börtü böceği seven iyimser olan kolay gülebilenleri saf salak görmek
onları kıskanmaktır.
devamını gör...
özelden senin hakkında hiç hoş şeyler demiyorlar diyen yazar
devamını gör...
bengaripsengüzeldünyaumutlu ile dünyadan uzak
ben bir ceviz ağacıyım gülhane parkında
ne sen bunun farkındasın ne de polis farkında
sabahattin ali, nazım hikmet ran gibi ustaların şiirlerinden bestelenen mükemmel şarkılara ev sahipliği yapan yayın. teşekkürlerimi sunuyorum.
ne sen bunun farkındasın ne de polis farkında
sabahattin ali, nazım hikmet ran gibi ustaların şiirlerinden bestelenen mükemmel şarkılara ev sahipliği yapan yayın. teşekkürlerimi sunuyorum.
devamını gör...
normal sözlük - yedikule hayvan barınağı yardım kampanyası
çok güzel insanlarsınız. iyi ki varsınız.*
devamını gör...
mazhar alanson
devamını gör...
yaratıcılık ve ilham tükenince sözlüğe ara vermek
yazmak için neden bu kadar kasıyorsunuz ki? burası sizin edebiyat becerinizi gösterdiğiniz bir platform değil. günlük tecrübelerimizi paylaşıyoruz ve bu kaygısızca olmalı. en iyi cümleyi kurmak en doğru şeyi söylemek demek değildir. en doğru cümle çok hasarlıdır. çok pürüzlüdür. üzerine çalışılmamıştır. sokak ağzıdır. steril değildir. düşüklükler vardır. kurgulanmaz. öylesine savrulur. "olması gereken bu" demiyorum tercih meselesi isteyen kalemini istediği gibi savursun ama kaygı çok yersiz. kasmaya gerek yok.
ayrıca çok sevdiğim bi cümleciği ekleyip başlıktan çıkmak istiyorum; "ilham, amatörler içindir. biz profesyoneller kalkıp işimizi yaparız."
çok fiyakalı değil mi ya? her aklıma geldiğinde en kibirli kaşım kalkıyor. stajyer aşağılayasım geliyor. miranda priestly gibi dergiye giriyorum. emirler yağdırıyor ve şöyle bitiyorum cümlelerimi; "hepsi bu."
ayrıca çok sevdiğim bi cümleciği ekleyip başlıktan çıkmak istiyorum; "ilham, amatörler içindir. biz profesyoneller kalkıp işimizi yaparız."
çok fiyakalı değil mi ya? her aklıma geldiğinde en kibirli kaşım kalkıyor. stajyer aşağılayasım geliyor. miranda priestly gibi dergiye giriyorum. emirler yağdırıyor ve şöyle bitiyorum cümlelerimi; "hepsi bu."
devamını gör...
yazarların çay tercihi
bir çok çay denemiş biri olarak kırmızı paketli çaykur tiryaki'de karar kıldım. içimi, rengi, demi, tadı vs. en stabil olan çay bu. kilosu ortalama 30 lira. parasının hakkını fazlası ile veriyor.
devamını gör...
normal sözlük'te sürekli islam'ı kötüleyen başlık ve tanımlara müsaade etmek
yaw burayada mı zulalandı bu sözlüklerden islam tebliğici hastalar ?
la olm burası ve tüm internet forumları vs kimsenin kimseye din tebliği
mecraları değil, siz sahte hesaplarla önce kışkırtmaya yönelik yazılar yazarsınız
birileri cevap verir sonra da mağdur olursunuz, tüm sanatınız bu
bu sözlük yönetiminin bunlara prim yaptırmamasını tavsiye ederim.
o başlıkların çoğunu da bu yobazlar sahte hesaplarından gene kendileri açıyor,
bu kadar.
la olm burası ve tüm internet forumları vs kimsenin kimseye din tebliği
mecraları değil, siz sahte hesaplarla önce kışkırtmaya yönelik yazılar yazarsınız
birileri cevap verir sonra da mağdur olursunuz, tüm sanatınız bu
bu sözlük yönetiminin bunlara prim yaptırmamasını tavsiye ederim.
o başlıkların çoğunu da bu yobazlar sahte hesaplarından gene kendileri açıyor,
bu kadar.
devamını gör...
aşk evliliği vs mantık evliliği
mantık dahilinde aşk evliliği.
devamını gör...
makale yazmak
edebiyat araştırmacısı, dilbilimci halil açıkgöz bilim için dipnot yapmak, dedikodu yapmaktır, derdi. allah rahmet eylesin. bence de böyledir, makale yazmak da aynen odur makalenin büyük çoğunluğu da dipnottur. "şu şunu söylemiştir", "bu bunu ortaya koymuştur", "bu ise bu konuda bunu demiştir", "şu şu şu şunu aktarmıştır", eh son olarak da "bende şunu diyorum" dersin.
ama... yazmak kolay değildir bu yazı türünü, bilimdir, makale. makaleyi de bilimsel yapmak gerekir, henüz bu konuda büyük konuşacak kıvamda değilim lakin problemi dahi olmayan yazıları makale diye dergilerde görmek sanıyorum bilime gönül vermiş kişileri mutlu etmiyordur. boşluk doldurun boşluk.
ama... yazmak kolay değildir bu yazı türünü, bilimdir, makale. makaleyi de bilimsel yapmak gerekir, henüz bu konuda büyük konuşacak kıvamda değilim lakin problemi dahi olmayan yazıları makale diye dergilerde görmek sanıyorum bilime gönül vermiş kişileri mutlu etmiyordur. boşluk doldurun boşluk.
devamını gör...
udumbara
sanskritçe'deki anlamı “cennetten gelen hayır çiçeği” olan udumbara avatar filminden sonra “avatar çiçeği” olarak anılmıştır.

avatar filminde mutluluğu yakalayanların üzerine konduğunu gördüğümüz udumbara budizm'de ficus racemosa'nın ağacı, çiçeği ve meyvesini ifade eder.

budist efsanelerine göre udumbara dünyada üç bin yılda bir açan ve en nadir görülen çiçektir.
udumbara’nın üzerinde yaşadığı ağacın meyvesi içinde yetişmesi ve bir santimetreden bile küçük olması nedeniyle gözle fark edilmesinin epey zor olduğunu da belirtelim.
bu arada ortaya çıktığı zamanlarda o bölgede güzel şeyler olacağına ve efsanevi birinin tahta oturacağına ait inanış bulunan udumbara çiçeği başka….görüntüsü o çiçeğe benzeyen böcek yumurtaları başka.

yurdum insanları bu farkı bilmediklerinden “bizim köyde bunlardan çok var, chrysoperla carnea diye bir böceğin yumurtası” diye ahkam keserler anca.
haber ajansımızın kurucusu sevgili ateist kaplumbağa’nın #520441 bahsettiği dosyalarda bu çiçek ile ilgili gizli bilgiler de bulunmakta idi.
bir muhabirimizden aldığımız bilgiye göre bu çiçeğin bulunduğu gizemli bir yerde yüzüklerin efendisi’ndeki kralın kılıcı narsil de varmış. *
hem udumbara hem de narsil’e sahip olup tahta oturmak isteyen bir oturuşta 10 dürüm yiyenin elinden ateist kaplumbağa’yı kurtaranlara ne kadar teşekkür etsek azdır.
udumbara ve narsil’i elde etmek için
helios ile göklerde
hazall ile çiçek tarlalarında
kuzguncuktaki vişne ile meyve bahçelerinde
evernevergreen ile ormanlarda
zümrüd-ü anka ile kaf dağında
petit prince de paris ile paris’te
oglalalakota ile amerika’da
japon 35 ve son samuray ile japonya’da,
ice ile kutuplarda
son feci mars ile mars'ta
tartarus ile yerin altında
kaynamış sütün üzerindeki ince kaymak tabakası ile süt ürünlerinin ulaştığı her yerde araştırmalar yapmayı düşünüyoruz, tabi ki arzu ederlerse.*
“öyle işler vardır ki sonu karanlık bile olsa, bu işlere başlamak yapmayı reddetmekten daha iyidir" – aragorn.

avatar filminde mutluluğu yakalayanların üzerine konduğunu gördüğümüz udumbara budizm'de ficus racemosa'nın ağacı, çiçeği ve meyvesini ifade eder.

budist efsanelerine göre udumbara dünyada üç bin yılda bir açan ve en nadir görülen çiçektir.
udumbara’nın üzerinde yaşadığı ağacın meyvesi içinde yetişmesi ve bir santimetreden bile küçük olması nedeniyle gözle fark edilmesinin epey zor olduğunu da belirtelim.
bu arada ortaya çıktığı zamanlarda o bölgede güzel şeyler olacağına ve efsanevi birinin tahta oturacağına ait inanış bulunan udumbara çiçeği başka….görüntüsü o çiçeğe benzeyen böcek yumurtaları başka.

yurdum insanları bu farkı bilmediklerinden “bizim köyde bunlardan çok var, chrysoperla carnea diye bir böceğin yumurtası” diye ahkam keserler anca.
haber ajansımızın kurucusu sevgili ateist kaplumbağa’nın #520441 bahsettiği dosyalarda bu çiçek ile ilgili gizli bilgiler de bulunmakta idi.
bir muhabirimizden aldığımız bilgiye göre bu çiçeğin bulunduğu gizemli bir yerde yüzüklerin efendisi’ndeki kralın kılıcı narsil de varmış. *
hem udumbara hem de narsil’e sahip olup tahta oturmak isteyen bir oturuşta 10 dürüm yiyenin elinden ateist kaplumbağa’yı kurtaranlara ne kadar teşekkür etsek azdır.
udumbara ve narsil’i elde etmek için
helios ile göklerde
hazall ile çiçek tarlalarında
kuzguncuktaki vişne ile meyve bahçelerinde
evernevergreen ile ormanlarda
zümrüd-ü anka ile kaf dağında
petit prince de paris ile paris’te
oglalalakota ile amerika’da
japon 35 ve son samuray ile japonya’da,
ice ile kutuplarda
son feci mars ile mars'ta
tartarus ile yerin altında
kaynamış sütün üzerindeki ince kaymak tabakası ile süt ürünlerinin ulaştığı her yerde araştırmalar yapmayı düşünüyoruz, tabi ki arzu ederlerse.*
“öyle işler vardır ki sonu karanlık bile olsa, bu işlere başlamak yapmayı reddetmekten daha iyidir" – aragorn.
devamını gör...
beğendiğiniz yeni yazarlar
acılıvegankebabı.
devamını gör...
hayırdır aşık mısın sorusu
aşık olunca yemeden içmeden kesilen bir insan olduğum için bikaç öğün yemek yemezsem etrafımdaki insanların bana yönelttiği soru.
devamını gör...
yazarların takipçilerine söylemek istedikleri
öncelikle
(bkz: kıymetli dostlarım)*
beraber kocaman, mutlu ve huzurlu bir aile olacağız. bana inanıyor musunuz? ben olsam inanmazdım.
şaka bir yana umarım çok iyisinizdir ve her şey yolundadır. *
(bkz: kıymetli dostlarım)*
beraber kocaman, mutlu ve huzurlu bir aile olacağız. bana inanıyor musunuz? ben olsam inanmazdım.
şaka bir yana umarım çok iyisinizdir ve her şey yolundadır. *
devamını gör...
tom ve jerry'de tom'un niyeti nedir sorunsalı
bana kaderimin bir oyunu mu bu? diyordur.
en üzüldüğüm çizgi film kahramanıdır tom. çilesi bitmiyor garibimin.
en üzüldüğüm çizgi film kahramanıdır tom. çilesi bitmiyor garibimin.
devamını gör...
nesimi
14. yy'ın ikinci yarısı ve 15. yy'ın başlarında yaşamış türk edebiyatı şairlerindendir. hurufilik tarikatına mensuptur. bu tarikatın savunduğu görüşler din alimleri tarafından şiddetle eleştirilmiştir. nesimi sonunun ölüm olacağını bildiği halde inandığı davadan vazgeçmeyip korkusuz bir dil ile şiirlerini insanlara ulaştırmak için çabalamıştır. bazı rivayetlere göre derisi yüzülmüş, olay birçok insan tarafından izlenmiştir.
hatta devrin müftüsü konumundaki adam gaza gelerek şehadet parmağını kaldırmış “bu öyle bir kâfirdir ki kazara pis kanı insanın bir uzvuna temas etse orasını kesmek lâzım gelir.” diyerek onu lanetlemişti. tam da o sırada derisi yüzülen nesimi’nin bir damla kanı adamın şehadet parmağına sıçramıştı. izleyenlerden biri müftünün parmağının kesilmesini söylemiş fakat müftü kendisiyle çelişerek parmağını yıkamıştı. bunun üzerine nesimi şu beyiti söylemişti:
‘‘zahida bir parmağın kessen dönüp haktan kaçar
gör bu miskin aşığı serpa sayarlar ağlamaz”
*zahid: dinin yasak ettiği şeylerden sakınıp buyurduklarını yerine getiren anlamına gelen
*sarpa sayarlar: baştan aşağı soyarlar.
bir başka rivayete göre ise derisinin yüzülmesi bitince nesimi ayağa kalkmış, derisini bir örtü gibi sırtına alıp izleyenlerin dehşet dolu bakışları arasında yürüyerek gitmiştir. nereye gittiği tam olarak bilinmemekle birlikte halep’in 12 kapısında bekleyen kapıcıların her biri kendi bulundukları kapıdan çıktığını iddia etmişlerdir. bu yüzdendir "nesimi 12 kapıdan aynı anda çıkıp sırlara karıştı" denmesi.
ayrıca, insanın yalnızca kendi günahlarından sorumlu olduğunu, diğer insanların hayatına burnumuzu sokmamamız gerektiğini anlatan çok güzel dizeler bırakmıştır geride:
"....
gâh giderim medreseye
ders okurum hak için
gâh giderim meyhaneye
dem çekerim kime ne
sofular haram demişler
bu aşkın şarabına
ben doldurur ben içerim
günah benim kime ne
...."
ruhu şad olsun diyelim.
hatta devrin müftüsü konumundaki adam gaza gelerek şehadet parmağını kaldırmış “bu öyle bir kâfirdir ki kazara pis kanı insanın bir uzvuna temas etse orasını kesmek lâzım gelir.” diyerek onu lanetlemişti. tam da o sırada derisi yüzülen nesimi’nin bir damla kanı adamın şehadet parmağına sıçramıştı. izleyenlerden biri müftünün parmağının kesilmesini söylemiş fakat müftü kendisiyle çelişerek parmağını yıkamıştı. bunun üzerine nesimi şu beyiti söylemişti:
‘‘zahida bir parmağın kessen dönüp haktan kaçar
gör bu miskin aşığı serpa sayarlar ağlamaz”
*zahid: dinin yasak ettiği şeylerden sakınıp buyurduklarını yerine getiren anlamına gelen
*sarpa sayarlar: baştan aşağı soyarlar.
bir başka rivayete göre ise derisinin yüzülmesi bitince nesimi ayağa kalkmış, derisini bir örtü gibi sırtına alıp izleyenlerin dehşet dolu bakışları arasında yürüyerek gitmiştir. nereye gittiği tam olarak bilinmemekle birlikte halep’in 12 kapısında bekleyen kapıcıların her biri kendi bulundukları kapıdan çıktığını iddia etmişlerdir. bu yüzdendir "nesimi 12 kapıdan aynı anda çıkıp sırlara karıştı" denmesi.
ayrıca, insanın yalnızca kendi günahlarından sorumlu olduğunu, diğer insanların hayatına burnumuzu sokmamamız gerektiğini anlatan çok güzel dizeler bırakmıştır geride:
"....
gâh giderim medreseye
ders okurum hak için
gâh giderim meyhaneye
dem çekerim kime ne
sofular haram demişler
bu aşkın şarabına
ben doldurur ben içerim
günah benim kime ne
...."
ruhu şad olsun diyelim.
devamını gör...
aşırı gerekli bilgiler
hayatınıza dünyanın en güzel iki kelimesini alın sanane-banane bu iki kelimeyle hayat çok daha güzel.
devamını gör...
yemekteyiz
can sıkıntısından denk gelirsem ya da canım kaos çektiğinde bakarım.
birisi mutlaka puan dağıtıcı ponçik,birisi pis ve cimri*,biri laf yarıştırmaktan yemek yiyemeyen,birisi hep ezilen ama yine de beğenmeyen,biri de sanatçı, aşçı gibi mesleğe sahip kibirli bilirkişi.*
birisi mutlaka puan dağıtıcı ponçik,birisi pis ve cimri*,biri laf yarıştırmaktan yemek yiyemeyen,birisi hep ezilen ama yine de beğenmeyen,biri de sanatçı, aşçı gibi mesleğe sahip kibirli bilirkişi.*
devamını gör...
27 aralık 2020 ümitcan uygun'un instagram hesabının hacklenmesi
az önce twitterda gördüğüm rezalettir.
hesabını hacklemişler ve dm kutusu rezalet dolu hala buna yazan kadınlar var şaka gibi ülkeyiz yemin ederim şaka gibi.
bir kadın neden bu iğrenç herife yazar muhabbetler zaten iğrenç.
gerçekten şaka gibi.
link koymadım bilerek küfürlü iğrenç olduğu için isteyen zaten twitterda illa ki denk gelecektir.
hesabını hacklemişler ve dm kutusu rezalet dolu hala buna yazan kadınlar var şaka gibi ülkeyiz yemin ederim şaka gibi.
bir kadın neden bu iğrenç herife yazar muhabbetler zaten iğrenç.
gerçekten şaka gibi.
link koymadım bilerek küfürlü iğrenç olduğu için isteyen zaten twitterda illa ki denk gelecektir.
devamını gör...

