doğal süreçler sonucu oluşmuş olan, malların ve hizmetlerin üretimi için gerekli olan kaynaklardır.

tükenebilirlik durumlarına göre üçe ayrılırlar:

1) tükenmeyen (yenilenebilir) doğal kaynaklar:

güneş, rüzgar, su, dalga gibi kaynaklardır.

bu türden doğal kaynaklar adından da anlaşılacağı üzere doğal koşullar altında sürekli var olan doğal kaynaklardır.

güneş enerjisi, güneş panelleri vasıtasıyla elde edilir ve su ısıtmaktan elektrik üretimine kadar birçok alanda kullanılır.

rüzgar enerjisi ise yine adından anlaşılacağı üzere rüzgar yoluyla elde edilen bir yenilenebilir enerji çeşididir. devasa boyuttaki rüzgar pervaneleri yardımıyla elde edilir.

su ve dalga enerjisi ise genellikle hidroelektrik santrallerinde elektrik üretmek amacıyla kullanılan enerjilerdir.


2) belirli koşullar altında tükenmeyen doğal kaynaklar:

toprak, hayvanlar, orman, hava ve jeotermal enerji gibi kaynaklardır.

bu doğal kaynaklar da adından da anlaşılacağı üzere belirli koşullar var olduğu sürece tükenmez.


3) tükenebilen (yenilenemeyen) doğal kaynaklar:

madenler, kömür, petrol ve doğalgaz gibi kaynaklardır.

bu doğal kaynaklar ise yine adından da anlaşılacağı üzere eninde sonunda tükenir. bu kaynakların kullanımı doğaya çok fazla zarar vermektedir.

bu kaynakların yerine yenilenebilen doğal kaynakların kullanımı tavsiye edilmektedir.
devamını gör...

karakter ve kişilik sorunları olan eştir. erkek ya da kadın fark etmeksizin bu tercihi sunan insan yeterli olgunluğa erişememiş, akıl mentalitesi yerinde olmayan insandır. zira ne kadar sevmiyor olsanız bile eşinizin ailesine, sırf eşiniz için saygı duymak zorundasınız. şartlar gereği, belki de yaşadığınız kötü hadiselerden ötürü görüşmek bile istemeyebilirsiniz fakat eşinizin görüşmesini engelleme hakkına sahip değilsiniz!
devamını gör...

evet ne olursa olsun unutamadığımız ve en konsantre olmamız gereken zamanlarda karşımıza çıkan bilgiler. ben henüz 10 yaşlarındayken her sene akrabalarımız yurtdışından yazları izne gelirdi. bir süre sonra kendi aralarında bazı ufak tefek anlaşmazlıklar kavgalar olurdu. her seferinde bu kavgaları bitirmek ve dikkatleri üzerine çekmek için ananem bayılma numarası yapar kendisini bir şekilde hastaneye attırırdı. bu gereksiz ve boş bilgiyi nedense bir türlü unutamıyorum.
devamını gör...

- bu ne?
- uçak.
- bu ne?
- uçak.
- bu ne?
- uçak.
- bu ne?
- ebenin a.
- hayır o uçak.
devamını gör...

kendimi sileceksem,
bilirim sende varım.
senin ben yarısıyla seni ben tamamlarım.
seni sende bütünler,
sana sende inanır,
seni sende silerim,
seni bende yazarım...

çizgi-özdemir asaf
devamını gör...

2010-2013 tarihleri arasında kanal d'de yayınlanan polisiye dizisidir.
hep gece vakti yayınlanırdı ve çocuk olmama rağmen pür dikkat izler, bazen ürker bazen de merakla kanıtların nasıl değerlendirildiğini incelerdim. o dönem benim için ilgi çekici bir diziydi.
devamını gör...

asıl tam tersi olması gerekiyor. virüs aşırı gelişmiş bir canlı değildir. hiçbir organeli bulunmaz bu yüzden konak hücreleri tercih eder yaşamsal faaliyetlerini devam ettirmek için. bu kadar az gelişmiş bir canlı mutasyona uğraya uğraya bir süre sonra kendini öldürür nasıl ki şu an ispanyol gribi ya da kuş gribi gibi vakalar gözlenmiyorsa bu da eninde sonunda kendini bitirecek.
devamını gör...

kashgar khanate adlı youtube kanalı türkçe altyazı eklemiş; türkçesini okuyarak dinlemek ayrı bir haz veriyor.

devamını gör...

evet , parmaklarının acıyışına üzüldüğüm ama yine de sevdiğim bir harekete konu olan artı oylama yapmaktan çekinmeyen kutsal yazarımıza ait yorgunluk.
devamını gör...

"içki, fuhuş, kumar, faiz, zina, teşhircilik..." iyi de sayın başkan, bunları yapanların çoğu sizin cenahtan.
devamını gör...

kişilerin sevdiği müzikleri paylaştığı, aynı/farklı müzik zevkine sahip insanların oluşturduğu ilişkidir.

ben de tek tek yazmaktan yoruldum turuncudan. başlık açmak istedim. benimle müzikbadi olmak isteyenlere başlığım açıktır. tür farketmez sevdiğiniz, az bilinen müziklerimizi paylaşalım. hepinize şimdiden teşekkürler.

devamını gör...

kuzey yarım kürede musluktan akan suların birikintisi/girdabı lavabo deliğine saat yönünde dönerek akarken ekvator çizgisi üzerinde yapılan aynı işlem hiçbir dönme hareketi yapmadan direkt düz bir şekilde akar. güney yarım kürede ise aynı işlemi yaparsanız saat yönünün tersi bir şekilde dönme hareketi yaparak aktığını görürsünüz.
bunun bizzat denendiği videolar youtube’da mevcut.
devamını gör...

...bazen başka birinin adına yaşarsın, her şey alıntı olur, travması... birkaç saçma, abidik, ergenus başlık açıp sivri dilli eleştirisinden migren desteğiyle kurtulmak isteyince, bu defa da boş başlık açmakla itham edilen yazar, şimdilerde sıcak su torbasıyla kan dolaşımını hızlandırmaya çalışıyor, yaşlılık zor... gençleri anlamaksa imkansız, ama size güzel bir dünya bırakamadık, bu da bizim ayıbımız...
devamını gör...

kişilerin ve toplumların sorunlarını alaycı bir dille anlatan şiirlerdir.

halk edebiyatında taşlama; divan edebiyatında hicviye olarak geçer.
devamını gör...

onu büyütenleri unutmaması dileğiyle.
devamını gör...

istediklerimi gerçekten ne kadar istiyorum ? yoksa her şey bir heves mi ?
peki ben gerçekten bir şey istiyor muyum ?
umursamazlığımın ve boş vermişliğimin hayatı çokta önemsemeyişimin sebebi ne ? ya da olmasa da olur düşüncem ?
hayat kandırmacadan mı ibaret ?
gerçekten yaşamak istiyor muyum ?
çoğu şey hormonlar etkisinde gerçekleşiyor o zaman ben ne kadar özgürüm ?
insan neden sever ? sevgi karşılıksız olur mu ? yoksa bir ihtiyaç mı ?
sevgi bir ihtiyaç ise gerçekten buna ihtiyaç duyuyor muyum ?
birinin beni sevmesi o halde kendi ihtiyacını gidermesi mi ? aynı durumda bende varım.
peki bu ne kadar karşılıksız ? bir bencillik yok mu ?
bir hedefim var mı ? var ise neden var ? zaman geçirmek için mi ?
zaman geçirmek için ise bu bir boşlukta iken kendini oyalamak değil midir ?
neden bazen yürürken yürümeyi unutacakmış gibi hissediyorum ?
halbuki kilometrelerce yürürüm ben.
bir başka bedende de gelebilirdim dünyaya o halde bedenlere canlılık katan bir şey var peki ne bu ?
insan neden kendi seçmedikleri şeyler üzerine kavga eder ? mesela din mesela ülke mesela cinsiyet
bunların hepsi dünyaya geldiğimizde bize dayatılan şeyler.
ve insanların bunlar üzerine fanatikliğinin sebebi ne yine bunları seçmemişken ?
beynimizde hayvanlarda da bulunan bölge var sadece işlevi yemek-içmek ve cinsellik olan
peki ben ne kadar insanım ? sahi her şey bedende gerçekleşiyorsa ben neyim ki ? ne işe yarıyorum ?
neden ihtiyaç duyarız ? sevgi için ? mutluluk için ? huzur için ?
beden için temel yaşam gereksinimleri bir kenara bırakıldığında hormonâl olarak ihtiyaç duyulan şeyler beynimizin bir oyunu mu yoksa ?
insan buna karşı çıkabilir mi ? gökyüzünde sevdiğim bir atmosfer olmasa neden üzülürüm ? mutluluğum dışa mı bağlı olması gerekir ?
hormonlar niye hep bir şeyi bir şeye atfeder ? yoksa bunu ben mi yaparım ? insan öylesine mutlu olamaz mı ? öylesine mutlu olmakta bir kandırmaca mı yoksa ?
insan neden hep elde etmek ister bir gün tüm elindekiler gidecekken ? sahi elde ettiklerimiz ne kadar elimizde ?
bir evin olsun mesela bir deprem yeter ona.
artık birini sevmeyi ya da sevmemeyi
mutlu olmayı ya da olmamayı
üzülmeyi ya da üzülmemeyi
vb.
önemsemiyorsam ne için yaşıyorum ? haybeye yaşıyormuşum gibi geliyor. kendimi önemsemesem de bazı insanları önemsiyorum.
peki neden ? yoksa ben onları seviyor muyum ? onlardan bir beklentim de yok. o halde sevgi karşılıksız olabilir mi ?
kendim için yaşamıyorsam niye başkaları için yaşıyorum ? onlar bensiz yaşayamaz mı ? yaşarlar.
neden ölümü merak ediyorum ? ve neden hep aklımın bir köşesinde ve ara ara ringin ortasına geliyor ?
hayatta yaşamaya değer şeyler yok mu ? aslında yaşamaya değer gördüğüm çok şey var o halde niye hep ölüm fikri aklıma geliyor ?
insan yaşarken ölümü çok düşünürse yaşamını kısıtlamış olmaz mı ? sonuçta bir şeyi hakkıyla yapmak için ona odaklanmak gerek.

bu arada çok düşünmeyecektim demiştim: #1060008 neden böyle oldu ?* neyse artık yine de olumsuzluğa kapılmıyorum.
bence olumsuzluk diye bir şey de yok neyse şimdi bunu açarsam bu da sayfalar sürer*
bunlar gayet normal geliyor artık. bir şey düşünüyorsun sonra farklı farklı kollara ayrılıyor süperrr*

"düşünüyorum, öyleyse varım." - rene descartes

"sorgulanmayan hayat yaşanmaya değmez." - socrates
devamını gör...

valide ile pederi..
ikisi de beş para etmiyor..
devamını gör...

kumandanın kendine ait olduğunu sanıyor.
meyve yedirmek ata sporu.
devamını gör...

'üzülmemiş gibi yaparken, bi'zaman sonra hakikaten üzülmemeye başlıyorsun.' mucizesi.
bu; duyguların kendine ötenazi yaptırma biçimi.
devamını gör...

doğumdan sonra ilk 6 ay bebeğe anne sütü verilmelidir,ek bir gıda 6 aya kadar kullanılmamalıdır.ancak bazı rahatsızlık durumlarında emzirmek uygun değildir. emzirmenin kontrendike olduğu durumlar:
alkol kullanımı
hiv enfeksiyonu
aktif tedavisiz tüberküloz
meme kanseri tedavisi
bebekte galaktozemi varlığı
human t cell lösemi virüsü(htlv-1-2)
kokain,eroin, marihuana kullanımı.

emzirmenin kontrendike olmadığı durumlara ise term bebekte cmv,hbv aşısı ve ig yapılmışsa hepatit b be hepatit c virüsüdür.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim