gerze
sinop'un şirin ilçesi.bozulmamış doğası,kirlenmemiş denizi harikadır.meydanında kocaman bir horoz heykeli bulunur.bu simge belediye araçlarında da kullanılır.benim gibi dinginliği sevenler için idealdır.enfes deniz manzarasına karşı kahvenizi yudumlarken zamanı durmuş hissedersiniz.günbatımının güzelliği bir başkadır.gürültüden, keşmekeşten arınmıştır. nefret ettiğim yaşadığım şehirden kurtulup orda yaşamayı ne çok isterdim.
devamını gör...
normal sözlük yazarlarının şiirleri
kırmızı mürekkep kağıdı okşadı,
kalem kırıldı, urgan yağlandı
dar ağacının dibi sulandı
beyaz karanfil gibi sallanacağım!
kalem kırıldı, urgan yağlandı
dar ağacının dibi sulandı
beyaz karanfil gibi sallanacağım!
devamını gör...
daha sonra tekrar deneyiniz (yazar)
nickaltına bir nefes aldırmadığım yazar.
ne çekmişim ben, ben ne çekmişim yahu valla hatırlamirem. #1238404. senden çektiğim bir çok şey var ama içinde kahır yok. zorla beni mutlu etme çabaların, sürekli domates kapıp hadi gel yiyekte güneşin batışını izleyek 2 mutlu olak totemlerin, süpürgenin sapıynan yediğin dayak ve devamında kahkahalarla gülmemiz. gülmüş müydük? gecenin bir yarısı bir yorganın salona doğru gittiğini hatırlıyorum. bu ne ola ki demiştim. odacağızında uyuyamayan yorgan salona taşınıyormuş meğer gecenin bir yarısı yahu arkadaşım benim tek kişilik cillop odam varken salonda ne işin var gel ayak ucuk baş ucuk uyuyak sabahta tavanı izleriz'ler falan... ay neler neler... o yorganı özledim kank yine kapıp geçsene salona bende ucundan yakalayam.
yunanistan işini hiç karıştırma gittik 3 gün kaldık başımıza gelmeyen kalmadı. çeşitli vaatlerle kandırdı beni dedi benim ana tarafım buralı hangi kapıyı çalsak bizi misafir ederler baktık kapılar hep duvar.
meğer ana tarafı komple ülke değiştirmiş yanılıp yazılıp gelir diye.
allahtan benim baba tarafı oralıda bir iki çöp konteynır yanı bulduk. allahtan?
orada da 3 gün tuttular işte. etmesinler mi bizi sınır dışı. etmesinler lütfen. (yoo ettiler vallahh aha çarpıldım.)sonra verdim tüm tasolarını aldım tüm misketlerimi dedim türkan'a selam söyle. şimdi küsüm bak konuşmuyorum yukarıdaki arkadaşla. (dün sahilde rutin sahil turu u atarken bir aile, bak aile diyorum sahilde çöp konteynerını kendilerine yuva yapmıştı. kedi köpek değil ha. bildiğin ya afgan ya suriyeli bir aile. üzülsem mi kızsam mı sövsem mi bilemedim? yeri bura değil zati.) hayır o kadar sözler ver ordan maldivler'e geçeceğiz de. (oradan hahaha nasıl geçeceksek artık hayal gücü idare ediver) sonra hopp olaylar olaylar...
arkadaşım, arkadaşımın arkadaşı arkadaşımdır dediyse şimdi bizim küslük ne oliyy? kafam karıştı eyice.
şimdi bu ne dedi dedin mi? yoo demedin. ben işte banu bu der bir şeyler. seni eyaletim ilan ettiğim zamanlar oldu hatırlarsan. saçmalama ve hayal gücüm pek yüksek. idare ediverin. (o anlaşmayı bulup buraya atasım geldi.)
kendinize cici bakın bana pek bakmayın. öptüm.
ne çekmişim ben, ben ne çekmişim yahu valla hatırlamirem. #1238404. senden çektiğim bir çok şey var ama içinde kahır yok. zorla beni mutlu etme çabaların, sürekli domates kapıp hadi gel yiyekte güneşin batışını izleyek 2 mutlu olak totemlerin, süpürgenin sapıynan yediğin dayak ve devamında kahkahalarla gülmemiz. gülmüş müydük? gecenin bir yarısı bir yorganın salona doğru gittiğini hatırlıyorum. bu ne ola ki demiştim. odacağızında uyuyamayan yorgan salona taşınıyormuş meğer gecenin bir yarısı yahu arkadaşım benim tek kişilik cillop odam varken salonda ne işin var gel ayak ucuk baş ucuk uyuyak sabahta tavanı izleriz'ler falan... ay neler neler... o yorganı özledim kank yine kapıp geçsene salona bende ucundan yakalayam.
yunanistan işini hiç karıştırma gittik 3 gün kaldık başımıza gelmeyen kalmadı. çeşitli vaatlerle kandırdı beni dedi benim ana tarafım buralı hangi kapıyı çalsak bizi misafir ederler baktık kapılar hep duvar.
meğer ana tarafı komple ülke değiştirmiş yanılıp yazılıp gelir diye.
allahtan benim baba tarafı oralıda bir iki çöp konteynır yanı bulduk. allahtan?
orada da 3 gün tuttular işte. etmesinler mi bizi sınır dışı. etmesinler lütfen. (yoo ettiler vallahh aha çarpıldım.)sonra verdim tüm tasolarını aldım tüm misketlerimi dedim türkan'a selam söyle. şimdi küsüm bak konuşmuyorum yukarıdaki arkadaşla. (dün sahilde rutin sahil turu u atarken bir aile, bak aile diyorum sahilde çöp konteynerını kendilerine yuva yapmıştı. kedi köpek değil ha. bildiğin ya afgan ya suriyeli bir aile. üzülsem mi kızsam mı sövsem mi bilemedim? yeri bura değil zati.) hayır o kadar sözler ver ordan maldivler'e geçeceğiz de. (oradan hahaha nasıl geçeceksek artık hayal gücü idare ediver) sonra hopp olaylar olaylar...
arkadaşım, arkadaşımın arkadaşı arkadaşımdır dediyse şimdi bizim küslük ne oliyy? kafam karıştı eyice.
şimdi bu ne dedi dedin mi? yoo demedin. ben işte banu bu der bir şeyler. seni eyaletim ilan ettiğim zamanlar oldu hatırlarsan. saçmalama ve hayal gücüm pek yüksek. idare ediverin. (o anlaşmayı bulup buraya atasım geldi.)
kendinize cici bakın bana pek bakmayın. öptüm.
devamını gör...
kadınların maço erkek sevdiği iddiası
aynı konu temcit pilavı gibi habire geliyor. bıhtık ya.
devamını gör...
evony maske
1 aydır kullandığım maske. maskenin kulağa gelen tarafı yumuşak ve güzel lakin maskenin alt tarafı biraz gevşek gibi keza burun kısmı da öyle.
devamını gör...
namaz
akepe döneminde milyonların terkettiği ibadettir. çevremde cumaya gidenler mevcuttu, onlar da son 4-5 yıldır gitmeyi bıraktı.
edit: milyonlar terketti yazdım, ilave olarak şunları eklemeliyim: yüzbinlerin de sırf makam, para, ihale amaçlı tanrı-lidere tapınmak için başladığı abdestsiz ifa edilen partisel aktivite.
edit: milyonlar terketti yazdım, ilave olarak şunları eklemeliyim: yüzbinlerin de sırf makam, para, ihale amaçlı tanrı-lidere tapınmak için başladığı abdestsiz ifa edilen partisel aktivite.
devamını gör...
11 yaşında çocuğun hamile kaldığı ülke
artık iğrensekmi ne yapsak bilemiyorum ne hale nasıl geldik böyle bu nasıl bir sapıklık böyle ki 11 yaşında bir çocuk hamile kalıyor güzel ülkemde
düzce'de, yanına gelen 11 yaşındaki torununun durumundan şüphelenen anneanne, küçük kızı hastaneye götürünce hamile olduğu ortaya çıktı. küçük kızın ifadesi üzerine cinsel istismarda bulunduğu iddia edilen annesinin dini nikahla birlikte yaşadığı h.ç. gözaltına alındı.
buradan
düzce'de, yanına gelen 11 yaşındaki torununun durumundan şüphelenen anneanne, küçük kızı hastaneye götürünce hamile olduğu ortaya çıktı. küçük kızın ifadesi üzerine cinsel istismarda bulunduğu iddia edilen annesinin dini nikahla birlikte yaşadığı h.ç. gözaltına alındı.
buradan
devamını gör...
ilkokulda montu hoşlandığın kişinin yanına asmak
bir aşk hikayesi anlatacağım şimdi;
sınıfa nakil öğrenci geldi. dersin ortasında müdürle birlikte girdiler sınıfa hepimiz çocuğa bakıyoruz. bütün kızlar nefeslerimizi tuttuk, dersten koptuk, dünya'da değiliz. puşt çok yakışıklı. ömrümde öyle bir çocuk görmemişim. zaten yaşım 11 ne ömrüm olacak. yani televizyonda bile o kadar yakışıklı oğlan yok. amerikan filmlerindekilerden bile yakışıklı; koyu mavi gözleri, dik ve fönlü saçları var. anası 'ben doğurdum' diye gururla hazırlıyor her sabah okula belli ki.
çocuğu oğulcan'ın yanına oturttu sınıf öğretmeni. ben de duvar dibinde köşe oturuyorum montların arasında kaybolmuşum. ilk görüşte aşktı benimkisi. her sabah o mavi gözleri görme şansım vardı, her sabah 'günaydın' diyorduk birbirimize.
en sevdiğim mevsim kıştır. neden biliyor musunuz? yazın duvar dibine kimse mont asmazdı. hırkasını çantasına koyardı herkes.
oğulcan onun en iyi arkadaşı oldu okul boyunca. orta okulda da aynı sınıftaydık. kızların hepsi yanıktı ona ama kezban gibi davranıyorlardı. ben de aşıktım ama hiç sahip olamayacağım bir şey isteyecek kadar şımarık değildim.
ilk okulda bile gerçekçiydim. prenses sanmıyordum kendimi. annesiz, babasız büyüdüğüm için galiba.
bir yaz bisikletle sokak aralarında gezerken bir evin bahçesinde onun esini duydum. aaah tanrım o an hayatımın en mutlu anıydı. nerede yaşadığını öğrenmiştim. sapık gibi onu izledim. hiç benim gibi asi bir çocuk değildi. ailesine karşı çok saygılıydı, bense halen nefret ederim.
ya o gün çok büyük bir keder çöktü ruhuma. orada ondan vazgeçtim.
bir gün sınıfta oğulcan'la birlikte benimle alay etmişlerdi. o gün kopmuştum ondan. mavi gözleri artık beni donduruyordu. ellerim buz kesiyordu.
yıllarca aklıma bile gelmemişken geçen ay adını yazdım google amcaya. sordum nerdedir kimledir? sadece bir fotoğraf vardı linkedn'de.
endüstri mühendisi olmuş. takım elbiseyle fotoğrafı, janti bir bey olmuş. yüzü hiç değişmemiş. saç şekli hala yukarı doğru fönlü.
masmavi gözleri yine parıldıyor.
ilkokulda montuma onun kokusu sinsin diye onun montunun yanına asıyordum benimkini. facebooktan oğulcanla birlikte attığı fotoğrafları arşivliyordum.
hayatınıza böyle biri tesir ettiğinde bir daha eskisi gibi olamıyorsunuz. 11 yaşındaki vurgunu hala anarak yaşıyorum.
daha özel birşey itiraf edeyim; hayalini kurarak mastürbasyon yapamadığım tek erkek odur. psikologlar bunu açıklasın, si ay ey, ef bi ay açıklayın.
sınıfa nakil öğrenci geldi. dersin ortasında müdürle birlikte girdiler sınıfa hepimiz çocuğa bakıyoruz. bütün kızlar nefeslerimizi tuttuk, dersten koptuk, dünya'da değiliz. puşt çok yakışıklı. ömrümde öyle bir çocuk görmemişim. zaten yaşım 11 ne ömrüm olacak. yani televizyonda bile o kadar yakışıklı oğlan yok. amerikan filmlerindekilerden bile yakışıklı; koyu mavi gözleri, dik ve fönlü saçları var. anası 'ben doğurdum' diye gururla hazırlıyor her sabah okula belli ki.
çocuğu oğulcan'ın yanına oturttu sınıf öğretmeni. ben de duvar dibinde köşe oturuyorum montların arasında kaybolmuşum. ilk görüşte aşktı benimkisi. her sabah o mavi gözleri görme şansım vardı, her sabah 'günaydın' diyorduk birbirimize.
en sevdiğim mevsim kıştır. neden biliyor musunuz? yazın duvar dibine kimse mont asmazdı. hırkasını çantasına koyardı herkes.
oğulcan onun en iyi arkadaşı oldu okul boyunca. orta okulda da aynı sınıftaydık. kızların hepsi yanıktı ona ama kezban gibi davranıyorlardı. ben de aşıktım ama hiç sahip olamayacağım bir şey isteyecek kadar şımarık değildim.
ilk okulda bile gerçekçiydim. prenses sanmıyordum kendimi. annesiz, babasız büyüdüğüm için galiba.
bir yaz bisikletle sokak aralarında gezerken bir evin bahçesinde onun esini duydum. aaah tanrım o an hayatımın en mutlu anıydı. nerede yaşadığını öğrenmiştim. sapık gibi onu izledim. hiç benim gibi asi bir çocuk değildi. ailesine karşı çok saygılıydı, bense halen nefret ederim.
ya o gün çok büyük bir keder çöktü ruhuma. orada ondan vazgeçtim.
bir gün sınıfta oğulcan'la birlikte benimle alay etmişlerdi. o gün kopmuştum ondan. mavi gözleri artık beni donduruyordu. ellerim buz kesiyordu.
yıllarca aklıma bile gelmemişken geçen ay adını yazdım google amcaya. sordum nerdedir kimledir? sadece bir fotoğraf vardı linkedn'de.
endüstri mühendisi olmuş. takım elbiseyle fotoğrafı, janti bir bey olmuş. yüzü hiç değişmemiş. saç şekli hala yukarı doğru fönlü.
masmavi gözleri yine parıldıyor.
ilkokulda montuma onun kokusu sinsin diye onun montunun yanına asıyordum benimkini. facebooktan oğulcanla birlikte attığı fotoğrafları arşivliyordum.
hayatınıza böyle biri tesir ettiğinde bir daha eskisi gibi olamıyorsunuz. 11 yaşındaki vurgunu hala anarak yaşıyorum.
daha özel birşey itiraf edeyim; hayalini kurarak mastürbasyon yapamadığım tek erkek odur. psikologlar bunu açıklasın, si ay ey, ef bi ay açıklayın.
devamını gör...
türklere özgü davranışlar
sıfır alınan arabaya tüp taktırmak. sırf bu yüzden fabrika çıkışlı arabalar üretildi.
devamını gör...
mesaj atsam mı atmasam mı tereddütü
atma, çünkü neden atasın?
devamını gör...
kitap alışveriş sitelerinde görülen sakin bir kafayla okuyun yorumu
hep konser alanında okuduğum için beni ilgilendirmeyen durum.
devamını gör...
ekstansif tarım
iktisadi yönden gelişmemiş ülkelerde ekstansif(geleneksel) tarım metodu kullanılır. nüfusa göre tarım alanlarının fazla olduğu ülkelerde uygulanan tarım metodudur. birim alandan alınan verim düşüktür. üretim miktarında iklimin etkisi vardır. intansif tarım metodu ile ekstansif tarım metodu arasındaki en önemli fark birim alandan alınan verimdir. gelişmemiş ülkelerde toplumun büyük bir kısmı tarım sektöründe çalışmasına rağmen verim intansif tarım uygulanan ülkelere nazaran katbekat düşüktür. bunun sebebi ekstansif tarımın geleneksel olması ve mekanize olmamasıdır. çoğu iş el yordamı ve hayvanlar aracılığı ile yapılır. gelişmemiş ülkelerde görülen bir diğer tarım metodu ise nadas tarımıdır. nadas tarımı, verimi en düşük tarım metodudur denilebilir. tamamen iklime bağlılık gösterir. yağışın az, sulamanın yetersiz olduğu alanlarda uygulanır. görüldüğü üzere ekonomi ile tarım ilişkisini açıkça görebiliyoruz. eski zamanlarda ekonomi tarıma muhtaç iken, artık tarım ekonomiye muhtaç hale gelmiş durumdadır. ekonomisi gelişmiş ülkeler, tarımda daha ileri gitmiş durumda iken ekonomisi dışa bağımlı veyahut kendi kendine ancak yeten ülkeler tarımda ilerleme kaydedememektedir.
kaynakça:
coşkun, fahri(?), türkiye'de tarım, erişim: 26.04.2021. img.eba.gov.tr/178/80f/44f/...
vikipedi, "kapsamlı tarım". erişim: 26.04.2021. tr.wikipedia.org/wiki/Kapsa...
emlu, hakan, uretim dagitim tuketim, erişim: 26.04.2021. www.academia.edu/9246518/Ur...
türk coğrafya kurumu, "türkiye'de nüfus", 18.12.2006, www.tck.org.tr/tr/makaleler...
kaynakça:
coşkun, fahri(?), türkiye'de tarım, erişim: 26.04.2021. img.eba.gov.tr/178/80f/44f/...
vikipedi, "kapsamlı tarım". erişim: 26.04.2021. tr.wikipedia.org/wiki/Kapsa...
emlu, hakan, uretim dagitim tuketim, erişim: 26.04.2021. www.academia.edu/9246518/Ur...
türk coğrafya kurumu, "türkiye'de nüfus", 18.12.2006, www.tck.org.tr/tr/makaleler...
devamını gör...
seni asla bırakmayacağım
içi boş bir söz.
devamını gör...
ırkçılık
şeytandan mirastır. ilk ırkçılığı " beni ateşten yarattın onu topraktan, ben ondan kıymetliyim" diyen şeytan yapmıştır.
devamını gör...
anal seks
her kuşu hallettin bi leylek kaldı dimi?sözlükte ne kadar endüstri meslek mezunu olduğunu gözler önüne seren başlık.
devamını gör...
geçen yaz
ozan açıktan'ın yönettiği, başrollerinde ece çeşmioğlu, fatih şahin, halit özgür sarı, aslıhan malbora, süreyya güzel ve kubilay tunçer'in paylaştığı türk yapımı netflix filmidir.
bence eh işte bir film olmuş. az önce izleyip bitirdim. yani bilmiyorum izlerken iyi hissettim ama bir sürü şey eksik geldi. ama kafa dağıtmak için izlenebilir. çok şey vadetmeyen bir film.
öncelikle anlatılmak isteneni anlamadığım bir film oldu. yani ne anlatmaya çalışıyorsun senaryo bize ne vermek istiyor anlamadım. o yüzden eh işte diyorum.
replikler bilerek boktandı sanırım. veya 90 larda replikler genel olarak boktandı. 90 larda yaşayanlar cevap versin cidden bu kadar rezalet bir konuşma tarzı mı vardı.
-naber
+ standart
vay kaan çaydamlı.
müzikleri çok beğendim. kostümleri. içkileri. dönemin yansıtılışını beğendim. filmin rengini başlarda sevmemiştim ama sonradan alıştım. izlerken bol bol lan ne güzel bir ortam dediğim bir film oldu.
filmi anlatmak gerekirse 90 larda bodrumda tatil yapan gençlerin dünyasını anlatıyor. bir tane genç (ama ergen olanından) dostumuzun geliş gidişlerini izliyoruz. 90 larda gençler nasıl takılıyor onları görüyoruz.
tavsiye ederim ama çok iddialı değilim. kafa dağıtmak için izlenir. eh işte film.
filmin amacını vallahi anlamadım. aşık olan bir ergenin dramı mı ? veya 90 larda aşk mı ? neydi anlamadım. eleman aşık oluyor sanırım. sonra aşık olduğu kız birileriyle seviştiği için kuduruyor. kıskançlık krizlerine girip içiyor. benim gençliğim lan bu baya benim ergenliğim.
çok garip filmdi. izlerken hoşuma gitti. bazı sahnelerde cringe denen olayı yaşadım. film bittiğinde güzeldi diyemedim. kötüydü demiyorum. eh işte diyorum tamam uzatmayıp eh işte diyorum.
başroldeki genç dostumuzun oyunculuğunu ve kıvırcık hanımefendiyi çok beğendim. bence oyunculukları güzeldi. filmin sonuna doğru babanın vermek istediği mesaj boktandı. filmde en çok beğendiğim kısım ise ailesini kaybetmiş çocuğun karizmasıydı. çocuk çok karizma lan. seviyor bu hayatı. dayak yiyor sonra gülüyor. dayak yiyor çocuğa el sallıyor. kıyak insan.
ha olayın şu kısmına gelirsek bu filmi sinemada izleseydim küfür ederdim. cidden küfür ederdim. netflixte izlediğim için eh işte diyorum.
bence eh işte bir film olmuş. az önce izleyip bitirdim. yani bilmiyorum izlerken iyi hissettim ama bir sürü şey eksik geldi. ama kafa dağıtmak için izlenebilir. çok şey vadetmeyen bir film.
öncelikle anlatılmak isteneni anlamadığım bir film oldu. yani ne anlatmaya çalışıyorsun senaryo bize ne vermek istiyor anlamadım. o yüzden eh işte diyorum.
replikler bilerek boktandı sanırım. veya 90 larda replikler genel olarak boktandı. 90 larda yaşayanlar cevap versin cidden bu kadar rezalet bir konuşma tarzı mı vardı.
-naber
+ standart
vay kaan çaydamlı.
müzikleri çok beğendim. kostümleri. içkileri. dönemin yansıtılışını beğendim. filmin rengini başlarda sevmemiştim ama sonradan alıştım. izlerken bol bol lan ne güzel bir ortam dediğim bir film oldu.
filmi anlatmak gerekirse 90 larda bodrumda tatil yapan gençlerin dünyasını anlatıyor. bir tane genç (ama ergen olanından) dostumuzun geliş gidişlerini izliyoruz. 90 larda gençler nasıl takılıyor onları görüyoruz.
tavsiye ederim ama çok iddialı değilim. kafa dağıtmak için izlenir. eh işte film.
filmin amacını vallahi anlamadım. aşık olan bir ergenin dramı mı ? veya 90 larda aşk mı ? neydi anlamadım. eleman aşık oluyor sanırım. sonra aşık olduğu kız birileriyle seviştiği için kuduruyor. kıskançlık krizlerine girip içiyor. benim gençliğim lan bu baya benim ergenliğim.
çok garip filmdi. izlerken hoşuma gitti. bazı sahnelerde cringe denen olayı yaşadım. film bittiğinde güzeldi diyemedim. kötüydü demiyorum. eh işte diyorum tamam uzatmayıp eh işte diyorum.
başroldeki genç dostumuzun oyunculuğunu ve kıvırcık hanımefendiyi çok beğendim. bence oyunculukları güzeldi. filmin sonuna doğru babanın vermek istediği mesaj boktandı. filmde en çok beğendiğim kısım ise ailesini kaybetmiş çocuğun karizmasıydı. çocuk çok karizma lan. seviyor bu hayatı. dayak yiyor sonra gülüyor. dayak yiyor çocuğa el sallıyor. kıyak insan.
ha olayın şu kısmına gelirsek bu filmi sinemada izleseydim küfür ederdim. cidden küfür ederdim. netflixte izlediğim için eh işte diyorum.
devamını gör...
canım
herkese için kullanmamak gerek bu ciciş kelimeyi.
yerinde ve doğru kişiler için kullanmaya çabalıyorum ben ayol.
yerinde ve doğru kişiler için kullanmaya çabalıyorum ben ayol.
devamını gör...
feridun düzağaç şarkılarında geçen muhteşem sözler
peki beni çok sevecek misin
yoksa sende her düş gibi çabucak kırılıp dökülür müsün
gözlerimdeeen??
yoksa sende her düş gibi çabucak kırılıp dökülür müsün
gözlerimdeeen??
devamını gör...

