ingiliz (daha doğrusu britanya) aksanı aslında oldukça büyük bir genellemedir. standart aksan queen's english ya da oxford english denilen bbc'de duyduğunuz ingilizcedir. david attenborough böyle konuşur vay be adam saraydan çıkma galiba dersiniz ama steven gerard'ı duysanız anlamazsınız çünkü kendisi liverpoollu. cornwall'da, galler'de, yorkshire'da iskoçya'da bambaşka ingilizceler duyarsınız.

rhotic özellik denildiği gibi sonradan kaybedilmiştir. yoksa ingilizcede hatta fransızcada bile eskiden r sesine allah ne verdiyse abanılırdı. fransa'da da napolyon dönemiyle birlikte ile de france fransızcası standart ağız kabul edildi ve rhotic özellik büyük ölçüde kayboldu. neyse ki ispanyolcada var da bastıra bastıra gidiyoruz ehe
devamını gör...

sosyal medyanın şekillendirdiği bazı insanların, gözlemleyebildiğimiz kadarıyla, uzaktan şöyle bir baktığımızda yaptığı bütün gülünç ve iğrenç şeylerin sebebi, bilerek ya da istemeyerek olgunlaşmaya olan mukavemetidir. birer aptal olarak kalmanın huzurunu yaşamaktadırlar; farkındalık, olgunluk, sağlamlık hayatın hiçbir döneminde ilgi çekici olmamıştır çünkü ve bugünün insanı ilgi açlığıyla yaşar.

evet, henüz birkaç dakika önce tüm galaksiyi yaratmışçasına çalımla gezen, birilerini rahatça aşağılama yetkisini kendisinde gören insanlarla doludur ortalık. bunu da genellikle gayet bilerek, işine böyle geldiği için yaparlar. falanca siyasi parti destekçilerinin birer eşşoğlueşşek, filanca takım taraftarının kıskanç hamamböcekleri olduğunu düşünür. kendisi gibi düşünmeyenleri linçleme konusunda şakşakçılarına güvenir ve onu mahvetme planlarını da ahmak şakşakçı sayısına bakarak kurar. işin en ironik yanı, birinin eşşoğlueşşek olduğunu ya da hamamböceği olduğunu anlatmak için son derece yetersiz, rezil bir cümle kurmasıdır. bu cümle, uzaktan bakıldığında hedefe gidiyor görünür ama anlamak için çaba gösterdiğinizde beyninizden vurulmuşa dönersiniz.

bunlarla münakaşaya girdiğiniz zaman size verecekleri cevap, alakalı alakasız konunun bir yerini almak ve orayla alakalı, asgari bir zeka seviyesi gerektiren risksiz bir cümle kurmaktır. sözgelimi kırmızı ambalajlı ülker çikolatalı gofret almış annesine dönüp "anneci kan da bu renk ve damarlarımızda gezer" diyen bir çocuk gibi davanırlar. sonra da bu tartışmaya daha fazla beyinlerinin yetmeyeceğini düşünüyor olmalıdırlar ki; "hadi hayırlı traşlar" anlamına gelen bir sözle bitirirler. "eğer o böyleyse, bu da şöyledir, yine haksız çıktın, teşekkürler" gibi bir cümledir genellikle.

bunların öyle milyonlarca takipçisi olan insanlar olduklarını düşünmeyin sakın. çok çok az populerleşmiş, kendi çemberinde popüler insanlar da bunu yapıyor. bizim bu yeni insan tiplerini incelememizin, bunları tanımlamamızın sebebi de hiç ummadığımız insanların, belki bir akrabamızın, belki rastgele tanıştığıöız birinin, bir lise arkadaşımızın da böyle biri olabileceğidir. o yüzden bugünün dünyasında sosyal medya davranışları da insanları değerlendirmekte bir kriter olarak ele alınmalı.
devamını gör...

dünya yansa aldırmayan yazarlardır.
en azından öyle gösterebilen yazarlardır.
elaleme gösterirken, beyin de inanıyor ha.
lan bu kadın mutlu diyor.
hop, mutluluk hormonu salıyor.
ağız kulaklara varıyor.
oh mis.
ezcümle salan yazarlardır.
benim gibi ne zaman gitti tren gibi.
devamını gör...

andrei popov - çocuk büyütmek

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

"insan, kendini bir dünyaya sığdıramadı;
bir karış toprağa gireceğini bile bile..."
devamını gör...

iyi çocuktur severim. her daim gülümseten yazar. abi sni çok seviyorum hayranımsın
devamını gör...

1987 yapımı olanı türk sineması için fazlasıyla sıradışı bir film, zengin dramatik ögeleriyle tiyatro sahnesine aktarılsa sırıtmayacak bir yapım. en son arzu film sosyal medya hesabından filmle ilgili ilginç ayrıntılar paylaşmıştı. bu filmin afişinin londra'da bir yarışmada ödül kazanması üzerine bbc'nin filmi izlemeye gerek duymadan filmin gösterim haklarını satın almak istediğini, ancak görüntü kalitesinin kötülüğü nedeniyle gönderilen kopyayı geri çevirdiğini yazmıştı. bugünkü restorasyonlu hali bile bir miktar karanlık kalıyor, yine de bu filmin öyküsünün harikulade olduğu, toplumun önyargılarıyla ikiyüzlülüğünü ve bireyin kişisel açmazlarını şahane yansıttığı gerçeğini değiştirmiyor. başrollere ek olarak engin şenkan, orhan çağman ve nezih tuncay gibi tiyatronun ve sinemanın sağlam isimleri yer almakta bu film ve her başar sabuncu filmi gibi özgün bir tarafı var.
devamını gör...

oha arkadaşlar hangi devirdeyiz kendinize gelin. gören de 2021 yılına gireceğiz zanneder.
devamını gör...

christopher nolan'ın ne kadar efsanevi bir yönetmen olduğunu gözler önüne seren bir baş yapıt.

kurgu, hikaye akışı, oyuncular vs. her şey o kadar mükemmel ki. en güzel uyum müzikle hans zimmer - ınterstellar



baba-kız ilişkisini dramatize edenleri görüyorum ve şaşırıyorum. filmin içerisinde bilim kurgu/macera yanı sıra belki başka kategorizeler yapılabilir ama kesinlikle bu dram değil!
çünkü ortada bir baba-kız ilişkisi yok. cooper karakteri babalık hissiyatını veremeyecek kadar içindeki o büyük ben duygusundan ayrışamamış bir adam. her koşulda kibiri ve bencilliği baskın geliyor. o görevi kabul edip uzay ayak basması da zaten dünyayı ve insanlığı kurtarma bilincinden değil, içindeki o ilkel dürtüyü kontrol edemediğinden.
misal (bkz: inception) leonardo'nun canlandırdığı cobb karakteri tam bir baba simgesiydi, kurgunun temeli dahil her şeyi evlatlarına kavuşabilmek adına yapıyordu ve bu hissiyatı yansıtıyordu izleyiciye.
ama cooper maalesef adamım sen bu hikayenin cefakar babası değilsin.*

oğluna üvey evlat muamelesi yapan sensin, kızının sözünün hiç bir ehemniyeti yok gözünde, vurdumduymaz, memnuniyetsiz, kendi bildiğini okumaktan, kafanın dikine gitmekten başka birşey bilmeyen adamın tekisin.
"beni değil onu seçmisler" derken bile içten içe kızını kıskanıyorsun. neden ben değil o
bir anlığına da olsa bunu düşündüğüne eminim.
boyutun icinde yer alan kitaplığın arkasından kızının odasına bakarken, geçmişi tekrar yaşaman lanse ettiğin gibi bir pişmanlık yaratmadı. kızına gitmeme izin verme diyerek ağlarken bile zaaflarına yenik düşüyorsun.
ulen son sahnede kızın yaşlanmış, yoğun bakımda kablolara bağlı senden beter halde, etrafta yüzlerini bile görmediğin isimlerini bilmediğin torunların var. adam hala maval okuyor.
yuhh be duygusuz ...
hiç mi vicdan yok be sende bari son zamanlarında kızının yanında olsaydın.
murphy sen çok akıllı bir kızsın canım benim ama babanın kızı degilsin, iyi ki .


devamını gör...

"nasıl bittiyse bundan öncekiler, bu da biter. bite bite sonunda bende biterim. olur biter."

sözlerinin sahibidir.
devamını gör...

cirdingiş.
devamını gör...

akıllarını kullanamadıkları için hem fakir hem de çok çocuklulardır. her şey akılda biter.
devamını gör...

hal hatır sormaktan çok daha samimidir.
arkadaşlarım genelde bu soruya maruz kalırdı.
yaş ilerledi, zaman geçti... bu soruyu kafamdan geçirdiğim an, bir bakıyorum pijamalarla eymir'deyim.
şimdilerde bu soru aklıma geldikçe pat buzluktan ehlikeyf çıkıyor.
günde en az bir kere bu soruya, kendimce maruz kalıyorum.
devamını gör...

hani sabahında erken kalkman gereken günün gecesinde kafanın içindekileri susturamaz da saat seslerini duyar deliye dönersin ya aha da zaman geçiyor ve uykumu alamıyorum diye, işte öyle tedirgin geçen uyku ile günaydın.en azından şimdilik uykum yok,umarım derste öğretmenin yüzüne bakarak uyumam yine!
devamını gör...

mahlası okumak bir dert olan yazar.
devamını gör...

2013'de, david cerny, siyasi bir protesto olarak otuz metrelik mor bir orta parmak heykeli dikmişti, prag'da tam başkanlık sarayının karşısına.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

yapay zeka, bir insanın kapasitesinden daha fazla bilgiye erişebilen ve bunu yorumlayabilen yazılım türüdür.

bir insan ne kadar donanımlı olursa olsun yapay zeka kadar bilgiye sahip olamaz. sonuçta yapay zeka internetten exabyte-larca bilgiye erişebilir, öğrenebilir ve bunları yorumlayabilir.
devamını gör...

yaklaşık 20 yıldır türk siyasetinde olan her olay huzursuzluk yaratıyor.
devamını gör...

bir konuda haber verirken önce haber kaynağına bakmak gerekir. orijinal haber kaynağı
@maribel_db isimli twitter kullanıcısı 11 0cak 2021 tarihinde bu paylaşımı yapmış. "dürüst olmak gerekirse" diye başlayıp yetkililere saydırmış, madrid metrosuna atıp tutmuş. *
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

bir kere nişantaşı'nda metro yoktur. istanbul metrolarının rengi de böyle değildir. tarih de 28 ocak değildir.
demet akalın'ın 6.7 milyon twitter takipçisi var. bu paylaşımına kısa zaman içinde binlerce beğeni gelebilir ve facebook, instagram sitelerinde yayılabilir.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
paylaşım yaparken güvenilir kaynaklardan faydalanmazsanız dalga geçenler olabilir demet hanım *.

edit: demet akalın paylaşımını 28 ocak saat 16:49'da yapmış olup, kendisine haberin kaynağı da iletilmiştir. 22 saatten beri paylaşımını kaldırmamasını kamuoyunun takdirine bırakıyoruz.
devamını gör...

sabah erken saatlerde nispeten sakin başlayan, ancak zaman geçtikçe şiddetlenen rüzgar ve fırtına sebebiyle ortalığı birbirine katmış fırtınadır. tipi bir yana, saatteki hızı zaman zaman 120 km'yi geçen fırtına nedeniyle boğaz köprüsünün halatlarından biri kopmuştur. elektrik direklerinin, ağaçların devrilmesini falan saymıyorum bile. tem de yaklaşık 12 saat ulaşıma kapalı kalmıştır.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim