saat geç oldu guzular haydin herkeşler evine,sizin anayız babayız yoh mi?
devamını gör...

buradayız her daim.
devamını gör...

üst edit: #1164720 bir hunim bile yok anlıyor musun 0330?

bu fotoğrafla kabul ediyorsanız ben de katılmak isterim aranıza. en önemli özelligim discord kullanmayı bilmemem. *
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kulüp kapısında şu şekil bekliyorum. bak silahım var. kulübünüze beni de almazsanız sıkarım topuğunuza yeminle.
**
devamını gör...

kur’an-ı kerim’de adı geçen sayılı hayvanlardandır. ve allah’ın arıya ilham ettiği ve emirler verdiği ayetler vardır. arının da karnından çıkan şerbetimsi sıvıda(bkz: bal) şifalar olduğu bildirilmektedir. *
devamını gör...

değilim ama hala umudumu kaybetmiş de değilim. umarım hayal kırıklığına uğramam sözlük, umarım..
devamını gör...

ne büyüttünüz bu olayı be.
sanki normal zamanda çok matah bir şey yapıyormuşsunuz gibi.
devamını gör...

devamını gör...

avrupa birliği (ab) dış ilişkiler ve güvenlik politikaları yüksek temsilcisi ve avrupa komisyonu başkan yardımcısı josep borrell'in ab dışişleri bakanları toplantısı sonrası yaptığı basın açıklaması.
"son konsey kararları ile türkiye'nin mesajını not ettik ve jestleri gördük." şeklinde özetlenebilir.

bakalım ne yapmışız?
- türkiye ve yunanistan arasında istikşafi görüşmeler başlamış.
- ab'yi kıbrıs görüşmelerine gözlemci olarak davet etmişiz.

yani neymiş? kimse kimsenin halkının ne yaşadığı ile ilgilenmiyormuş, çıkarlar varmış, sonra yine çıkarlar varmış.

çoğu zaman gıpta ile baktığımız ab, uzunca bir süredir başı kesik tavuk gibi ortada dolanıyordu. brexit'le yedikleri darbenin acısı geçmeden, pandemi tokatı yediler. almanya olmasa birliğin dağılması bile söz konusu olabilirdi.
biden artık ne vaadettiyse özgüven dolmuş taşmış. bizimkiler de fırsat bu fırsat oltaya yemi takıp salmışlar. yani yeni bir balayı dönemi sinyali verilmiş taraflar arasında.

süreç istedikleri gibi ilerlerse ne insan hakları, ne özgür medya, ne yargı reformu, bir süreliğine hepsi sümen altı.
devamını gör...

merhamet duygusu yaşıtlarına göre erken gelişmiş çocukların kalbinin defalarca kırılması ile sonuçlanır
devamını gör...

kirpi bile yavrusunu pamuğum diye severmiş sözünün ispatıdır . annesinin yakışıklı dediği oğluşu:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

resmi haber sitelerinde tanıtım yazımızı yayımlayan kuruluş.

www.krttv.com.tr/kultur-san...
devamını gör...

artık normaliz.
önerim;
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

öyle sempatik birisi ki, uyuklaması bile bilim kokuyor. normal halk insanı davranışları, çay içişi vb. kendisine ba-yı-lı-yo-rum. (bunu okusaydı cahil cahil konuşma derdi)
devamını gör...

gotik edebiyatın canı, ciğeri e.t.a. hoffmann romanıdır.

hepimizin korkuları vardır. ve bu korkuların çoğunun kaynağı çocukluğumuzda yaşadığımız anılardır. bu anlar zaman içinde çokça ortaya çıkar ve bize çocukluğumuzun korkularını hatırlatıp içimizin ürpermesine neden olur. ben de bu korkulardan birinden mustarip bir insanım ve içinde hala takip edildiğime dair kötü bir his var.

çok küçük yaşlardayken köye gittiğim zamanlar benden daha güçlü bir hayal gücü olan kardeşimle birlikte elimize fındık dalları alıp “ tepegöz” ü arardık. bu tepegöz dediğimiz yaratık alnının ortasında tek bir göz olan, şekilsiz vücuduyla sarsak bir şekilde yürüyen, beslenmek için ise taze insan eti tüketen bir nevi devdi.

bizim amacımız önce kendi köyümüzü, sonra şehri, elbette ülkeyi ve son olarak da dünyayı bu kötü kalpli canavardan kurtarmaktı. kendimizi bunu yapacak güçte ve cesarette görsek de hep ağaçların arkasına saklanıp izliyorduk tepegöz’ü. silahlarımızın sağlamlığı ve o zamanki teknolojiye ayak uyduracak seviyede olması elbette içimizi rahatlatıyordu ama yine de inceden bir tedirginlik duymuyor da değildik. çok yaklaşmadan defalarca takip ettik tepegöz’ü.

birçok kez yakaladık aslında onu ama her seferinde bir yolunu bulup elimizden kurtuldu. ama biz her küçük çocuğun yapacağı gibi yepyeni maceralara yelken açmak için onu aramaya devam ettik. ama bir süre sonra, yani büyümeye başladıkça tepegöz’ü aramaktan, onunla savaşmaktan vaz geçtik. ama tepegöz bizden hiç vaz geçmedi. rüyalarımıza dadandığı çok gece hatırlarım. şu an elbette tepegöz’ü hayali bir canavar olduğunu biliyorum. ve sizin sandığınız gibi geceleri yalnız başıma yürürken sık sık arkama bakmamın nedeni tepegöz değil. ben artık büyüdüm.

hoffman’ın kum adam’ı da benim tepegöz’üm gibi ama sanki hoffman benden daha çok korkmuş kum adamdan, bu kadar iyi anlattığına göre.
devamını gör...

ilk ve en önemli tavsiye tabii ki uzman desteği. lütfen ihmal etmeyin.

atak sırasında ise bana iyi gelen şeylerden bazıları camı açıp mutlaka temiz havayı en az birkaç defa içime çekmek, yalnız başıma oturuyorsam ailemin ya da arkadaşlarımın yanına gitmek, sarılmak, kedimle vakit geçirmek. konuşmak da iyi geliyor çoğu zaman. insan konuşurken anlattığı şeyden başka bir şeye odaklanamıyor, dolayısıyla kafanızı o an dağıtmakta etkili olabiliyor. mutlu olduğunuz, güzel anları hatırlamaya çalışıp onları paylaşabilirsiniz. biraz sakinledikten sonra bitki çayları da iyi gelebiliyor. doğadan'ın passifloralı çayı var, benim sakinleşmemde etkili oluyor. tavsiye ederim.

yalnız değilsiniz/değiliz. umuyorum ki iyi olacağımız ve bu tavsiyelere artık ihtiyaç duymayacağımız günler de gelecektir.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

an itibariyle ılıca.*
devamını gör...

tanrı’yla aynı fikirde değilim
intihar edenlerin
cehenneme gideceği konusunda
kainatın yaratılışına
katılmaktan bıktığımda ruhum
intihar edeceğim bende

denenmemiş bir yolla
nerdeyse bütün akıllı kalpler
intihar edip siktir çekmiş yeryüzüne
ben ateist değilim, babasıymış gibi
tanrı’ya küsen bir çocuğum
eğer tanrı intihar edenleri ve nietzsche’yi
cehenneme gönderirse
cehennemde yanmayı tercih ederim bende

tanrı dürüstlüğü sever..
tanrı’nın hayal gücünü beğenmiyorum
ben tanrı olsam
peygamberler göndermez
direk konuşurdum insanlarla

ben tanrı olsam
hitler’i iyi kalpli bir yahudi olmakla cezalandırırdım
yahut yetenekli bir yazar yapardım onu
içindeki kötülüğü insanlara değil
tuvallere boşaltırdı

ben tanrı olsam
devletler yok olur
gül kokulu bireyler var olurdu sadece
atlar çılgın zamanlar koşardı

ben tanrı olsam
düşünce gücüyle herkesin
istediği karakter olmasını sağlardım
dünya bir şiirin
yaratılım sürecine dönüşürdü böylece

ben tanrı olsam intihar ederdim
insanlarla birlikte
acı çekmeyi öğrenemediğim için

t: cesar mendoza adlı şaire ait şiir.
devamını gör...

*ispiyoncu
*günlük
*başka dillerde günlük, gazete
*abdülhamit in saray ici ve dışındaki olaylardan haberdar olmak için kullandığı kimselere verilen ad.
*cemil meriç kitabı

bence yakın anlamı muhbir.
devamını gör...

...bir insanın her hareketinden kimse farkına varmadan en kapsamlı sonuçları çıkarabileceğimiz kuşkusuzdur. çünkü bir insanın tüm varlığı, aynı zamanda bu küçük ayrıntılarda saklı yatar...*

insanı tanıma sanatı - alfred adler
devamını gör...

tarhana çorbası,
bim dönerinden iskender,
bulgur pilavı,
izmir bombası
ev yapımı limonata.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim