ve nihayet ölüm beni bulduğunda; ben sabırsızlıkla onu bekliyor olacağım.
devamını gör...

yıkılması oldukça tehlikeli olan hatta bazen haberlere bile konu olan duvardır.
devamını gör...

günaydın sözlük, paytak ve bendeniz biraköpüğü size mutlu sabahlar diler!
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

akşama köfte patates var.
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ortalarda olmayan yazar.
yok uzun yazıyor, yok duyar kasıyor derken sanırım kendince protesto etti bu durumu ve elini eteğini çekti buralardan. ahaaa iyi oldu bana ne diyenlere inat burada kalmalı ve yazmalısınız. vardır sizin kıyıda köşede karalamalarınız. hani neredeler?

kendince bir durumu dile getirdi. yav he he tamam bacımlar havada uçuştu. sende burayı niye bu kadar kafaya taktın güneş hanım? linç kültürü diye bir şey var. adamlar zincirleme halay'a girer gibi havaya giriyorlar. boşverin..

senin derdin karalamaktı bunun da üstünü karala gitsin..
yazdıklarını takip eden, okuyanlar var. mesela ben..

kibarlık, nahiflik her yerde olduğu gibi bu mecrada da pek anlaşılmıyor. insanların gerçekten öyle olabileceğine dair kimsenin inancı kalmamış. araya bir iki höt yapsan hem fiyakalı sayılıyorsun hemde sevdim seni serseri çocuğa bağlanıyorsun.

o güzel, sağlam çizginizi getirin tekrar yazmalara doymayın.

burası sizin kendinizi ifade ettiğiniz, kafa dağıttınız bir alan. kendi keyfinizi başkaları için feda etmeyin. öncelik sizin eğlenceniz. ali kıran başkesenlere inat. yazınız efendim.
devamını gör...

kaç gündür sözlüğe girip bakıyorum. diyorum ki, bir tane şöyle doğru dürüst bir yazı olsun, ben de yazacağım. yok! yok yani! benim girdiğim saatlere mi denk gelmiyorlar, yoksa bu sözlüğün akışı hep böyle mi oldu, oluyor, olacak, bilemiyorum.
hayır, epey de yazım var burada. silmek de istemiyorum. ama, bu sözlük böyle devam ederse düzgün yazar bulması çok zor.
durayım, izleyeyim diyorum bazen, bakıyorum yaş ortalaması en fazla 17 ya! resmen tinder ve benzerleri gibi bir yer burası da. yazmaya değmeyecek kadar hem de. çünkü çoğunluğu oluşturanların amacı, bilgilenmek, gündemi takip etmek, yararlı -ya da yararsız- düşüncelerini paylaşmak değil, resmen oynaşmak.
akışa çok fazla başlık giriyor. ve bunlardan tutanların geneli yukarıda yazdıklarımı ispatlar niteliksizlikte.
şu an, şükür ki, iyi bir zamana denk geldim -kendi adıma tabii- akış açısından. en azından tutan başlıklarda elle tutulur bir iki yazı bulunabilir. ama bu tamamen şans tabii. az sonra akan ve değişen başlıklarla bu tamamen değişebilir.
yönetimin işine gelir, akış, online durumu. onları ilgilendiren reklamlar nasılsa. sözlük olayı çok tuttu. ama modası da geçecek yavaş yavaş. ve bunun gibi tutan sözlükler de yazar çoğunluğu nasıl istiyorsa ona evrilecek. eşyanın tabiatı böyle.
devamını gör...

bir kere her şeyden önce sahiplenmek gerekir. ev sahibi olmaktan, satın almaktan bahsetmiyorum. yalnızca barınma ihtiyacı duymamak, evin bir ruhu olmasından bahsediyorum. duvarlarına tek bir resim, küçücük bir çerçeve asılmamış bir evi nasıl sevebiliriz? işte sahiplenmek böyle bir şey. bir iz bırakma isteği.

sonra bu evin kendine has bir sıcaklığı olmalı. mevsimlere göre değişmeyen, gözle görülen bir sıcaklık.

mesela sizin seçmediğiniz duvar rengini bile kabullenip sevmelisiniz. hatta belki de bu daha iyidir.

az ışık alıyor belki? olsun, tüm perdeleri açmak için bir fırsat! belki de balkonunuzda daha çok vakit geçirmenizi sağlayacaktır.

bir eve ne zaman maddi değil manevi bir değer biçmeye çalışırız, işte o zaman yuva olur.
devamını gör...

dostlar bu kelimeyi yıllardır kendimle bagdaştirmam sonucunda bu sözlüğe girerken de bu nicki aldım. tam 2 aydır kullandığım bu nick artk adım gibi oldu. hatta adımdan bile daha çok duyar oldum bu kelimeyi. herkesin nick secme özgürlüğü var. herkes istediği nicki seçebilir. lakin bencil bir insan oldugum için merdumgiriz kelimesinin kullanılması beni bir tık* üzüyor. modlardan rica ediyorum. eğer bir daha merdumgiriz ile başlayan bir nick alınmaya çalıştığında " böyle bir nick kullanılamaz" uyarısı yapar mısınız? **
devamını gör...

'90 çıkışlı warrant şarkısı. ablanın birine abayı yakıp o benim tatlış vişneli pastam olur efso lezzetli çok tatlış bi ablamızdır kendisi görsen koca adam halinle var ya ağlarsın ağlar diye sözler yazmışlardır.

devamını gör...

sevdiğim 20'den fazla yazar var. ne yazık ki hepsini tek tek yazamadım. lakin tanımlarını beğenip favladığım her yazarı ayrı ayrı çok seviyorum. hepiniz iyi ki varsınız takmayın bunları kafanıza. bu sözlük sizinle güzel.
devamını gör...

rahatsız ukdesi

insanı kahır derelerinden azap denizlerine çalan bir durumdur.kişi tamamen sildiyse ve de ketum biriyse geçmiş olsun,hiç bir şansınız yoktur.
devamını gör...

gençliğimde yapmış olduğum çok zevkli eylemdi. hamburger hazırlamak keyif verici. malzemeyi eksiksiz, doğru ve tam koyardım. şimdi ara sıra sipariş veriyorum gelen hamburgere bakıyorum olmaması gereken malzemeyi koymuş, olması gerekeni koymamış, marulu minik bir yaprak koymuş, sanki parası kendi cebinden çıkıyor gibi, fazla koysun demiyorum, olması gereken bir standart vardır gramaj olarak, ona bile uymamış. yazık.
devamını gör...

sonradan pişman olmamak için yapılması gerekir.
devamını gör...

az çok demeyelim, boş geçmeyelim.
devamını gör...

sonsuz olasılık içinde belirsizlik sürerken herhangi bir olasılığın gerçekleşebilir olması durumu.
gerçekleşen durum da yeni olasılıkları meydana getirdiği için her an tekrardan herhangi bir olasılık arasından birisi olabilir.

olasılık dahilinde değil dediğimiz şeyler gerçekleştiğinde onun da olasılık dahilinde olduğu evren tarafından hatırlatılır ve yeni olasılıklara itinayla yol alınır.
devamını gör...

ensenizden aşağıya akan o ufacık sinir, tüm vücuda yayılan o sıcaklık. kapıyı çektikten sonra anahtarı evde unuttuğunuzu veya kasa sırası size geldiğinde cüzdanı evde bıraktığınızı fark ettiğiniz o an gibi irade dışı anların yanında, çoğunlukla sizin yediğiniz ya da başkasının yediği nanenin farkına varıldığı o kısacık anlar.

en tehlikeli olanları da sonunuzu kendi iradenizle hazırladığınız anlardır. küçükken bu hissi yaşamak için dolabınızdaki abur cuburları annenizden habersiz bitirip fark edilmesini beklemek yeterli gelebilir, fakat büyüdükten sonra abur cuburla yetinmeyeceğiniz için dolapta ne tuttuğunuza dikkat etmekte fayda var.*

(bkz: gizliden gizliye zevk alınan ufak sapkınlıklar)
devamını gör...

kendinle vakit geçirerek , kendini tanıyarak zamanla yeteneklerini saptayabilirsin.
devamını gör...

en çok da sokakta denk gelinen ilk okul arkadaşına söylenir.
devamını gör...

kaynak yazılmadan girilen tanımdır. hadi esinlenmeyi anlarım ama kocca paragrafları olduğu gibi kopyalayıp, yanlışları ile birlikte olduğu gibi copy paste yapmak, cık cık cık...

bari sadece tanımın bir yerine alıntıdır yazın, kaynak belirterek yazmak zorunuza gidiyorsa.
devamını gör...

geçmişte takılı kalmak depresyona, sürekli geleceği kurgulamak anksiyeteye yol açar.
devamını gör...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim