lütfen sinyal sesinden sonra mesajınızı bırakın.
devamını gör...

öfke kontrolünün olmaması.
devamını gör...

seviyoz böyle şeyleri.
devamını gör...

ben dedikoduluk birilerini seçerdim. artoyla seren serengil olur ama bircanı sevmiyorum o gelmesin.
devamını gör...

“bir şeyler yapıyorum, yürüyorum, konuşuyorum, yemek yiyorum yani her zaman yaptığım işleri sürdürüyorum ama nasıl anlatsam, bir boşluk duygusu içinde. sanki içimde derin bir hiçlik var. ”
zülfü livaneli
devamını gör...

ağaç, gökyüzü ve bulut.
eksik olanı bulun.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

üniversiteye hazırlık döneminde arkadaşımın ödünç vermesiyle tanıştım kitap.

ne kadar doğru bilmiyorum ama kitapla ilgili duyduğum bir hikaye beni okumaya teşvik etmişti. yazar iyi bir arkadaşından aldığı mektubu okumadan cebine atıyor ve daha sonrasında arkadaşının intihar ettiğini öğreniyor. bu olaydan sonra mektubun varlığını hatırlayıp o mektubu okuduğunda arkadaşının artık yorulduğunu yaşamak istemediğini paylaştığını görüyor ve bir pişmanlık duyuyor. belki o mektubu zamanında açıp okusaydı arkadaşına mani olabilirdi.

sonrasında da bu gönderilmeyen mektupları oluşturuyor ve bir kitap haline getiriyor ki zaten son mektupta da unutulan mektubun kefareti şeklinde bir ifadesi mevcut.

okuyan herkes sevmek zorunda değil tabii ki her kitap herkese hitap etmez ama nedense bu kitabı her okuduğumda benim için farklı bir anlam ifade ediyor ve bazen rastgele bir mektubu açıp okurum ve çok ilginç bir şekilde o anki ruh halime ifade eden yazıları bulurum.

bana hissettirdikleri ve arkasındaki hikayeden kaynaklı beni her zaman etkileyen bir kitap.




“seni seçtiğime pişman değilim. sen de pişman olmayacağın seçimler yap.”



“bana bencilce hareket ettiğimi söyleme sakın. insanlara güvenimi kaybettim.”
devamını gör...

avogadro sayısı'nın olduğu konular.
devamını gör...

bir türkü var, mamudo kurban niye doğdun, sözleri şöyle.
kurban gelir payın yoktur
haftan yoktur ayın yoktur
ankara'da dayin yoktur
mamudo kurban niye doğdun?
bu türkü sözleri ülkemizi gayet güzel anlatıyor.
devamını gör...

eskiden msn'de millet bu iletilerle birbirine laf sokardı sonra olay dinlediğin şarkı ile laf sokmaya falan geldi derken tam unutulmuştu ki zalım sözlük bizi teknolojik laf sokmakta 20 yıl geri götürdü, şimdi kimin kişisel iletisine baksan birine laf sokma temalı şekilde gözlerimizi kanatacak.
devamını gör...

kişinin kendi rızasıyla hayatına son verme eylemidir. saygı duyulması gerektiğini düşünenlerdenim. hatta insanlık içgüdülerini reddedebilen bir canlı olsaydı, objektif olarak en mantıklı ve kolay çözüm olduğunu da görebilirdi.
devamını gör...

türk sinema tarihine gülüşü ile gönüllere taht kuran kemal sunal ın hep en sevilen filmlerde imzası vardır. 7den 70 e herkesin severek izlediği sinema ve tiyatro oyuncusudur. uzun yıllar geçmesine rağmen hala izlenilebilen, inek şaban, tosun paşa, kibar feyzo, davaro, sosyete şaban vb filmleri ile ne kadar değerli bir oyuncu olduğu görülmektedir.
devamını gör...

1974 yılında kıbrıs barış harekatından fotoğraflar.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

sadece 150 200 sene öncesine kadar var olan ve islamdada yasaklanmamış gerçektir kölelik, şu anki modern kölelikten pek farkı yoktur hepimiz firmaların ve devletin kölesiyiz sadece zincirlerimiz uzadı.
devamını gör...

merhaba sevgili dostlar. bildiğiniz üzere her hafta cuma geceleri 00:30 da sizlere daha önceden hazırlamış olduğum playlist ve ses kayitlari ile eşlik ediyorum. geçen haftalarda ne kadar dinlendim, kimler dinledi, görüşleri ne oldu bilemiyorum. bu yüzden lütfen görüşlerinizi ya bu başlık altına ya da bana mesaj yoluyla iletin. insanın yaptığı bir şey karşısında feedback alması inanılmaz mutluluk verici, iyi ya da kötü.

bu hafta bizleri daha uzun bir yayın bekliyor. çünkü geçen hafta şikayet etmişti dostlarım çok kısa oldu diye. ayrıca bu hafta türkçe şarkılardan ve yanlış hatırlamıyorsam gene kadın sanatcilarimizdan ilerliyoruz. ben her bir parçayı çok severim umarım sizlerde seversiniz. ayrıca gene içeceklerinizi hazır tutmayı ihmal etmeyin. bu sefer ben de hazırladım.*

bunun dışında bu haftanın playlistini program sonrası sizlerle paylaşacağım.

esen kalın.
devamını gör...

alan sokal ve jean brichmont un ortaklaşa yazmış olduğu bir kitaptır. zamanında akademide oldukça ses getiren sokal aldatmacısının arkasında yer alan motivasyonları anlatmaktadır. kitabın her bölümünde çeşitli postmodern düşünürlerin bilimi nasıl istismar ettikleri akademik kurallara uygun bir biçimde açıklanmıştır. postmodern düşünürleri takip edip okuyanlar için bu kitap zengin bir bakış açısı kazandıracaktır. burada ise kitapta yer alan en çarpıcı alıntılardan birini paylaşacağım.

(bkz: luce irigaray)

--- alıntı ---

" e=mc2 cinsiyet ayırteden bir eşitlik midir? ışık hızına, bizim için yaşamsal önemi olan başka hızlara göre öncelik tanınmakta... bu eşitliğin cinsiyet ayrımına işaret eden özelliği , en hızlı gidene öncelik tanınmasıdır."

--- alıntı ---

edit: kitabın pdf' ini rahatlıkla bulabilirsiniz ve bu alıntı gibi pek çok alıntıya erişebilirsiniz.
devamını gör...

edvard munch'ın çığlık tablosu ve ilya repin'in korkunç ivan oğlunu öldürüyor tablosu. ikisi de hem hikayesi hem görünümüyle oldukça etkileyici.
devamını gör...

fatih erkoç'un ellerim bomboş adlı albümünde yer alan unutulmaz şarkısı.

"oynatmaya az kaldı doktorum nerde
bir güzel kız yüzünden çıldıracağım..."
devamını gör...

tam olarak beni anlatan başlık*.zaten sözlüğün ilk zamanlarından beri burdayım ama sınav için kısa bi ara vermek zorunda kalmıştım*. herkesin de bildiği gibi çok zor bi sınavdı ama sınav geçti ve sonunda özgürüz*.belki mezuna kalacağız,bi süre daha bu çileyi çekeceğiz; belki de hayalimize, gerçekten güzel bi üniversiteye kavuşacağız ama iki ihtimalde de önümüzde 1-2 ay gibi bi süre için mola verme şansımız var.yks’ye giren her öğrenci için çok zor bi yıldı o yüzden de dinlenmeyi hak ettik bence. 1-2 ay kendinize izin verin,önünüzde sizi bekleyen olasıklara karşı daha güçlü durabilmek için yapın bunu en azından.ben bu dinlenmeyi hak ettiğimizi düşünüyorum ya*.
devamını gör...

istemem. merak ediyorsam gider görüşürüm. insanları bunaltmayın.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim