zaman çok daha mantıklıdır.
devamını gör...

akıp giden bataklıktayız hepimiz , ama yıldızlara bakıyor bazılarımız..
-oscar wilde
devamını gör...

18 yıllık serüveninde onun en çok yanında olan beceriksiz muhalefet ve padişah sever halktır. kendisini suçlamayı bırakalım lütfen. bende düne kadar kızıyordum. eleştiri yapacak olsanız muhalefet asla arkanızda durmaz. neden dursun ki abi adamlar maaşını alıyor neden ülke yönetmek istesin neden sorumluluk alsın ki. rte halkın yarısını yönetiyor. kalan ona oy vermeyecek kısmın ise oylarını böldürüyor. halkın yarısını yönetmek tamamını yönetmekten daha çok işine geliyor. siyaset işinde başarılı diyebilirim. ayrıca siyasal islamcılar ve sonradan görmeler altın varak sever.
devamını gör...

evli erkekler için doğru yoldur.

meriçlik olarak algılamayın ama ben evli olsam eşimi baş tacı ederim. zaten yuvayı da dişi kuş kuruyor. aldığım maaşı bile direkt teslim ederim. o raddeden sonra insan evinden başka bir şey görmemeli.
devamını gör...

1995 yılında kurulan ve çıkardıkları grubun ismini taşıyan cartel albümüyle türkiye’yi bir süre kasıp kavuran ve belli bir yaş grubunun hala sözlerini ezbere bildiği şarkıları ile unutulmaz olan cartel grubunun bileşenlerinden olan grubun adıdır.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
geceleri almanya sokaklarında gezinerek avlanmaya bayılan gruplardan karakan bir gün diğer bir grup olan cinai şebeke ile karşılar ve yol üstünden de erci e’yi alıp avlanmaya devam ederler.

ziyadesiyle milliyetçi duygularla beslenen grup yabancı düşmanlığına karşı bir arada olarak kendilerini koruma planı yaparlar. daha sonrada göreceğimiz fason rapçilerden daha farklı olarak siyasi bir duruşları ve isyanları vardır onların. kavgalarının bir nedeni vardır. boyunlarına taktıkları madalyonun ağırlığı altında değil yabancı düşmanlığını kol gezdiği bir dönemde yabancı bir ülkede olmanın ağırlığı altında ezilirler.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
cartel grubu içinde benim favorim emali, ichibaba, ole ve inceefe’den oluşan cinai şebeke ekibi idi. onları dinlerken isyanı ve haksızlığa uğramışlığı hissetmemek elde değildi.

grup daha sonra tekrar birleşse de eski havayı yakalayamadı. solo albümler yapanlar da dikiş tutturamadı. cehennemden çıkan çılgın türk yandı bitti kül oldu.
devamını gör...

şuradan gelenler like. tarzı yorumlardır.
devamını gör...

tost, taze ekmek arası kaşar, mantı, kıymalı makarna, tereyağlı pilav, kıymalı börek, poaça, çikolatalı açma, sade açma, pizza, lahmacun, profiterollü pasta, alman pastası, ekler............

acıktığım "an" aklıma gelen yiyecekler bunlar, ama yediklerim omlet, ızgara sebze, haşlanmış tavuk :(
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim