süleyman soylu. bu aralar en ünlü kel o. kel demek suç olmaya başladı ama olsun canım anasına sövmedik ya kel dedik.
devamını gör...

zor kazanılan, ama kolay kaybedilen yegane şey. lakin bunu başardığınız zaman, müthiş bir huzur kaplıyor içinizi. tabi bir de bunun karşılıklı olduğunu düşünün...
tabi şöyle de bir durum var ki, karşınızdakine güven duyamıyor oluşunuz: onun güvenilmez bir insan olduğunu da göstermez. sorun tamamen kuruntularınız da olabilir.
devamını gör...

" bazen sessiz kalmak kırıldığını göstermenin en iyi yoludur."
tomris uyar
devamını gör...

bence 2. mahmud’dur.

nereden aklıma geldi bende bilmiyorum ama buyurunuz, fikirlerinizi merak ediyorum sayın yazarlar.

yarın da en yakışıklı başbakan başlığını açmayı düşünüyorum.

bir de görsel koyalım bence
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

edit, ek, şu, bu: bence hoştur. adam yakışıklıysa yakışıklıdır. ben saka türküyüm. oğuz boyundan gelmediğim için üst soyum olma ihtimalleri de yoktur.
devamını gör...

80 ve 90 larin aksiyon filmlerinin dublajlari ile kalıplaşmış replikler.
" hey! bunu bana yapamazsıniz ben vergisini ödeyen bir vatandaşım..''
" seni pazar günü kilisede görmedim john'
"hey iki blok ötede bildiğim çok iyi bir yer var belki bir kahveye ne dersin"
" ne cehennem dönüyor burada lânet olası!"
(olay yerine gelen fbı) tamam..burda neler oluyor biri bana anlatsın.
(olay yerine gelen fbı a trip atan yerel polis) lânet olası federaller! hey bu fbı in işi değil tamam mı?
devamını gör...

evet.
sindirim sisteminde bir sıkıntı yoksa,
başın ağrımıyorsa, başka bir tarafın ağrımıyorsa mutlu ol tabii. belanı mı arıyorsun, tövbe tövbe.
ben bi iyi olayım bak nasıl mutlu olacam.
şimdi de mutsuz değilim ama enerjim az, ihtiyatlı kullanmak için az mutlu oluyorum.
devamını gör...

biliyorum aynı başlığa iki kere yazmak uygun değil ama bunu söylemezsem olmayacak.. başlıkta yazan herkesi tek tek okudum. yazar olduğumdan beri engellediğim kimse de yok.
sözlük, size teşekkür ederim. kadınların kendini bunca güvensiz hissettiği bu konjonktürde 90 entry'de belki 1 ya da 2 kişidir saçmalayan. ve bu gerçekten görmezden gelinebilecek bir istatistik.
erkek kadın hepinize teşekkür ederim!
devamını gör...

içgüdüsel olarak erkek kediler kızan zamanlarında işer ya da dışkılar..

dişi kediler ise çok rahatsız edici bir şekilde bağırırlar.

en temizi kısırlaştırma işlemidir, kafan ağrımaz.

kedi mutlu, sahibi mutlu gel keyfim gel.*
devamını gör...

ülkemizde psikolojisi bozuk insanların sayısı yüksek ve ne yazık ki normalmiş gibi ortalıkta dolanıyorlar. yolda giderden durup bir kediye tekme atan, sokak ortasında karısının boğazını kesen, ahırdaki hayvanına tecavüz eden, teklifini kabul etmediği için karşısındakini bıçaklayıp öldüren, ailesini tek tek pompalıyla başından vurup sonrasında kendini vurarak intihar eden ve daha pek çok olayları duymaktayız. dostlar bunlar normal değil. hem de hiç değil. normalize ediliyor. bu tarz haberleri sık sık duyduğumuz için artık şaşırmamaya başlıyoruz. ancak bu çok ciddi bir sorun. mutlaka müdahale edilmeli.
devamını gör...

insanı boşluğa ve hiçliğe iten bir durum.
ailen anlamaz, arkadaşların anlamaz hatta bırak onu seviştiğin insan bile anlamaz.
yalnız, bitkin, çaresiz hissedersin.
sürekli sana depresifsin derler ama sen depresif değilsindir sadece dilinden anlayacak kimsecikler yoktur etrafında.
içindeki tüm yaşam enerjisi, istek, heyecan günden güne düşer.
bataklığa çekilmek gibi.
baygın, bıkkın gözlerle etrafa bakar durursun, bitse de gitsek der gibi.
devamını gör...

elma kokan salon
aklına gelenin
elinin altında olsun diye
sehpanın üstüne bırakılan
tabaktaki elmalarla
elma kokan salon
vaktinde yıkanmış bulaşıklar
tezgâha asılan el beziyle
yıkanmış bulaşık kokan, mutfak
kalabalık evin olmazsa olmazı
yıkanmış çamaşır kokulu banyo
sahibi gibi kokan, odalar
temizlik kokan, koridorlar
para ile alınan
kokulara mumlara gerek kalmayan
her köşesi, yaşayan ev
mutluluk arayana
huzur arayana
rahatlık arayana
yetmez mi?
yüzde yüz benim şiirim olur kendisi.
devamını gör...

(bkz: oluyor gibi olup olmayış)
devamını gör...

samsun-çiftlik.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

miladi 13 şubat 1879, hicri 20 safer 1296 istanbul doğumlu siyasi aktör. babası mahmud celaleddin paşa adliye nazırıdır, annesi ise sultan abdülhamid'in kız kardeşi seniha sultandır. osmanlı imparatorluğunda liberalizm dendiğinde akla ilk gelen isimdir. prens sabahattin, teşebbüs-i şahsi ve adem-i merkeziyet cemiyeti'ni kurmuştur keza görüşlerini de adem-i merkeziyet olarak adlandırmaktaydı. prens, seniha sultan'dan doğma olduğundan aslında hanedan-ı âli osman'ın pek yakından olmasa da mensubudur, fakat kendi fikirleri bu mensubiyetin öylesine önüne geçmiştir ki 1902 yılında sultan abdülhamid'e başarısız bir darbe girişimi tertip etmiştir.
ıı. meşrutiyet'in ilanından sonra osmanlı ahrar fırkası'nı desteklemiş ve resmi olmasa da ahrar fırkası'nın yönetiminde önemli söz sahibi olmuştur. 31 mart vakasından ahrar fırkasının sorumlu tutulması üzerine prens sabahattin kısa bir süreliğine tutuklanmış daha sonra serbest kalmıştır. imparatorluktaki çeşitli vakalardan dolayı avrupa'da sürekli yer değiştirerek 1. dünya savaşı boyunca çeşitli bölgelerde sürgün hayatı yaşadı. cihan harbi yenilgisiyle ittihat ve terakki yönetimi ülkeden ayrıldı, böylece prens sabahattin tekrar yurda döndü ve milli mücadeleyi destekledi. daha sonraları hanedan üyelerinin sürgüne gönderilmesi kararıyla tekrar yurttan çıkarıldı. 30 haziran 1948 tarihinde isviçre'de vefat etti ve 1948 yılını takiben 4 yıl sonra yani 1952'de cenazesi yurda getirildi.
fikirleri, sebebiyet verdiği olaylar tartışılır lakin üniter bir monarşik düzene karşı olması ve bunu her fırsatta çekinmeden dile getirmesi onu zamanının önemli kişilikleri arasında kabul ettirmekte.
devamını gör...

tolkien kimi noktalarda kendi mesajını bize vermeye çalışır kimi zamanlarda da durumu özetlemek için güzel bir söyleyiş kullanırken,karakterleri aracılığıyla arkasında güzel sözler bırakmıştır ;

- dünya değişiyor... bunu suda hissediyorum, toprakta hissediyorum... kokusunu alıyorum. eskilerden pek bir şey kalmadı zira hatırlayanlardan yaşayan yok artık... (galadriel)

- pippin: böyle sona ereceğini hiç sanmazdım.. gandalf: son mu? hayır bu yolculuğun sonu değil.. ölüm, sadece başka bir yoldur; hepimizin aşması gereken...

- babalar oğullarını gömmemeli. (théoden)

- yaşayan pek çok kişi ölümü hakeder. ölülerden bazıları da yaşamı. yaşamı onlara verebilir misin? ölüm hakkında karar vermekte aceleci olma. en bilgeler bile sonu göremez. (gandalf)

- içinizden en az yarısını arzuladığımın yarısı kadar bile tanımıyorum ve yarınızdan azını hak ettiğinizin ancak yarısı kadar sevebiliyorum. (bilbo baggins)

- lakin sen kızım aynı kışın çöken yıldızsız geceler gibi karanlık ve kuşku içinde kalacaksın. (elrond)

- peki atla binicisi nerede... öten o boru nerde... dağlardan yağmur gibi geçtiler, çayırlardan yel gibi estiler, günler batıdan battı bile, tepelerin ardından; gölgeler içine,nasil bu hale geldik! (théoden)

- hiç bir şey hatırlamıyorum sam! ne suyun sesini, ne rüzgarın hissini... ben... çırılçıplağım!.. (frodo)

- onlara asla merhamet etmeyin, çünkü onlar da size etmeyecek!(aragorn)

- küllerin içinden bir ateş parlasın, gölgeden parlak bir ışık doğsun ve kırılan kılıç yeniden onarılsın. (arwen)

- kişilerin en ufağı bile geleceğin akışını değiştirebilir.(galadriel)

-sevgi sadakatle cesaret itibarla ihanet intikamla ödüllendirilir. ( denethor)

- frodo: gandalf... geç kaldın. gandalf: bir büyücü asla geç kalmaz, erken gelmediği gibi. o hep tam zamanında gelir.
devamını gör...

attila ilhan in bes bolumden olusan uzun siiri.

"kalbim bakır bir mangır gibi boynuma asılmış
ondan kurtulmak için sürgünlere gitmeye razıyım
nehir gemilerinde muçoluk etmeye ölmeye
seni terk etmeye razıyım parasız pulsuz çekip gitmeye
kur’andaki bütün belâlara tevrattaki bütün belâlara
ibranice öğrenmeye razıyım hapis yatmaya
kalbim yüzünden mademki ellerimi parçaladım
kalemimi kırdım hayatımı çignedim ağladım
mademki en büyük düşmanım kalbim benim kendimin
onu inkâr ediyorum kalbimi inkâr ediyorum
geceleri benim için dua etmelisiniz"
devamını gör...

vücudunda, ölümcül dozun 10 katı kadar radyoaktif madde bulunan ve bu nedenle hayatını kaybeden eski bir rus istihbaratçı.

hakkında açılan 3 soruşturma nedeniyle önce türkiye'ye, sonra ingiltere'ye kaçan litvinenko, bu kaçmaları nedeniyle soruşturma sayısının 4'e çıkmasına neden olur. litvinenko'nun ingiliz gizli servisi için de çalıştığı ve ispanya ile birlikte hareket ettiği de öne sürülür. hatta öne sürmekten öte, bizzat litvinenko'nun eşinin avukatı tarafından bu bilgiler açıklanır.

peki neden öldürme gereği duydular litvinenko'yu? rusya'da 1999 yılında bir bombalama olayı gerçekleşir. 300 insan hayatını kaybeder ve litvinenko, bu olayı bizzat rusya federal güvenlik servisi'nin, halk üzerindeki otoriteyi güçlendirmek için yaptığını ileri sürer. ingiltere'de görüşüp anlaştığı bir ingiliz gizli servis üyesi, kendisini rus devletinin mafyatik bağlantılarını araştırması için yönlendirir. bu noktada, bu görevi yürütürken kendisine rusya'da birlikte çalıştığı 2 arkadaşı daha yardımcı olacaktır. ancak litvinenko otele, bu 2 arkadaşıyla buluşmak için gittiğinde zehirlenir. bu nedenle ölümünde, rusya'nın parmağı olduğu iddia edilmektedir.

elbette rusya, böyle bir zehirleme olayını reddeder. litvinenko'nun otelde buluşacağı dmitriy kovtun ve andrey lugovoy daha otele gitmeden önce, başkalarının da litvinenko'nun vücudunda bulunan radyoaktif madde olan polonyum-210 maddesine maruz kaldığı iddia edilir. zira, bu maddeye maruz kalan isimlerden biri olan rus iş adamı boris berezovskiy, litvinenko'ya oldukça yakın bir isimdir ve bu zehirleme işini onun tertiplediği çünkü litvinenko'yu öldürmek için en güçlü gerekçeye sahip kişinin o olduğu iddia edilir. ancak şu alıntı


litvinenko, berezovskiy'in sırdaşı olarak biliniyordu. eski rus ajan, berezovskiy'in ingiltere'den siyasi sığınma statüsü alması için ingiliz makamlarına kanıtlar sunmuştu. berezovskiy, sığınma statüsü sayesinde büyük çaplı yolsuzlukla suçlandığı rusya'daki davadan kaçmasını sağlamıştı.


hiç de öyle demiyor bence. yani litvinenko kendisine böyle bir iyilik yapmışsa, o güçlü gerekçenin nedeni ne ola ki diye sormuyor değil insan.

***

zehirlenme olayı 2006 yılında gerçekleşti. ingiltere bu işte vladimir putin'in parmağı olduğunu iddia etti. rusya ise ingiltere'yi "davayı siyasileştirmekle" ve taraflı olmakla suçladı. bu arada, litvinenko'nun otelde buluşacağı 2 kişiden biri olan andrey lugovoy da kendilerinin olayla bir ilgisi olmadığını, yalan makinesine bağlı bir soruşturmada suçsuzluğunu kanıtladığını öne sürdü.

bildiğim kadarıyla dava henüz çözüme ulaşmadı. herkesin birbirini suçladığı böyle işler genellikle çözüme kavuşmuyor ya da geç kavuşuyor.

her ne olmuşsa olmuş, kabak litvinenko'ya patlamış belli ki. bu arada gereksiz bir bilgi olarak şu detayı da vereyim: litvinenko'nun babası, oğlunun ölümünden birkaç gün önce bir açıklama yapmış ve oğlunun islam dinini kabul ettiği söylemişti. zaten cenaze töreni de islami geleneklere göre yapıldı.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
*
devamını gör...

ne saçma insanlar var ya dedirten başlık. 1 gün o ağrıya katlanamayacak tipler geliyor burda ahkam kesiyor. reglım ağrısız şekilde geçer genelde hiç kimseye de ağlayıp zırlamam ama çevremde çok ağrılı geçiren 4 gün yerinden kalkamayan çokta kişi var, emin olun hiçbirinin dikkat çekmeye ihityacı yok. birde türk kızları falan diyip başka ırkları karıştırmışsınız olaya.. türk kızlarının da ağrılı geçirmediği zamanlar olduğu gibi diğerlerinin ağrılı olduğu zamanlar olabilir. bazı şeylerin bünyeden bünyeye değiştiğini falan biliyorsunuzdur umarım.
devamını gör...

tam anlamıyla yapılması imkansız bir eylemdir.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim