alışverişte aynı elbisenin 2 farklı rengini de beğenip ikisini de alınca vicdanımı rahatlatmak için bu cümleyi kuruyorum.
devamını gör...

parası olduĝu halde borçlarını ödemeyen insandan farkı yoktur.
devamını gör...

bedir gazvesi; müslümanların ilk savaşı olan bedir savaşıdır. 624 yılında yapılmış olup zafer elde ettikleri ilk savaş olma özelliği taşımaktadır. medine ile mekke arasında yer alan bedir mevkiindeki bedir kuyularının başında müslümanlar ile müşrikler arasında gerçekleşmiştir.
devamını gör...

bir yere sığamadık be. nereye kayıt olsak hemen '' hadi dayı hadi '' sözleriyle karşılaşıyorum.
yahu gençler bizi neden beğenmiyorsunuz yahu ? ne kötülüğümüzü gördünüz ? *
devamını gör...

bir tane yumruk at.
( şaka)
devamını gör...

"delilik değil midir, sorarım, ölüm korkusundan ölmek?*
devamını gör...

ben iskoç eteği giymeyi düşünüyorum, hem havadar cehennemde çok bunaltmaz.
devamını gör...

en sevdiği ilkbahar mevsimini daha uzun süre gördüğü için büyük bir mutluluk duyardım. hem büyük ihtimalle mezarı da belli olurdu, çiçek götürüp onunla konuşabileceğimiz bir yer olmuş olurdu.

sabahattin ali'yi o kadar çok seviyorum ki, o nitelikli eserlerinin sayısı artacağı için mutlu olmak yerine sırf daha uzun süre bu dünyada kaldığı için mutlu olurdum.
devamını gör...

belki de birçok seyi sokakta öğrendim. kendi başımın çaresine bakmayı, kendi işimi sadece kendim halledebilecegimi, kendimden büyük kişilerle iletişim kurmayı, insanları gözlemlemeyi, kavga etmeyi, hakkımı savunmayı ve daha saymadığım birçok şey. çocukluğum sokaklarda tek kale maçlar ve koşuşturmayla geçti. belki de başka bir yerde öğrenemeyecegim şeyleri sokakta öğrendim dostlar. eskiden sokaklar güzeldi, eskiden.
devamını gör...

günaydın sözlük.
bu gün ankara gri, bence biraz da hüzünlü.
bir derdi olduğunu sanmam. biraz düşünmek istiyor olabilir. ya da yorulmuş olabilir. yormuştur onu belki insanlar.
hüzün; içsel duygulanım, gönül üzgünlüğü, iç kapanıklıklığı anlamına geliyor. yani çok da kötü bir şey değil. hatta iyi bir şey. ardından güzel şeyler gelir hüznün. hayır olsun inşallah.
ona ve sözlüğe bizim oralardan bir uşak olan ekin uzunlar'dan,
hüznün gemileri 'ni yolluyorum.
devamını gör...

sevgili zeynep çınar ın bizlerle paylaşacağı bilgileri, türküleri heyecanla beklediğim yayındır.
dinleyeceklerim için saatleri saydığım doğrudur.
devamını gör...

karbonhidratın düşürülerek vücudun enerji kaynağının değiştirildiği bir diyet türüdür. vücudumuz normal şartlarda karbonhidratları glikoza dönüştürerek glikozu enerji kaynağı olarak kullanır, fazlasını da depo eder. ketojenik beslenme de vücuda karbonhidrat almadığımız da glikoza dönüştürecek bir şey bulamadığı için yağlara yönelir. yağlar ana enerji kaynağı olmadığı için de vücut keton üretek yağları enerji kaynağı haline getirir. keton yağlar için bir çözücüdür. trigliseritleri çözerek enerjiye dönüştürür. vücudun keton ürettiği bu sürece ketosis denir. ketosis'de biraz yorgun hissedilebilir. baş dönmesi ve mide bulantısı da hissedilebilir. 3 haftasına girdiğim bu diyette oldukça güzel sonuçlar aldım, spor yapanların genel korkusu enerjim düşecek mi oluyor. enerjim bir tık düşmedi değil 74 kiloya düşmüş biri olarak hala 180 kg. deadlift , 130 kg squat basabiliyorum. kas kaybı yaşamamak için spor verimini eski seviye de tutmak çok önemli. ketosis'e girip girmediğinizin testisi en kolay eczaneden keton çubukları alarak yapabilirsiniz. bir kaba bir miktar idrar örneği alıp içine aldığınız stribi batırıyorsunuz, stribin aldığı renge göre idrarınızdaki keton miktarı anlaşılıyor.
devamını gör...

"insanların hepsi belirli bir süre için ertelenen ölüm cezasına mahkûmdur."

bu kitap victor hugo'nun idam cezasına bir tepkisi, başkaldırısıdır aslında. çünkü o yok etme gücünün sadece tanrı'ya ait olduğunu savunmuştur. idam yerine iyileştirilmelerini önermiştir.

kitabı okurken insan ölmek mi zor, ölümü beklemek mi diye soruyor kendine. duygular öyle ustaca aktarılıyor ki adeta hücrede o mahkûmun yanında bekliyoruz biz de. biz de şahit oluyoruz hepsine. insanların nasıl da bundan zevk aldığına, kutlamalar halinde idamlar gerçekleştirildiğine bir eğlence haline getirildiğine. uyanıyordun ve ölüme bir adım daha yakınsın. ne hissedebilir ki insan, ne düşünür? bu kitapta hepsini aktarıyor victor hugo. bir süre etkisinden çıkamayacağınız harika bir klasik.
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

hiç şüphesiz teknoloji yaptığımız işleri pek çok alanda kolaylaştırıyor. en basit sistemlerden, en gelişmiş sistemlere kadar teknolojinin insan hayatına pek çok faydası oluyor.

fakat teknolojiyi kullanan her birey, teknolojinin insanları daha depresif, daha sinirli, daha sabırsız ve daha mutsuz bir hâle getirdiğini gözlemlemiştir diye düşünüyorum.

bize iş hayatımızda bu kadar kolaylık sağlayan bu şey, ruhsal olarak büyük zorluklar yaşamamıza sebep oluyor.

son dönemlerde -yaklaşık 5-6 senedir- çok kafamı kurcalayan bir sorunsal bu. gece yastığa başımı koyduktan sonra, köy hayatında, teknolojiden uzak bir hayat sürme hayalleri kuruyorum.
devamını gör...

bizim yakışıklı:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
müzeye çevirilmiş salzburgdaki doğduğu ev:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
içeriden kareler:
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
viyanadaki müzesini sanal olarak gezmek isteyenlere:;
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

görsellerin kaynakları:
;
;
devamını gör...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

zeki insanlar zeki insanlarla birlikte olmaktan hoşlanacağından, yanlış önerme.

gerçekten zeki bir insan, herhangi bir nedenle yanında bulunan aptal bir insana tahammül edemez. her söylediğini tekrar tekrar açıklaması gerektikçe yorulur, karşılıklı iki laf konuşamadıkça sıkılır, mantıksız hareketlerinden rahatsız olur... zeki insan sevmeyen biri varsa, o insanın kendisi de büyük ihtimalle zeki değildir (istisnalar kaideyi bozmaz). kendini zeki sanan bir kurnaz olabilir en fazla.
devamını gör...

ciddi bir ilişkide olduğum evlilik düşündüğüm bir ilişki yaşıyorsam isterdim bunu. öyle çok uzun değil 1 yıl kadar deneyip görmek lazım. aynı evde bir hemcinsimle yaşamaktan pek hoşlanmıyorum ve anlaşamıyorum o yüzden sevgilimle yaşamayı çok severdim muhtemelen.
devamını gör...

en sevdiğim çizgi film olan ve hala izlemeye devam ettiğim ve muhtemelen her zaman da izleyeceğim winnie the pooh’taki canım ciğerim eşektir.

winnie the pooh’un ve tabii ki christopher robin’in en yakın arkadaşlarından biri olan eeyore çizgi dizideki acıların çocuğudur. sürekli yalnız kalmak isteyen, hep tuhaf bir mızmızlıkla sarmalanmış olan eeyore’un hayatındaki eksikler de hiç bitmez.

eeyore sanki bir özdemir asaf şiirinden fırlamıştır: kime sorsan evinde bir oda eksik. ama eeyore seçim olsa da tapu alsak diye bekleyen gecekonducular gibi durmadan derme çatma bir ev yapar ve bu ev sürekli kentsel dönüşüme uğrar.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
bu da yetmez elbette. eeyore aynı zamanda pin the tail on the donkey oyunundaki eşektir. yani bir kuyruğu olmadığı için yapay bir kuyruk rantiye ile tutturulmuştur eeyore’un ardına. yazıktır.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
orijinal dilinde seslendirme yapan kişi bud luckey’dir. sanki usta sanatçı eeyore’un kötü şansına gönderme yapmak için seçilmiştir. türkçede seslendirmesini yapan ise optimus prime’ı da seslendiren ayhan kaya’dır.

eeyore için söylenecek son söz; ona bir ev verin ama istediği zaman çıkıp gidebilsin.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim